Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Kalos Only: La Cat Schimbi Viteza?

La cati schimbi viteza, de obicei?  

260 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

explicatia lui vaxxi contra a ceea ce am spus eu pare real. dar, reflectand la acest subiect, am ajuns la concluzia ca am gresit. presiunea data de injectoare e constanta indiferent de turatie si compresie. deci aici doar benzina si anume calitatea ei influenteaza major.

dar mai e un aspect: la 1 turatie (rotatie completa) se produc cate un ciclu inchis-deschis pentru fiecare injector, nu? la 2000 de turatii/min se produc 500 de cicluri pt acelasi injector. deci turand mai mult => scade durata de viata a injectoarelor.

cu cat scade, nu stiu, dar teoretic, la cel putin jumatate. qed.

 

eu nu oblig pe nimeni mai baieti sa conduca asa cum merg eu. imi spun doar o parere, de ce sariti pe mine?

 

nu spun ca motorul de kalos nu e motor de turatie (adique obtine puterea la o turatie mai mare) dar asta nu inseamna ca e OBLIGATORIU sa mergi cu ea turata sau CA SE SIMTE BINE LA TURATII.

Share this post


Link to post

ihi, ai dreptate, teoretic uzura este mai mare.

 

altceva ma framanta. se speculeaza ca injectoarele sunt cele ce protesteaza dar acestea dupa cate imi imaginez eu nu au legatura fizica cu procesul de ardere.

ce supape au legatura cu procesul de combustie din punct de vedere fizic?

Share this post


Link to post

Am ocazia sa nu fiu deacord cu Alx si nu vreau s-o scap. Injectorul nu da presiune, el da doar debit. E ca la baterie, ea nu da tensiune, ea da curent. Presiunea este data de pompa de benzina, in amonte de injector, iar pistonul da si el una, in aval de injector, cand supapa de admisie este deschisa. Pe aceasta diferentza de presiune (potential, daca facem analogia cu electrica) se stabileste un anumit debit (curent) in functie de rezistentza opusa de forma canalului de curgere si timpul cat acesta este deschis.

Si pentru ca mi s-a oferit si a doua ocazie, punctez: daca presiunea din amonte este stabilita de un regulator aflat intre pompa si injector, presiunea din aval nu este constanta. Deci, diferentza de presiune pe injector variaza, rezultand si o variatie de debit. Faptul este ilustrat si de diagrama consumului specific. Acesta este mare la turatii mari (logic), dar si la turatii joase.

Modelul Kalos are 3 echipari de motor diferite si fiecare ar trebui abordat separat. Daca poate cine posta diagramele celor trei motoare, atunci discutia poate continua pe documente. In plus, este importanta si turatia de la care ECM-ul motorului intra in regim de "bucla inchisa". Daca aceasta limita este 2500 rpm, atunci este de inteles ca rulajul constant nu trebuie sa coboare sub aceasta limita si orice schimbare in sus de treapta trebuie facuta pe accelerare, la o turatie la care prin manevra, motorul sa nu scada sub aceasta limita. Eu as vota 3000 rpm, daca manevra se face repede si mai mult data durata manevrei este mare.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Ar fi o treaba daca ar gasi cineva macar diagrama pt motoru cu 16V - majoritatea pe-aici au motoru' asta.

Eu stiu ca am cautat cand am luat masina, dar n-am gasit nimic... :(

Share this post


Link to post

Pana ne chinuim sa facem rost de diagrama motorului (daca vom face vreodata rost de ea) raspundeti-mi si mie: ce supape au legatura cu procesul de combustie si/sau cu eliminarea rezidurilor rezultante?

Share this post


Link to post

Supapele de admisie,evacuare,EGR si la motoarele cu injectie directa si injectoarele.

Share this post


Link to post

Aha... deci ramane ca supapele de adminise sa fie murdare/stricate, in cazul tremuraturilor?

Cele de evacuare ar fi in stare sa provoace un asemena comportament? Cele EGR ce rol au? Ar fi in stare?

