Jump to content
Sign in to follow this  
paul_marines

Spalare Motor

Recommended Posts

Bre, la dacie trebuia sa stai cu bornele scoase si in timpul mersului, sa nu-ti ia foc, iar la mine tot a luat, de la un T-u crapat care a picura benzina drept pe galeria de evacuare.

Acum, stii cum e, cu cat esti mai precaut, cu atat o patesti mai sigur, desi 12V in apa e fix, pix. Abia peste 60V incep problemele.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu cred ca focul e problema, cum de altfel nu focul este motivul pentru care unora le e frica sa-si spele motorul la jet.

Nu stiu de ce DIO si-a deconectata bateria, dar, cel putin teoretic, o apa ceva mai "conductiva" ar putea cauza neplaceri unor circuite electrice care mai raman "sub tensiune" si dupa taierea contactului.

Practic, probabilitatea asta cred ca e asa de mica incat n-am nici un chef sa calculez asa ceva, cu atat mai putin ca, dupa ce ca imilas masina o zi pe bara, sa stau cand ma duc s-o iau sa reconectez bateria :D

Share this post


Link to post
Acum, stii cum e, cu cat esti mai precaut, cu atat o patesti mai sigur, desi 12V in apa e fix, pix. Abia peste 60V incep problemele.

Este o informatie noua pt. mine. Din punctul meu de vedere solutia decuplarii bateriei a fost una f. simpla si f. sigura. De ce nu as fi procedat astfel? Masina era oricum in parcare pazita, iar alarma are acumulator de rezerva.

Rationamentul tau functioneaza si in cazul curentilor mici, spre exemplu in cazul patrunderii accidentale a apei in circuite electronice?

Share this post


Link to post

Apa in circuitele electronice nu poate patrunde, fiindca electronica este inchisa in carcase etanse (BOSCH si altii si-au facut bine temele). Dar poate patrunde pe la conectori si se usuca greu - in timp acestia pot sa se corodeze. Asa ca faza cu scosul bateriei nu stiu cat ajuta. Daca patrunde apa la fisele bujiilor atunci poate duce la conturnari - masina nu mai porneste pana nu se usuca fisele sau izolatorii bujiilor.

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Ba apa poate patrunde oriunde. Faptul ca unii si-au facut temele nu inseamna ca nu pot sa si greseasca sau sa fi scris cu cerneala simpatica si dupa o vreme sa nu se mai vada.

Singura chestie este doar probabilitatea de a se intampla ceva rau. Si fiecare sufla in iaurtul propriu ;)

Share this post


Link to post
Apa in circuitele electronice nu poate patrunde, fiindca electronica este inchisa in carcase etanse (BOSCH si altii si-au facut bine temele). Dar poate patrunde pe la conectori si se usuca greu - in timp acestia pot sa se corodeze.

Pai, ce crezi, doar carcasele de electronice sunt etanse si au lasat conectorii in ploaie ? Toti conectorii importanti de pe motoarele Daewoo sunt de tip GM, cu garnituri speciale + sicane contra patrunderii apei. Corodarea este la mica probabilitate datorita materialelor speciale folosite la contacte. Toate mufele sunt asigurate contra deschiderii accidentale. Cablurile de la bujii sunt acoperite cu izolatie siliconica de 7-8 mm si sunt prevazute cu aparatori etansate la imbinari cu silicon. Asa ca la electronica este exclus sa intre apa, sa corodeze sau sa formeze saruri conductive (rezistoare parazite). Doar capacul delcoului are 2 orificii mici de aerisire, prin care e greu sa patrunda apa, dar patrund aburii, iar la plecarea din spalatorie n-ai nici o problema, dar dupa prima parcare, aburii condenseaza si in contact cu ionizarea puternica din comutatorul de inalta tensiune formeaza o sare prost conducatoara si exista riscul sa nu mai plece motorul la urmatoarea pornire. Altfel, capacul delco este inchis etans pe garnitura de cauciuc pentru ca orice ar patrunde acolo ar parazita procesul.

Share this post


Link to post

@Tolin, ai zis ca din carti. Numai ca abramburel poate sa aiba dreptate, de unde stii ca acolo unde umbla nea Gigi sa schimbe de exemplu bujiile la revizii lasa totul la loc cum a pus fabrica? Cel mai bine e sa protejezi cu ceva locul inainte de spalare. Unii "meseriasi" asa fac.

Share this post


Link to post

Ca tot deveni mai interesant, m-am adresat unei spalatorii unde cei de la Chevy isi fac curatenia la tabla inainte de vopsit si de motoare inainte de overhaul. Ce-mi zise seful de la spalatorie (un asiatic tare chitibusar si simpatic):

1. conexiunile trebuie protejate fara dar si poate;

2. spalarea se face fara jet, doar cu pulverizatoare si decapanti speciali de motor

3. clatit cu apa din retea

4. spalarea se recomanda dupa revizie pentru a pune in evidenta unele pierderi pana la urmatoarea.

