Jump to content
Sign in to follow this  
mocanuga

Ce Piesa Este Aceasta? (La Etrier)

Recommended Posts

Salut,

 

Imi poate spune cineva ce piesa este cea din imaginea atasata si daca se poate cumpara separat si cam cat costa?

Nu stiu cum a iesit de acolo, stiu doar ca la un semafor aveam scoala in fata si am pus o frana mai hotarata, am facut dreapta si a inceput sa se auda o bataie la roata fata dreapta. Azi m-am hotarat sa o dau jos sa vad care e problema si asta am gasit:

partea superioara a etrierului nu mai este fixa pe disc ci "atarna" pe janta.

 

Multumesc anticipat.

post-22752-126011086002_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut,

 

Pare a fi vorba de suruburile de fixare ale etrierului pe port-fuzeta. Ar trebui sa ai doua suruburi, unul mai jos decat cel aratat. Verifica. Verifica de asemenea daca s-au rupt in gaura sau doar s-au desfacut.

Uita-te aici: http://www.scribd.co...-service-manual pe la pagina 138.

Am atasat si doua poze, poate te ajuta...

 

Bafta!

 

PS: Daca nu ai o oarecare indemanare tehnica, du-te la un service... suma cheltuita este infima pe langa ce s-ar putea intampla...

post-22292-126012464851_thumb.jpg

post-22292-126012465809_thumb.jpg

Edited by noris

Share this post


Link to post

Ai dreptate noris. Am atasat si poza facuta de jos in sus (cum am pozitionat telefonul). Nu sunt neindemanatic in ale mecanicii dar nici geniu. Din ce vad eu acolo observ ca s-a desfacut capacul de acolo si a sarit un surub de strangere. Se gasesc piesele de schimb? In sensul ca gasesc sa cumpar exact capacele si suruburile alea? Sau sunt constrans sa cumpar jumatate de etrier doar pentru acele componente.

 

Mentionez ca dupa ce am dat roata jos, am pornit masina si am pus-o in drive (cutie automata) si m-am dus sa vad daca apar si alte simptome pe acolo pe care sa le vad. Cu roata pusa, se aude o bataie pe care am atribuit-o etrierului nefixat pe chestia aia acolo (nu cunosc denumirile specifice intregului sistem de franare) si care sta rezemat pe janta. Dupa ce am dat roata jos, evident ca nu se mai auzea nici o bataie, in schimb se vede clar ca etrierul nu sta fix, pot sa il imping in pozitia corecta dar chestia aia de prindere parca nu se aliniaza cu suportul de prindere... Ramane de vazut dupa ce cumpar cele necesare remedierii problemei. Intrebarile referitoare la preturi si daca se gasesc doar componentele necesare raman deschise.

 

Multumesc pentru reply.

post-22752-126013175174_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Se gasesc. Se cheama set reparatie etrier. Contine cele 2 mari suruburi de fixare cu imbus, garniturile pentru ele, vaselina si capacelele metalice antipraf. Pretul e pe undeva pe la 40 de lei, daca nu ma-nsel.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Sfat: nu mai umbla cu ea asa. Lasnd la o parte zgomotele si scaderea eficientei frinei, risti sa iti deteriorezi etrierul. Este o piesa turnata, flexibilitatea nu este punctul sau forte. Costurile (asa cum indica smailmiami) sint extrem de reduse comparativ cu riscurile !

Share this post


Link to post

Dupa cum vad eu in prima poza, glisiera/glisierele, nu arata prea bine, ar trebui schimbate, iar in setul de glisiere se gasesc si acele capace. Surubul gasesti cu siguranta pe la dezmembrari, in cazul in care nu gasesti sa cumperi nou. Mai intii de toate, inspecteaza cauza careia s-a datorat desprinderea acelui surub.

Share this post


Link to post

Trebuie sa spun ca nu am mai circulat cu ea de cand s-a intamplat minunea. Nu sunt iresponsabil, mai ales ca nu stiam cauza si simteam si in volan bataia. Era clar ca nu era de gluma. Doar am adus-o acasa la viteza foarte mica (10km/h) si cu pauze. Observ ca am fost foarte inspirat sa merg asa incet. Zilele acestea ma voi duce sa cumpar setul de reparatie etrier.

 

Merci de sfaturi.

Share this post


Link to post

In setul de reparatii ai numai glisiere, garnituri noi, vaselina, capacele din spate.

 

Cere si suruburile, sa le schimbi pe amindoua. Daca unul a pocnit probabil ca celalalt a fost putin torsionat.

 

Atentie la setul de reparatie sa fie GM, sa te uiti la calitatea suprafetelor la bucsele de ghidare,  prostiile "noname" sint facute dupa coltul blocului.

 

 

Share this post


Link to post

Ce sunt glisierele?? Nu stiu denumirile, v-am spus... Puteti face in paint un cerc sau ceva in jurul lor?

 

Merci :D

Share this post


Link to post

Axele glisiere ( 2 la numar) sunt piesele care se gasesc in interiorul celor 2 burdufuri mici de cauciuc ( acordeon) de la fiecare roata din fata.

Acestea se ung DOAR cu vaselina siliconica sau cu seu de oaie ( care nu se spala cu apa) _ Citat din Ovi_Jer. :) >-

 

Imposibil sa le confunzi cu altceva, sunt singurele piese acoperite in cauciuc din zona aia.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Glisiere=axe glisiere= niste cilindri prin care trec suruburile de prindere si pe care gliseaza/aluneca etrierul.

Pe ele ai la capete 2 garnituri de cauciuc parca, si un burduf gofrat tot de cauciuc. Peste care vine capacul de tabla de care ziceai.

Share this post


Link to post

Aha. M-am edificat. Sper sa rezolv problema cat mai repede ca tare greu e fara masina proprie... :(

Voi posta rezultatele reparatiei cu preturile aferente pentru cei care vor avea probleme similare.

 

Multumesc celor care mi-au oferit explicatii si sugestii.

Share this post


Link to post

Am fost la mecanic, am rezolvat problema. Mi-a prins acolo etrierul si am schimbat si rulmentul de la roata. Toata distractia a costat 180 ron.

Multumesc tuturor pentru ajutor.

Share this post


Link to post

era bine de schimbat si butucul cu ocazia schimbarii rulmentului :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...