Jump to content
Sign in to follow this  
adriake

Matiz Euro3

Recommended Posts

Adriake lasa OMV ca s-au prostit de tot incearca MOL si zi si mie rezultatele te rog.

Ca OMV am bagat eu si dupa ce am oprit sa iau in suc ca sa am ce sa beau la intalnire(zilele bune) a plecat la a3a cheie si aia lunga in draci asta ca sa nu vorbim de variatia turatiei la ralanti.

Share this post


Link to post

ok, sa termina acum beynina de la lukoil si dupa aia o sa bag mol tempo plus 95. Oricum mai e de asteptat vreo saptamana ca am 25 de litri si nu prea am drumuri multe de facut.

Bye

Share this post


Link to post

Nene voicu uite ce mail am primit de la daewoo in legatura cu cifra octanica a benzinei ce trebuie folosita la Matiz Euro 3:

 

INTREBARE MAIL1

 

Buna ziua,

 

Sunt posesorul unui Matiz Euro3 achizitionat in aprilie 2005

si v-as ruga sa imi raspundeti la intrebarile urmatoare:

 

- care este tipul de combustibil fara plumb cel mai bun pentru acest

tip de motor si ce cifra octanica trebuie sa aiba?

 

- este normal ca masina sa trepideze la relanti, tinand cont ca nu am

decat 1000 km efectuati?

 

Va multumesc anticipat,

Adrian

 

RASPUNS

 

Stimate Domnule Adrian,

 

Raspunsurile la intrebarile dvs. ar fi:

 

1.Fara plumb, ce se livreaza in comert.

 

2.Depinde de trepidatii.

 

Va rugam adresati-va unui service Daewoo din zona pentru o verificare a motorului.

Cu stima,

 

...

 

INTREBARE MAIL2

Va multumesc pentru promptitudine, dar m-ar interesa cifra octanica 95 sau 98?

Se poate pune si fara plumb de 98 fara sa am probleme?

Va multumesc anticipat

Adrian

 

RASPUNS2:

 

Stimate Domnule Adrian,

 

 

Calculatorul de bord (ECM) poate regla eficient parametrii motorului pentru un combustibil avand cifra octanica cuprinsa intre CO93-CO98.

 

Dv. trebuie sa folositi ce este mai bine pe piata (CO98).

 

Cu stima,

...

Share this post


Link to post

Deci dupa cum v-am spus... cu cat cifra octanica este mai mare cu atat motorului ii va fi mai bine si va consuma mai putin... Asta nu inseamna ca cu benzina cu cifra octanica ar insemna sa mearga prost...

Share this post


Link to post
Mai am de incercat OMV si MOL

Urmatoare alimentare Mol Tempo95 si va voi tine la curent cu modul de comportare a masinii

 

Adriake eu am bagat pe a mea la inceput Petrom 98 si a mers bine...Fara nici un motiv in ultima vreme am bagat OMV 95 de la statia din Tomis Nord si merge foarte bine...Cred ca ar fi bine sa incerci si OMV, cel putin de la cel din Tomis Nord, la celalalt nu stiu cum e...Am bagat 95 cu toate ca motoru meu e euro 4 ... :o

Share this post


Link to post

Multumesc

O sa incerc sa bag si eu Omv 98 sa vad cum e

Share this post


Link to post
Deci dupa cum v-am spus... cu cat cifra octanica este mai mare cu atat motorului ii va fi mai bine si va consuma mai putin...

Poate ne spui si de ce un motor pe motorina consuma mult mai putin, desi are capacitate cilindrica dubla. Sunt curios cum rezolvi acest paradox.

Share this post


Link to post

Cred ca ar trebui sa il lasam pa alx sa traiasca in lumea lui de papusi 8-} .

Share this post


Link to post

Si io propun sa va abtineti de la atacuri la persoana, combateti ideea (fie ea oricit de gresita); este un avertisment X( .

 

E posibil, poate, ca pe motoare Euro3 sa obtii consum mai mic cu CO98, dar pe Euro2 io m-am fript de fiecare data cind am pus >CO95, ~+1l% in orice conditii de utilizare; unde mai pui ca prestatiile dinamice n-au fost mai bune (cu exceptia Shell V-Power Racing, cu aia era Maty racheta, intr-adevar, dar bea de cadea sub masa :dizzy: :drinkers: )

 

Apropos, Matiz Euro3 mai are selectorul de octane?

