Jump to content
Sign in to follow this  
Razvante

Hyundai Accent Lc

Recommended Posts

Am venit astazi cu ea la serviciu si nu s-a aprins check-ul. Prima pornire a fost la fel. A pornit a tremurat si dupa 3 secunde a mers normal. Am oprit-o,am repornit-o... a pornit ca si cum ar fi cald motorul. Atasez un document care ilustreaza cum functioneaza intreg sistemul . Dat fiind faptul ca are o pornire grea din ce inteleg ar fi o posibila problema cu acea canistra de langa rezervor?

 

Later edit: Valva PCV a fost verificata e in regula. Controlul vacumatic cine il realizeaza IAT si MAP?

emissions control.pdf

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

La Nubira valva PCV era controlata de depresiunea din galeria de admisie. Si la tine pare ca e la fel, se creeaza o forta de suctiune care deschide valva.

 

Faptul ca tremura cand o pornesti nu inseamna cumva ca nu i-ai facut idle learn? Nu stiu acum cum e la Hyundai...

 

Eu sincer nu cred ca are legatura problema ta cu canistra de vapori din moment ce masina a mers dupa ce ai umblat la niste mufe, decat daca una dintre ele era cea a canistrei...

 

Bafta!

 

PS: poate te lamuresc cei de la service, nu cred ca ceea ce ai patit tu e un caz singular.

Share this post


Link to post

Presiune pompa cu doua regulatoare de presiune diferite putin peste 2. Asadar temerea mea de la inceput s-a adeverit. Si am mai cumparat ca idiotul sonda lambda noua si bujii originale noi. Acum ramane de vazut daca comerciantul poate sa o inlocuiasca si sa imi dea ce trebuie. Initial mi-au zis ca e de la combustibil problema eroarea fiind aceeasi p0171. Daca nu insistam sa ii punem manometru si sa o verificam cu doua regulatoare de presiune diferite ei vroiau sa o tina pana dimineata sa vada cum porneste. Asadar luati aminte cateodata preventia e o prostie. Puteam sa pastrez pompa veche linistit si acum nu mai treceam prin tot stresul asta.

Share this post


Link to post

If it ain't broken, don't fix it :)

 

Ciudat este ca dupa ce ai umblat la mufele alea disparuse codul de eroare...

Share this post


Link to post

Am umblat la sigurante si una dintre ele parca asa se si numea pompa de benzina si circuit benzina. Odata cu scoaterea ei s-o fi resetat ceva. Faza cea mai amuzanta e ca ieri nu s-a aprins toata ziua cat am mers cu ea. Cand am ajuns la service si i-am predat-o celui de la receptie cand a pornit-o el a ramas aprins.

Share this post


Link to post

Nu ai luat bujiile si lambda degeaba. Bujiile puse de tine erau niste nenorociri iar lambda este oricum pe sfarsit de viata.

Share this post


Link to post

Mda e un punct de vedere si asta, doar ca dupa uriasa investitie cu amortizoarele flansele distributia pompa si ambreiajul care bate spre 1000e cu tot cu manopera, si dupa concediu sunt cam lesinat cu banii, dar tot raul spre bine. Apropo, am luat lambda dupa codul dat de producator si se pare ca ai avut dreptate este NTK(nu ngk) cu codul 608-H12.

Share this post


Link to post

Sa nu-ti para rau ca ai bagat bani in ea, important este sa o folosesti de banii aia si sa nu te trezesti ca mine cu Nubira sa o vinzi dupa cateva luni. Deci orice ganduri de upgrade ai putea avea, mai tine-o cel putin 1 an :P .

Share this post


Link to post

Nu regret nici un leu, doar ca investitia a depasit bugetul programat cu mult pentru ca ambreiajul a costat inloc de 500ron... 1150.Macar e Sachs. iar imediat dupa trebuia sa plec in concediu. Normal ca prietena mea a cam strambat din nas cand i-am zis ca tai din banii mei de concediu...dar n-am avut incotro.

In alta ordine de idei probabil ca in perioada ce urmeaza o sa ma ocup si de chestii estetice pentru ca tehnic sta extrem de bine,cel putin asa spun mecanicii ce o conduc si o verifica.

 

Oricum gandul meu suprem de upgrade este Subaru Impreza, fie ca vorbim de Wrx fie ca vb de boxer diesel. Pana atunci ca punct de trecere ma gandesc la anul la un mitsu lancer 2.0 135cp <2008. sau honda civic 1,6 sau 2,0 <2006.

