Jump to content
Sign in to follow this  
Obi_wan_Kenobi

A Spalat Cineva Motorul Lui Matiz La Spalatorie?

Recommended Posts

Musai sa acoperi bine partile electrice foarte expuse gen capacul distribuitorului, respectiv bobina de inductie.

Tot ca o recomandare nu insta prea mult cu jetul de apa la elemente electrice gen alternator, electromotor [-X

Share this post


Link to post

Salutare.Eu spal "frecvent" motorul la service (autonet) si NICIODATA nu au fost probleme. Parerea mea este ca atunci cand decideti sa spalati motorul sa nu lasati orice zilier de la spalatorii s-o faca.

Share this post


Link to post

Am spalat si eu motorul inainte de a vinde vechiul cielo si au spalat baietii asa de bine ca am ramas fara vaselina la rulmentii de la alternator,altfel cum sa-mi explic huruitul care il avea (cu care a ramas pina am vindut masina) alternatorul a doua zi cind am pornit sa plec la servici, rulmenti schimbati in octombrie 2005 adica 1 an si 4 luni.

Share this post


Link to post

Mai devreme sau mai tarziu tot ii pierdeai.Nu are cum sa spele apa vaselina din rulmentii cu semeringuri.

Share this post


Link to post

Nu va speriati cu spalatul motorului. E apa, se usuca dupa ce se incalzeste. Nu-i dauneaza in nici un fel, dar nici nu-l ajuta, scurgerile de ulei se pot depista de un ochi experimentat si cu motorul nespalat. Personal spal intotdeauna un motor inainte sa-l dau jos sa-l desfac, ajuta extraordinar de mult sa fie curat inainte sa-l desfaci, usureaza mult de tot munca si riscul sa ajunga mizerie unde nu trebuie dupa ce l-ai desfacut scade aproape la zero.

Share this post


Link to post
Nu va speriati cu spalatul motorului. E apa, se usuca dupa ce se incalzeste.

Da. Si pina atunci poate face diverse "scurturi".

Share this post


Link to post

eu am spalat motorul la E3 si am acoperit preventiv mufa care alimenteaza bobinele, dar ca sa nu ma duc cu motorul incins...am parcat masina langa spalatorie, m-am dus prin zona la un suc cam 45 de minute, m-am intors si am bagat masina inauntru, pana am acoperit mufele si gaurile de la filtrul de aer, motorul era relativ rece.

 

implicit nu prea au iesit aburi din masina, si dupa ce au terminat am scos plasticele si hartiile si am pornit motorul. totul a fost ok

Share this post


Link to post

Precautiuni inutile la aprinderea modelului euro3. In plus, aburii care trebuie sa iasa trebuie sa fie de la apa incinsa cu care se spala.

Share this post


Link to post

Şi eu am spălat motorul (E3) de 2 ori până acum (înainte de revizii); prima oară cam cu teamă, dar văzând că folosesc apă caldă şi-l usucă cu aer după, m-am liniştit. Nu am avut nici o problemă.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

tot din cauza unor hemoroizi nerezolvati din timp, am fost si eu sambata seara (24/nov) cu buburuza albastra la spalatorie --- chitit sa spal motorul.

Am plecat de acolo fara probleme spre casa (aprox 5 km). Duminica dimineata fac un drum scurt (~4 km) parchez masina vreo 30 min si dau sa plec. Motorul, in suturi... si in cele din urma m-a lasat in mijlocul intersectiei.

A trebuit sa tractez masina pana acasa si azi (luni) vine un meshter sa-si dea cu parerea. Cum am noutati, va dau de stire.

 

V.

Share this post


Link to post

... condens in capacul de la delco. Se desface, se curata si se pune la loc.

Share this post


Link to post

Salut,

 

a trecut mesteru`, a deschis capacul delco-ului, l-a sters/curatat doar ca (virgula) carbunele din capac e terminat, drept urmare a trebuit sa cumpar un capac nou (DAC). Intrebarea mea e daca nu s-ar fi putut cumparat doar carbunele respectiv, ca sa nu dau atatia bani (47 ron) pe tot capacul.

 

Oricum, capacul vechi il pastrez in masina (sub roata de rezerva) pt orice eventualitate ;) "prietenii stiu de ce".

 

Tx,

V.

Share this post


Link to post

In principiu, carbunele acela se termina o data cu contactele capacului, deci, e greu de gasit ca piesa de schimb. Probabil a umblat pe acolo un nepriceput sau a intrat o mizerie care a blocat jocul lui pe arc. Cred ca era suficient sa scoti carbunele, sa cureti locasul si sa intinzi putin arcul inainte de-al pune la loc.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Din pacate carbunele din capul capacului era topit complet (cred ca si arcul e lipit p'acolo), probabil tot din cauza umezelii/apei s-a facut o flama care a topit ceea ce ma ramasese din carbune.

 

Bine ca e totul ok acum - operatia nu a durat mai mult de 5 min; tre` sa mai ajung acum in service doar ca sa intinda cureaua de la alternator (cica e mai greu de umblat fara sa fie masina urcata pe elevator) dar asta e deja alta chestie.

 

La cat mai putine probleme si cati mai multi km,

V.

Share this post


Link to post

Daca acel carbune s-a intepenit in canalul in care se gaseste, la ceva distanta de contactul rotorului, atunci s-a produs flama care, in timp, a putut topi carbunele. Cauza n-a fost apa, dupa demonstratia de pe Discovery Channel de la Demolatorii de mituri nu cred ca mai este cineva care mai sustine ca apa este buna conducatoare de energie electrica, din contra, la tensiunea de acolo, din capac, apa de descompune instantaneu lasand saruri (albe) izolatoare, care impiedica conductia curentului electric. "Revin si ma repet", carbunele din capac s-a intepenit mecanic pe canal, de la o mizerie sau de la o interventie nefericita. Prin contactul cu carbune circula un curent mic, prea mic pentru a consuma mecanic acel carbune. Consumarea carbunelui se poate realiza doar prin frecarea mecanica, dar sunt useri pe forum care n-au raportat pana acum inlocuirea lui din cauza consumarii lui nici dupa 90.000 km. Mai repede se consuma contactele prin care se distribuie curentul intre bobina si fiecare bujie in parte.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

nu va suparati , cei care spala motoarele doar ca sa dea o impresie mai buna la cei care le cumpara dupa , dar nu este ceva frumos, mai ales ca o spuneti asa pe fata , imi pare rau sa stiu ca sant asa oameni, vindeti`le la oameni adevarul daca intradevar tineti la un automobil , dar am uitat, traim in romania :spumelagura:

Share this post


Link to post

De unde ai tras tu concluzia asta?

 

Eu spal motorul la cel putin 3 luni odata pt ca-mi place sa fie curat.

 

Si il mai spal de obicei si inainte de revizii.Altfel se uita mecanicul la un motor curat.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

@iaexemplu: Eu nu spal motorul, dar il sterg lunar cu servetele umede peste tot pe unde pot ajunge. Tu daca te-ai duce sa iei o masina, ti-ar placea sa salte ala capota si sa nu stii unde e motorul de la atata moloz? Si daca este curat se vede daca pierde ceva pe undeva. Oricum, un motor jegos nu este garantia calitatii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...