Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Achizitie Matiz S H

Recommended Posts

As dori sa va cer parerea in legatura cu o posibila achizitie a unui Matiz. Masina este a unui vecin, a fost cumparata in septembrie 2007 si de atunci a stat nefolosit. El il luase pentru fiica lui, dar aceasta nu a reusit sa ia permisul si nici el nu are. Nu e hotarat sa-l vanda, dar din cate am inteles se gandeste a-l dea pentru ca are nevoie de bani(si mai e si in divort cu sotia). Masina are doar 165 km in bord(singurul drum pe care l-a facut a fost de la reprezentanta pana acasa. De atunci a tot stat in soare, ploaie, zapada...masina nefiind acoperita.

Intrebarile mele sunt:

-Avand in vedere ca a stat atata timp, ce ar trebui sa fac imediat dupa achizitie?

-Cam care ar fi riscurile pe care mi le asum cumparand o masina care a stat aproape 2 ani?

-Cam care ar fi pretul corect pentru ea?

Si in final...Merita a fi cumparata?

Atasez si niste poze facute cu telefonul(imi cer scuze pentru calitate):

post-20218-1246173001_thumb.jpg

post-20218-1246173006_thumb.jpg

post-20218-1246173011_thumb.jpg

post-20218-1246173015_thumb.jpg

post-20218-1246173026_thumb.jpg

post-20218-1246173033_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai , schimbi consumabilele, si verificare ca pentru revizia de 2 ani :) (garnituri , curele , care sigur au imbatranit) .Pretul corect ar fi: pret de achizitie minus pret revizie minus pret uzura cauzata de statul afara .Tre sa o si inmatriculezi??

 

Off topic.In locu tau m-as insura cu fata proprietarului.As iesi mai ieftin =))

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Da, trebuie si inmatriculata.

Off-topic: Augustin, sa stii ca m-am gandit si la asta, dar e prea urata si nu merita sacrificiul. :) )

Share this post


Link to post

Nu cred ca ai riscuri foarte mari chiar daca a stat atat de mult, nu cred ca trebui sa schimbi curele si altele, cel mai important mi se pare sa verifici franele si sa ii schimbi uleiul si filtru in rest daca porneste si functioneaza nu ai probleme mai mult ca sigur! Cati banii dai pe ea si cat costa inmatricularea?

Share this post


Link to post

Si cu bateria e posibil sa mai ai ceva probleme, a stat totusi aproape 2 ani pe bara si e roket... in rest o revizie la zi ii ajunge :)

Share this post


Link to post
nu cred ca trebui sa schimbi curele si altele, cel mai important mi se pare sa verifici franele si sa ii schimbi uleiul si filtru in rest daca porneste si functioneaza nu ai probleme

 

Curelele si alte piese din cauciuc imbatranesc in timp, cu atit mai mult cu cat masina a stat doi ani fara sa fie miscata deloc.Cel mai bine e sa nu risti sa te trezesti cu vreo curea de distributie pocnita sau mai stiu eu ce...Ar trebui urcata pe elevator si verificata un pic, facut si un test de amortizoare, schimbat uleiul si antigelul, la frane n-ar trebui sa fie probleme.

Ar mai merge si gumele schimbate, asta daca dau semne de imbatranire dar cred ca dau ... si o baterie ca am inteles ca asta care o are ii moarta ...

In rest cum am mai zis, pusa pe picioare si jar!!

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Bateria intr-adevar este moarta, dar imi amintesc ca asta iarna pornea fara probleme. La pret inca nu am discutat pentru ca proprietarul nu e 100% hotarat sa o vanda...a ramas ca se mai gandeste insa as dori sa stiu cam cat ar trebui sa ofer pe ea pt ca el oricum o sa ceara cam mult.

