Jump to content
Sign in to follow this  
silviu4you2003

Salutare! Nou Posesor, Nou Pe Aici!

Recommended Posts

gpsforum.biz poate gasesti pe acolo. Sper ca nu se considera reclama.

Share this post


Link to post

Apropo, am uitat de noul set de stergatoare, desi parca nu sunt asa de eficiente ca cele originale. Voi ce parere aveti de ele?

post-21691-1254854876_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si in sfarsit am reusit sa curat si eu IAC-ul la 49 300. Era negru.  :rolleyes:

 

Se apropie si revizia de 50000 !

 

Apropo poate sa imi arate cineva exact unde este siguranta de la ecm la Cielo Exe, eu am facut un idle learn dar nu stiu daca e corect (pe forum am citit siguranta F16, am scos siguranta de pe panou din dreptul CIFREI 16, nu era nici un F, si apoi am observat ca pe spatele capacului de la panou era o foaie care imi arata ca siguranta de la ecm e in alta parte - bineinteles ca am observat foaia asta dupa ce am facut idle learn vreo 40 km  :wallbanger:  ). Acum nu mai stiu nici eu care si cum e , oricum singura diferenta pe care am observato dupa ce am scos siguranta este ca s-a resetat ceasu de pe bord  :mrgreen:

 

post-21691-125828963613_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Hmm, se apropie revizia de 50 mii km! Ce ulei imi recomandati? Fostul proprietar mi-a dat facturi cu reviziile facute la Mihoc Onesti, dar nu scria pe deviz decat ulei, nu scria de care. Am sunat la Onesti si au zis ca ei folosesc de obicei la revizii Mobil 10 W 40, dar depinde ce cere si clientul. Am sunat si la Mihoc Bacau si au zis Aral, Castrol, Mobil, ca ,, toate-s bune''. Voi ce imi recomandati, eu as merge pe mobil sau castrol :rolleyes:

 

Iaca am gasit si o poza de cand am luat masina (feb 2009 deabia facuse schimbu de ulei) , ma poate ajuta cineva sa identific ce se afla in portbagaj?

post-21691-125966646333_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Despre recomandări privitoare la uleiuri există topic dedicat... 

 

Oricum, ce contează ce-a avut înainte?! Pui un motor flush, apoi bagi un ulei bun (vezi recomandările pe topicul ăsta) 5w40 şi-ai rezolvat "problema" :)

 

 

Share this post


Link to post

Castrol pare, ei aveau si ceva alb cu verde, nu sunt sigur insa.

Share this post


Link to post

Daca nu pun  motor flush e belea mare? Nu prea stiu in ce consta acest motor flush mai exact, stiu numai principiul general.

Share this post


Link to post

Nu e... doar că e foarte ieftin şi neştiind "istoricul" uleiurilor care s-au pus în motor, părerea mea e că nu strică.

 

eu am facut un idle learn dar nu stiu daca e corect (pe forum am citit siguranta F16, am scos siguranta de pe panou din dreptul CIFREI 16, nu era nici un F, si apoi am observat ca pe spatele capacului de la panou era o foaie care imi arata ca siguranta de la ecm e in alta parte - bineinteles ca am observat foaia asta dupa ce am facut idle learn vreo 40 km  

 

 

De fapt ai încercat să resetezi ECM-ul. N-are nicio "treabă" resetul cu procedura Idle Learn, s-a tot repetat şi s-a explicat, extrem de detaliat în topicurile dedicate, în ce constă şi cum se efectuează "operaţiunile" respective.

Share this post


Link to post

Pai ca sa faci Idle learn intai dai reset ECM cu siguranta aia 16 so ia mama n**** sau scoti borna minus de la baterie si abia apoi te apuci de Idle learn cu tuti pasii aia gen ,, 10 secunde porniti motoru, 10 secunde AC, etc etc'' s-a tot discutat. Acum eu am facut idle learn cum scrie la carte dar daca nu am scos siguranta corecta (reset ECM) atunci cred ca am facut degeaba idle learn nu?

Share this post


Link to post

Hmm pana la urma m-am hotarat! Am cumparat deocamdata uleiul Mobil Super 2000 10W40 (cred ca e fostul Mobil formula S) - 90 lei 4 litri si filtrul de ulei Mann - 25 lei. Maine poate urmeaza motor flushul, am intrebat un amic si e simpla treaba dupa cate se pare din spusele lui. Am intrebat la magaziunul de piese si in ceea ce priveste filtrul de benzina au la 30 lei Bosch sau la 60 lei MANN... Aici hiar nu stiu care ar fi mai indicat , mi se pare mare diferenta de pret. Apropo e pe sub masina filtrul la Cielo sau e sub capota ca la Nubira?

post-21691-12597020909_thumb.jpg

post-21691-125970210751_thumb.jpg

post-21691-125970211557_thumb.jpg

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Cum ai nimerit uleiul ala? peste tot se recomanda 5W-40 si tu bagi 10W-40 ! Pacat de masina ca are doar 5 ani...