Share this post


Link to post

O prosta functionare a supapei (supapelor) de admisie poate provoca neplaceri la injector, adica neinchiderea ei (lor) intocmai si la timp (ca in armata) pe timpul de combustie si pe cel de evacuare sau deschiderea ei prea devreme trimite gazele in buza injectorului, iar acesta greseala asteapta (ca in fotbal).

Valva EGR, da. Ea are rol de reactie negativa, adica intoarce la intrare rezultatul iesirii. Altfel spus, intoarce o anumita cantitate de gaze arse in galeria de admisie de aer, in anumite conditii dictate de ECM si nu numai. Scopul este dublu, reducerea poluarii si a consumului de carburant. Proasta ei functionare da mari probleme, dar n-are treaba cu injectoarele.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Pai sa o luam sistematic.Faci un test de compresie la cilindri si iti dai seama daca e ceva in neregula la supape .EGR este supapa care recircula gaze din evacuare si pe asta o poti testa anulind-o o perioada.

 

P.S. Te astept la moeciu cu kalutul sa punem testerul pe el :-W

Share this post


Link to post

hihihi... sper sa vina kalutzul la moeciu.

din fericire al meu nu prezinta asemenea comportari asa ca nu prea avem cu ce sa il ajutam sa ce sa testam pe el.

 

DAR, domnilor, probleme cu tremuraturile se rezolva prin inlocuirea unor garnituri de supape sau ceva de genul asta. Ce voiam sa stiu eu este care dintre supape este implicata.

Share this post


Link to post

Daca valva EGR nu etanseaza cand trebuie degeaba o anulezi, problema ramane. Un test complet se lasa cu demontarea ei.

Share this post


Link to post

Supapele au semeringuri dar de la acestea apare numai consumul de ulei si fumul alb-albastru.Oricum mi-e greu sa cred ca sau dus asa repede supapele la o masina noua si sa piarda compresie.Eventual tremuraturile apar din benzina si din bujii care nu acopera gama noastra de benzina din romania.

Da bine mentionat toline cu demontarea si verificarea EGR-ului.

Edited by ov_jer

Share this post


Link to post
Ce voiam sa stiu eu este care dintre supape este implicata.

Sa incepem iar ciclul acela: "Daca nu v-am spus-o, v-o repet" ?

Supapele de admisie, am scris clar, negru pe alb, de la stanga la dreapta.

Share this post


Link to post

Cum ar putea influenta o benzina proasta functionarea supapelor si a caror supape? ... Exista o sansa mica sa nu fie de la supape... foarte mica.

 

Intelesasem tolin, era doar un reminder al intrebarii.

Share this post


Link to post

Pai ar putea influenta prin ardere incompleta si depunere masiva de carbon.

Share this post


Link to post

Ce facem aici nene satori, trecem de la "Manualul conducerii elegante" la "Cursul scurt de diagnosticare motor, o istorie intr-o clipa" ?

 

Benzina proasta genereaza, prin explozie, energie slaba. In rest, n-are treaba cu mecanica. Doar o mecanica proasta amplifica efectele benzinei, oricare o fi ea.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Permite-mi sa te contrazic: si o mecanica neadaptata unei anumite variatii a unui anumit parametru poate duce la o functionare incorecta a mecanismului.

Am zis destul de devreme in topic de ce este facut pollul. Nu vad de ce l-as sparge pentru ca in niciun moment nu a fost vorba de condus elegant sau nu ci de studiul unei posibile cauze pentru un anumit defect.

 

Am uitat sa spun ca motoarele cu delerium tremens manifesta si o sete deosebita estimata la 20%.

Share this post


Link to post

Short @ satori: 2000.

Longer but still short @ all:

Satori m-a avertizat ca au mai fost dezbateri (aprinse) pe tema asta, dar e adevarat ce spune: topicul/chestionar era legat de implicatia subturare => tremuraturi. Desi uneori posturile nu sunt chiar totdeauna in spiritul topicului (ca litera e intr-adevar cam vaga), eu zic ca e interesant. Daca nu credem ce zice unul sau altul, barem ne incita sa mai cautam argumente, ceea ce cred ca e util si in linie cu rolul forumului, nu-i asa?

Tare as vrea si eu sa vad diagramele de la Kalos, dar nu cred ca difera mult de altele. Subscriu ca schimbarea vitezelor e mai mult o chestie de gustibus si de... medium (!?), dar asta am zis in postul anterior.

