Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Mercedes E 200 Cdi

Recommended Posts

Cum Passat-ul parintilor implinea in februarie 5 anisori si tocmai trecuse de 75000 de km, s-a decis inlocuirea lui cu altceva. Asadar a fost maritat cu numai 9500 de euro, dar cum l-am dat la o cunostinta, nu ne pare rau. Mie nici atat, ca nu-s banii mei in joc.

 

Sa revenim la subiect.

Masina este un Mercedes E 200 Cdi, cu motor de 2148 cm, putere nominala 136 CP la 3800 rpm, cuplu nominal 400 Nm la 200 rpm, 4 cilindri si turatie maxima la 5000 rpm. Viteza maxima 211 km/h. Cutia de viteze are 6 trepte, si etajarea e foarte asemanatoare cu a Passat-ului, in sensul ca intr-a 5-a la 140 la ora am 3000 de ture, in a 6-a am vreo 2500 cred.

Accelerare 0-100km/h in 9.9 secunde.

Rotile sunt Dunlop SP 9000 225/55 R 16 95V, montate pe jante de aliaj 7.5JX16H2 ET42*

Dimensiuni:

Lungime: 4852 mm

Latime: 1822 mm

Inaltime: 1483 mm

Ampatament: 2854 mm

Masa proprie: 1615 kg

Masa maxima admisa: 2140 kg

Sarcina maxima pe pavilion: 100 kg

Sarcina maxima pentru remorca, cu frane: 1900 kg

-fara frane: 750 kg

Sarcina maxima pe cuplajul de tractare: 76 kg

Rezervor de carburant: 65 l (rezerva 8-9 litri)

Consum:

-urban: 8.6l/100 km

-extraurban: 5l/100 km (ce gluma buna :) ) )

-mediu (NEDC): 6.3l/100 km

Mai scria ceva de emisii de codoi, da le las in grija "ecologistilor".

 

Ca ulei de motor, inghite 6.5 litri. Antigel 10.2 litri.

 

Cam astea ar fi datele tehnice. Lista de dotari nu o am pe mana momentan, pot sa zic ca este dotata cu tspe airbaguri (naiba stie pe unde si cate sunt), Cd-player (fara mp3 b-( ) cu bluetooth, clima bizonica :P , sistem de control al vitezei, tempomat, limitator de viteza, tapiterie din piele neagra, Computer de bord cu tspe functii, oglinda interioara si cea de pe stanga electrocrome, senzor de lumina, faruri normale cu halogen. Ar mai fi de precizat si roata de rezerva normala, dar cu janta din tabla.

 

Masina a fost pe stoc la dealer si a costat 28000 de euro CIP, fiind luata in sistem leasing. S-a ajuns la acest pret datorita unui discount de 7500 de euro primit de la dealer si ca urmare a faptului ca era a 4-a masina achizitionata de la ei. Daca s-ar fi facut comanda, ar fi zburat discount-ul.

Masina a fost ridicata miercurea trecuta si in prezent are deja 850 de km la bord, avand deja la activ un drum la munte.

Consumul mediu afisat pe CB s-a situat in primii kilometri la 10, apoi a scazut la 8.5 datorita rulajului extraurban, iar la momentul de fata e undeva la 7.8 ca si medie, iar kilometrii au fost facuti mai mult in extraurban. Obisnuit cu 8.9% mediu benzina de la Clio, nu m-a deranjat prea mult, insa departe de 5.6% extraurban de la Passat (bine, si la asta era trecut 4.4% in carte) ce nu varia prea mult intre 100 si 140.

Masina e intr-adevar foarte confortabila si stabila, iti da senzatia de suspensie rigida dar moale in acelasi timp, insa mediul urban nu e cel mai potrivit pentru a o conduce, categoric nu e o masina pentru strazi inguste, la fel, si parcarea e un chin, masina nedispunand de senzori de parcare. In afara insa, e placuta la condus, fara a fi foarte nervoasa, si asta din cauza puterii relativ mici a motorului raportate la greutatea masinii. In depasiri insa se duce OK, te poti baza pe ea. Nici eu n-am menajat-o, ducand-o pana in 3500 de ture in depasiri. Ca si viteza maxima, n-am depasit 154 km/h (si asta ieri), pentru ca nu mi-au permis drumurile din zona Galati-Braila sa o duc mai mult.

Foarte util la drumuri lungi e sistemul de cruise control, m-am jucat putin in extraurban cu el, practic cresti sau reduci viteza masinii de la levierul de la volan, atentie insa la turometru, deoarece se poate foarte usor sub sau supratura motorul, nemaiexistand contactul piciorului cu acceleratia, si nici motorul nu se aude decat de pe la 3500 de ture incolo.

