Jump to content
Sign in to follow this  
asoka

Probleme Frane Lacetti

Recommended Posts

Am si eu din nou o intrebare nu stiu daca este si o problema reala.

Am scris pe aici prin forum aventura mea cu reparatiile de tinichigerie si apoi revizia de un an avute cu firma pe care o sa o evit toata viata si anume Gold&Platin Bucuresti...faptul ca mi-au lovit-o in service si apoi au "reparato" dar lovitura inca se vede bine, ca lucrarile de tinichigerie le-au facut ca naiba si au trebuit sa le refaca ca revizia a fost facuta de mantuiala a costat foarte mult si nu am dovada ca au schimbat la masina ceea ce am platit, nu mai vorbesc de cum se poarta si ca stai pe acolo cu zilele degeaba.

De cand am luat masina de la ei din service am avut impresia ca franele nu mai tineau ca inainte (masina era foarte prompta pana atunci trebuia sa fi atent la franare ca sa nu zdruncini pasagerii)....treaba e ca am patit de atunci de cateva ori urmatoarea faza:

 

- la franare destul de brusca (de ex deunazi la o trecere de pietoni nu am avut vizibilitate decat in ultimul moment sa vad ca e cineva pe trecere si am franat nu aveam nici 40km/h nu am putut opri cum ar fi trebuit, s-a oprit pietonul...eu cand am vazut ca am ajuns in mijlocul zebrei cu pedala la fund m-am dus naiba in drumu meu mai departe) la viteze mici pana in 40 km/h, pedeala se inmoaie aproape pana in podea, abs-ul pare a intra in functiune, adica caraie iar masina pare a nu frana mai deloc...senzatia e ca apesi pedala ca-n branza si degeaba acompaniata de caraitul enervant gen abs(care totusi pare un pic diferit decat caraitul normal adica pare ca toaca mai marunt si mai lesinat).

 

 

Are cineva idee despre ce ar fi vorba, s-a mai intalnit cu o situatie de genul asta?...e o problema sau asa mai fac ele din cand in cand...eu unu-s putin cam speriat de situatie, n-as vrea sa cine stie...

Share this post


Link to post

Nu cumva ai presiunea foarte slaba in roti? Poate a stat mult pe dreapta, daca sta mult timp prin garaj nemiscata se mai pierde aer.

Apoi fa o aerisire ca la carte.

Share this post


Link to post

O sa verific si presiunea (de stat mai mult nu a stat decat la aia in service vre-o 2 saptamani, in rest merg cu ea cam zilnic chiar daca nu distante foarte mari), tot vroiam sa o fac si uitam..ce-i drept a trecut cam mult de la ultima verificare am zis ca e iarna si e mai bine sa fie mai scazuta neavand cauciucuri de sezon...dar daca e sa fie scazuta nu ar fi trebit sa aiva ceva mai multa aderenta...sau de fapt cand trece de o limita se inverseaza fenomenul si pierde aderenta...? (la lacetti e 2.1 presiunea..cat de mica ar trebui sa fie ca sa intre in gama de foarte scazuta?)

 

Daca ma duc cu ea in service...aerisirea franelor se face pe garantie sau se plateste?...si cam cat credeti ca va fi?...ore manopera?

 

Poate intra aer in instalatie fara sa fi fost umblat pe la nimic?...si asta la o masina de 1 an foarte putin alergata?

 

pe langa problema cu franele as vrea sa ma lamuresc si cu o chestie mai veche...e normal un joc de cam in jur de 1 cm sau peste pe care il are maneta schimbatorului de viteze, inainte sa inapoi in functie de situatie...accelerare sau franare?...o miscare de avansare sau retragere in aceste situatii...

 

presiunea am verificat-o era putin mai mica pe rotile din fata ...adica pe spate era cam 2.2 iar pe fata un pic sub 2.1 sau chiar 2.1...deci nu cred ca asta sa fie cauza...lichid e destul...

Edited by asoka

Share this post


Link to post

"miscarea fata-spate a schimbatorului de viteze este de la suport de motor sau cutie rupt sau slabit...trebuie sa mergi la service sa ti-o ridice pe elevator...acest joc indica faptul ca motorul si cutia se deplaseaza la fiecare miscre de forta,iar in timp pot aparea jocuri la planetare si directie."