Share this post


Link to post

Ayi am comandat buji ngk BPR5EY-11 si maine le iau (3buc*115k). Luni ma duc la revizia de 1500 si le voi schimba pe alea din fabrica. Dupa aia pot sa va spun cum merge cu diferite tipuri de benyen. O zi buna

Share this post


Link to post
Poate ne spui si de ce un motor pe motorina consuma mult mai putin, desi are capacitate cilindrica dubla. Sunt curios cum rezolvi acest paradox.

 

Domnule, sunt motoare care functioneaza pe principii diferite. Otto functioneaza pe baza unei compresii mai mici si prin aprindere de la scanteie (bujie) iar Diesel functioneaza pe principiul aprinderii prin compresie => compresie mult mai mare. Tehnologii diferite deci consumul de carburant NU se poate compara. Si nici carburantul.

Eu am testat pe 2 masini complet diferite faptul ca cifra octanica mai mare atrage dupa ea un consum mai scazut. Dar nu exclud faptul ca la alt tip de masina nu se poate intampla altfel desi parerea mea personala este ca nu e asa.

 

PS: Masinile testate au fost logan 1.6 8v si Mercedes 1.8 16v. La Mercedes se simtea diferenta mult mai mare decat la logan unde nu depaseste 1l/100. Cred eu ca din cauza ca este motor 16v si nu 8v.

Share this post


Link to post

@alx >Vad ca eviti pana la hilar sa spui ca o benzina cu CO ridicata arde mai greu, adica este mai putin combustibila. Mai urmeaza sa spui ca americanii, aia care masoara benzina cu galonul, sunt prosti pentru se incapatineaza sa foloseasca benzina de CO 83, 87, iar aia de 91 e considerata super. Cum de nu s-a gasit nici unul mai destept pe acolo, sa-i invete sa bage de 98 ?

Share this post


Link to post

Stimate domn, eu asa stiu, ca cu cat CO e mai ridicata, benzina este mai combustibila. Asa stiu eu dar nu sunt sigur. Afirmatiile mele se bazau pe incercarile proprii si personale si, dupa cum am mai spus, nu reflecta vreun ADEVAR ABSOLUT.

 

fii atent ce am gasit aici despre CO in america comparativ cu europa:

"In most countries (including all of Europe and Australia) the 'headline' octane that would be shown on the pump is the RON: but in the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the "roaD Octane Number" or DON, or (R+M)/2. Because of the 10 point difference noted above this means that the octane in the United States will be about 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel in the United States would be 92 in Europe."

 

Din cate am citit eu la adresa respectiva, CO este cantitatea de plumb nustiudecare care trebuie adaugat la isooctanul pur pentru a impiedica detonatiile... :shock: Nici eu nu am reusit sa inteleg perfect...

 

In alta parte, aici, se spune ca daca folosesti un combustibil cu o CO mai scazuta decat cea recomandata de producator, senzorul de detonatii va sesiza acest lucru si va intarzia avansul ceea ce determina un amestec mai bogat de benzina/aer ceea ce determina un consum mai mare. In aceeasi idee, daca folosesti o cifra octanica mai mare, consumul ar trebui, cel putin teoretic, sa se reduca, nu?

 

Q.E.D.

Share this post


Link to post

Dar motorina se aprinde mai repede decat benzina (chiar fara scanteie, numai prin presiune mare). Daca ce spui tu acolo ar fi corect ar insemna ca ea ar fi similara unei benzine cu CO mare. Insa dupa cum stii motoarele diesel care au performante comparabile cu ale celor pe benzina sunt mult mai scumpe deorece sunt mai complicate(deorece se chinuie sa scoata puterea din ea). Nu ti se pare ciudat?

Benzina cu CO mare este mai putin combustibila decat cea cu CO mic.

Edited by Zmeu

Share this post


Link to post

Zmeule, tu ai citit linkurile pe care le-am dat? Si explicatiile mele?

 

Motorina se aprinde MULT mai greu. Un experiment facut de mine: un lighean de motorina, arunci un chibrit aprins si nu ia foc. Daca faci la fel cu benzina, te-ai facut de un foc de tabara. Conform spuselor mele si linkurilor pe care le-am dat, asta inseamna ca are o CO redusa.

 

"numai prin presiune mare" cum adica "numai", pai asta e principiul de functionare... iar la otto este altul... nu are nici-o legatura cu presiunea initiala (inainte de aprindere)...

