Jump to content
Sign in to follow this  
adriake

Matiz Euro3

Recommended Posts

Referitor la consumul dat de producator:

Nea toline, eu stiu ca acest consum este CALCULAT pe baza unei formule ce include capacitatea cilindrica, aerodinamicitate, greutatea masinii si alti factori. Eu stiu ca nu este determinat prin teste/incercari. Daca nu este asa cum stiu eu te rog corecteaza-ma. Sigur nu stiu... Doar ce am citit si eu prin reviste, recunosc...

Daca ar fi asa cum zic eu, ar fi logic sa nu te pupi cu consumul dat de producator. Acest consum ar fi corespondent unui stil de condus mediu adica nici economic dar nici sportiv. La mine asa a fost dintotdeauna la toate masinile cu exceptia ticoului la care nu am reusit sa merg mai economic decat dau ei in carte in afara localitatii. 4.2l/100km daca nu ma insel...

Share this post


Link to post

Salve !

Lasati tampeniile astea !ALX aici tu ai dreptate !CU CAT BENZINA ARE CIFRA OCTANICA MAI MARE CU ATAT ARDE MAI REPEDE SI PUTEREA DE DETONATIE E MAI MARE !

E o chestie legata de compusii din cadrul benzinei . E o chestie de chimie mai complicata .( VEZI LA BENZINA DE AVIATIE CARE ARE CIFRE OCTANICE INTRE 100 SI 110 PARCA).

Asta pe de o parte , pe de alta parte motorina e muuuult mai putin combustibila decat benzina ( daca si benzina ai comprima-o la presiunea de la diesel si ai pulveriza-o ) demult ar fi detonat.Acum daca un motor a fost "setat" pe o anumita benzina e posibil ( dar nu stiu sigur ) sa consume mai mult daca merge cu un alt tip .

La mine ( parca ) atunci cand pun la Matiz din aia de 98 de la Petrom merge mai bine , iar consumul e la fel .

Un alt exemplu este gazolina cu care un motor merge mult mai bine decat cu benzina DAR PROBLEMA LA GAZOLINA ESTE CA ACEST TIP DE COMBUSTIBIL ESTE mult mai uscat decat benzina si nu se asigura o ungere buna si de asemenea ti se pot arde supapele.

Cine a mers cu Dacia cu gazolina a observat poate ca toba are o depunere gri pe interior depunere caracteristica doar benzinei f bune.

Ar fi mult mai multe de scris da' cu vremea asta de afara m-a apucat somnul !

:o

Bafta

PS Faptul ca un motor OTTO consuma mai mult decat cel Diesel e dat de randamentul ciclului care e mai bun la Diesel.

Share this post


Link to post
@alx >Vad ca eviti pana la hilar sa spui ca o benzina cu CO ridicata arde mai greu, adica este mai putin combustibila. Mai urmeaza sa spui ca americanii, aia care masoara benzina cu galonul, sunt prosti pentru se incapatineaza sa foloseasca benzina de CO 83, 87, iar aia de 91 e considerata super. Cum de nu s-a gasit nici unul mai destept pe acolo, sa-i invete sa bage de 98 ?

Nu-s prosti americanii dar masinile pe care le au ei au capacitate cilindrica mare si sunt mult mai putin turate decat cele europene .

Camioanele pe benzina vechi de la noi mergeau cu 75 .

No ofence Tolin  <img src= ">

Share this post


Link to post

Ba e cu comment !

E exact ceea ce am scris eu mai sus !

Ai vazut pe ce motoare erau facute testele cu 900 , respectiv 600 rotatii pe minut !

Americanii au masini ale caror turatii ffff rar depasesc 3000 rot / min , in concluzie nu e nevoie de o aprindere si detenta f rapida!Cat are matizul tau ?