Share this post


Link to post

Cauciucurile vor trebui schimbate (e un centru de anvelope in piatra unde gasesti sh de jermania pe la 70-80 lei bc, montaj etc). Curelele- schimbate toate, in special cea de distributie. La fel si toate lichidele. Sper ca bucsaraia sa fie si ea ok, la fel si telescoapele. Bateria- nu cred ca se mai poate incarca, dar merita incercat. Totusi nu-mi dau seama daca are aere conditionate sau nu. Daca masina e in Piatra, vin joi pana acolo si stam oleaca de vorba.

Share this post


Link to post

AC nu are. Masina e in Poiana Largului, iar eu momentan sunt in Bucuresti, urmeaza sa ajung in curand acasa.

Share this post


Link to post

Salut,

In primul rand imi cer scuze daca nu am postat in locul potrivit (daca am deranjat rog incadrarea topic-ului in sectiunea potrivita).

Doresc sa achizitionez si eu un Matiz ca si an de fabricatie dupa 2002, de preferat versiune full.Care sunt diferentele dintre un Matiz made in Romania si unul coreean?(care e mai bun)?

La ce ar trebui sa ma uit inainte de achizitionare(mai mult parte de motor), sau mai bine zis care sunt partile problematice la un Matiz ce necesita atentie "majora".

Va multumesc,

O zi buna!

 

Am gasit asa ceva:

http://www2.autovit.ro/vs2cautaauto.php?subcategorie=1&caroserie=0&Marca=6&Model=79&An=&Carburant=0&PMin=&PMax=&moneda=E&Putere=&judet=25&automata=0&airbaguri=0&supl=&OOrdine=Pret&categorie=1&sens=DESC&Submit=++++Cauta+%21+++

Edited by grasuxxl23

Share this post


Link to post

Ai postat unde trebuie, dar nu si ce trebuie. Ai putea sa citesti nitel prin topic, dupa care nu cred c-o sa mai ai intrebari gen "la ce tre' sa ma uit". ;)

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea si bine v-am gasit!

Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie, nu am gasit alt topic mai potrivit, asa ca va rog sa imi spuneti unde gasesc ce ma informeaza: vreau sa achizitionez un matiz din 2004 incoace si as avea nevoie de ceva sfaturi(nu ma pricep deloc la matiz, am vazut ca exista si in 4 cilindrii? motor de 1000, eu ce am gasit pe net sunt doar de 800)si cam ce considerati ca ar trebui stiut.Multumesc mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post

E foarte potrivit topicul, ar fi minunat daca l-ai si citi, dupa care consideram ca ai stii cam tot. :)

Matiz de 1L nu prea cred ca vei gasi la noi, nu s-a produs la Craiova si nici nu s-a importat. Daca gasesti vreunul, fii sigur ca-i adus de-afara.

Share this post


Link to post

Am realizat un document util pentru punctarea unui autoturism SH la achizitionare: "Indrumator pentru achizitia masina SH"

 

https://docs.google...3N2Q2MTUx&hl=ro

 

Daca aveti modificari sau adaugari va rog sa scrieti

Multumesc

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

As incepe cu: nu sunt mecanic sau sa am studii in domeniu deci ar putea fi si de la altceva...

 

Dar din ce am citit daca scoate fum negru:

 

la benzinare: pierde ulei (intra in camera de ardere) = motor uzat excesiv (cilindri, segmenti, etc), deci sigur are peste 100 mii km (sau nu a fost intretinuta..ulei vechi..mers regulat "in forja" sau accelerari regulate la turatii mici, mers subturat)

 

la diesel: ori sunt arderi incomplete - in timpul accelerarilor puternice la turatii mici (in sarcina mare), sau intra ulei in camera de ardere (motor uzat)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Dar din ce am citit daca scoate fum negru:

Unde ai citit ?

Share this post


Link to post

Pe site-uri cu teme auto, care prezinta probleme si fac recomandari, dar in special pe forumuri (sunt o sursa nelimitata de informatii)

Daca doriti mai multe informatii dar nu aveti un mecanic de incredere, incercati sa discutati cu Tolin sau Argon, care au experienta in domeniu si va pot sfatui.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Fum negru - amestec bogat/dozat aiurea, se intampla mai ales la masinile cu carburator, dar si la injectie daca curg injectoarele.

