cipam Posted November 7, 2009 SALUTARE.SPUNETI-MI SI MIE CUM SE INLOCUIESTE TERMOSTATUL LA MATIZ.IMI BAGA CALDURA ABIA DUPA 10-15 KM PARCURSI.AM CUMPARAT ALT TERMOSTAT DAR NU MI-AM INCHIPUIT CA E ASA COPLICAT.ASTEPT RESPUNS DACA SE POATE SI CU CEVA POZE .VA MULTUMESC DIN SUFLET ! Share this post Link to post
marianblu Posted November 13, 2009 SALUTARE.SPUNETI-MI SI MIE CUM SE INLOCUIESTE TERMOSTATUL LA MATIZ.IMI BAGA CALDURA ABIA DUPA 10-15 KM PARCURSI.AM CUMPARAT ALT TERMOSTAT DAR NU MI-AM INCHIPUIT CA E ASA COPLICAT.ASTEPT RESPUNS DACA SE POATE SI CU CEVA POZE .VA MULTUMESC DIN SUFLET ! eu as vrea sa stiu unde e pozitionat termostatul...dak stie cineva...va rog Share this post Link to post
tomis Posted November 13, 2009 Ce ai cu termostatul ? Acesta face parte din sistemul de racire al motorului si permite lichidului de racire sa circule spre radiator pentru a fi racit numai dupa ce motorul s-a incalzit. Crezi ca daca ti se incalzeste greu caloriferul este din cauza ca motorul se incalzeste greu, avand termostatul deschis ? Mai de graba caloriferul putin infundat. Termostatul are starea normala inchis (de un arc) si daca se defecteaza, de obicei nu se mai deschide, iar motorul se incige tare. Deci, fara poza, termostatul este amplasat in blocul motor, acoperit de un capac cu stutz, de la care pleaca furtunul gros de cauciuc, care marge la radiator in dreapta-sus. Share this post Link to post
samyx Posted February 9, 2010 eu as vrea sa stiu unde e pozitionat termostatul...dak stie cineva...va rog La modelele euro 2 care au distribuitor, termostatul se afla un spatele distribuitorului. Mai usor de gasit este daca se urmareste furtunul gros care iese din radiator si intra in chiuloasa. termostatul se afla in capacul de la capatul futunului spre chiuloasa. Se desface usor cu o cheie tubulara de 10. Share this post Link to post
tolin Posted February 9, 2010 (edited) eu as vrea sa stiu unde e pozitionat termostatul...dak stie cineva... Descarca Manualul de service de pe forum si afli tot ce vrei, din sursa sigura, de la mama lui. Citind, afli si cum se scrie. Edited February 9, 2010 by tolin Share this post Link to post
smailmiami Posted February 9, 2010 Ce ai cu termostatul ? Adevaru' e ca nu-i nici o legatura intre incalzire insuficienta si termostat defect ! Principala cauza a incalzirii insuficiente este termostat blocat pe deschis, deci si la -10 grade termostatul permite circularea apei prin radiator, apa se incalzeste mult mai greu. Deci omul chiar n-a intrebat aiurea. O metoda euristica de determinare a starii termostatului este urmatoarea: Cu motorul incalzit la temperatura normala, observati unde sta acul de la temperatura cand circulati prin oras, iar daca la exterior, acul sta putin mai jos, atunci termostatul nu-si mai face treaba. 1 Share this post Link to post
nonel Posted February 18, 2010 E normal sa-mi bage caldura la scurt timp dupa ce am pornit motorul sau am termostatul blocat pe deschis? Multumesc mult. Share this post Link to post
tickalosu Posted July 12, 2010 (edited) la mine nu mai porneste ventilatorul de racire. chiar daca fierbe apa, tot nu pleaca singur. am schimbat termocupla dar nimic. cand dau drumul la Ac porneste si ventilatorul. daca scot mufa de la termocupla, porneste, daca scot releele din panoul de sigurante porneste de control apoi se opresete. nu stiu ce sa ii mai fac. poate fi de la termostat? Edited July 12, 2010 by tickalosu Share this post Link to post
tomis Posted July 12, 2010 (edited) Nu, termostatul nu are treaba cu schema electrica de comanda a pornirii/opririi electroventilatorului. Pornirea acestuia este comandata de calculator, functie de informatiile primite de la senzorul de temperatura si, obligatoriu, la folosirea AC. "Termocupla"(!) este doua, una pentru calculator si una pentru indicator. Daca scoti "senzorul" pentru calculator ar trebui sa se aprinda indicatorul MIL... Edited July 12, 2010 by tomis Share this post Link to post
Salex Posted July 12, 2010 Si legatura intre "termocupla" si sonda de temperatura este ... ?? Share this post Link to post
tomis Posted July 12, 2010 OK ! Hai sa ramanem in terminologia din documentatie : Senzorul de temperatura lichid de racire si Senzorul de temperatura lichid de racire motor Share this post Link to post