Filtrul de benzina este sub masina, langa roata spate dreapta.

Daca e Mann, atunci se justifica diferenta de pret. E cel mai bun.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca uleiul trebuie sa fie 5W40 si sintetic , nu semisintetic.

 

 

Share this post


Link to post

Auleu! Sigur? Pai ma duc sa-l schimb in cazul asta! Desi ... in cartea tehnica spune ca ar merge 10w 40 :scarpin: 5w30 si 15 w 40? Chiar nu mai stiu de care sa pun , am vazut ca se recomanda 5w40 dar daca nu e trecut in cartea tehnica am mers oe .. 10 w 40

post-21691-125973202118_thumb.jpg

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Foarte sigur. :thumbl:

 

Cea mai mare greseala este sa zici "merge si asa"

Daca tii cat de cat la masina, pune 5w-40 sau 5w-30 si schimba-l la maxim 8000 de km.

In carte nu este o recomandare " best of", sunt un minim de cerinte care trebuie luate in seama.

 

Uleiul bun nu este o investitie, este un necesar.

 

Exista un topic special despre uleiuri in care zeci de colegi spun acelasi lucru, e destul sa-l cauti si sa-l citesti. Accesul la informatie e liber.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

MS frumos colegii! M-ati convins, desi in topicul ala (parca in jur de 60 si ceva de pagini avea, nu mai stiu ca am citit sapt trecuta vreo 30 dintre ele) parerile erau impartite intre 10 W 40 sau 4 W40, OMV sau Castrol, etc, stiti discutia. Ei si zapacit fiind am zis hai domle sa merg pe 10 W 40 ca era pomenit destul de des si era si in cartea tehnica. Acum ca am vazut ca 5 W 40 e FULL sintetic (nu stiam acest lucru) si in urma sfaturilor voastre am tras repede o raita la magazin si le-am dat inapoi 10 W 40 si am luat 5 W 40 :rolleyes:  , desi mi-a mai cerut 30 lei diferenta , dar m-am convins dupa spusele de pe acest forum ca o sa se merite  :mrgreen:

 

Am luat si un flush motor ca sa fie treaba pana la capat - 15 lei  :rolleyes:

 

Mai trebuie filtrul de benzina, lichidul de frana si mai vad eu ce... si o sa termin revizia de 50 mii km  :banana:

 

Va multumesc din nou pentru sfaturi !

 

post-21691-125978886953_thumb.jpg

post-21691-125978887945_thumb.jpg

post-21691-125978888711_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Asa da ! :thumbl: Sa mentii pe cat posibil aceeasi marca de ulei si acelasi indicativ. Vezi ca Mobil S nu este acelasi lucru cu Mobil 1. Pe viitor, sa incerci sa cauti Mobil 1, e altceva. Deocamdata e foarte bine ca bagi 5w, indiferent de marca. Uleiul OMV lasa-l pe raft ca sta bine acolo. ;) Ca o paranteza, folosesc doar Mobil 1, 5w-40 sau 5w-50, pe care-l schimb la maxim 5000 de km.

 

Ai grija cand bagi motor flush-ul, nivelul maxim pe joja sa nu depaseasca maximum !

Ca sa faci treaba ca la carte, scoate din motor cantitatea de ulei egala cu cantitatea flush-ului pe care il bagi in motor. ( dai drumul la ulei de la buson cateva secunde ) In caz contrar, esti pasibil de probleme.( suprapresiune, etc)

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Si gata si revizia de 50 mii km ! Am mai achizitionat intre timp bujii champion (44 lei) si filtru benzina de origine (20 lei).

 

Singura nemultumire care ar fi ca nu am apucat sa schimb si lichidul de frana, nu avea nici mecanicul timp , nici eu n-am ajuns la timp la el... in fine...

 

Am facut si un idle learn dupa ce am facut un reset ECM (ca sa fiu sigur am scos toate sigurantele pe rand de pe tablou cam cate 15 - 20 sec fiecare :)  )

 

Prima impresie - sunetul motorului parca e putin diferit

 

                        - parca trage putin putin mai greu (dar nici n-am solicitato prea tare ca deabia ai facem idle learn , am parcurs un traseu asa de vreo 60 - 70 km )

 

                             

 

post-21691-126001743789_thumb.jpg

post-21691-126001744512_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am facut si un idle learn dupa ce am facut un reset ECM (ca sa fiu sigur am scos toate sigurantele pe rand de pe tablou cam cate 15 - 20 sec fiecare ...