 

m-am tot documentat din diverse surse in privinta miscarii manetei schimbatorului...inainte-inapoi in situatii de forta...la mine destul de sesizabila ...eu stiu undeva 1 cm sau peste...parerile vad ca sunt impartite...ca e normal sau ca nu e normal...

 

 

cei care mai conduc lacettiuri in special hb-uri...cum se comporta la voi ...ati sesizat miscarea e la fel de ampla?

 

:shock: :wallbanger: :spumelagura:

 

fratilor...am facut o descoperire epocala...si anume ce inseamna sa fi prost :wallbanger:

 

in legatura cu presiunea in roti la lacetti...tot ii dadeam cu 2.1 ca asa mi s-a spus ca asa am si citit eu (in graba) si ziceam ca 2.1 atmosfere...la benzinarii cand ii spuneam aluia sa faca presiunea ii ziceam 2.1 nu-i mai ziceam si atmosfere ...el zicea ok

 

o mai masuram si eu cu un manometru citeam pe el ca trecea acul de 20 nitel si ziceam a ok e 2.1 la dracu...abia acum vazui ca aia erau psi !!!!!! de daca nu le stii pe toate...

 

si acum specificatiile presiunii in pneuri lacetti ----210 kPa, 2,1 kg/cm2 sau 30 psi cum vrei sa o dai sau 2,04 atm(prin transformare 1atm=14.6956 psi

 

DECI DESTEPTII DE LA BENZINARII IMI BAGAU 21 PSI :wallbanger: IN LOC DE 30 CAT TREBUIA

 

ce mai am dat cu mucii de pamant ...aviz si pentru alti aiuriti si necunoscatori ca mine :)

Edited by asoka

Share this post


Link to post

1. Erau semnele clare de presiune slaba, se vede si la ochi si daca impingi cu degetul, empiric ca e roata moale, se simte si la directie. Eu am un manometru ieftineala ce indica destul de bine presiunea.

2. Daca ai probleme la tampoane ar trebui sa simti .. smucitura, zguduitura in frana de motor.

Dar scrie si tu calumea, in topice potrivite, nu amestecate.

Share this post


Link to post

Tare multumesc tommy de raspunsuri...daca nu insistai tu cu presiunea cine stie cat mai dura pana descopeream ca mergeam cu 21 psi in loc de 30...ele rotile aratau destul de ok, nu aveau profilul lasat sa bata la ochi si nici moi nu pareau dar totusi e o diferenta foarte mare de presiune pana la cea specificata de producator.

 

Am zis sa nu mai deschid 10 topicuri pe subiecte si mai bine sa las aici ce nelamuriri mai am...

 

De zguduit nu se zguduie doar ca avansul-retragerea schimbatorului mi se pare prea ampla...de aia intrebam cum e si pe alte masini sa vad daca se incadreaza in normal sau poate fi o problema...

 

Si inca o intrebare ca nu erau destule... :) ...la demaraj de pe loc in 1-a se poate face ceva sa nu mai aiva "proptirea respectiva" , motorul are un hop ...scapi de el doar daca accelerezi in forta sau daca pleci efectiv ca melcu...

Share this post


Link to post

revin si cu intrebarea...care este toleranta acceptata fata de presiunea recomandata...adica care sunt marjele de la care apar proble ori prin presiune scazuta ori prin presiune crescuta...luand ca si constanta 2.06 bar (2.1!)...tinand cont ca nici manometrele in marea lor majoritate nu sunt foarte precise?

 

de ex eu acum aveam in jur de 1.5 bar pe roti...

 

coborarea usoara a pedalei de frana s-a datorat faptului ca anvelopele pierdeau aderenta iar abs-ul dadea drumul presiunii din sistem? (citisem ca pe drum alunecos pedala de frana se intareste?)

Share this post


Link to post

Poti fi sigur ca tu depaseai cu mult orice abatere acceptata pentru presiunea anvelopelor...

In general 0.1 bar e OK ca diferenta, mai ales ca aceasta valoare se incadreaza in clasa de precizie a manometrelor de pe piata.