Fum albastru - consuma ulei, aici sunt 2 posibilitati, se masoara compresia, si consumul ori pe la ghidurile de supapa, ceea ce e mai putin grav, ori pe la segmenti si pierde compresie, asta e mai grav. Un motor poate scoate pe masura ce se uzeaza fum albastru la rece, dar sa dispara la cald. Verificati cu motorul rece imediat dupa pornire, cateva pedale si cineva sa stea la toba.

Fum alb - a nu se confunda cu aburul/condensul ce apar pe vreme rece/umeda la orice masina, daca scoate si nu e abur, baga apa pe undeva in cilindri.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Lista cu costurile de intretinere (benzina, reparatii/revizii, acte) pentru Matiz E-AC 2004 SkyBlue(Achizitionat in iulie 2009 cu 10000 Lei (credit de nevoi personale), cu 65000 Km in bord)

https://spreadsheets...hBa3hsOHc&hl=ro

 

Cu cat il achizitionati mai ieftin veti investi mai mult dupa aceea. Pentru cei care isi cumpara prima masina: sa calculeze foarte bine daca isi permit intretinerea (revizii, asigurari, piese de schimb, probleme neprevazute) , nu numai costul de achizitie si benzina.

Nu sunt trecute rovinietele, taxele de pod (11 Lei/ trecere), taxele trecere bac (20 Lei/trecere)

Dupa calculele mele: aprox 700 Lei/luna in 2010 (330/ luna intretinere masina (benzina, taxe, piese, consumabile) + 370/ luna rata - 2,5ani)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Vad ca ai bagat in el nu gluma, asa l-am luat si eu cu 65.000 km e+ac 2004 si nu am bagat decat cateva milioane in el, apropos de preturile tale, parbrizul a fost 430 ron cel mai scump vs 800 ron tu, iar un brat suspensie cu pivot 40 ron, vs 170 ron tu, vas expansiune 20 ron vs 70 tu, alte piese nu, nici vorba de delcou sau desfacut cutia la doar 65.000 km.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Am bagat ceva, ca eram incepator si nu am verificat cum trebuie masina la achizitie. Mi-am luat teapa ca avea probleme la cutie din start (de cand am cumparat..de aceea am facut acel document cu indrumator pentru achizitie SH pentru cei care isi cumpara prima masina). Mai are ceva probleme cu jentile ca sunt cam ovalizate si merge in valuri la viteza mica (nu am avut bani sa le schimb) dar sunt foarte multumit de cum se comporta motorul.

 

Toate reparatiile le-am facut la reprezentanta si in preturile pe care le-ati vazut e inclusa si manopera (este specificat pretul piesa si pret manopera). Parbrizul a fost facut pe casco..si stie toata lumea cum se fac preturile acolo..

In rest sunt multumit de consum si de cum merge..

Sper sa ajute pe cineva..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Nu m-am gandit si la manopera in reprezentanta, asa merge 170 ron un brat, ca e destuld e mult de lucru, eu am schimbat totul singur inafara de parbriz, cu piese luate de la mag Daewoo.

Share this post


Link to post

Lista cu costurile de intretinere (benzina, reparatii/revizii, acte) pentru Matiz E-AC 2004 SkyBlue(Achizitionat in iulie 2009 cu 10000 Lei (credit de nevoi personale), cu 65000 Km in bord)

https://spreadsheets...hBa3hsOHc&hl=ro

 

Mi-ai dat o idee foarte buna, o sa fac si eu un fisier ca asta, avand in vedere ca am cumparat Matiz-ul meu in noiembrie 2010, la 86.000 km, si e tot din 2004 (spre sfarsit, ce-i drept).

 

Maine-poimaine postez si eu xml-ul. El va contine preturile multor piese (am de schimbat cam tot ce inseamna directie..)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...