Share this post


Link to post

E ciudat cum cu totii ne gandim sa schimbam masinile dupa ce am bagat banii in ele :) ). Exact asa am inceput si eu, o mai tin un an si o schimb cu ceva mai serios si pana la urma am vandut-o in cateva luni. Sa NU faci ca mine :D .

 

Cat despre Mistubishi Lancer, eu m-am uitat la unul din 2008 si mi-a trecut repede. Arata bine pe afara, insa interiorul este spartan, iar plasticele sunt de f proasta calitate - se zgarie si se tocesc fooooarte usor, masina respectiva avea 2 ani si arata ca una de 10. Crede-ma ca Nubira mea din 2003 era impecabila (desi si ea are plasticele destul de moi) fata de Lancerul din 2008. Si atentie cu vopseaua si rugina la japoneze. Asta pe care am vazut-o era prinsa de rugina peste tot pe unde fusese ciupita de pietricele. Cu Impreza este alta poveste, vezi ca au SMT niste oferte la masini SH. Mie cel mai mult mi-a placut vechiul Forester cu motor 2.5 turbo :D .

Share this post


Link to post

Mitsu Lancer este perfecta pentru mine, si ca spatiu si ca intretinere si ca tot, plus ca ce am acum este construit practic pe principiul mimetismului dupa Lancerul din trecut.Rugina e un fenomen inevitabil pentru ca vb de fiare. Cea mai tapana masina condusa ever a fost tot mitsu un galant din 1994, in prezent a trecut de 600.000km cu mici inflorituri de rugina si fara segmentari. Cunosc si Nubira destul de bine au fost reusite ca masini, as avea in vedere ca varianta una pe gaz in caz ca schimb Accentul la anul.

 

Subaru Forester 2,5l niiice.Am condus si un asemenea specimen. Cand vezi cum pleaca uiti si bmw si 4matic si de tot, nu degeaba se spune ca e una din masinile stoc cu cea mai violenta acceleratie. Cat despre motorul de 2,5l a facut ceva senzatie cand a iesit motorul anului in 2006 in categoria 2-2,5l, iar nebunii de la subaru au zis ca nu sunt de ajuns cei 230 cp asa ca au scos un model limitat si exclusivist numit sugestiv Subaru Forester STI cu performante comparative cu ale Imprezei wrx sti. A se vedea

Share this post


Link to post

Ne laudam cu pompa noua, check engine stins bujii oem si placute de frana coreene. Sa le luam pe rand:

-pompa de benzina jakoparts a fost inlocuita cu una bosch ce poate pana la 3,8 bari. Masina trage perfect, porneste impecabil si consuma parca mai putin. Dupa inlocuirea pompei eroarea p0171 nu a disparut din memoria ecu ba chiar aparea cu motorul oprit. Am mai dat o tura cu masina, S-a sters de mai multe ori eroarea s-a decuplat pompa din nou, s-a decuplat lambda si intr-un tarziu datorita staruintei lui Andrei si lui Paul eroarea a disparut. Weekendul asta am mers vreo 600 km si nu s-a mai aprins asadar e cam clara treaba. pompa era de vina.

-Bujiile schimbate sunt tot ngk insa cu ambalaj original si fabricate in koreea cica... Oricum pornirea e de nota 10 (ultimul plin fiind facut cu top 99), masina trage perfect si cel mai important nu tremura la ralanti.

-Placutele de frana Ferodo Premier le-am inlocuit si mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca in momentul demontarii ferodoul s-a facut scrum. Chiar nici nu stiu cu ce se mai merg. Deocamdata din ratiuni financiare am mers cu cele coreene care s-au asezat perfect pe discuri.

-Lambda veche nu s-a potrivit din cauza mufei,asadar o voi scoate la vanzare.

 

Ca un plan de viitor ma gandesc sa renunt la uleiul Mobil 2000 10w40, care nu stiu daca mai e potrivit avand in vedere nr de kilometri,(uneori motorul imi pare cam zgomotos) cat si povestile ca se fabrica prin Turcia desi pe el scrie Belgia. Asadar am in gand sa pun Motul insa mi-e greu sa ma decid ce sa aleg din urmatoarele:

-MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W40

-MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40

-MOTUL 8100 X-CESS 5W40

-10W40 CHRONO

 

Cam toate corespund specificatiilor din manual cel mai aproape de adevar fiind primul.

Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Mobil 2000 pe langa ca este semisintetic este si facut pe la turcaleti... E pacat de motor sa ii pui asa ceva.

Share this post


Link to post

Asta si spuneam...nu il mai vreau...vreau sa trec pe Motul...dar care sa fie cel mai ok din lista de mai sus?

 

Later edit: Tineti seama ca ma apropii de 160.000km.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

X-CESS 5W-40.

