Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

... poate este infundat orificiul stutului prin care culegi presiunea.

Share this post


Link to post

@airwave - nu sunt corp comun cu bujiile - se pot schimba doar bujiila fara probleme - asta trebuie facut intai

 

ontopic - o sa caut sa schimb si eu fisele sapt asta... apropos probleme la turometru si "inecari" face doar cand e umezeala afara :rolleyes: - logic de altfel

Share this post


Link to post

Nu, nu este infundat, am verificat.

Share this post


Link to post

Ce valoare ai la map la relanti cu el conectat la vacuum si neconectat.

Share this post


Link to post

Intre 1,1 si 1,4. Daca il deconectez de la sursa de vacum si astup orificiul din galerie arata cam aceleasi valori, culmea.

In principiu am procedat astfel: Scanerul pornit, scos pe rand fiecare furtunel si astupat orificiu pentru a depista o eventuala pierdere. In momentul in care am scos vacumul de la senzor (nu am bagat de seama ca este tocmai ala) nu s-a modificat nimic, nici in relanti-ul motorului nu apare nici o modificare la decuplarea acestui senzor.

PS. La sistemul cu avans vacumatic direct (dacia 1300) relanti-ul varia foarte mult datorita vacumului, in situatia de fata inteleg ca ECM primeste de la MAP si in consecinta regleaza avansul, probabil la mine ceva nu este in regula, am un relanti cam nesigur, avansul pe scaner arata ca este cu 2 grade mai mic dar la subturat functioneaza ca si cum ar fi prea mare, deci ... nu stiu ce sa mai spun.

Share this post


Link to post

In mod normal cand scoti orice furtun de pe galerie ar trebui sa scada valoarea IAC pe scanner datorita faptului ca prin stutul lasat liber trage aer fals si trebuie compensat pentru a mentine relanti-ul. Se intampla asta? Si inca o chestie. Cand esti pe scanner trage si sufla repetat pe furtunetul ala sa vezi daca se modifica valoarea MAP.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@papie > esti in eroare, informatia de la MAP se foloseste in calculul cantitatii de benzina injectata si nu la modificarea avansului la scanteie. Orice asemanare cu un motor din anii 1960 este daunatoare.

Share this post


Link to post

Bun, atunci ECM regleaza avansul in functie de turatie sau cum ? Eu tind sa cred ca am probleme la avansul pentru relanti de aceea tot scormonesc dupa eventuale probleme.

Share this post


Link to post

Avansul este modificat in functie de turatie,temperatura motor si depresiune galeria de admisie.De la euro 2 in sus mai intervine si senzorul de detonatii.

Incearca alt MAP pe masina si incearca sa verifici parametrii si cu altceva mai exact.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Intrebare: La mine, cand scot furtunul dintre MAP si galeria de admisie, motorul se opreste. Este normal?

Stuturile nu sunt infundate, toate furtunele par OK.

Share this post


Link to post

Am gasit "buba" tremuratului masinii mele---DELCOUL.

Am luat un delcou de la un prieten si l-am inlocuit...masina merge snur.

Acum am o rugaminte la voi: ce ma invatati sa fac -sa cumpar un delcou complet second hand-140 ron, sau sa cumpar axul,si magnetul acela din delcou(cred ca se numeste piesa polara),

Am cumparat deja bobina,rotor si capac.

In afara de astea mai influenteaza ceva (din delcou) mersul masinii???

Share this post


Link to post

Inlocuieste piesele din el.Nu are rost sa montezi unul vechi la fel ca al tau sai chiar mai prost.

Pe linga cele mentionate schimba si modulul de aprindere din delcou.

Share this post


Link to post

Multumesc pt.sfat.

Am uitat sa specific...cand am luat delcoul de pe alta masina am inlocuit si modulul si este bun al meu.

A mai ramas axul si piesa polara(magnetul e crapat rau)....nu stiu daca si garniturile alea influenteaza in vreun fel...eventual o sa le cumpar si pe alea .Multumesc inca o data.Sper sa nu mai am nici o problema daca inlocuiesc piesele astea.

Share this post


Link to post

Aviz celor care detin cielo care a trecut de varsta celor 10 ani : Inlocuiti tot ce este in delco,bobina de aprindere si verificati starea cablajului de la mufele delco-ului.

Share this post


Link to post

Este necesar si inlocuitea modulului EST?

Share this post


Link to post

Da si acesta l-am mentionat : modulul de aprindere :)

E valabil si la espero.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Exista Kit de reparatie pentru delco ?

Share this post


Link to post

Nu cred, mie mi s-a bulit simeringul axului si nu gasesc.

 

@ovi. Ce naiba se intampla la EST? ca e sigilat. Mai e si o carca de bani.

Bobina de aprindere e de inductie sau aia mica din delco?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am zis modul de aprindere din delcou care este defapt modulul est.In cel mai bun caz incepe sa mearga nasol la cald si in cel mai rau nu mai merge deloc .

Deci :

Bobina de inductie(aprindere)

La delcou :

-Capac delcou

-Lulea distribuitor

-Bobina magnetou

-Modul aprindere (EST)

Share this post


Link to post

Eu am un tremurat la relanti, ca o mica intrerupere..si cateodata cand o dau pe liber cade turatia brusc si isi revine.

Am schibmbat bujii, fise, 2 injectoare (celelalte doua au fost curatate la ultrasunete), filtru de benzina,iacul curatat reset ecm.

Ce senzori mai trebuie schimbati sau curatati sau de la ce poate fii?

Problema apare si pe gaz si se manifesta lafel.

Multumesc.

Masina este cielo 1.5 din '97

Share this post


Link to post

Daca bujiile sunt cele recomandate de constructor atunci ai de schimbat cele enumerate mai sus.

Share this post


Link to post

Semnalez si eu doua probleme nu foarte grave dar enervante:

1. Cand vreau sa plec de pe loc am lag la pedala adica tre sa apas destul de mult ca sa urce motorull in ture sa pot pleca(adica daca apas prea putin el ramane tot la 875 rpm). Ar trebui sa mai umblu la surubul de reglaj al clapetei?

2. In mers cand reduc viteza o tin in frana de motor pana pe la 1200 ture iar apoi calc ambreajul sa retrogradez sau sa o scot pe liber. In momentul ala turatia cade pe la 500 ture apoi intr-o fractiune de secunda urca inapoi la 875. Problema e ca odata la 20-30 de astfel de operatii motorul nu mai urca ci se opreste(e nasol mai ales in curba). Apoi il pornesc din nou si merge bine.

Problema e aleatorie adica poate sa mearga bine 2-3 saptamani sau poate sa-mi faca de doua ori intr-o zi figura.

 

In rest masina se comporta excelent nu am ce sa-i reprosez.

 

Ceva idei?

Share this post


Link to post

Curata iac-ul si injectoarele dupa care reset la ecm.

Share this post


Link to post

IAC-ul l-am curatat.

Deasemeni am dat jos si curatat si corpul clapetei(avea infundat orificiu pt valva EGR), dupa care am dat reset si idle lern.

Pt injectoare am pus vreo trei-patru plinuri la rand adidiv de la Casite.

Se pare ca nu are asa mare efect.

Inainte de a curata corpul clapetei nu avem acel lag la pedala, dar dupa ce am montat la loc ralantiun nu cobora deloc sub 1500 ture(nici dupa incalzire). Am dat jos din nou corpul si am reglat din nou clapeta si ralantiul si-a revenit dar am ramas cu acea intarziere. Sa fie de aici?

Edited by aly

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...