Jump to content
Sign in to follow this  
Esperatul

Rateuri Simtite In Filtrul De Aer

Recommended Posts

Si cum naiba a strans carcasa filtrului de aer fara filtru? Aceasta se clipseaza fest prin grosimea filtrului! Iar piesa ce a luat-o sigur i-a trebuit...

Sa nu-i iei ouale unui cretin d'asta? :shocking:

Edited by cris06

Share this post


Link to post

se pare ca nu am filtru de aer, l-a pus in portbagaj pe cel vechi si a lasat cutia goala.

 

filtrul cel vechi e murdar pe ambele parti si e patat si pe interior de benzina (?) in dreptul racordului. acel racord care e inaintea cutiei filtrului e si el unsuros si miroase a benzina, e normal sau trebuie sa-l curat inainte sa pun filtru nou?

 

am mai observat un furtun taiat(incercuit in poza/ in dreapta), cum se numeste sa-l pot schimba?

 

in stanga pozei e incercuit un fir lasat liber si posibil acolo sa fi fost piesa de marimea pumnului luata de mecanic(si a fi cautata la dezmembrari) fiindca din cauza ei ar fi consumat extrem de multa benzina plus fum negru la toba. ce lipseste din poza deci?

 

in plus e aprins martorul cu check engine la bord. iar acul nivel benzina sta la mijloc intre zero si prima linie(fara baterie acum) e normal?

 

post-43735-0-29338900-1421441053_thumb.jpg

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Furtunul in cauza este cel pentru ventilarea carterului, asa-zis PCV (este ramificat in T). Se gaseste.

Putin mai sus de incercuirea din stg. este senzorul MAP (foarte important). Pare deconectat (fara mufa cu 3 pini). Ceea ce spui ca este taiat este sigur cablu cu fire sau tub (pt. vacuum) ? Improvizatii in conectare se vad si pe la servomotorasul pas-cu-pas pt. bypass clapeta la ralanti (IAC), la senzorul de pozitie clapeta (TPS) si cine stie cate mai sunt si pe unde nu se vede in poza !? Hmm... Este cam "varza"; nu ma mira ca lampa "check eng." sta aprinsa. Trebuie luata la mana cu amanuntul de o persoana priceputa.

Edited by smv

Share this post


Link to post

este taiat acel furtun in "S".

 

in poze pe net apare o cutiuta neagra in care ar fi intrat acel fir din stanga incercuit.

 

si e normal sa fie murdar filtrul de aer de benzina(?) in dreptul racordului de dinaintea cutiei lui? daca e normal atunci macar sa pun filtru de aer nou pt inceput.

 

ce riscuri la motor si consum sunt cat timp merg fara acel senzor MAP?

 

o sa revin cu poze noi maine sa se vada mai bine eventuale "modificari".

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Pai de ce sa mergi fara senzorul MAP? Pune-i furtunul (e furtun, nu fir) la loc. Riscuri nu cred ca sunt, dar ecu ii simte lipsa si intra intr-un mod "default", consumul este mare. Plus un mers mai prost al motorului.

Acum iti trage aer fals, daca acel furtun nu e astupat. Nu sta turata?

E posibil ca MAP-ul sa fie defect si "mecanicul" (intre ghilimele) sa fi anulat traseul lui ca solutie temporara.

 

Furtunul in forma de S e pt recircularea in admisie a gazelor carter. La fel, nu trebuie lasat in aer, taiat. Trage aer nefiltrat in admisie. Schimba-l.

 

Nu e normal sa fie murdar filtrul de aer de benzina, dar e posibil sa fie de pe mainile meseriasilor care au umblat pe acolo. Pune unul nou, schimba si furtunul de carter, pune-l pe cel de la MAP la loc, eventual schimba MAP-ul cu unul nou sau sh, cum iti permiti... si vezi dupa aceea cum se comporta.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

daca pun filtru nou sigur nu-l "gazez" din cauza MAP-ului sau a celorlalte probleme? ca l-as cumpara si monta primul.

 

e posibil sa fi luat MAP-ul degeaba(mecanic hot)? adica sa fi fost consumul foarte mare si fumul din cauza furtunului taiat?

 

sa iau MAP-ul de la dezmembrari sau unul nou, e mai bun unul nou(plus garantie)? pe net apare la 110 lei.

