Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Discuţie Despre Dealer, Comisioane, Garanţii

Recommended Posts

Această discuţie a fost desprinsă din topicul Cielo E3 Exe: Senzorul De La Canistra Cu Vapori, textul de mai jos aparţine lui NINI.

 

 

Cu ocazia asta va mai dau un pot: daca in service nu vi se schimba o piesa in garantie (nu neaparat din rea vointa a dealerului ci mai degraba pt ca respectivul dealer v-a fi luat la intrebari in cazul unei inlocuiri considerata nejustificata de cei de la uzina) sunati la fabrica si aratati-va nemultumiti si veti vedea ca lucrurile se schimba in mod miraculos.Faceti totusi diferenta intre defect datorat unei deficiente de material sau proiectare si cel produs de exploatare sau uzura normala. Si inca un sfat : nu mergeti la un dealer pt. inlocuiri sau remedieri in garantie daca reviziile le faceti cu regularitate la altul pt. ca veti intilni o oarecare ostilitate(justificata prin faptul ca de fapt remedierea in garantie nu prea aduce profit nici dealerului nici mecanicului sau electricianului ) .Daca aveti ceva de remediat faceti in prealabil si o revizie acolo si altfel stau lucrurile, exceptie fac cei care sint in tranzit si care sint relativ mai bine acceptati(atunci cind vinde o masina dealerul incaseaza o suma de bani din pret , aproximativ 400 euro, de aici si reticenta neoficiala, "uni cu malaiul si alti cu ..." simplu nu?)

 

Şi acesta este mesajul lui cchrism.

 

Cum adica exceptie sunt cei care sunt in tranzit? De ce se face diferenta asta? Adica eu daca nu ma duc sa fac revizia intr-un anumit service poate am un motiv bun sa nu fac asta, nu? Si cei de la service ar trebui sa-si faca probleme pe tema asta.

Chestia asta cu reticenta mi se pare cam de prost gust, ca sa nu zic altfel. Ce daca vin cu masina achizitionata de la alt dealer, sau nu am reviziile acolo. Ai chef sa ma servesti cu piesa la garantie sau nu, eu cred ca asa de pune problema.

Si intre noi fie vorba 400 EUR la o masina de 5000 si ceva mi se pare destul de mare marja de profit, in special la Daewoo, pentru ce? Ca da niste telefoane? Ca bani din cate inteleg eu, nu se blocheaza, sau nu prea multi, ca atunci cand cumperi masina platesti direct in contul Daewoo RO, nu al dealer-ului.

Pe carticica de garantie scrie ca beneficiezi de aceeasi conditii de garantie indiferent de service-ul unde te prezinti (atat timp cat ai reviziile facute si service-ul e din lista celor autorizate). De ce inteleg dealerii altceva din fraza asta?

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post
Si intre noi fie vorba 400 EUR la o masina de 5000 si ceva mi se pare destul de mare marja de profit, in special la Daewoo, pentru ce? Ca da niste telefoane? Ca bani din cate inteleg eu, nu se blocheaza, sau nu prea multi, ca atunci cand cumperi masina platesti direct in contul Daewoo RO, nu al dealer-ului.

Sa nu facem o confuzie. Din pretul masinii, un producator identifica cel putin 4 parti:

1.- pretul de cost care, daca producatorul e destept, este cam 50% din valoare;

2.- comisionul de vanzare a dealerului, probabil ce-i 400e, virati dupa vanzare;

3.- costurile de garantie, decontate pe fiecare interventie;

4.- profitul, daca mai ramane.

Acum, la noi si poate si-n alta tzara flamanda, dealerii se vorbesc sa-si pastreze castigurile pe "clientii lor" si pe perioada garantiei. Asta e mafia lor, cartelul lor. Daca s-ar cunoaste modul cum au ajuns la "cascaval", atunci ne-am lamuri mai bine. Probabil ca reteaua porneste din fabrica si trebuie sa decarteze acolo. Asta se cheama "economie de piatza nefunctionala". Vinovatii se cunosc si atat.

Share this post


Link to post

Tolin ai completa dreptate, eu ma refeream la profitul dealerului. Ca el ia acel comision la vanzare (aproape 10% mi se pare destul de mult, in special la Daewoo unde trebuie sa dea doar un telefon, nu se streseaza cu vazut cand vine transportul din afara tarii, etc), cheltuieli la garantie practic nu are (ca uzina deconteaza tot), iar la consumabile, sa ne fie iertat. Dar asa e romanul, nu ar scadea pretul (la manopera sau la orice altceva) nici picat cu ceara chiar daca asta ar aduce mult mai multi clienti care compenseaza scaderea pretului.

 

Off topic, din ce am auzit pretul de productie la Logan se situeaza pe undeva pe la 3500 EUR, restul se duc pe componentele 2,3 si 4.