... parca trage putin putin mai greu (dar nici n-am solicitato prea tare ca deabia ai facem idle learn , am parcurs un traseu asa de vreo 60 - 70 km )

1- nu era mai simplu sa scoti borna (-) de la baterie ?

2- ai facut 60-70 km la ralanti ?

Share this post


Link to post

1) era mai simplu dar nu am avut cheie in masina sa scot borna. Plus de asta am citit in instructiuni ceva de genu ,, in functie de echipamentele din autoturism - statii , casetofoane ... etc pot avea condensatori care pot sa tina un minimum de curent pe retea si sa nu se reseteze ecm bla bla'' nu am inteles exact si am zis ca scot toate sigurantele pe rand, chiar daca mi-a rapit mai mult timp :rolleyes:

 

2)Daca idle learn = invatarea noilor paramateri atunci : - 60 - 70 km pe traseul Bacau - spre Roman si intors (nu am ajuns chiar in Roman, am mers pana intr-un sat de dupa Oniscani - nu stiu cum se cheama si m-am intors). Majoritatea drumului in viteza IV cu 60 - 70 kmph (cred ca 50%), portiuni cu 90 -100 kmph la ora intr-a V-a (30%), 100 - 110 kmph (10 %) o repriza scurta de 150 kmph, restul mers constant, accelerari line si frana de motor mai ales cand vedeam semaforul rosu in fata la vreo 100 m :lavolan: . Daca nu poate am inteles eu gresit si se cheama altfel acest procedeu b-(

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

 am facut idle learn vreo 40 km  

Am mai achizitionat intre timp bujii champion (44 lei)

deabia ai facem idle learn , am parcurs un traseu asa de vreo 60 - 70 km )

idle learn = invatarea noilor paramateri

http://hallo.ro/sear...both&query=idle

 

La capitolul bujii, când le vei schimba pe actualele, foloseşte NGK-uri

Share this post


Link to post

Oke emil, ms! Mai ales pentru dictionar  :) )

 

In ceea ce priveste bujiile nu avea NGK si mosulica de akolo mi-a zis ca-mi da champion ca aste merg la daewoo bine (am zis ca bate campii dar cand am vazut ca is made Coreea, am zis hai traca, mearga). Surpriza a fost ca dupa ce le-am dat jos pe cele vechi is exact acelasi model - Champion RN9YC :-?  Cred ca or fi bune, nu prea am auzit multe despe aceste bujii, doar despre NGK  6 bprges parca mergeau bine la a mea, nu mai stiu exact , scrie pe topicul dedicat. 

 

In poza e bujia care era pe masina . 

 

post-21691-126002763569_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am avut la inceput NGK, le-am dat jos dupa 1 sapt si am preferat sa merg cu Champioanele vechi erau mai bune. Stiu ca le masurasem cu sublerul distantele la electrozi si erau cat trebuiau... Dar mai bune au fost niste bosch-uri originale... In schimb la matiz, ngk-urile erau vis...

 

In rest, bune alegeri; 5w40 e ok, eu inca merg si la 100k+ cu 5w30 si nu prea l-a papat... desi de vreo 2 ori cred ca au mi-au bagat 10w40 (inainte sa ajunga masina pe mana mea); Filtrul mann de ulei eu am gasit la 150k si stiu ca aveau la fel de benzina la doar 30 de lei parca... 60 de lei e cam mult, chiar daca e mann... o sa trec pe acolo cand am timp sa mai intreb daca mai au...

  • Like 1

Share this post


Link to post

A - 2 a impresie, hmm cam dupa 100 si ceva de km de la revizie mi se pare din ce in ce mai puturoasa masina! Vreun hint ceva aveti pentru mine colegii? Plus ca in seara asta am dus-o putin mai mult in ture si a inceput sa miroase a ,, muratura '' in masina.

 

Si alta veste proasta - cam se duce capatul de bara stanga - a zis mecanicul ca mai merge dar putin , o sa trebuiasca schimbat! :scarpin:

 

O alta intrebare, se poate umbla la ECM pentru o crestere a puterii? Stie careva sau si-a modificat careva parametrii ECM in sensul cresterii puterii? Un link va rog? Am folosit functia search dar gasesc numai despre reset ECM si idle learn...

 

 

 

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Si a facut masinuta si un drum de Bulgaria weekendu trecut!

 

Aspecte negative in ultima vreme: antena se intepensete ( mai exact se ridica dar nu mai coboara pana la capat asa cum se vede si din poze)

 

usa soferului  se descuie in toane,  probabil e dus actuatorul!

 

post-21691-126357351052_thumb.jpg

post-21691-126357353219_thumb.jpg

post-21691-126357356471_thumb.jpg

post-21691-12635735873_thumb.jpg

post-21691-126357360969_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...