Jump to content
Sign in to follow this  
sorein

Funcţionare Variabilă A Acumulatorului (a Bateriei)

Recommended Posts

Dau o ipoteza, spun o poveste si la urma o... morala :)

 

Sa presupunem ca dupa cele 2 si ceva saptamani de stationare, tinand cont de varsta si de ceva consum micutel, bateria se descarca destul de considerabil. Nu dau procente ca asta nu sunt in masura.

Dai la cheie sa pleci, deci bateria este stresata suplimentar.

Mergi pe urma intr-un regim "infernal", dar asta nu inseamna ca apuci si sa accelerezi, ceea ce inseamna ca incarcarea este minimala, oricat ar fi ea de liniara curba regulatorului. E greu de spus cat anume s-a consumat si cat s-a produs, dar pare evident ca balanta se inclina in favoarea consumului. In concluzie bateria, si asa chinuita, continua sa se descarce.

Mergi, practic pe baza energiei provenite de la alternator.

Opresti masina crezand ca totul e in regula, dar de fapt bateria e descarcata.

Dai la cheie dupa ceva vreme (daca bateria e descarcata sub un prag, ea nu isi mai "revine" singura un picut dupa un timp) si ciu-ciu.

Fata de povestea de mai sus, concluzia este: nimic ciudat.

 

Si acum povestea mea.

Kalos 2004, drum de 160 Km din Bucuresti in conditii normale, dupa o pornire la juma de sfert.

Ajung la un soi de casoi silvic modernizat cu niste prieteni/e si, conform traditiei, trag masina in fata terasei si dai cu muzica.

Iar nu dau procente, dar a fost pe la juma de volum plus cateva leduri de ambiant :)

Spre rusinea/mandria mea :D nu stiu cand a inceput si/sau sfarsit, dar trebuie sa fi fost destul de multe ore, nici nu conteaza.

Din cand in cand am avut pornirea de constinta de a mai da la cheie, dar mi s-a parut o blasfemie sa se intrerupa muzica.

Am vazut ledurile cam... palpaind, dar am pus-o pe seama spritului (ca deh, eram obisnuit cu bere).

Cand sa duc masina la locul ei - canci!

Dimineata idem. Cabluri nu aveam asa ca am purces la o improvizatie. Am luat un fir de vreo 5m de la un prelungitor (cred ca era cablu de 0.75) si am cuplat instalatia cu motorul mergand de la un Clio-ul amic la instalatia mea.

Initial bateria nu prea primea curent (200mA!) si m-am cam speriat. Dupa vreo 5 minute insa a luat-o si a trecut la 4-5 A.

Dupa vreo juma de ora (adica, hai sa zicem, vreo 3Ah) dau la cheie si porneste la juma de sfert.

Am mai lasat-o cu motorul meu mergand vreo ora si gata.

Maine dupa ce termin cu drumurile programate o iau la incarcat - probabil primul si ultimul din viata ei (nu-s sigur nici de una, nici de alta).

 

In fine, morala pe puncte:

- nu te juca, cu o baterie destul de batrana (nu ai oricum nicio satisfactie)

- nu aprecia gradul de incarcare dupa cat de bine porneste (poate fi ultima urma de vlaga)

- nu subestima efectul consumului sustinut (perseverenta e o chestie ucigatoare)

- nu supraaprecia ce poate alternatorul (mai ales daca nu se invarte)

- nu uita sa ai niste sarme prin masina (nu exista pete tot prelungitoare)

- nu te gandi ca o baterie tine o vesnicie (chiar daca sti povesti legendare)

 

Cam atat ;)

Share this post


Link to post

Masoara si cu un alt aparat. Chiar daca are clasa de precizie buna, daca e vechi poate fi decalibrat (mai ales daca e cu ac si selector de domeniu).

In plus, masoara tensiunea pe baterie dupa cateva ore de stationare.

Share this post


Link to post
32,6 arata computerul de bord cand a ajuns acolo. Sau vrei sa zici ca nici asta nu poate sa arate cu zecimala? Nu se poate sa obtii consumul asta "mergand" numai cu treapta 1, la modul mergi 50m, stai, mergi 50 de m, stai, si tot asa pe o distanta de vreo 30km?? Uite ca s-a putut. Sau nici computerul de bord nu e bun?

Aberatiile tehnice nu le mai sterge cineva, doar solutiile simple sunt sterse ?

Pentru cine a citit, repet: @closchkutza > fa un test, dupa un plin, tragi o goana pana la Cernavoda, platesti taxa de pod, mergi pana la mijlocul lui, acolo scoti bateria despre care vorbesti, ti-o legi de gat si sari in Dunare. Rezolvi asa mai multe probleme, printre care: bateria si inocenta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...