In urban am constatat in curbe ca volanul nu revine corect la directia de mers, trebuind sa-i corectez aceasta tendinta. E posibil sa fie presiunea in roti de vina sau daca nu, o vizita la dealer sa-i verifice unghiurile. Alt minus ar mai fi tendinta masinii de a balansa putin lateral cand o accelerez scurt, am sa-i pun sa verifice si tamponul de la motor, intrucat n-am intalnit acest fenomen nici la Passat sau la alt motor diesel.

Ca si calitate a masinii, obisnuit cu Passat-ul, pot sa zic ca nu m-a dat pe spate, cred ca si Mercedes se orienteaza spre low cost. Capota portbagajului de exemplu, e pe arcuri si sare cam ciudat, la Passat aveam amortizoare, iar tabla cam suna a gol. Noroc de tabla de pe portiere ca se simte ca e antifonata. Suportul de cutie de bere dintre scaunele din fata e mai mult un exercitiu de tehnica decat sa fie util, la Passat era gandit totul mai simplu, cu 2 locuri pt asa ceva. In schimb, cotiera centrala e mai ergonomic plasata, nefiind nevoie sa ridici cotul de pe ea cand schimbi vitezele. Capitonajele la interior sunt ok, nu ai ce sa le reprosezi. Ceasul de pe bord nu m-am prins nici acum cum se regleaza, e ramas dupa ora Germaniei. :dizzy:

Cam atat pentru astazi, sa pun si ceva poze.

LE: Cand am facut pozele cu exteriorul am vazut prima data botul masinii, desi o condusesem vreo 50 de km.

 

post-79-1227723101_thumb.jpg post-79-1227723123_thumb.jpg post-79-1227723128_thumb.jpg

post-79-1227723133_thumb.jpg post-79-1227723137_thumb.jpg post-79-1227723142_thumb.jpg

post-79-1227723146_thumb.jpg post-79-1227723150_thumb.jpg post-79-1227723154_thumb.jpg

post-79-1227723158_thumb.jpg post-79-1227723162_thumb.jpg post-79-1227723166_thumb.jpg

post-79-1227725315_thumb.jpg post-79-1227725322_thumb.jpg post-79-1227725327_thumb.jpg

post-79-1227725704_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Super tare masina (aseara m-am plimbat si eu cu ea)! Sa o stapaneasca ai tai cu placere si fara incidente...

O mica rectificare: "ducand-o pana in 3500 de ture in depasiri", zii mey adevarul 4000 de ture :lavolan:

Share this post


Link to post

Faina, s-o stapaniti sanatosi! Vii cu ea la Bicaz??? :)

Share this post


Link to post

Nu, vin cu renoul.

Nu are cauciucuri de iarna si are si tractiune spate.

Si nici nu-i genul meu de masina sa ma incante, as fi vrut un Clio 3 RS de 200 CP. :D

 

Ahh, si trebuie sa-i caut anvelope de iarna, sunt o necesitate la masina asta. Si jante, normal.

Asa am realizat cat de greu e sa gasesti anvelope si jante la dimensiunile astea.

Pe langa jante, se mai cer si senzori de parcare. Sper ca se pot monta, deoarece alarma nu se poate pune.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Bre, ce naiba sa dai iei pe roti de iarna.. cu banii aia iei o super masina ca a acadelei =))

Hai ca-i faina balena, pentru peste 40 de ani e beton.

Share this post


Link to post

Faina masina , arata un pic pimpin alba , imi place , sa o stapaniti sanatosi si cat mai multi km !!!!!

Share this post


Link to post

Sa o porti sanatos!

Si acum in ordine lucrurile care imi displac:

1. Culoarea e naspaaaa, cred ca e aceeasi de pe sprinter. Un mertz arata bine negru sau gri.

2. Ceasul ala din bord nu-i bun, ca mi-ar atrage si mai mult atentia la cat de mult timp pierd in trafic :D .

3. Nu stiu de ce la un E ma asteptam la un interior mai spectaculos, mai shockingly luxurious...

 

Eu as fi ales un volvo sau un saab anytime :P . Sau chiar mai bine un C bine echipat si negru.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ohoho Felicitari. Nice ride

Share this post


Link to post
Eu as fi ales un volvo sau un saab anytime :P . Sau chiar mai bine un C bine echipat si negru.

 

Sau un C alb > :) Sa stapaniti sanatosi masina si sa atingeti milionu' de km :P E intradevar o masina care impune respect, dar se potriveste la 40+ ani :D Mai aveati ceva optiuni bune si la banii astia (poate si un audi chiar), dar cu discountul ala se merita. Felicitari pt. achizitie!

Edited by banzay

Share this post


Link to post
Faina masina , arata un pic pimpin alba , imi place , sa o stapaniti sanatosi si cat mai multi km !!!!!

Pai da, nici noi n-am fi vrut alba, mai ales ca nu e un alb curat, ci putin crem, dar la orice alta preferinta ar fi zburat discount-ul. In fine, culoarea nu prea o vezi din interior.