Share this post


Link to post

Eu am dat valori de principiu, vehiculate, nu cunosc realitatea si nici nu ma pasioneaza. Dar 8% comision nu este mare pentru ca implica multe, nu numai un telefon. Partea cu gasirea fraierului (clientul) este cea mai grea, desi astia sunt bine raspanditi, dar sunt odihniti. Totul este sa-l bagi in curtea ta si sa-l faci sa semneze. Tot teatrul ala de acolo costa, inclusiv aducerea si pregatirea masinii. Eu n-as miza pe procentul acela. Toata afacerea unui dealer, care are show-room, retea si service se ridica la cam 30% din pretul unui auto. Restul vine din afara garantiei. In plus, nu neglija costurile la negru de intrare in acvariu si apoi cele de mentinere. Asa ca nu-i viatza usoara, dar nici nu trebuie sa-i plangem.

Se ne pastram lacrimile pentru cand iesim de la ei, dar de mila noastra atunci.

Share this post


Link to post

In opinia mea, mai putin de 10% adaos comercial al dealerului nu e mult. Ala trebuie sa plateasca salarii , impozite si chirii pentru spatii. De fapt cred ca 10% e putin pentru orice magazin. Majoritatea magazinelor "normale" ( sa le zicem) cu televizoare, mancare, etc. au cel putin 25% comision. 10% e chiar decent.

Share this post


Link to post

La auto nu exista adaos comercial. Auto noi se vad la pretul producatorului.

Share this post


Link to post

Hello, 10% e la vanzarea masinii, jupuiala e cand te mai duci regulat (sau nu) la ei. Se stramba cand te duci cu consumabilele tale, dar daca ar avea niste adaosuri mai normale, poate nu as mai umbla sa le iau din alta parte. Dar la revizia de 10kkm am iesit cam cu 1milion si ceva mai ieftin cumparand consumabilele din alta parte (adica a fost 2,7 in loc de 4 milioane) adica vreo 30%, ce sa mai zic.

Si eu vorbeam strict de cazul Daewoo, unde nici macar nu trebuie sa investeasca in reclame sau mai stiu eu ce.

Tolin, comision (vizibil sau nu) tot aia e. Acelasi lucru ca la ziare. Pret impus de producator dar tot se jongleaza la comisioane.

Edited by cchrism

Share this post


Link to post

Da, piesele sunt mai scumpe daca le iei din service dar primesti si garantie mai multa cu piesele de la ei, 3 luni daca aduci tu piesele sau 18 luni daca le iei de la ei.

Share this post


Link to post

Eu as vrea sa stiu: cat e spaga si unde se da? Sa ma fac si eu dealer.

Share this post


Link to post

... voi chiar vreti sa "vedetzi" prin ceatza ? :) )

Share this post


Link to post

dealer-ii dacia groupe renault vand masinile la pretul fixat de fabrica, primind procent din valoarea masinii: pt dacia 3%, iar pt renault si nissan 5%.

Share this post


Link to post

De curand am citit ca in Romania adaosul comercial la vanzarea unui autovehicol este in intre 4% si 10% in mod normal. Acesta va scadea, asa cum cica s-ar fi intamplat in toate tarile mai civilizate si va tinde catre 0% urmand ca profitul sa fie realizat din operatiunile de service unde manopera are uneori adaos 100%.