Share this post


Link to post

Daca ai mers pana acum cu 10W40 si motorul are 160km eu cred ca ar fi bine sa ramai tot la 10W40. Un ulei mai subtire s-ar putea sa ti-l pape.

 

Tin minte ca am urmat niste sfaturi de pe daciaclub si am pus in batrana Dacie Elf 15W40 in loc de Petrom 20W40. L-am schimbat dupa prima mie, scotea fum negru (il papa) si facea spuma alba la buson (asta cica ar fi fost condens, dar mi s-a parut ciudat ca la 20W40 nu facuse niciodata asa ceva).

 

Eu as merge in continuare pe 10W40 (mai ales ca spui ca asta recomanda Hyundai). Uite ce spune Motul despre 6100 Synergie+ 10W40:

"Technosynthese® lubricant specially designed for high performance cars powered by large displacement engine, turbo diesel, direct injection or gasoline engines with injection and catalytic converter. Reduced oil consumption and enables a reliable engine protection even for cars with a high mileage."

 

La primul pe care il pomenesti tu, Turbolught 4100 zice asa il technical datasheet:

"Aceite lubricante de Technosynthese® para motores de 4 tiempos diesel

sobrealimentados con inyección directa o sistema clásico de iunyección, gasolina, con

sistema catalítico de eliminación de contaminantes.

Especialmente recomendado para motores nuevos y seminuevos. Todo tipo de recorridos:

urbano, carretera, autopista."

 

Asta inseamna ca primul ulei e mai potrivit decat al doilea.

 

Nu uita sa verifici compatibilitatea API cu ce spune Hyundai, desi API SL e suficient de nou, deci nu cred sa fie probleme.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Faina masina Razvante. :thumbl: Partea din fata imi aminteste de Hyundai Coupe versiunea inainte de faceliftul din 2009 parca.

Share this post


Link to post

@ches Recomandarile Api sunt conforme nu e problema. Ideea e ca de cand nu se mai face Mobil sint S 10W40 ci Mobil 2000 10w40 motorul mi se pare mai zgomotos, porneste ok, uneori cand e eɔagerat de frig se cam aud tachetii insa se autoregleaza dupa <1min. De aici si dorinta de a schimba uleiul(marca cat si intervalul).Plus ca as vrea sa incep sa il schimb din 10 in 10k pentru ca 15k cum recomanda manualul mi se pare mult chiar daca merg preponderent extraurban.

 

@daewoo Arata bine,(doar e Mitsubishi Lancer leit) merge fantastic, insa sa te fereasca Dumnezeu sa schimbi piese majore precum kit ambreiaj sau pompa de benzina. E o adevarata "distractie" sa le gasesti pe cele necesare.

Share this post


Link to post

Eu la Mobil Synt S stiam ca intervalul de schimb e 10000km si l-am aplicat si la Super 2000 cand a aparut... Nu am remarcat o schimbare a mersului motorului de cand au schimbat gama, e drept ca eu aveam decat 60000km cu Nubira si foloseam 5W40. Eu la Epica pun Castrol Magnatec Diesel 5W40 C3. Masina are senzor de calitate a uleiului si daca nu s-a aprins dupa 13000km (intervalul de schimb e 15000km) inseamna ca ii place, deci voi continua cu el. Pretul e decent, anul trecut am dat ceva mai mult de 250RON pe 7 litri.

 

Uite ce recomanda configuratorul Castrol pt tine:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=6&modelyear=&vehicle=4561

 

Edit: Vad ca la asta scrie tot 15000km interval de schimb. E cam mult daca mergi preponderent prin oras si motorul are o varsta...

Edited by ches

Share this post


Link to post

Sa nu-ti para rau ca ai bagat bani in ea, important este sa o folosesti de banii aia si sa nu te trezesti ca mine cu Nubira sa o vinzi dupa cateva luni. Deci orice ganduri de upgrade ai putea avea, mai tine-o cel putin 1 an :P .

 

Ai avut surprize negative cu Nubira? Poti sa fi mai explicit?

Share this post


Link to post

Avand in vedere numarul de kilometri in momentul vanzarii nu au prea existat probleme. Nubira e o masina destul de rezistenta si daca nu consuma asa mult poate astazi ma mandream si eu cu una. In orice caz poti urmari mai multe detalii despre Nubira ce "fuse si se duse" :) a lui Ches in topicul dedicat.