In alta ordine de idei la punctul 6.15 scrie ca , combustibilul nu se amesteca imediat , NORMAL DAR NU UITA CA TU MERGI CU MASINA SI EXISTA MISCARI DESTUL DE PUTERNICE IN REZERVOR CARE CONDUC LA DILUTIA UNEI BENZINE IN CEALALTA !

La asemenea miscari si motorina se mixeaza cu benzina in ciuda densitatii total diferite a celor 2.Tot in capitolul 6.15 scrie exact ceea ce am postat eu mai demult pe aici si anume ca se face o proportie aritmetica intre cantitatile de benzina de diverse cifre octanice pt a vedea cam ce ai in rezervor.

In rest nu prea vad altceva interesant exceptand faptul ca explica intr-o oarecare masura cum e cu compusii benzinei.

RETINE CA ACELE TESTE SUNT FACUTE PENTRU MOTOARE PUTIN TURATE , dupa cum ti-am scris inainte , camioanele vechi pe benzina f putin turate ( parca in jur de 2000 rpm) mergeau cu benzina de 75 .

Erau o carca inainte pe la schelele de petrol!

Share this post


Link to post

Eu inca am norok ca nu s+a aglomerat asha de tare prin Constanta si merje super bine mashinutza. Am inceput sa ignor trepidatiile :) Luni ma duc si schimb bujiile bag NGK, benzina Mol 98 si va spun dupa aia. Dupa ce o pornesc urca in turatie dupa care se reduce un pic ca si cum ar vrea sa se opreasca si dapa aia merge uniform cu galme.. :)

Share this post


Link to post

Motoarele acelea sunt pentru a determina CO la o benzina si nu pentru a circula cu ele. Autoaprinderea nu depinde de turatie. Matizul meu este facut pentru CO "91 sau mai mare" (din cartea masinii). In rest, incearca sa citezi si ce nu este in favoarea ta:

"Once you have identified the fuel that keeps the engine at optimum settings,

there is no advantage in moving to an even higher octane fuel. The

manufacturer's recommendation is conservative, so you may be able to

carefully reduce the fuel octane."

If you are already using the proper octane fuel, you will not obtain more

power from higher octane fuels. The engine will be already operating at

optimum settings, and a higher octane should have no effect on the management

system. Your driveability and fuel economy will remain the same. The higher

octane fuel costs more, so you are just throwing money away."

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Autoaprinderea depinde si de turatia motorului alaturi de alti factori!

Acum daca tot ma provoci hai sa te intreb eu cate ceva !

1.Tu esti sigur de cifra octanica de la peco ?

EU ITI SPUN CA ADEVARATA VALORE E MAI MICA DECAT CEA AFISATA DE EI !

2. Tu esti sigur ca ai identificat care e valoarea cifrei octanice pentru masinuta ta?

3.Articolul in unele locuri e aiurea rau ( scrie ca poti sa reduci CAREFFULY , cifra octanica ) pune tu benzina CAREFFULY de 75 ( daca mai gasesti pe undeva si vezi cum face masina ta- IN CAZUL IN CARE O POTI PORNI)

4.Eu nu am scris nicaieri ca daca pui benzina cu cifra octanica mai mare REDUCI CONSUMUL , eu am scris ca masina merge mai rotund si are ceva mai multa vana!

5. Ai scris ca motoarele acelea sunt facute pt a det CO , deci conditii de "laborator" , si sa stii ca , inclusiv in domneniul nostru , de cele mai multe ori nu se prea "pupa " teoria cu practica.

6.Sa-ti mai dau un ex la vechea mea Dacie .Am facut rost de la o sursa de benzina de 102 octani ( de avion) si am amestecat-o in proportie de 50% cu cea de Peco .

Vreau sa-ti spun ca am prins super lejer cu Dacia 160 la ora si mergea motorul ceva de vis !

