Jump to content
Sign in to follow this  
cos22tm

Probleme De Suspensie Aveo

Recommended Posts

Salut,

 

sunt curios cati dintre posesorii de Aveo (hatchback/sedan) au ajuns la concluzia ca arcurile stock sunt destul de moi ?

cati dintre voi ati inlocuit arcurile puse de producator cu altele "sport" ex. V-maxx, Apex, H&R ? puteti da mai multe detalii va rog (cati mm a coborat masina, cum se comporta, rezista amortizoarele) ?

 

merci

Share this post


Link to post

Eu am ajuns foarte repede la concluzia ca suspensia este moale. Exista vreun mod sa o intaresc, dar fara sa schimb garda la sol?

Edited by Saint666

Share this post


Link to post

La aveo 2007 suspensia numai moale nu este, pe drumuri mai naspa izi clantane dintii. Insa la curbe nu ai senzatia ca sare in sant. Poate aveti voi suspensia dusa...

Share this post


Link to post

A mea e posibil sa fie dusa...2005, 100k km, dar a lui cos22tm nu cred, e din 2009 pana la urma. Exista vreo diferenta intre suspensia masinii in 5 usi fata de cea in 4 ?

Share this post


Link to post

Nu stiu sigur, dar la sedanul tatei (aveo platinum 2006) suspensia e mai moale ca la a mea. Testat nu o data, am calarit destul masina aia.

Share this post


Link to post

la mine cand trec cu ~90km/h peste drum cu denivelari mai serioase se simte ca se lasa vreo ~10cm ...noroc ca am scut de tabla la motor.

arcurille si amortizoarele sunt ok au zis cei de la service ...asa e "by design" :) mi-au recomandat niste arcuri sport (seamana cu cele facute de Apex) ce costa la ei 200euro + manopera montaj... deocamdata nu am bani de asa ceva

dar am vazut ca sunt cativa pe forum care si-au pus arcuri V-maxx, Apex pe Aveo ...eram curios de parerea lor vis-a-vis de suspensia de fabrica si cea aftermarket.

Share this post


Link to post

Se lasa 10 cm?! Nici daca pun pe ea 300 de kile nu se lasa atat. Depinde prin ce gropi dai tu, daca dai in groapa de 10 cm, normal ca se lasa masiona 10 cm. Ma rog, fa un test de amortizoare si vei fi pe deplin elucidat.

Share this post


Link to post

Bre, amortizorul amortizeaza miscarea de oscilatie a arcurilor, ca de-aia ii zice amortizor. Duritatea arcului da comportamentul suspensiei. Luciane, daca tu zici ca suspensia de Aveo e dura, nu-ti doresc sa mergi cu o masina sport :) e o chestie de apreciere personala, si evident relativa de la om la om.

 

cos22tm, citeste la "masina mea" topicul lui Satori cu Kalosul, a avut arcuri H&R pe ea si sunt ceva opinii despre ele.

Share this post


Link to post

Vorba lui AndreiB, "in comparatie cu ce"? Comparativ cu loganul, spre exemplu, suspensia la aveo hb e dura. La mine la matiz, cand aveam telescoapele spate duse, salta de coor de o lua dreq si cand intran intr-o groapa, parca tot intram :D . Dupe ce mi s-au schimbat, alta viata.

Deci, ori are arcurile duse, ori asa au venit din fabrica, daca excludem amortizoarele (care stiam ca limiteaza oscilatia si in sus, dar si in jos).

Share this post


Link to post

normal ca se lasa mai mult daca are incarcare; in repauz arcurile nu oscileaza si se comprima doar sub actiunea unei greutati suplimentare.

dar era vorba in mers si cu incarcare (2-3pers) daca trec peste denivelari MARI (se mai intampla sa fie astfaltul valurit)

:P sper ca am fost mai explicit de data asta.

Share this post


Link to post

Ai suspensie moale. La mine iti rupi dintii daca treci cu 40/h peste o "cocoasa". Mi-ar surade niste telescoape bi-gaz :D .

Share this post


Link to post

Am facut un test de suspensie de curiozitate dupa multe gropi luate in plin.

 

Axa fata

stg=84% dr=80% (Limit >20%)

Dif =4% (Limit<10%)

 

Axa spate

stg=72% dr=66% (Limit >20%)

Dif=6% (Limit<10%)

 

cica sunt in parametrii inca . ce-am obs, din pacate dupa ce-am facut testul, ca aveam presiunea cam mare pe rotile spate (2.3 in loc de 2.1) posibil sa fi fost amplitudinea vibratiei mai mare decat daca erau la presiunea indicata de producator.

Share this post


Link to post

Presiune prea mare in roti, poate influenta negativ testul telescoapelor.

Share this post


Link to post

Ai suspensie moale. La mine iti rupi dintii daca treci cu 40/h peste o "cocoasa". Mi-ar surade niste telescoape bi-gaz :D .

 

Am eu amortizoare bi-gaz si pot spune ca la denivelari se cam scutura dar problema cu lasatul de 10 cm e adevarata cu 2 pers in spate si cu foarte putin bagaj in spate deja sta naspa spui ca am perna de aer si-i sparta :-? .

 

 

Poate ne spune cineva cum e cu arcuri dure,sport sau cum influenteaza tinuta de drum :lavolan: [-O<

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...