 

 

Later edit: Cand vedem si o prezentare a masinii tale? :D

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Revin cu ceva detalii. Incurajat de vremea frumoasa cat si de faptul ca am reusit sa gasesc un timp liber,dar si de ceva probleme financiare de moment, m-am apucat singur de mici interventii. Am cumparat motul x-cess 5w40 4l 140ron, motul engine clean 200 ml 60 ron un filtru de ulei 18 ron si o garnitura capac culbutori 14 ron. Am adaugat engine clean, am lasat motorul sa mearga vreo 20 de minute. Am asezat un lighean in care am scurs un ulei negru semn ca solutia engine clean si-a facut treaba. Am dat capacul culbutorilor jos, am curatat valva pcv cat si capacul pe interior care era plin de acele depuneri nenorocite si cu o carpa imuiata in benzina am curatat cu atentie toata suprafata chiulasei(sau garniturii de chiulasa) pe care se aseza garnitura capacului culbutorilor. Am pus capacul la loc, am inlocuit filtrul, am pus noul ulei, am lasat motorul sa mearga cateva minute bune si am deja cu el 400 km. Miercuri noapte plec la Belgrad si revin duminica pe zi. O sa fie un drum de vreo 1300-1400km si o sa pot reveni cu o impresie cat de cat obiectiva. Dupa o sa merg la Andrei pentru o verificare sa nu fi facut prostii dar si pentru trenul de rulare care e posibl sa imi faca probleme cu tendoanele spate, ma tentionase si el ma demult dar le-am neglijat pentru ca nu se simteau in mers, insa acum se simt un pic.

Ca idee cu noul ulei motorul porneste parca mai usor, nu bate, ba parca un 0,3-0,4 l incearca si consumul sa scada.

In rest masina merge perfect, a luat itp-ul fara probleme, cu valori peste medie de functionabilitate, cu exceptia franei de mana care ar mai trebui stransa un pic.

 

 

 

 

Share this post


Link to post

E foarte buna treaba pe care ai facut-o, mai ales la un motor de varsta mijlocie ca al tau. Eu as schimba uleiul asta nou care l-ai pus la ~7500km pt ca sigur a mai fost subtiat un pic de ceea ce a ramas din motor flushul ala.

Share this post


Link to post

Exact asa voi face si eu. L-am schimbat la 162500 la 170k inca un flush si ulei nou pentru 10k. Ma gandesc sa iau si un flush pentru sistemul de alimentare, dar e necaz mare cu banii la serviciu, ba intarazaie ba ne schimba ne dau mai mult la lichidare si mai putin la avans. In fine important e ca merge si nu imi face belele. La km ei altii au schimbat pe la alte marci jumatate de motor.

Share this post


Link to post

Cu sistemul de alimentare e mai nasol sa stii. Daca nu l-ai curatat regulat pana acum, atunci nu iti recomand sa o faci. Toata mizeria din rezervor si de pe conducte o sa iti ajunga in filtrul de benzina si particulele mai mici injectoare. Si la km tai, sigur ai multe depuneri.

 

Daca vrei sa faci treaba fara batai de cap, ia un spray degresant (carb cleaner, engine starter etc), 5-10 litri de benzina, dai jos rezervorul, il cureti cu degresantul, apoi limpezesti cu benzina si il pui la loc. Apoi prepari o solutie de benzina si aditiv de curatare concentrata (tot asa 5-10 litri) si cureti conductele punand contactul de mai multe ori si scuipand benzina intr-o sticla. Daca ai filtrul de benzina in compartimentrul motor poti sa scoti benzina inainte de el, daca e sub masina, ori pui o teava in locul lui, ori il schimbi dupa operatie.

Dupa ce ai facut si asta faci plinul cu benzina + aditiv si ii dai blana. Abia acum o sa cureti rampa si injectoarele.

 

Dar sincer, avand in vedere vremea de afara, iti recomand sincer sa o lasi pt primavara sau sa o lasi de tot :D .

 

Ca idee:

1. La batrana Dacia 1300 am facut operatiunea descrisa mai sus si am scos o gramada de rugina din rezervor. La tine sigur nu o sa fie asa, dar depuneri ai si tu. Conductele de la Dacie erau si ele colmatate cu rugina din rezervor si muncea pompa de benzina saraca ca vai de ea. Se vedeau particulele de rugina in filtru :) ).

2. La Nubira dupa ce am adaugat prima data flaconul de aditiv de curatare motorul a tremurat nitel la pornire la relanti, apoi a mers OK. Masina avea 25000km! De atunci am pus regulat aditiv la 5000-10000km. La reviziile cand schimbam filtrul de benzina benzina care iesea din el era neagra.

3. La benzina am folosit doar aditiv Casite: http://www.casite.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=59 Era la un pret corect pe atunci (10-15RON). Sunt mai multe parerimpe forum care spun ca e un aditiv bun daca il pui regulat (la 5000-10000km).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...