Share this post


Link to post

La mine in carte scrie comstibil min CO95. Asta inseamna ca o sa ma reprofilez pe 98 ca masina tre sa mearga superbine in plansa CO95 - CO98. Nu de alta dar daca bag 98 poate nimeresc calitate de benyina la minim 95 :)

Share this post


Link to post

Doresc sa corectez erorile. Motorina nu se aprinde din cauza compresiei ei ci din cauza caldurii de peste 500 de grade, incalzirea fiind urmarea compresiei unei substantze gazoase, in cazul de fatza doar aer.

 

Avansul la aprindere se regleaza dinamic, atat in sensul reducerii lui la aparitia detonatiilor si al maririi lui pana la limita aparitiei acestora. Cu benzina 98 exista sansa teoretica sa consume mai putin dar nu semnificativ.

Cifra octanica a benzinei reprezinta rezistenta ei la detonatie. Daca o anume benzina rezista la detonatie precum un amestec de 90% hidrocarbura A si 10% hidrocarbura B atunci i se zice ca are CO 90. Pt denumirea exacta a acestor doua hidrocarburi trebui sa caut in notitele cursului de Motoare care l-am avut in politehnica, erau parca izooctan si normal heptan.

 

Consumul urban dat de fabrica sa masoara dupa un anume ciclu ECE ONU, care incearca sa simuleze rulajul urban. Acest ciclu consta in pornire la rece, mers in treapta I, II, III dupa o diagrama viteza/timp.

 

Domnule Alx, daca considerati ca benzina 98 e mai indicata folositi-o fara grija, eu va respect decizia. Pt cine e mai multumit cu 95 sa bage in continuare. Explicatiile stiintifice au si ele o oarecare ambiguitate.

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Pai deci daca nu ai avea compresie nu ai avea nici caldura ...deci se aprinde datorita compresiei... :banana:

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns cu relantiul, Adriake! Deci, sindromul "asa face toate" loveste din nou!  <img src= (">

Edited by voicu001

Share this post


Link to post
Mersi de raspuns cu relantiul, Adriake! Deci, sindromul "asa face toate" loveste din nou!  <img src= (">

 

Incearca cu nistre bujii NGK BPR5EY-11 (recomandate de daewoo si bineinteles de tolin). Eu am pus ayi bujiile si merg mult mai bine, trepideaza mai putin si se infige super. Nu te astepta la mariminuni de la ele dar oricum sunt mai bune decat Bosh Super alea care le pun ei in fabrica.

Share this post


Link to post

Bujiile Bosch au fost schimbate cu Champion si mi-a zis un pretenar ca daca vreau imi da niste bujii cu patru electrozi (?!), daca am inteles bine!!!!

A-ha, ca tocmai mi-am amintit: a inceput sa agate in a II-a, acusi la 1700 km! :) >-

Share this post


Link to post

Ce ai nene ai visat urat azi noapte??? Cum naiba sa agate si la 1700km X( ce naiba stiu ca iti iubesti gargarita da nici chiar asa,nu crezi ca poate ti s-a parut ???

Share this post


Link to post

Shefule, daca nu cunoasteti va rog nu va bagati. Matizul are o pb cronica cu agatatul si intratul in viteza din cauza comenzii schimbatorului care se face prin cabluri. Din cate am inteles, se rezolva prin vizite repetate la service...

Share this post


Link to post

"Agatzatul" se datoreaza pozitiei joase a pedalei de ambreaj si a cursei foarte scurte. Prin strangerea surubului de reglaj la cablul de ambreaj cateva ture se rezolva problema. Cablul de ambreaj de la Matiz este de guma, se intinde foarte repede. La mine s-a intins dupa 1000 km, asa ca cel cu 1700 km e bun.

Share this post


Link to post

Sa traiesti Toline, meseriasule de Matiji! Voi incerca cumva sa vad pe unde are traseu cablul si sa ma dumiresc! Daca ai sughitat ieri, te-am pomenit referitor la bujiile cu care te-ai dotat, motiv pentru care voi proceda si eu la NGK-uri liniuta 11, sa vad pe unde le gasesc!