5. compartimentul motor se poate cerui prin pulverizare cu ceara lichida, numai zonele vopsite, pentru o mai buna protectie si usurinta in indepartarea ulterioara a mizeriei

6. no problem so far encountered

Ptr. Constanta in str Baba Novac vis a vis de fostul MTC

Β 

:-? Pentru Tolin_Afc

daca lucrurile stateau macar 25% practic cu ar fi fost normal in teorie, am fi avut mai multe de comentat in acest forum despre "teamul de F1" al GM sau precum cei de la forumul Dacia am fi studiat istoria Daciei inainte de razboaiele cu Imperiul Roman duse in campaniile din 105 - 106 e.n. =))

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Salutare!

Am cautat pe forum si nu am gasit acest subiect tratat(sau nu am stiut eu unde si cum sa caut).

Pe scurt,as vrea sa spal si eu motorul la Esperache(1.5DOHC) la o spalatorie si inainte am zis sa intreb daca este recomandat si daca trebuiesc luate masuri speciale de protectie,sau daca sunt componente care trebuiesc scoase inainte de a uda motorul.

Pin aceste intrebari deoarece nu am masina decat de 1 luna si nu as vrea ca din cauza unui capriciu al meu(vreau ca totul sa fie curat in ea) sa reusesc sa stric ceva la motor.

Stiu ca la Dacia pe care am avut-o inainte scoteau la spalatorie capacul de la delcou si puneau altul de-al lor pentru protectie.

Multumesc frumos,anticipat,pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

La Nubira inca nu am spalat motorul, dar pot sa spun ca la vechea Dacie, de 20 de ani (vai de capul ei era), cand am spalat motorul, am acoperit doar delcoul cu o punga si a depasit orice asteptari: a pornit la prima cheie. Asa ca la Cielo nu ar trebui sa fie probleme. Si nu e un capriciu, ci doar o grija normala fata de masina.

Share this post


Link to post

In afara de delcou mai ar fi ceva in plus care trebuie protejat in mod special?

A,era sa uit,bornele la baterie trebuiesc scoase?Ca daca e asa,trebuie facut din nou initializare IAC si tot ce mai implica scoatere bornelor.

Share this post


Link to post

La cielo gl/gle si espero se pune o punga pe delco pentru a nu intra apa la el .

Valabil pentru toate : motorul sa nu fie prea incins si sa nu puna jetul direct pe galeria de evacuare.

Share this post


Link to post

Bornele nu au nici o implicatie in procesul spalarii! Se lasa asa cum sunt!

Share this post


Link to post

Eu mi-am spalat motorul la spalatorie si mi s-a busit alternatorul asa.

A intrat apa in el si c solutier d-aia care se lasa pentru curatat si mi-a zis mecanicul ca d-aia.

Nu am avut probleme cu el si apoi a 2 -a zi dupa spalare a facut un zgomot aiure a dupa care s-au spart rulmentii si l-a distrus complet. A trebuit sa-l schimb cu altul.

Share this post


Link to post

Am spalat motorul dupa ce am cumparat masina (luna trecuta) ca era imbacsit rau de tot - nu a avut nici o problema.

Acum depinde, am auzit pe altii la care nu le-a mai pornit motorul dupa spalare - chemat mecanici...etc

Share this post


Link to post

Nu prea mai sunt adeptul spalarii motorului (aici click si mergi in alt topic unde am povestit-o).

Β 

Anul trecut nu am gasit altceva mai bun de facut decat sa imi spal motorul. Mi-am zis ca e facut sa reziste la stropire cu apa, aplicata fara presiune (jet) si nu l-am protejat in zona distribuitorului.

Initial am dat cu cu un spray Prevent sa se spele petele de ulei/gume etc -e special pt asa ceva si l-am cumparat de la Mol. Apoi am clatit cu apa la presiune normala (in cadere libera de la furtun) - pe unde am ajuns am dat si cu o pensula sa se duca mizeria mai bine.

Β 

Consecinta relativ imediata dupa spalare: motorul mi-a pornit la prima cheie, dar dupa un nr de km mi s-a aprins "check engine"

Β 

Am mers la service:

- Scanerul a detectat cod de eroare 42: EST/ Bypass fail

- A fost desfacut distribuitorul, avea urme de apa evaporata !!!

Bobina avea mufa si o parte din izolatie intr-o stare vascoasa /stare de descompunere -chestia asta o datorez sprayul Prevent se pare! Daca am pus mana pe ea m-am umplut de plastic topit, foarte lipicios.

S-a trecut la inlocuirea ei. Apoi a fost curatat si capacul de plastic al distribuitorului, contacte tot.S-a pus totul la loc, s-a resetat ECM din scaner si am facut o tura cu masina.