 

PS: Daca ma insel, va rog demonstrati nu afirmati contrariul.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Am citit linkurile si zic exact ceea ce am afirmat si eu: benzina cu CO mai mare arde mai greu sau ma rog mai controlat.

 

Eu nu te-am contrat ca ar consuma mai mult sau mai putin cu CO95 sau cu CO98, mai ales ca din experienta mea pe Espero nu se vede nici o diferenta. Pe alte masini care le-am mai condus observatiile mele sunt neconcludente. Nu pot sa zic nici ca e mai mare, nici ca e egal sau mai mic.

 

Pai tocmai, nu este necesara si aprinderea cu scanteie. Daca se indeplinesc conditiile de temperatura exterioara si presiune motorina se autoaprinde.

Share this post


Link to post

Mai... ei zic acolo numai ca prin adaugarea de zmackolina d-aia si cresterea CO se reduc detonatiile dar asta NU inseamna ca se impiedica arderea... Asta nu inseamna ca temperatura de ardere, de ex, ar fi mai mica... Ci doar ca se reduc detonatiile.

Share this post


Link to post

Pai nici eu nu am zis ca temperatura de ardere ar fi mai mica. Eu as zice ca e chiar mai mare. Eh, zic sa cerem parerea si unuia care chiar se pricepe si sa nu ne dam in cap. Body parca parea de meserie.

 

Cel putin eu mai studiez. Comunic concluziile putin mai tarziu.

Share this post


Link to post

Temperatura (defapt caldura) este o parte din energia degajata (sau toata, nu mai stiu, m-am zapacit) deci daca aceasta creste => creste energia degajata => creste puterea.

Share this post


Link to post

OBS: Nu prea inteleg ce ai zis tu acolo dar temperatura nu e tot aia cu caldura. Temperatura este o marime a agitatiei termice din corpuri iar caldura e o forma de energie.

 

Eh, paote tabelul asta sa ajute putin (chiar daca se vorbeste de galoane si RON dar macar se face o analiza comparativa)

 

fuel type BTU/imp. gal RON

petrol 125000 87-98

LPG 95475 110

diesel fuel oil 138690

residential fuel oil 149690

ethanol 84400

methanol 62800

gasohol (10% ethanol + 90% petrol) 120900

Share this post


Link to post

@alx > Stimate domn, daca tu citesti articole scrise de ziaristi o sa ramai in confuzie in continuare, precum sunt si ei. Oriunde vei cauta, vei descoperi ca motorina are putere calorifica mai mare decat benzina, iar cu cat benzina are CO mai mare cu atat ii scade puterea calorifica, deci va degaja energie mai mica prin ardere. Din punct de vedere al motorului termic, cifra octanica reprezinta gradul de imunitate la autoaprindere. CO pentru un motor Otto depinde de gradul de compresie din motor. La compresiile sub 11:1, specifice motoarelor de strada, CO necesar este 91-95 (RON). Doar daca se pune benzina inferioara acestei cifre creste probabilitatea de aparitie a autoaprinderii. Senzorul de knock transmite informatia la ECM si acesta reduce avansul la aprindere, dar nu umbla nimeni la gradul de amestec (!), ala tine de raportul stoichiometric si este urmarit prin sonda de O2. Deci, intotdeauna ECM va scadea avansul fatza de cel stabilit prin cifra octanica propusa de producator si niciodata nu o creste daca pui tu benzina cu CO peste valoarea setata in ECM. Rezulta ca niciodata n-are cum sa scada consumul utilizand o benzina "superioara", din contra scade, pentru ca acea benzina are o putere calorifica mai mica. Doar daca maresti raportul de compresie si maresti valorile la avans inscrise in ECM poti obtine performante sporite din utilizarea benzinei cu CO marit. Argument: rolul comutatorului de CO de la ECM.

Daca te bazezi pe experientele tale facute la presiune atmosferica te inseli iar. Acolo motorina se aprinde mai greu la chibrit decat orice benzina, datorita gradului de volatilizare diferit. La presiunile din cilindru lucrurile stau pe dos.

Atentie: orice motor Otto "merge" mai bine cu o benzina cu CO mai mare, pentru ca procesul de aprindere este mai stabil, dar costul din diferenta de pret + cel rezultat din diferentza de consum conduce la un plus nerentabil pentru toata lumea. La ora actuala benzina de CO98 se recomanda doar motoarelor euro4, unde restrictiile de poluare fac motorul sensibil la variatii in jurul cifrei octanice.

Share this post


Link to post

Mdhea, are sens ce ai spus tu mai sus...

