Jump to content

sorein

Membru
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About sorein

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Iași
  • Auto
    Daewoo/Chevrolet
  • Model
    Kalos
  • An
    2005
  1. Chevrolet Kalos, cca 50000km. La mers cu viteză de oraș (50-60 km/h) sau mai mare, dacă pedala de accelerație e lăsată liberă (adică mașina merge din inerție) se aude un zgomot asemănător cu acela cînd calci linia continuă pe care sînt montate striații. Zgomotul (vibrația) e mai slab(ă) și apare chiar unde strada e de calitate bună (deci nu are legătură cu calitatea străzii). Cînd pedala de accelerație e apăsată, zgomotul dispare. Nu e clar din care parte a mașinii vine vibrația. Mulțumesc pentru replici lămuritoare.
  2. După săptămîni de ezitare din cauza preţurilor celor 2 componente suspecte, m-am hotărît să fac reparaţia. Am fost la un distribuitor de acumulatoare, care a verificat din nou acumulatorul separat, pentru a fi sigur că nu de acolo e problema. Apoi s-a întîmplat să fiu îndrumat spre electricianul minune, unul care lucrează pe cont propriu într-o baracă. A fost singurul dintre cei 6 măsurători (inclusiv vreo 3 service-uri cu fiţe), care a măsurat între acumulator şi alternator găsind o cădere de tensiune de cca 0,5 V. Diagnosticul: cablul dintre acumulator şi alternator era degradat şi producea pierderea de tensiune. După dublarea lui cu un cablu nou, totul a revenit la normal. Ciudat e că nimeni altcineva (inclusiv de pe acest forum) nu s-a gîndit la această cauză, deşi electricianul mi-a spus că nu e o defecţiune rară şi e comună mai multor mărci. Şocant pînă la urmă e cum ar fi trebuit să plătesc la Gold & Platin piesele suspecte plus manopera probabil în jur de 900-1000 de lei (notă: se găsesc destul de uşor piese pe Internet la preţuri cu 50-60% mai mici decît la G&P!), în timp ce nea Gioni m-a rezolvat cu 80 de lei.
  3. E drept că titlul subiectului nu a fost cel mai inspirat. Mai bun ar fi fost: „Comportare variabilă a sistemului de încărcare a acumulatorului”. În același timp sînt dezamăgit că nu a apărut un răspuns clar. Cumva era de așteptat, pentru că nici datele iniţiale nu au fost foarte clare. Ar fi trebuit să întreb la service ce anume problemă e cu puntea și cu releul (o detaliere). Nu știu ce să fac acum. După unii, sistemul de încărcare e defectuos. După alţii, nu e nici o problemă. După alţii, există chiar două piese cu oarecum defecte, deși în funcţionarea mașinii eu nu idenific nici o anomalie. Să las lucrurile așa? Să schimb numai releul de încărcare? Sau și puntea? de siguranţă. (Costul ambelor e mare, după cum știm.) Să mai merg la alt service pentru o nouă testare a părţii electrice? O explicaţie nedată încă este ce efect a avut faptul că mașina nu fusese pornită de vreo 4 zile înainte de prima măsurătoare și, în general, nu e folosită des (pauzele de 2-4 zile sînt frecvente). După drumurile între băieţii ăia, să-și fi „revenit” acumulatorul?
  4. A fost un fel de specificare: măsurarea "în ralenti" însemnînd fără consumatori, iar "la acceleraţie" însemnînd cu motorul turat la 2500 și cu faza lungă aprinsă. Credeam că e o procedură "standard" la măsurători. Faptul că acumulatorul ar avea vreo problemă a fost eliminat de la început. Dacă e vreo problemă, ar putea fi la partea electrică. Așa am înţeles eu.
  5. În iunie (2009) a trebuit să merg la prima verificare a acumulatorului Bosch, aflat în garanţie și montat pe un Kalos. Pasul1: La distribuitor, verificarea a dat rezultate proaste. La ralenti 13,00V, la acceleraţie 13,30V. Au folosit un aparat de măsură portabil. M-au trimis la service pentru a verifica partea electrică, acumulatorul fiind considerat fără probleme. Pasul2: La service-ul GP (Chevrolet), testul computerizat al părţii electrice a indicat că ar fi probleme cu puntea de diode (cod 93740752) și cu releul de încărcare (cod 93740756). Pasul3: Cum oferta de preţ al componentelor era piperată, am încercat o a 2a părere la un service recomandat ca bun pe partea electrică. Măsurătorile au arătat o comportare excelentă a încărcării acumulatorului, în jur de 14V. Pasul4: După jumătate de oră, înapoi la distribuitor cu chef de scandal. Măsurătorile arată iar 13,30/ 13,60, folosind același tip de aparat ca și la service-ul de la pasul3. Concluzia: variaţii la încărcare. Pasul5: A 2a zi. Examinarea încărcării acumulatorului la reprezentanţa Bosch, arată că totul e în regulă. Listarea zice: Capacitate pornire: 90% (BUNĂ); Test generator: ondulaţie bună, tensiune regulator 14.26 (BUNĂ); voltmetru: 14,29. Pasul6: La distribuitor, măsurătorile arată bine (ralenti: 13,80, acceleraţie: 13,60). Garanţia reconfirmată. Aș vrea să pricep de ce măsurătorile au dat rezulltate variabile? Ar trebui să înlocuiesc puntea și releul? Cum au afectat ele aceste rezultate? Aș fi vrut să nu influenţez un eventual răspuns, dar poate e bine să menţionez că mașina nu a fost pornită vreo 3-4 zile înainte de a merge la prima verificare. Există ocazional perioade de 2-3 zile cînd mașina nu e pornită.
 

×
×
  • Create New...