Jump to content
Sign in to follow this  
nastasaflorin

Problema Matiz(Miros De Cauciuc Incins)

Recommended Posts

Bolnavul e un Matiz E3. In ultima vreme, in mers la accelarari mai bruste, la plecare de pe loc cu masina plina..etc incepe sa se simta in masina un miros de caucic incins...

 

Am verificat ochiometric instalatia electrica, nu am gasit probleme - si oricum e exact ca din fabricatie, nu s-a intervenit niciodata asupra ei. Ambreiajul este bun, reuseste sa miste masina cu frana de mana trasa...N-am observat pierderi de putere, rotile nu se incalzesc (ma gandeam la vreun pistonas de frana blocat..).

 

La virare maxim stanga /dreapta - se aude (aproape imperceptibil) un sunet de parca rotile ar freca pe ceva.Totusi, nu am zapada adunata(m-am gandit ca poate freaca pe vreun bloc de zapada strans la aripa...). Totusi mirosul de incins se pare ca este legat de turatii mai mari nu de unghiul de virare...Directia este clasica fara servo.

 

Distributia are deja 4000 km de cand a fost inlocuita - fara probleme pana acum, deci n-am motive sa suspectez cureaua...poate doar intinzatorul...

 

De incarcat incarca, asa ca, in principiu am aliminat si probabilitatea alternatorului cu rulment blocat/uzat...

 

Problema pare una mecanica, insa nu stiu ce sa mai verific...O sa iau la rand fuliile/curelele...intinzatorul distributiei...unde sa ma mai uit, aveti ceva idei, probleme asemanatoare?

 

 

Share this post


Link to post

Eu as incerca in locul tau sa verific traseul de evacuare, ca e cel mai probabil sa se incinga la turatii mai mari, poate ai agatat de pe undeva ceva de cauciuc pe teava de esapament, sau pe prima toba (daca Matizul are 2, ca nu stiu).

 

Teoretic, curelele fac si zgomot daca patineaza, deci sansele sa fie vre-o curea sunt mai mici.

 

Parerea MEA.

Edited by WildPuppy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am verificat traseul de evacuare , franele...nimic anormal. Singura "buba" pe care am gasit-o este capacul superior al distributiei, fusese montat gresit peste cel inferior si anume, clema care trebuia sa imbine capacele apasa peste capacul inferior, cauzand indoirea lui.E posibil sa fi frecat cureaua de distributie acolo... s-a montat corespunzator, ramane de vazut in 2-3 zile daca mai apare mirosul.

 

Ramane zgomotul aproape insesizabil de "frecat" care apare numai la virarea rotilor maxim stanga sau dreapta...verificat, nu freaca nimic, totusi ceva se aude...pneurile sunt standard 155/65.

 

 

Share this post


Link to post

Cand virezi la maxim se aude un zgomot de frecat cauciuc pe cauciuc de la burdufurile de planetare, ceea ce este normal. Rotile se incing cumva?

Share this post


Link to post

La doua saptamani dupa ce credeam ca am rezolvat problema, ma confrunt in continuare cu mirosul de cauciuc incins.

 

Rotile nu sunt infranate, nu se infierbanta in mers(le-am verificat si cu rotile ridicate de pe sol).Pe galeria de evacuare nu atinge nimic.Ambreiajul este bun. Curea de distributie, si cele de accesorii sunt bune, bine intinse.Instalatia electrica e neatinsa, ca din fabrica, am verificat-o totusi, e in regula.

 

Dupa ce opresc masina, persista acest miros de cauciuc incins, se simte cu preponderenta in zona aripii/rotii fata stanga, de frecat nu freaca nimic pe acolo...nu stiu ce sa mai verific.

 

Consoarta zice ca dupa vreo 10 km de drum , daca lasa masina cateva minute cu motorul pornit/scos din viteza/frana de mana cand revine la masina miroase si in interior a cauciuc.

 

Zona crepusculara nene...

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vezi ca Matizul mai are o protectie termica din inox prinsa pe toba intermediara ,poate ai pierdut-o si miroase de la antifonul caroseriei.

Am patit-o si eu.

Share this post


Link to post

Bolnavul e un Matiz E3. In ultima vreme, in mers la accelarari mai bruste, la plecare de pe loc cu masina plina..etc incepe sa se simta in masina un miros de caucic incins...

 

Am verificat ochiometric instalatia electrica, nu am gasit probleme - si oricum e exact ca din fabricatie, nu s-a intervenit niciodata asupra ei. Ambreiajul este bun, reuseste sa miste masina cu frana de mana trasa...N-am observat pierderi de putere, rotile nu se incalzesc (ma gandeam la vreun pistonas de frana blocat..).

 

La virare maxim stanga /dreapta - se aude (aproape imperceptibil) un sunet de parca rotile ar freca pe ceva.Totusi, nu am zapada adunata(m-am gandit ca poate freaca pe vreun bloc de zapada strans la aripa...). Totusi mirosul de incins se pare ca este legat de turatii mai mari nu de unghiul de virare...Directia este clasica fara servo.

 

Distributia are deja 4000 km de cand a fost inlocuita - fara probleme pana acum, deci n-am motive sa suspectez cureaua...poate doar intinzatorul...

 

De incarcat incarca, asa ca, in principiu am aliminat si probabilitatea alternatorului cu rulment blocat/uzat...

 

Problema pare una mecanica, insa nu stiu ce sa mai verific...O sa iau la rand fuliile/curelele...intinzatorul distributiei...unde sa ma mai uit, aveti ceva idei, probleme asemanatoare?

 

 

 

 

 

 

SALUT...STIU CA MESAJUL ESTE DE MULT SCRIS,AM ACEEASI PROBLEMA LA MATIZU MEU...EXACT LA FEL...CAND DAU MAXIM DE VOLAN SE AUDE CEVA DE PARCA SE ATINGE..SI LA TURATII MAI MARI...CAND PLEC CU "SCARTZ" MIROASE A INCINS...TE ROG MULT AJUTA-MA...AI GASIT CAUZA PROBLEMEI?DAMI UN BIP SI TE SUN SAU UN MSJ TE ROG MULT. 0763627623

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pana una alta nu "tipa" ca "auzim"!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...