Share this post


Link to post

mda...acum dupa manometrul meu cica ar fi vre-o 0.2 bari inca diferenta...la benzinarie ala a zis ca a bagat corect...naiba o sti

 

inca o intrebare ca e usor sa intrebi...tot in leg. cu franele ca acum am ramas cu asta in cap...intrebasem si mai demult ...tot dupa iesirea din service am sesizat ca pedala de frana scoate un pufait cand e apasata ..repetat daca o pompezi...acum ce vreau sa intreb..e normal ca pedala fara o forta exagerata sa poata fi dusa pana la podea cu motorul pornit adica asistata...mie imi lasa o impresie naspa ca si cum ceva e neinregula ca ai vrea sa mai impingi da n-ai in ce :) ...cu motorul oprit... pe direct cu o forta de bun simt o duci pana pe la mijloc sa zic...

 

astept ceva lamuriri de la cei care se pricep...si la ce-am mai intrebat cu balansul schimbatorului si cu poticnirea motorului cam oricat de fin ai incerca sa lucrezi ambreiajul la demarare

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Nu e normala nici una dintre situatii. Nici sa pufaie, nici sa o poti duce pana la capatul cursei. In mod normal cu motorul oprit ar trebui ca dupa 2-3 apasari (pana pierzi presiunea din servo) sa ai pedala beton si sa nu o mai poti apasa decati cativa cm si asta cu efort considerabil. Legat de franare vs cauciucuri moi, cred ca la tine a fost doar o coincidenta de situatii. Cauciucurile moi duc la aderenta crescuta, nu scazuta (vezi concursurile de offroad extrem sau intrecerile nordice pe gheata). In alta ordine de idei, rezolva franele intr-un service autorizat serios (stiu, e greu de gasit asa ceva, dar poti cauta impresii pe aici pe forum) si regleaza-ti presiunea cu un manometru bun (eventual cere asta tot la service).

Cu maneta de viteze nu prea pot sa te ajut. De doi ani conduc automata, dar la celelalte manuale pe care le-am condus pana atunci nu pot spune ca am remarcat o cursa vizibil exagerata (>1cm). Stiu ca e normala o mica cursa a schimbatorului datorata miscarii ansamblului motor+cutie viteze in demaraj, respectiv frana de motor.

Share this post


Link to post

aici am gasit pe cineva care a patit identic...numa ca cu un audi a4 nou...problema nu i-a mai reaparut si a ramas fara explicatie

http://www.clubaudi.ro/audi-a4/3654-posibi...rana-a4-b8.html

 

merci de raspuns "root" intr-adevar cu motorul oprit dupa catva apasari ramane sus...dar cu el pornit se duce pana jos nu stiu daca mai ramane un centimetru sub ea ...

 

osa mai fac niste teste de franare sa vad cum se comporta...

 

si sa fiu mai atent si la deplasarea schimbatorului sa vad daca intr-adevar se misca mai mult de 1 cm...cert e ca se misca si m-a tot deranjat chestia asta..da impresia de ceva aiurea sa se balangane asa.

Share this post


Link to post

Cealalta fata a membranei din pompa este legata printr-o supapa de sens la vacuumul din colectorul galeriei de admisie. Cu motorul oprit n-ai vacuum (presiune absoluta mai mica decat presiunea atmosferica), asa ca, nu mai chinuii pompa aceea pe "uscat".

Share this post


Link to post

salut tolin, n-am chinuit-o :) ca stiu cum e cu masinariile astea ..la un momendat daca le testezi prea mult le strici...am vrut sa vad doar daca se lasa pedala tinand presiune ceea ce am citit ca poate indica scapari de lichid...si deoarece cu motorul pornit pedala oricum se ducea jos fara prea mare efort am incercat cu el oprit pentru a avea cum sa tin o oarecare presiune

 

eu unu in domeniul tehnicii la masini nu prea am experienta ...de citit am mai citit dar alta e sa ai experienta practica...nu s-a intamplat sa am o masina pe care sa ma joc...dar in rest sunt pasionat de tehnica de aia pun si atatea intrebari cand un lucru nu mi se pare ca functioneaza cum m-as astepta (si ma astept sa functioneze bine ca e matematic si bine definit)...deunazi am desfacut ecranul la un tel mobil pentru ca facuse pixei morti foarte multi...foita cu foita e foarte interesant ce poti gasi intr-un lcd...care e tehnologia...acum e ok merge brici

 

in legatura cu presiunea anvelopelor asa e de bun simt presiune scazuta aderenta mai mare...nu stiu daca exista si un prag de prea scazut si pierdere de aderenta...dar cred ca si Tommy se baza pe ceva cand a fost atat de sigur ca situatia descrisa de mine indica presiune foarte scazuta...

