Jump to content
Sign in to follow this  
fry

Jante Mai Mari

Recommended Posts

:| ce "ieftina" e omologarea. 800 ron...

clar... in talonul nou nu sunt trecute dimensiunile, daca as face omologarea le-ar trece doar in CIV = nu fac nici o omologare ca oricum nu se prinde politistu.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Eu am pe al meu cielo jante de opel pe 15" si anv 195/60/15 si am vrut sa le omologhez dar si la noi la C-TA tot 800 ron ajunge si va spun din experienta ca nici nu se comporta bine masina.In curbe se inclina ca draqu, demaraj mai greoi.Oricum vreau sa pun ceva din aliaj, ceva acceptat de RAR.Bafta.

Share this post


Link to post

Sunt curios daca RAR accepta sa scrie pe CIV o dimensiune noua de pneuri in cazul in care diametrul rotii ramane identic cu cel dinainte. Bunul simt imi spune ca da, dar la noi nu se stie.

Share this post


Link to post

AS vrea sa pun jante de 14' pe Matiz, masina e in leasing dar saptamanile astea o achit si o inmatriculez, intrebarea mea este...a omologat pana la urma cineva jante mai mari sau nu? Pe net am gasit doar asta http://www.rarom.ro/RO/article--Ment...nale--204.html Costa destul de putin, dar sa fie doar asta la mijloc...si cei care au jante mai mari si talon nou fara dimensiuni a-ti avut probleme pana acuma?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Pai cred ca partea cu 100 ron e doar sa iti treaca in CIV niste chestii care nu sunt trecute de la inceput, dar sunt aprobate de constructor. sa luam un Hyundai i30, unde versiunea de baza vine cu roti pe 15 parca. In CIV sunt trecute numai rotile astea. Dar versiunea sport vine cu roti pe 17... Daca e asa, faci rost de nush ce hartii de la reprezentanta si te duci la RAR si iti trece si dimensiunea asta de 17 in CIV.

 

La fel cred ca e si cu cielo GLE (13") vs cielo EXE (14"), dar cred ca daca pui roti mai mari de 14"=> restul testelor care erau pe pagina data de tine. si de aici rezulta pretul de 800 ron. Eu asa am inteles... daca gresesc, nu va sfiiti sa ma corectati :)

Share this post


Link to post

Eu am rezolvat, nu am omologat nimic... dar odata cu schimbarea culorii si a instalatiei GPL am schimbat talonul. Acum in noul talon nu zice nimic de anvelope .. asa ca multa sanatate tuturor :P

Share this post


Link to post

Ca fapt divers, m-a oprit RAR-ul pe undeva pe la Unirii acum vreo doua luni (parca). Erau baietii pusi pe inspectie, li s-a parut ca ar fi tunata masina mea din cauza grilei de radiator (era seara... haha). M-au intrebat multe chestii, inclusiv de gurile de aerisire (care sunt stock, si false pe deasupra). Au ridicat si capota masinii, nu stiu ce vroiau sa vada. Mi se racise gura de cate ori am zis "Domle, masina e cum a venit din fabrica". Mai oprisera un individ, dar ala chiar avea masina modificata. Dupa vreo 10 minute, m-au lasat sa plec. Partea cea mai tare: nu m-au intrebat nimic de jante. In talon oricum nu scrie nimic legat de dimensiuni si probabil le era destul de greu sa verifice mai in amanunt. Asadar... daca nu iti pui jante de muuuulti inch in plus... pur si simplu potriveste cauciucurile cu noile jante, baga aer in cauciucuri, centreaza rotile si gata.

 

Daca vrei sa o faci "ca la carte", pretul se invarte intr-adevar in jurul sumei de 800 RON.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Am intrebat si eu cat costa sa omologhezi alte anvelope, in masura in care pastrezi janta originala, caz concret, in loc de 195/55/15 sa pun 195/60/15 iarna si 205/55/15 vara. Raspunsul a fost halucinat: omologare artizanala a vehiculului, cel mai mic tarif 4000 ron, omologarea presupune teste dinamice si de trafic si eventual, daca inginerul considera necesar, circulatia cu numere de proba a vehiculului!!!! O stupizenie! Varianta 2, adresa oficiala de la producatorul masinii cum ca pe vehiculul respectiv se pot monta fara probleme acele anvelope, caz in care se face doar test de frane si directie (adica noi, RAR suntem mai destepti decat producatorul, ala zice ca se poate, dar noi trebuie sa mai verificam o data!). Concluzia: imi pun pe jante ce anvelope vreau eu, si cand vine ITP fie imprumut de undeva 4 roti originale, fie pastrez anvelopele actuale intr-un colt din garaj si ma duc cu ele doar la ITP.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Foarte bine faci Mircea, ti-a luat cam mult sa te hotarasti. Eu de cand am pus jentile pe 15 cu anvelope 195/50, am fost oprit de vre-o doua ori dar niciodata nu a zis ceva. In Romania daca incerci sa fii 100% corect, esti luat drept prost. La ITP ca sa nu mai muncesti, sau sa dai banii la vulcanizare pentru montat/demontat anvelopele de pe jenti le dai si tu baietilor un suc si gata :)

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Vroiam sa fiu 100% legal, intelegi? Cu masina asta ocazional mai merge si sotia si n-as vrea sa aiba ceva probleme la un eventual control. Eu deja merg iarna cu talon de 60, masina fiind mai docila pe zapada/gheata etc, pentru la vara insa planuiesc un 205/55/15, avand in vedere ca este pe lista un chip-tuning la 150 cp si 350 nm. Se impune o anvelopa mai lata, pantru ca nu mai rupe aderenta asa usor cum o face cea de 195.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...