In ceea ce priveste benzina, am ajuns la o solutie ideala, de compromis, am pus azi noapte 10 litri de 95 si 10 de 98 de la Mol! Rezultatul: nu se mai tureaza deranjant (pentru mine), porneste dimineata mai vinjos, ce mai, e bine!

Nenea Alezz, ti-am raspuns pe viu aseara, da, agata!

Share this post


Link to post
Bujiile Bosch au fost schimbate cu Champion si mi-a zis un pretenar ca daca vreau imi da niste bujii cu patru electrozi (?!), daca am inteles bine!!!!

A-ha, ca tocmai mi-am amintit: a inceput sa agate in a II-a, acusi la 1700 km! :) >-

Bujii din astea Bosch cu 4 electrozi am pus eu anul trecut la Cielo si sa stii ca se simtea foarte mult , prim faptul ca motorul mergea mult mai rotund , si parca avea "vana" mai mare.

Acum nu stiu daca tipul asta de Bosch cu 4 electrozi se preteaza si la Matiz.

Bafta

Share this post


Link to post

ultimele in materie sunt alea cu IRIDIUM si am gasit si un echivalent al celor normale de la NGK

BPR5EY-11 NORMALE BPR5EIX-11 IRIDIUM

Se spune ca sunt mult mai bune dacat alea cu 4 electrozi, dar nu stiu nimik de faptul ca ar merge pe matiz

Share this post


Link to post

Multam Adriake! Voi proceda la a demonta o bujie si a umbla cu modelul in mina pe la magazine, dupa ce-si scoate nevasta-mea Eurodoiul din service! Aseara am vorbit cu NFS care are d-alea cu 4 electrozi si zicea el ca nu se simte mare lucru, dar isi va pune NGK-uri!

Share this post


Link to post

Ale mele sunt ngk bpr5ey-11 (made in japan). Mult mai frumos merge motorul dar cred ca o sa scot un consum mai mare ca am bagat Mol98 import 35k litru. O sa consum mai mult ca merge prea frumos si ma cam dau la ea acum..deh 45 la picior :)

Share this post


Link to post

Bujiile cu iridium sunt mai rezistente la electrozi. E posibil sa functioneze si mai bine avand in vedere forma electrodului central. Modelul BPR5EIX-11 este bun pentru Matiz si Tico. Costul lor este insa mult mai mare, proportional cu durata de viatza. Modelul NGK BPR5EY-11 foloseste tehnologia V-Grove, are electrodul central taiat in V, fapt care la prima vedere pare o geometrie cu gap variabil si o posibilitate de imprastiere mai buna a scanteii. Modelul NGK BPR5E... pare sa fie tipul de bujie pe care a fost dezvoltat motorul de Matiz, atat de bine se potriveste. Am observat ca accelerand progresiv exact in ritmul cresterii de turatie motorul ajunge rapid la turatia maxima fara impiedicari sau balbaieli, mai bine decat daca deschizi clapeta la maxim. In felul acesta am constatat ca motorul urmareste fidel si imediat pozitia clapetei, fara intarzieri sau retineri, ca inainte, pe bujiile Bosch, cu 1 electrod sau cu 4. Iar pornirea este constanta la 1/1500 din cheie, ca sa citez o expresie de pe forum.

Share this post


Link to post

Asa este am observat si eu taietura in forma de "V" de pe electrod. MAsina merge superbine, este multmai nervoasa si in a 5 la 90 are demaraj frumos. Nu stiu de ce se pun busji bosh pe matiz din fabrica cand ele merg asa de bine pe matiz. Sunt foarte incantat de buji si pretul este mai mult decat ok.

Share this post


Link to post
Nu stiu de ce se pun busji bosh pe matiz din fabrica cand ele merg asa de bine pe matiz.

 

 

era bine cu bosch ...bine ca nu pun champion

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...