Daca este asa cum ai spus tu, inseamna ca eu nu am facut decat sa confirm regula prin exceptia observata.

Sunt ABSOLUT sigur ca cu benzina de 98 imi consuma mai putin. Si la Mercedesul pe care am testat (si nu pe 100-200 de km ci pe vreo 4-5 mii) s-a intamplat la fel.

Pe de alta parte, nu am simtit ABSOLUT nici-o modificare a comportamentului masinii de la o benzina la alta - asa cum exemplificati voi la matiz cu tremuratul sau faptul ca "trage" mai bine.

Share this post


Link to post

Cine stie ? Consumul depinde foarte mult de temperatura aerului si de conditiile de trafic. Eu nu neg determinarile tale, spun doar ca sunt exceptii pentru mine si altii care am avut curiozitatea de a incerca. Teoretic n-ar trebui sa fie diferentze mari, dar cine baga benzina "teoretica" de la pompa. In plus, eu nu sunt de acord cu metodele empirice de determinare a consumului. Cifrele de consum declarate de producator ar trebui sa fie niste tinte greu de atins de oricine, iar eu vad ca majoritatea utilizatorilor declara consumuri mult mai mici. Daca la mersul extra-urban nu apar diferentze majore, in schimb la cel urban sunt diferentze nerealiste. Si nu cred ca producatorul are un interes sa declare mai mult, pe el nu-l intereseaza cel care a cumparat deja produsul.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu toate consumurile(sau aproape toate)sunt date de producatori in timpul testelor,si stiti cu totii cum sunt conduse masinile in timpul acestor teste,poate de aceea se scot unele consumuri putin mai mici de catre noi, propietarii acestor vehicule.

Parerea mea.

PS.Ma refer la faptul ca se "dau" un pic mai mult la pedala decat o fac unii dintre noi.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Aloha! Uite ca de la Matiz Euro III am aflat minunate informatii despre benzine, gratie lui nenea Tolin, inca o data imbatabil pe ramura!

Ieri am fost la Autonet la revizia de 1500 si sint fericit ca am facut-o! M-am ales cu doi mecanici noi, baieti tinerei, muncitori, dupa cum s-au miscat vom ramine prieteni cel putin pina la urmatoarea revizie. O sa vin si cu cealalta pentru 30000 si sa-i faca cutia si amortizoarele si ce-o mai fi, ca e-n garantie, inca! Cu ocazia reviziei, Toline, tata, am aflat ca ai avut dreptate cu TPS reglat pe 0,4 grade, s-au inselat ei, inginerul de-acolo zicindu-mi ca s-a mai documentat si zero e la Cielo, nu la asta. Si ca tot erau benzinele pe-aproape, zi-mi si mie ce sa bag, 95 sau 98 ca n-am desprins singur o concluzie! Multam, fain!

Tot pentru tata de Matiji (pentru cei noi, Tolin): dimineata, la prima cheie din zi, cind motorasul e rece ca temperatura ambianta, porneste la sfert, se tureaza, cade turajul mult ca si cum s-ar opri, dupa care revine ceva mai jos decit initial si sta pe-acolo, nu prea e uniform. Dupa ce se incalzeste, n-ai treaba! Acum, ce nu mai tin eu minte, este daca facea asa si inainte de interventia astora la clapeta aia cu TPS-ul de mi l-au adus pe 0 atunci! Acusi, ca sa-l aduca iar pe 0,4 a umblat iar la surubul de la acceleratie (avans?!), ala care e ca un prag pentru angrenajul cu cablul de acceleratie. Ideea e ca, umblind acolo atunci, la clapeta, nu mi s-a mai oprit, a pornit tot timpul si in afara de chestiunea cu relantiul cind e rece, n-am mai avut probleme! Parca nici vibratiile nu le mai simt, he-he, pentru ca m-am obisnuit! :D

Pentru Alezz: merge fain, ma, cu Mol! Ia vezi la Sebastian cu 13, ca nu-ti va parea rau! Zau!

Pentru nea Adriake: m-asteptam s-o dea prin papusoi cu vibratiile, in sensul ca s-au facut ca ploua! Sint uimit :o in continuare de consumul deosebit pe care-l scoti prin oras! E-adevarat, daca prind doua zile sa merg la ora 16:30 de la Romana la Unirea (cam 45 minute!!!!) atunci e ca si cum as lasa-o in fata blocului la relanti! A ta are relantiul uniform cind e rece?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...