 

si sa fac reparatiile la reprezentanta chevrolet din brasov? merita "investitia" fiind mai scumpi ca un service obisnuit?

 

pt ce e "recipientul" aflat intre lichid frana si antigel?

 

atasez niste poze de azi:

 

post-43735-0-68045200-1421528573_thumb.jpg post-43735-0-89917700-1421528562_thumb.jpg post-43735-0-84630500-1421528581_thumb.jpg post-43735-0-45277600-1421528606_thumb.jpg

 

 

Edited by m.b

Share this post


Link to post

pt ce e "recipientul" aflat intre lichid frana si antigel?

 

 

Daca te referi la cel mic cilindric, pozitionat langa peretele de foc, este pt lichid de ambreiaj (DOT3 sau 4)

daca faci referire la cel mare cilindric situat langa flansa amortizorului este pt servodirectie (ATF)

Share this post


Link to post

Inca o data: Senzorul MAP nu pare a fi conectat electric (in afara tubului de vacuum de la galerie). Trebuie sa fie "infipta" in el o mufa cu 3 pini aflata la capatul unui cablaj electric in tub copex. Daca nu este conectat la ECM, senzorul nu are nici o valoare; chiar daca este nou, va fi numai un accesoriu estetic. Sau poate am eu orbu'-gainii si nu vad mufa cu cablajul ?!

Share this post


Link to post

mie nu mi se pare ca este MAP-ul, pare doar suportul lui. apare in poze si nu-l cunosc eu? cred ca pana la urma iau unul nou ca sa fiu sigur ca va merge in parametri.

 

referitor la lichid ambreiaj, in general lichidul de frana ajungea si la el, de ce la cielo e rezervor separat? si se poate schimba complet?

 

cel pt servodirectie nu-mi dau seama care e. langa flasna e cel mic cu lichid de parbriz.

Share this post


Link to post

Eu m-am referit la MAP (este in centrul pozei a 3-a).

Paharul la care te-ai referit este cel cu lichid pentru pompa de ambreiaj. Desi lichidul folosit este de aceeasi calitate cu cel pentru frana (DOT3 sau DOT4 sau DOT5.1), vasele nu au nici o legatura unul cu celalalt.

Vasul despre care a amintit colegul @Shift1 este cel pentru uleiul de servodirectie (Dextron II sau III) si este amplasat ceva mai in fata, tot in stanga, mai spre baterie si are forma unui borcan de culoare neagra (modelele mai vechi) sau alba cu buson negru (modele mai noi), prins intr-un suport tip colier de oala amortizorului.

Share this post


Link to post

Da, nici eu nu vad cablajul MAP-ului. Cauta-l pe acolo, vezi sa nu atarne mufa prin spatele galeriei de admisie. Fara cablaj il schimbi degeaba.

Alegerea e a ta... lucrul nou e lucru nou, sh-ul e la noroc. Poate sa fie defect sau sa te tina cateva zile/luni/ani, depinde. Oricum, inainte de a cumpara altul, pune-i furtunul la loc si cablajul si verifica daca merge bine masina.

Furtunul ala taiat ti-a umplut motorul de ulei... schimba-l. E necesar pt ca, pe langa faptul ca face mizerie, in frana de motor trage aer in motor pe acolo, plin de praf si umezeala.

Nu cred ca merita sa te duci nici macar la un service de cartier, sunt niste simple inlocuiri.

Share this post


Link to post

chiar e MAP-ul in poza? sau e doar suportul lui?

 

e ok(profesional) la service radacini din brasov?

Share this post


Link to post

Mai intai cauta-i mufa ca sa-l poti conecta. Verifica sa aiba si furtunasul de la galerie conectat. Numai dupa ce constati ca nu este bun cumperi altul. Vezi mai intai ce se intampla la functionarea motorului cu el conectat "ca la carte". MAP-ul se poate si evalua daca functioneaza (calitativ) cu o simpla proba la "la banc" (daca ai rabdare si ceva pricepere).

Share this post


Link to post

pai nu stiu cum arata acea mufa si furtunas sau de unde vin ele. mie imi pare ca nici MAP-ul nu este, doar suportul lui. a fost dat jos(?) pe motiv ca din cauza lui consuma excesiv, desi acel furtun taiat (cel in "S") probabil era deja asa. eu o voi conduce de acum incolo, de aceea n-am participat si n-o cunosc pana in acest moement.