tolin Posted July 13, 2010 Motorul de Matiz n-are termocontact (termocupla dupa unii) de actionare ventilator. Share this post Link to post
energyadj Posted July 28, 2011 la mine nu mai porneste ventilatorul de racire. chiar daca fierbe apa, tot nu pleaca singur. am schimbat termocupla dar nimic. cand dau drumul la Ac porneste si ventilatorul. daca scot mufa de la termocupla, porneste, daca scot releele din panoul de sigurante porneste de control apoi se opresete. nu stiu ce sa ii mai fac. poate fi de la termostat? Salutare. Am si eu o problema similara. Poate imi poti spune si mie cum ai rezolvat problema. Share this post Link to post
negry Posted August 28, 2011 la mine nu mai porneste ventilatorul de racire. chiar daca fierbe apa, tot nu pleaca singur. am schimbat termocupla dar nimic. cand dau drumul la Ac porneste si ventilatorul. daca scot mufa de la termocupla, porneste, daca scot releele din panoul de sigurante porneste de control apoi se opresete. nu stiu ce sa ii mai fac. poate fi de la termostat? Salutare. Am si eu o problema similara. Poate imi poti spune si mie cum ai rezolvat problema. Salut. Si eu am aceeasi problema, ce rezolvare ati gasit? Share this post Link to post
tolin Posted August 28, 2011 Eu nu cred ce spuneti, daca va fiebea lichidul in vasul de expansiune si ventilatorul nu functiona ati fi terminat garnitura de chiulasa si adio motor. Faptul ca lichidul "bolboroseste" in vas nu inseamna ca fierbe, temperatura lui poate fi urmarita pe instrumentul din bord. Share this post Link to post
argon Posted August 29, 2011 1. Am fiert am sau am vazut motorul fiert la mai multe masini, si garnitura nu a avut nimic. 2. La Matiz indicatorul e de forma, motorul fierbe linistit si indicatorul e la pozitia lui normala si nu mai urca. Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2011 (edited) Tu ti-ai pierdut credibilitatea demult., asa ca nu iau in seama spusele tale. Edited August 29, 2011 by tolin Share this post Link to post
argon Posted August 29, 2011 (edited) Nu trebuie sa iei tu in seama nimic, imi va da dreptate oricine a avut cat de cat a face cu masinile, practic, ca de teoreticieni e plina lumea, si orice posesor de Matiz la partea cu acul de temperatura . Edited August 29, 2011 by argon Share this post Link to post
tolin Posted August 30, 2011 Mitomania se demonstreaza foarte usor, este suficient sa cititi aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/22729-electroventilator-matiz/page__view__findpost__p__535063 Pentru cine contesta pana si legea lui Ohm "... a pornit,am lasat-o la ralanti cam 15 min ,acul de la apa s-a dus aproape de zona rosie si nu mai porneste ventilatorul... " Share this post Link to post
valiman Posted August 31, 2011 (edited) 2. La Matiz indicatorul e de forma, motorul fierbe linistit si indicatorul e la pozitia lui normala si nu mai urca. Foarte fals, poate Matizul pe care l-ai vazut tu avea problema asta. La Matizul meu, baiatul care i-a schimbat antigelul, a uitat sa cupleze ventilatorul de racire. S-a dus acul pe rosu fara probleme. Edited August 31, 2011 by valiman Share this post Link to post
jerry0503222 Posted September 15, 2011 (edited) E normal sa-mi bage caldura la scurt timp dupa ce am pornit motorul sau am termostatul blocat pe deschis? Multumesc mult. Edited September 15, 2011 by jerry0503222 Share this post Link to post
Viktor Posted September 15, 2011 Este vorba de masina (in rodaj) din profil? Share this post Link to post
Salex Posted September 15, 2011 E normal sa-mi bage caldura la scurt timp dupa ce am pornit motorul sau am termostatul blocat pe deschis? 1. Te rog sa ai in vedere aluzia lui Viktor, respectiv sa-ti completezi datele din profil. 2. E normal, poti chiar sa fi fericit. Daca ai fi avut termostatul blocat pe deschis, adio caldura pe timp rece. Share this post Link to post
dann_262003 Posted January 22, 2013 salut!de ceva timp am o problema la matiz si anume ca nu imi mai indica pe bord temperatura care ar trebui(acul indicator urca aproape de prima linie dupa 30 km),caldura nu mai baga suficient si am gasit nivelul apei in vasul de expansiune scazut pana la minim de 3 ori pe parcursul a 3 saptamani (de fiecare data completand cu apa pana la nivelul de mijloc spre maxim).mentionez ca masina are 100 000 km si urmeaza sa schimb kitul de distributie Share this post Link to post