Stop (was it short enough?).

Share this post


Link to post

Motoarele cu injectie de benzina controlata prin ECM sunt foate tolerante la calitatea benzinei. Doar defectiunile mecanice si/sau cele electrice pot provoca efectul "Dorel". Identificarea si remedierea lor nu se poate face doar pe forum.

Trebuie luat la mana toata linia, plecand de la pompa de benzina si continuand cu regulatorul de presiune benzina, cu filtrul de benzina si cu injectoarele. Aici se va gasi efectul si nu neaparat cauza. Si cum cauza poate fi acolo unde nu te astepti o verificare a sigurantzelor si a releelor din cutiile aferente este binevenita. Verificare implica scoaterea lor din soclu.

Share this post


Link to post
1. in primul rand e doar un zvon raspandit de zvonaci care nici macar nu se obosesc sa analizeze... pur si simplu il poarta mai departe: telefonul fara fir.

2. nu am dreptul la o parere, chiar de e vorba de kalos sau de x5?

3. o duza se buleste atunci cand bagi o presiune mai mare sau mai mica in ea? un injector e o duza... mai complexa...

4. teoretic dealerii ar trebui sa stie mai bine. practic sunt varza. teoretic, ei au interesul ca tu sa o turezi, sa uzezi motorul mai repede si dupa 3-4-5-x ani sa revii pt reparatii in service.

 

Esti sigur?! Cu depunerile de calamina cum ramane?

Share this post


Link to post

Stai linistit DIO, te lupti cu fantomele... :)

Share this post


Link to post

Acum, dupa ce am 1.000 km cu un motor de 1,2L pot spune ca polul nu se poate aplica la acest motor, probabil ca nici la cel de 1,4L 8V (SOHC).

Zic asta pentru ca motorul este in forma cand schimb la 3.500 rpm (1->2), la 3.000 rpm (2->3), 2.600 rpm (3->4) si 2.500 rpm (4->5). In toate aceste cazuri, dupa schimbarea in treapta superioara, turatia motorului nu scade sub 2.000 rpm. In decelerare, in treptele 3,4 si 5 se poate accepta o turatie minima de 1.800 rpm, dar in cazul ca se doreste accelerarea din acest punct, atunci fie ca se calca pedala serios, fie ca trebuie retrogradat. Asta si din motivul ca electro-valva EEGR intra in functiune la simpla apasare a pedalei.

Share this post


Link to post

Dupa tot ce s-a scris pe topicul despre tremuraturi, constatand cu surprindere o revenire a defectului chiar dupa rodajul supapelor (K-pax),

am recitit cateva din posturile importante si am ajuns la acest poll.

Ar fi foarte interesant daca statistica ar dovedi vreo corelatie intre stilul de condus si depunerile de calamina...

Deci:

Schimb dupa ce trec de 3000 ture in general, cu exceptia treptei a II-a care i-o dau pe la 2500 l (plecare de pe loc).

La un drum mai lung am tinut-o in preajma acestei turatii de 3000 dar m-a dezamagit consumul (8,5% in afara e mult la un motor cu consum in carte de 5,9%).

Am 2600Km facuti si nici o tremuratura, rodajul l-am prins pe vreme de iarna si cam 60% in oras, insa incep sa cred ca aceste motoare chiar au o problema...

 

PS. Nu va legati de masina ca nu e Kalos, motoarele de 1,4 16V sunt dpdv mecanic aproape identice, diferenta este ECM-ul, ralantiul reglat cu MTIA in loc de IAC si faptul ca e mai bine insonorizat (sic, are capac fonoabsorbant :) )).

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Eu schimb aproape de 3000 de rot/min viteza !

Mie dupa ce au facut rodajul supapelor motorul merge excelent!

Share this post


Link to post

1 cat are-2000

2 2500

3 2750(merg perfect cu viteza legala pana in 60)

max aveam 75(parca) la 5000-6000 rpm(dupa 3500 alta viata)cu a 2

(sorry eu am aveo>am vazut mai tarziu KALOS ONLY< ;)

Edited by Tichi_X2004

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...