Share this post


Link to post

Nu uitati ca, concurenta este mare in reteaua Dw si din acel comision uni dealeri ofera gratuit, de exemplu alarme sau alte facilitati.Ca sa devi dealer Dw sint o serie de criterii cam greu de indeplinit.Cei 400 euro sint valabili pt Cielo scazind sau crescind cu valoarea masini vindute si cu rating-ul acelui dealer(rating acordat de Craiova pe anumite criterii).Asa cum era de asteptat, datorita numarului mare de auto Dw au aparut si o gramada de comercianti de piese de schimb de calitate scazuta adesea contrafacute.Piesele originale sint ambalate intrun ambalaj care poarta eticheta GM si adesea un timbru de autentificare, nu daewoo motor(din pacate si pe la service-uri se gasesc asemenea piese).Daca cumperi o piesa si o montezi in service nu primesti garantie decit la manopera, 3 luni, daca cumperi piesa din service primesti garantie 18 luni la intreaga lucrare (inclusiv piesa) norma RAR.In cazul in care veti avea defectiuni la motor, c.v. si la revizii ati venit cu consumabilele voastre sa nu fiti surprinsi daca veti intimpina probleme marii(uni dealeri specifica in gid "consumabile client").Piesele scimbate in garantie sint achitate de Craiova la 45 zile inclusiv manopera si ca un exemplu la 300 mil valoare piese manopera se ridica la apr. 24 mil(din care 8-10 mil trebuie platit de dealer angajatului responsabil cu garantiile care face n"spe acte pt fiecare piesa inlocuita), faceti voi socoteala cit de avantajos este pt dealer lucrarile in garantie plus ca pt reparatii care nu necesita piese de inlocuit nici nu se mai deschide cerere de garantie( sper ca intelegeti de ce cei care solicita lucrari in garantie la alt dealer decit cel care a vindut masina sau care a efectuat reviziile sint indrumati spre respectivul dealer care a si cistigat de pe urma respectivului client).Sper sa nu supar pe nimeni dar sint uni "clienti" care considera service-ul ca ultima reduta la care trebuie apelat atunci cind toate celelalte variante au fost epuizate(prieten, mecanic cu service obscur, mecanic de trotuar sau chiar propia persoana).Lasati domnilor munca de intretinere in grija celor care au din asta o profesie si care au experienta si documentatie mai mare decit in toate celelalte variante enumerate iar daca ceva va nemultumeste veti putea actiona legal impotriva lor.Nu uitati ca atunci cind va urcati la volan va incredintati viata voastra si a altora "unei gramezi de fiare" de a carei intretinere sinteti si voi raspunzatori si in cel mai fericit caz o reparatie de mintuiala va genera neplaceri atunci cind " va e lumea mai draga". :thumbl: Exceptie fac cei cunoscatorii si tot odata pasionatii in ale masinilor si pt. care ar fi o "crima" sa-si incredinteze masina spre reparare altora(de cele mai multe ori ei stiu mai multe decit cei din service).Cu aceasta ocazie nu neg ca si prin service-uri sint o gramada de habarnisti dar cel putin acolo se va gasii unul mai rasarit care are mai mult habar de masini .

Share this post


Link to post

Desi sunt unul "care este" deacord cu partea veniturile dealerilor si a service-urilor din reteaua producatorilor nu plang pe lista de probleme a lor. Activitatea lor nu difera de a oricarui prestator de servicii din orice domeniu, pentru ca daca in alta parte, nu peste tot, serviciile sunt mai ieftine, mai prompte si clientul este multumit, in bransa asta patronatul s-a pus doar pe facut avere, parca ar fi avocati, notari, dentisti sau popi, isi platesc jignitor angajatii si isi dispretuiesc clientii. Sunt si destule exceptii, dar atata timp cat intrebarea este "unde gasesc un service bun" si nu "care sunt service-urile de evitat", adevarul este de partea clientilor. Asta-i de fapt cheia economiei de piatza: clientul are intotdeauna dreptate. Dar cum spuneam boala asta tine de bransha pentru ca si "dincolo" este la fel. Doar ca acolo mai dau si faliment. Aici e pe faliment o singura firma, adevarat, cea mai odioasa, dar asta pentru ca au vrut producatorii de auto si pentru ca sunt ravnite locatiile ei.

Share this post


Link to post

Tolin ai sintetizat perfect adevarul pe piata auto de la noi.

NINI, desi din primul meu post poate nu a reiesit, si eu sunt de acord cu problemele pe care le au dealerii/serviceurile, DAR nu sunt de acord cu modul de actionare. Ok, inteleg ca la garantie nu iese cine stie ce, dar chestia asta cu descurajatul clientului pe fata e... cel putin discutabila. Adica mormai eu ca service ca ce dracu' a mai venit si asta dar macar rezolv omului problema, sau ma stradui. Sau cel putin ii explic, moshu' ai venit la noi cu probleme la garantie, da vad ca pe la revizii nu dai pe la noi, de ce? Suntem scumpi, nu lucram chiar bine? Da pe un ton prietenesc... ma rog cred ca mi-am exprimat bine ideea.

Iar legat de habarnisti, nu stiu daca neaparat e treaba ca nu au cunostinte, cred ca mai degraba as pune-o pe seama lipsei de "bun simt" sa zicem. Adica e nevoie de inginerul de la Craiova sa le atraga atentia la mecanici ca atunci cand se suie in masina sa puna plastic pe huse (desi sulul de plastic trona foarte vizibil la intrare, si era plin) si sa se tina de ei sa faca treaba? Sau sa vina sa ma "certe" un mecanic ca cine mi-a zis ca la revizia de 10k la Matiz se schimba uleiul la CV? Adica cel putin partea cu uleiul la CV mi se pare un fel de: lasa ca nu schimbam uleiul, dar dupa aia peste vreo cateva zeci de mii km / ani cand iese din garantie il avem client sigur, si gata banu'.

Share this post


Link to post

Mda.

 

Parerea mea este ca decit sa ti se lucreze in scirba, mai bine sa incerci sa cazi la intelegere cu service-ul.