 

o sa ma duc la service sa vada ei ce lipseste si ce nu, dar inca nu stiu la care, momentan oscilez intre Kampur si Delcar desi mi-e teama sa nu fie prea scumpi fiind reprezentante.

 

MAP-ul de cielo poate fi gasit/cumparat la orice service?

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Trebuie sa fie o mufa "female" tip AMP cu 3 pini in linie, etansare(i) cu garnitura(i) siliconica(e).

Mie mi se pare ca vad intregul senzor MAP, dar neconectat. Suportul este o tabla din otel ARC.

Pe stoc nu il gasesti la orice service (daca totusi o fi nevoie de el). Dar service-urile dau comanda si vine "marfa" prin curier destul de repede.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Pentru exemplificare:

 

-Senzor MAP

 

post-32081-0-87914700-1421691404_thumb.jpg post-32081-0-22686800-1421691417_thumb.jpg

 

 

-Suport senzor MAP

 

post-32081-0-19311400-1421691450_thumb.jpg

 

-Borcan lichid servodirectie

 

post-32081-0-73943700-1421691477_thumb.jpg

Share this post


Link to post

multumesc pt exemplificare. la masina insa nu am vazut senzorul sau macar mufa lui.

 

la servo am varianta neagra. deci probabil nu se vede nivelul lichidului. oricum ma gandesc sa-l schimb si pe acela cu unul oem.

Share this post


Link to post

Cum spuneau colegii mai sus, senzorul MAP il ai, dar nu e conectat la nimic, iar borcanul de servo, eu zic sa il lasi in pace daca nu are scurgeri, asa veneau inainte din fabrica.

 

 

post-32081-0-36553300-1421694832_thumb.jpg

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

ok, e bine daca il am. insa de unde ar trebui sa fie prins firul cu mufa la motor, la fel si furtunasul lui unde e prins la galerie(nu am vazut furtun lasat liber)?

Edited by m.b

Share this post


Link to post

inca nu inteleg daca la MAP se mai pune si altceva in afara de firul cu 3 pini. intra si un furtunas in el?

 

maine iau filtru de aer si de ulei(knecht/mahle) si furtunul cel taiat in "S"(15 lei) care e pe stoc la Melania- am inteles ca ei au piese daewoo pe stoc in general. au si service, a fost cineva la ei, sunt buni?

avand piesele consumabile ma duc si la un service, daca nu raman la acestia cred ca ma duc la kampur. si poate iau MAP-ul daca trebuie direct de la cei care il si schimba ca sa fie garantia cat mai ok.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Pai noi ce tot spunem aici ! Bineinteles ca MAP-ul se conecteaza inclusiv cu un furtunas la colectorul de admisie ca sa masoare vacuumul (care este invers proportional cu sarcina motorului). Fiindca daca nu este conectat la vacuum, nu are ce masura si transmite ECM-ului, deci va fi pe post de bibelou.

Recapitulez: MAP-ul se conecteaza atat la colectorul de admisie (la vacuum) cu un furtunas cat si electric cu o mufa cu 3 pini care transmite prin cablajul sau semnalul electric (0-5V) la ECM.

Share this post


Link to post

mersi, acum am inteles. sa stiu ce sa cumpar si ce trebuie sa faca la service. masina a ajuns asa cred ca din cauza ca era lasata la dispozitia mecanicilor.

Share this post


Link to post

am cumparat si MAP-ul(125 lei) original(?). luni ma duc la service-ul Romintrade, am inteles ca ei au tester si ce le trebuie pt daewoo.

 

totusi, sa montez eu filtrul de aer sau risc sa-l imbacsesc fara MAP pana la service?

 

 

Share this post


Link to post

Poti sa-l montezi, nu se va intampla nimic rau. Iarna este totusi mai putin praf dar daca o fi mers mult fara filtru (cine stie de cand ?!) si are pamant in colector (cum am vazut eu niste motoare), raul deja s-a comis...

Edited by smv

Share this post


Link to post

s-a mers cateva zeci de km prin oras asa(nu sunt insa sigur). chestia e ca fostul filtru de aer e murdar pe ambele parti iar pe "interior"/partea dinspre motor e patata de gaze cred, cam juma de palma in dreptul racordului.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...