Buggy Posted March 24, 2005 Referitor la problema volanului nealiniat, pe care o am si eu (1 grad dreapta aproximativ) as dori sa intreb cine a rezolvat-o, si cum? Din cate stiu eu exista doua posibilitati: 1. din canelurile de la volan daca sunt suficient de dese iar geometria rotilor este corecta; 2. din geometrie. Nu stiu daca la volan canelurile sunt suficient de dese ca sa permita deplasarea cu 1-2 grade a volanului, pentru ca masina merge corect lasata libera pe un drum drept. La geometrie lucrurile sunt mai complicate, trebuie mers la service si nu stiu daca sunt dispusi sa rezolve prablema chiar daca masina este in garantie. Share this post Link to post
NFS Posted March 24, 2005 Pai de ce sa nu te rezolve? Platesti! Aprox. 60 lei noi! Ai mari sanse ca daca iti umbla numai la volan, sa stea strimb in partea ailalta! Share this post Link to post
Dragos82 Posted March 24, 2005 Si eu am avut aceeasi pb.M-am dus la vulcanizare si au descoperit ca aveam janta (de tabla) indoita si mi-au indreptat-o. De cand mi-am pus jante de aliaj nu am nici o pb. Share this post Link to post
ga^dele Posted March 24, 2005 si eu am acesi problema...cred ca e de la culoarea masinii... ) ...si la fel e...merge bine, sta drept pe drum...numai ca e cu 1-2 grad intr-o parte cand o sa ma duc la prima revizie...te anunt ce am rezolvat la faca cu volanul...nu e stresant...dar ai tendinta sa-l tii drept si merge putin spre stanga/dreapta...depinde cum e defectul parerea mea sa nu intre in categorie marja de eroare...si noi sa o avem pe cea mai vizibila Share this post Link to post
digit Posted March 30, 2005 Idee: Metoda bicicletei: Duci masina langa o bordura si iei brusc de volan! Don't try this at home! Share this post Link to post
Leutzu Posted March 31, 2005 o sa radeti, dar sa va spun cum a reglat un mecanic volanul unei cunostiine de-a mea posesoare de Dacia Supernova...i-a cerut cheile de la masina, s-a urcat in ea si la 70km/h a scos volanul si l-a reglat...deh mecanici de dacia. Chestia asta nu este povestita ci traita...am zis ca imi sta inima cand l-am vazut pe ala cu volanul scos. Cand l-am intrebat de ce a facut asa a spus ca in viteza rotile stau drepte si e cea mai buna cale de a regla si volanul. Share this post Link to post
Gerula Posted March 31, 2005 Bine ca nu l-a reglat in cadere libera de la 10.000 m Share this post Link to post
adriake Posted May 1, 2005 [Eu am rezolvat altfel - ignor faptul ca este un pic spre stanga 1 grad, oricum asta sa fie singura problema Share this post Link to post
Buggy Posted July 25, 2006 Din cate am vazut nu reusim sa aflam, daca putem sa aliniem volanul prin mutarea lui pe canelurile de la ax. Nu am reusit sa aflu daca sunt suficient de dese ca sa permita mutarea volanului cu 2,3 grade. In manualul tehnic al masini teoretic ar fi posibil acest lucru daca canelurile ar fi dese ca de exemplu la Oltcit. Am ezitat la demontarea volanului deoarece am vazut ca piulita care fixeaza volanul este sigurantata cu o saiba din tabla cu o margine indoita, si nu sunt sigur ca pot rezolva de aici aceasta problema Share this post Link to post
Tetea Posted July 30, 2006 Ca sa faci o aliniere fina a volanului nu se scoate volanul , canelurile permit doar o modificare prea grosiera , ci se umbla la bieletele de directie . Una se insurubeaza si cealalta se desurubeaza cate putin si egal in fiecare parte , de exemplu cate o jumatate de tura , apoi mergi putin pe drum cu masina ca sa vezi daca ai nimerit-o , si tot asa pana reusesti . Share this post Link to post
Mircea Posted July 30, 2006 ...si rezulta solutia perfecta pentru a zapaci geometria masinii! Share this post Link to post
NFS Posted July 30, 2006 Chestia cu bieletele se face pe rampa unde se face geometria... ca sa vezi ce, cum si cit se modifica. Nu te-apuci in parcare! Share this post Link to post
Tetea Posted July 30, 2006 Chestia cu bieletele se face pe rampa unde se face geometria... ca sa vezi ce, cum si cit se modifica. Nu te-apuci in parcare! Ei , hai , nu mai fii asa de speriat ! Nici n-am spus ca se face in parcare de catre cine nu stie , desi cine stie o poate face ... chiar si in parcare ! Operatiunea asta o face cineva care SE PRICEPE SA O FACA . Am descris doar CUM SE FACE IN PRINCIPIU , daca cineva tine musai sa afle unde se umbla sa-si alinieze fin volanul . Reglarea directiei nu este deloc un mister nemaipomenit , un fel de inginerie secreta a service-urilor cu pretentii si cu instalatii "cu laser" , desi in general asa se crede . Eu am la dispozitie garaj cu canal precum si instrumentele necesare , si am mai facut ceasta operatiune care de altfel ca este unul dintre cele mai simple reglaje la o masina . Cand vin din concediu ( maine plec vreo zece zile ) daca doriti o sa postez la "tutoriale" cum se face sa-ti reglezi sau sa-ti verifici directia . ....si rezulta solutia perfecta pentru a zapaci geometria masinii! Fii pe pace , geometria trenului de rulare al oricarei masini e zapacita mai mult sau mai putin numaidecat dupa ce a iesit din fabrica , in functie de gropile mai mari sau mai mici prin care proprietarul de obicei o baga ! Share this post Link to post