 

 

astept pareri si la restul intrebarilor

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca pedala "ti se lasa" cand stai cu piciorul pe ea, atunci ar insemna o garnitura cu probleme. Poate ca tine mai jos ca atunci cand era noua, si mie mi se pare uneori.

Oricum la Chevrolet franele sunt medii. Intr-o recenzie britanica cineva le numea foarte sugestiv cam "mushy", adica imprecise. Feedback-ul e progresiv, franarea e mai gradata decat la Renault/Logan spre exemplu. Insa la apasare blana (franare de urgenta) incremeneste imediat si ABS-ul o ia taras. Restul tine de cauciucuri si starea carosabilului.

Share this post


Link to post

@asoka

 

Baga bre azot in anvelope la un service de roti care ofera acest serviciu si uita de problemele cu presiunea. ;)

 

Eu am mai spus. Fac presiunea de 2 ori pe an. Atunci cand schimba anvelopele de vara cu cele de iarna si invers si n-am avut probleme pe nicio masina cu presiunea la roti. :)

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Si mie la Kalos simt pedala de frana foarte moale.E drept ca nici eu nu am cerut sa mi se faca presiunea la 2,1 atmosfere.Imi explica si mie cineva care e diferenta dintre 2,1 si 2,1 atm?Astia de la vulcanizari cum fac presiunea?

Share this post


Link to post

sergiuhusca - 210 kPa, 2,1 kg/cm2 sau 30 psi cum vrei sa o dai sau 2,04 atm, 2,06 bar - asta e presiunea recomandata - deci 2.1 sunt kg/cm2 nu atmosfere si nu bari (desi dif e mica si in concluzie poti sa spui si bar si atm)...acum eu cred ca am avut ghinionu sa dau peste niste tantalai la statiile peco ca si mine de altfel :) ...care in loc sa se uite la scala de atm s-au uitat la psi si imi bagau 21 in loc de 30 ori o faceau pe graba cum o fac de obicei si bagau aiurea...cel mai bine e sa verifici pe scala de psi zic eu pentru ca are gradatia mai fina.

Elfu - o sa incerc la un momendat si faza cu azotul stiu ca costa ceva...dar daca zici ca sta mai bine in roti...

perfidus - nu se lasa daca stai doar cu piciorul proptit pe ea...doar ca daca o apesi moderat ajunge pana in podea sau la 1 cm de podea ma asteptam ca in ultima parte a cursei sa opuna o rezistenta mult mai mare si nici sa nu se lase atat de jos...nu cred ca ajunge la forta maxima de franare dar eu stiu poate e gandit sistemul si totusi mai mult de atat nu e nevoie pentru o blocare a rotilor pe aderenta maxima...ideea e ca atunci cand n-am reusit sa opresc si masina s-a dus aparent fara frane ...pedala a fost prea moale si abs-ul parca doar facea zgomot dar nu ajuta la franare

 

in rest cu schimbatorul asa se balangane si la voi (oricum e destul de moale dupa cum se stie ..si cu cursa lunga...dar totusi destul de precis...mi s-a intamplat sa nu ajung cu mana la el cand era impins in fata)

 

si cu sincopa aia care apare pe la 2000 de ture sau mai putin...la demaraj...e rezolvabila sau asa fac toate (gasisem un chip tuning care zicea ca ar rezolva asta)

Share this post


Link to post
..Imi explica si mie cineva care e diferenta dintre 2,1 si 2,1 atm?

 

Daca nu de atm.. atunci.. primul imi pare ca e un numar si al doilea ca e o valoare..

Share this post


Link to post

Ce treaba ai cu Atm, ai vreun manometru gradat asa ? Baga 30 PSI sau 210 kPa.

Share this post


Link to post

manometrul pe care il am e marcat in psi si in kg/cm2 ...atm e masura la care se gandeste cam toata lumea cand e sa masoare presiunea...de aceea ziceam ca cel mai bine sa urmaresti scala in psi deoarece are mult mai multe gradatii de aici si o mai buna precizie la umflare

apropo stie cineva de unde se poate cumpara un manometru dovedit bun si rezonabil la pret...daca exista asa ceva ...adica sa nu fie 100 ron

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...