Respectiv: "Domnule service, am luat masina din alta parte, dar nu mai calc acolo din motive ca sint macelari; stiu ca sinteti platiti prost pentru lucrari in garantie, asa ca va propun sa suport din buzunar diferenta la ora de manopera. Totodata, va rog sa nu faceti git ca vin cu materialele mele, fiindca stiu ce si de ce am cumparat ceea ce am cumparat, s-ar putea sa am experiente neplacute cu piesele din service; va rog de asemenea sa-mi pemiteti accesul in atelier, pe propria raspundere, pentru a supraveghea felul in care se lucreaza la masina mea si va rog sa atentionati mecanicul sa execute lucrarile conform manualului de reparatii, folosind SDV-urile necesare si procedurile recomandate de fabricant."

 

Sint multe de spus despre service-urile Daewoo si nu neaparat de bine, daca cineva insista sa nominalizez o voi face, chiar daca mi se va duce buhul peste mari si tari si mai am un an de garantie ... adica sint vulnerabil ...

Share this post


Link to post

Eu am spus ca exista o oarecare ostilitate si cel putin la noi nu sint refuzati cei care "calca" pt. prima oara la noi in service dar in mod subtil li se atrage atentia.Nu ii mai laudati atit pe inginerii de la Craiova pt. ca, cu mici exceptii sint niste habarnisti atunci cind vine vorba de rezolvare defecte si metoda aplicata in marea majoritate a cazurilor este inlocuirea masiva de piese(poate se nimereste si cea care produce problema).Sa nu uitati ca problemele de calitate cu care se confrunta masinile Dw ii au la origine pe acesti inginerii ,nu pe cei care le ansambleaza pe linie,fiind foarte putine cazuri de defecte produse datorita montarii defectuoase, majoritatea avind cauza proiectare defectuoasa(turarea motorului la relantii la Cielo E 3, un exemplu) sau omologarea de piese si subansamble produse pe plan intern si care au fiabilitate redusa.Personal am tot respectul pt. un singur inginer de la Craiova si anume Sasa(am intrat in contact cu destui si omul asta chiar este pregatit profesional si ceea ce este mai important si aplica in practica, dar stiti si voi "cu o floare nu se face primavara" )Cit despre accesul in service , la noi pina mai acum vreo 2 luni era liber dar s-a introdus aceasta restrictie si intradevar nr. clientilor a scazut( si din alte cauze) dar acum vad ca a inceput sa se cam renunte si cel care vrea sa urmareasca de aproape masina se poate strecura dar trebuie totusi sa pastreze o distanta de rampa pt. ca poate incomoda respectivi mecanici sau se pot produce accidente.Cu privire la accesul clientilor in spatiul de service exista o norma de protectie a munci care interzice accesul clientilor iar patronii o impun mai mult pt. ca au impresia ca se vor imbogatii salariatii(asa sa se imbogateasca domne, receptionerul si seful de service, apropo nu dati bacsis receptionerului pt. ca in majoritatea cazurilor cei care lucreaza efectiv la masina nu vad nimic, deci irositi banii degeaba pt. ca masina cu sau fara bacsis beneficiaza de acelasi tratament).Revin asupra reparatiilor in garantie specificind ca aceasta activitate a crescut alarmant in ultimi ani, prin 2000 existau maxim 40 cereri de garantie pe luna si alea reprezentind mai mult nimicuri, acum se inregistreaza constant 250 cereri care pe deasupra presupun si piese scumpe care necesita si volum mare de munca(cutii viteza matiz, casete directie,bascule inferioare, culisante etrier si sa nu uit, Amortizoarele, nu mai pun la socoteala defectele electrice)

Share this post


Link to post

Offtopic: Aha, deci si GGA (daca am priceput bine), a renuntat la a permite accesul in service a clientilor. Damn, trebuie sa gasesc alt service, sau poate pana la revizie se rezolva. Sincer mie-mi placea faza cu masuta din hala din spatele receptiei. Nu vreau sa stau chiar langa rampa, dar macar sa vad si eu ce se intampla pe acolo.

On topic: Contactul pe care l-am avut cu inginerul de la Craiova nici macar nu a necesitat sa-si dovedeasca cunostintele tehnice. Practic trebuia sa faca jandarmerie cu mecanicii care erau mult mai ocupati sa se uite la nu stiu ce masina decat sa puna scannerul pe masina mea. Si in service, a trebuit sa trimita un mecanic de TREI ori la magazie sa-l faca pe ala sa vina si cu niste bujii in mana. Pai eu daca eram in locul lu' injineru cred ca-i dadeam cu cheia de bujii peste freza mecanicului.

Share this post


Link to post
...cauza proiectare defectuoasa(turarea motorului la relantii la Cielo E 3, un exemplu)...

 

cum adica? chestia asta este insotita de un pacanit regulat, independent ca frecventa de turarea motorului si care apare si dispare la intervale de 1 min jumatate?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...