Jump to content
Sign in to follow this  
gusti

Calibrare vitezometru

Recommended Posts

Test realiza pe Kiselef...sau cum se numeste:

3 ture facute (era un politist la trecerea aia de la Pabvilionul H de se uita ca boul de fiecare data cand treceam pe langa el) si pot spune ca media aratata de radar cand pe bord aveam 60 este de 55km/h.

Share this post


Link to post

Revitalizez topicul acesta pentru ca si eu am o problema: mie imi arata cu aprox 20 km in plus in bord vata de viteza data de GPS. Respectiv, pana in 20-22 km/h, in bord, diferenta de viteza e cu doar 8-10 km. Adica daca merg, dupa GPS, cu 15 km/h, in bord imi arata 20-22 km/h. Apoi, la viteza corecta (tot de GPS data) de 137 km/h, viteza indicata in bord e de 162. Cam mare, nu? Pe loc acul vitezometrului indica corect.

Pana la urma exista o modalitate de a calibra ori, ma rog, de a aduce cat de cat valorile indicate aproape de cele reale?

Share this post


Link to post

Ce cauciucuri ai pe masina?

Share this post


Link to post

Incearca sa schimbi cablul vitezometrului, s-ar putea sa ajute. In + nici nu-i prea scump. Eu am cumparat la ~27 lei.

Share this post


Link to post

Cauciucurile sunt 155/65 R13.

Am facut un calcul pentru a constata o diferenta de viteza, la o anumita turatie, intre acest tip de cauciuc si tipul 165/70 R13. Caz pentru care acul vitezometrului mi-ar arata o diferenta de numai 5 km/ora intre cele doua tipuri.

Initial si eu ma gandisem ca e de la marimea cauciucurilor, dar n-ar prea fi.

Share this post


Link to post

Chiar zilele trecute , din plictiseala :) (era pustie soseaua la ora aia), dar si din curiozitate am facut ceva masuratori poate nu ff exacte , dar oricum... Deci am mers doua serii de cate 4 km cu 90km/h pe ceas constant, pe care i-am parcurs in 2:52 min (172 sec) , respectiv 2:51 min (171 sec). Matematic asta insemna aprox 84km/h real. Apoi am parcurs alti 4 km cu o viteza de aproximativ 97 km/h constanta pe vitezometru si au rezultat 160 sec , ceea ce corespunde unei viteze reale de 90km/h. Nu am mai facut si alte masuratori la viteze mai mari pentru ca erorile ar fi fost mai mari. Acum stiu ca mai am putina rezerva cand trec pe langa un radar!! :P

ps:am cauciucurile originale din fabrica avand presiunea recomandata verificata acum vreo 2 saptamani.

Share this post


Link to post

Una la mana este sa ai anvelope "standard", adica cele indicate de producatorul masini.

In al doilea rand, trebuie ca presiunea in ele sa fie si ea tot "standard", adica tot cea indicata de producator.

Cablul nu prea are de-a face cu chestia asta. El asigura un cuplaj fix, deci nu se pune problema "accelerarii" sau "franarii" indicatiei odata cu variatia vitezei. El iti poate da tremuraturi in ac sau in cel mai rau caz sa nu mai indice nimic (daca se rupe ceva).

Si am ajuns la instrument. Nu prea ai cum sa-l etalonezi. E un instrument mecanic. :(

Cat despre GPS, vezi ca are si el o eroare in pozitionare. La 130 km/h ai cam 36 m/s ceea ce permite o oaresce determinare interpolata. La 20 km/h insa ai sub 6 m/s. Fa o determinare "la borne kilometrice", la diferite viteze si o sa vezi cam pe unde stai. Nu incerca "multi km cu viteza constanta", ca o sa sfarsesti intr-o viteza medie, mai degraba decat una instantanee. Multumeste-te cu 1 km, dar repeta la diverse viteze si noteaza ce indica vitezometrul, GPS-ul si ce ai calculat. E recomandabil sa te asiste cineva, iar tu sa conduci :)

Share this post


Link to post

Nu stiu cum calculeaza GPSul viteza, si cum corecteaza erorile de pozitionare, dar ceea ce am observat este ca indicatiile lui se potrivesc aproape perfec cu indicatiile radarelor. In alta ordine de idei, diferenta dintre ce arata GPS si ce arata vitezometrul, am observat-o si eu la Aveo, unde am 7% abatere, iar la solenza aveam 8%... Asa se pare ca este o practica larg raspandita, calibraraea mai sus a vitezometrului. Oare dece? Si nici la astea electronice nu se poate face nimic?

Share this post


Link to post

Din ce credeti voi ca ar trai toti fabricantii, politistii, birocratii, bancherii si toti ceilalti, daca fiecare chestie ar putea fi mudificata de utilizator/consumator?

Pentru cei ce vor si pot (cu bani sau pentru ca se pricep), orice e posibil (primii sunt din ce in ce mai multi si asta e bine, cei din urma sunt din ce in ce mai putin, ceea ce e rau). Restul sunt la mana LOR :)

Share this post


Link to post

De exemplu la mine am gasit o eroare de 10% ceea ce este foarte mare !Mergeam 110km pe kilometraj iar pe GPS aveam 100,astfel am mai redus din eroare(aveam si 7%eroare la vitezometru) montand cauciucuri mai inalte cu 7% (155SR12=155/82/12 care ating putin la viraj maxim dar asigura si o economie de aproximativ 3-4% cu o usoara pierdere de demaraj si viteza maxima)rezultand o eroare de doar 3%la kilometraj si vitezometrul indica perfect!

Share this post


Link to post

Vitezometrul se mai poate verifica si cu metoda clasica v(viteza)=s(spatiul)/t(timpul).Se cronometreaza intre 2-3 borne kilometrice cat faceti cu masina mentinand vitezometrul fix la o animita viteza si cu formula de mai sus rezulta viteza ;s-3000m(intre 4 borne)/t-(de exemplu 100s)=3000/100=30m/s=108km/ora.Daca pe vitezometrul masinii aveti 110 eroarea este de 2km,dar de obicei eroarea este procentuala (aproximativ 2%) de aceea se masoara la 60,80 si 100 (sau altele) si se calculeaza procentul.In practica am intalnit eroare constanta de 10km/ora ,4km/ora de vina fiind vitezometrul . Rezolvarea in astfel de cazuri se schimba vitezometrul sau la unele au in spate un reglaj pentru a mari sau micsora eroarea!

 

Sau daca eroarea este mai mare la vitezometru fata de real se pot monta cauciucuri mai mari cum am facut eu cu consecintele de rigoare!

 

P.S.:la unele vitezometre se poate scoate acul si se da mai inapoi!

Edited by Salex
Tu postezi doar ca sa iti creasca numarul de postari ???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...