Si eu ma asteptam la ceva mai spectaculos la interior, dar pot sa zic ca e doar foarte putin peste Passat. Asta e acum, nu ma intereseaza.

 

Prin oras nu-mi place sa o conduc, prea se holbeaza toata lumea la tine cand cobori din matahala alba, iar mie nu-mi place sa ies in evidenta.

 

Ca bonus la cumparare ne-au oferit o cutie (inscriptionata MB) cu 4 cani cam ciudatele. Parca preferam un cd cu Nicu Guta si Pruncul Minune si un lant gros de gablontz. :P

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce dar nu am fost socat cand l-am vazut pe Laurentiu la volanul Mertzanului alb. :headbanger: :rock: :banana:

Share this post


Link to post

Pfff, Merţ! Super-faină. Aproape la fel de mişto ca un Reno =))

Să vă bucuraţi de ea fără probleme :)

 

După ceva km, părerea mea e că, ar merge o rescriere de soft, să ajungă undeva la 170cp. Ar fi o valoare ceva mai corectă raportat la greutatea maşinii. Oricum, nu mă îndoiesc, că se mişcă bine şi aşa :)

Share this post


Link to post
Si nici nu-i genul meu de masina sa ma incante, as fi vrut un Clio 3 RS de 200 CP. :D

Hai mah, nu fii naşpet. E foarte misto. S-o stapaniti sanatosi.

Share this post


Link to post

Laurentiu acest Mercedes este cel mai ieftin din gama adica echipare Classic sa vezi cum arata interiorul la echiparea Avantgarde, acolo sa vezi clima 4 zone, jaluzele automate, scaune cu memorie si multe alte gadgeturi.

Ca si motorizare la fel ca la Passat vad ca a-ti optat pt motorizarea cea mai puturoasa, sa nu te aud ca MB este puturos ca vin pana la Galati sa iti scot ochii, polipii am auzit ca ti i-ai scos :D

 

Hai sa o stapaneasca sanatosi parintii tai ca pe tine nu te vad prea bine la volanul acestei masini, nu cred ca te vezi de volanul multifunctional =))

Share this post


Link to post

Eu sunt suficient de inalt, ma descurc la volanul ei, e chiar mica pe langa microbuzele de 17 locuri de le manevram prin curte pe la Braila.

Ca e o echipare mai slaba, de acord, oricum nu e nevoie de mai mult, la fel, nici de motor, la ce aglomeratie de fricosi care merg incet nici nu-ti trebuie mai multa putere. De acord ca e un motor cam mititel, stiu ce inseamna raport CP/greutate.

Oricum, e noua si asta conteaza cel mai mult.

 

@NFS: am zis ca nu e pe gustul meu, mie imi plac masinile mici si agile, alea mari nu ma intereseaza.

Share this post


Link to post

Misto mertul, albul asta e super...ala imaculat e nashpet, gen alb nova :D .

Share this post


Link to post

Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes. :-W t

 

 

Sa-l stapaniti sanatosi, fara evenimente neplacute.

Share this post


Link to post
Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes...

Pai, n-a zis pres-ul ca singura solutie pe timp de criza la romani este shopping-ul ?

Share this post


Link to post

S-o stapâniti sanatosi si fara evenimente neplacute. Personal îmi place mai mult cum arata la exterior clasa C. Cred ca e nasola senzatia sa se holbeze lumea la tine ca la un manelist, nu mi-as dori în veci!

Share this post


Link to post
Doamne, asa e romanul. Cand nu are bani de masina el isi cumpara Mercedes. :-W t

Asta este, n-am hotarat eu, nu era problema de bani, fiind al 4-a masina din gama . Recunosc ca era arhisuficient Passat-ul, dar nu era problema mea.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Omfg, da belea pe alb! Sa-l stapaniti cu placere, Mertzul tot Mertz ramane...dau o bere daca nu te dai pe manele :D

Share this post


Link to post

NU :P

 

Si nici n-am s-o dezvirginez pe acolo, ca doar am si eu masina de umblat. :P

 

Azi am sunat la SF Tex aia cu service-ul sa-i intreb de ce volanul nu revine corect pe directie cand termini un viraj (practic, daca iei un viraj ca si cu o masina obisnuita, risti sa ajungi in bordura), si a inceput ala sa-mi bage ca masina are rotile late, ca e un sistem SF de caseta de directie, si alte tampenii, ca la masina asta e cu totul altfel decat la orice alta masina si ca nu pleaca nici o masina cu directia neverificata din fabrica, trecand peste faptul ca m-a abordat in stil "automecanica". Cum stiu ca a mai fost o experienta neplacuta cu un Sprinter la care s-a facut service-ul tot la ei si la care s-a mutat senzorul de reglaj al xenonului de pe punte in alta parte, de bateau farurile la 2 metri in fata, am sa trimit un mail la importator sa-l intreb daca e normal sa readuci tu cu mana volanul la directia corecta.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...