Mai tarziu s-a repetat scenariul si s-a aprins becul ala in bord.Scanerul a indicat cod de eroare 42, etc. In final am inlocuit modulul EST de aprindere.

Β 

Problema mi s-a rezolvat, dar cu umblatura si cheltuiala de care ma puteam lipsi... dar acum am motorul curat :thumbl:

Β 

Β 

In particular daca vrei sa scapi de aspectul uleios + mizerie de pe chiuloasa, exista un spray special pentru curatarea franelor, ferodourilor etc. Daca il aplici peste chiuloasa (in prealabil dai jos fisele la bujii- si atentie motorul nu prea cald) o sa fi uimit de rezultate. E nevoie numai de spray, si curata totul bec. Nu e nevoie de apa. Nu e nevoie de clatire. Presiunea lui mare dar si compozitia chimica indeparteaza mizeria mai eficient decat jetul de la spalatorie cu toate sampoanele. Dupa ce termini aluminiul luceste de parca e proaspat turnat.

:D Mie mi s-a facut o demonstratie la service in acest sens si am fost uimit. Din cat am vazut nu a utilizat respectivul spray pe componente de plastic -ci numai pe metal.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

sorin77 stii prea bine ca numai tie ti se intampla probleme de genul asta la masina indiferent ce faci la ea :) )

Share this post


Link to post

Eu de cate ori spal morotul, acopar delcoul cu o punga gen "carefuri" prinsa bine acolo sa nu decoleze din cauza jetului si inca una pe alternator. In rest mai nimic.

Share this post


Link to post

In timp ce eu nu l-am spalat niciodata in aproape 7 ani si nici nu intentionez, mai ales ca nu pierde ulei pe la garnitura capacului de la culbutori si axa. In schimb, la maxim 2 luni sterg motorul de praf si arata foarte bine in felul acesta, ne mai fiind nevoie sa-i fac baie (ce in multe cazuri poate dauna mai mult decat o simpla pelicula fina de praf)

Share this post


Link to post
Mie mi s-a facut o demonstratie la service in acest sens si am fost uimit. Din cat am vazut nu a utilizat respectivul spray pe componente de plastic -ci numai pe metal.

La ce motoare murdare au unii (altii, stiu saracii mecanici de la service-uri ce li se prezinta), nu le ajung 5 spray-uri din acelea. Atata lume isi spala motoarele cu apa de zeci de ani si nu pateste nimic. Problema e doar statistica, ca la traversatul pe trecerea de pietoni, e sigur, dar nu 100%.

Acoperirea distribuitorului de la aprindere si evitarea galeriei incinse de evacuare au o ratiunea obiectiva, restul de precautiuni nu se justifica. Dupa spalare si uscare, daca dai cu spray-ul minune cred ca obtii un rezultat deosebit.

Share this post


Link to post

Pana la urma trebuie sau nu protejat si alternatorul cu o punga de plastic?

Va multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post

Teoretic nu, dar tu poti s-o faci ptr. ca viata demonstreaza ca: "de ce-ti e frica, nu scapi".

Share this post


Link to post

Dino o stii pe aia cu "scapi de dracu, dar dai de tacsu'... " ? mai bine fi precaut.

Share this post


Link to post

Producatorul motoarelor asistate de calculator nu recomanda spalarea acestora cu jet de apa dintr-un motiv lesne de inteles: fata de un motor cu carburatie, motorul cu injectie are forte multi senzori, componente electromagnetice si conectori peste tot prin compartimentul motor. Datorita sarurilor minerale din apa si a curentului elctric din instalatia autovehicolului se produc oxidari ale contactelor electrice care in final vor "genera coduri de defect" in ECM. Eu personal am cunostiinta de forte multe masini cu probleme datorate spalarii motorului. In concluzie ar tebui sa cititi manualul autovehicolului inainte de orice actiune.

Share this post


Link to post

Inainte de a face astfel de consideratiuni ar trebui sa te uiti la conectorii senzorilor. Daca acesti conectori n-ar avea etansare, atunci acelasi lucru ai pati si cand se produce condens in compartimentul motorului de la schimbarile de regim termic (apa gasesti in aer cata vrei, cu saruri cu tot).

Din contra, "proba la apa" este un test foarte bun pentru instalatia electrica de pe motor, prin care se evidentiaza toate punctele vulnerabile de etansare care iti pot crea probleme atunci cand esti in camp, sculele le ai acasa si celularul n-are semnal.

In topicul acesta si in altele s-a evidentiat ca singurul punct vulnerabil din punct de vedere electric este capacul de la delco (cine are), care are special facute doua orificii pentru ventilarea acestuia, datorita descarcarilor de inalta tensiune din interiorul lui la comutarea distributiei de curent pe fiecare bujie. Daca motorul sta nefolosit mult timp in atmosfera cu umiditate mare obtii acelasi efect ca atunci cand speli capacul la delco fara sa-l protejezi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...