Jump to content
Sign in to follow this  
geof

1.4 8v Versus 1.4 16v

Recommended Posts

As vrea sa stiu cum se misca masina cu cele doua motoare, cat de mare este diferenta intre ele. Se merita banii in plus pentru un 16V (mentionez ca pot prinde la ora actuala o reducere destul de semnificativa dar pentru un sedan cu motor 1.4 8V).

Ma intereseaza in special pentru Kalos sedan, si pentru utilizare mai mult in afara orasului.

Deci, cine a mers cu ambele tipuri de motoare si poate face o comparatie intre ele?

Share this post


Link to post

Considerentele generale le-am citit, teorie stiam si eu cat de cat, dar vroiam experienta personala a celor care au condus ambele modele.

Share this post


Link to post

Pot sa spun ca am mers cu ambele Kalosi cu ambele motoare. Numai ca impresia este evident subiectiva din urmatoarele motive:

- cu 8V am mers cu un hatchback prin jurul GTT la un fel de mini drive test, dupa ce ma dadusem jos din Nova mea.

- cu 16V merg zi de zi intr-un sedan si din cand in cand prin afara Bucurestiului.

Deci mi s-a parut mai nervos 8V, dar era masina mai mica putin si eram bineinteles sub emotia momentului.

Asta ar fi practica, dar cred ca si teoria spune multe. Aparent 16V are 11 cai in plus, dar cu pretul a 600 rpm pe care nu le vei castiga mai niciodata. Nici cu cuplul lucrurile nu sunt mai roze: 7 Nm pentru 400 rpm. Ei ma rog, pentru mers in afara orasului poate fi util pentru depasiri accelerate la peste 100 Kmph. In rest, nimic semnificativ.

Hai sa fim seriosi, 16V este o inventie tehnologica facuta pentru a mai schimba ceva, deci a mai lua ceva bani (in prima faza, apoi pretul se reduce cu timpul la nivelul celui de 8V, deh, economia de piata) si desigur a mai imbunatati eficienta si asta se vede la consumul in oras. Dar asta e tot teoretic. O fi in orasele altora si practic. Frectie! Kalosul meu cu 16V ia prin oras la fel cat ia si Nova GTi care are 8V si mai e si de 1.6L. In afara in schimb parca e mai economic decat ea. De aici rezulta ca ECM lui e reglat intr-un anume compromis, altul decat a celeilate (admitand ca injectia mono-punct de pe GTi e optimizata cumva).

In fine, nu cred ca multi dintre noi isi fac calcule nemtesti despre cat economisesc ei din benzina ca sa recupereze diferenta de pret la motor, care ii gadila pe ei la orgoliu ca e de 16V. Eu unul n-am facut niciunul. Am zis ca vreau sa am masina de "sef la grupa mica" si pentru ca n-am vrut (ca sef ce vroiam sa fiu) sa astept jenti de aliaj sau un lot cu faivcidiu, m-am multumit cu 16V si toate celelalte chestii.

 

Recomandare: Ia-ti 8V daca vrei s-o ai repede si ai alte ganduri cu banii ce-ti raman (sau daca nu-ti raman :) sau mai "straduieste-te" daca crezi ca vei avea dificulta-ti in a-ti convinge amicii (si nu numai) ca nu ai cea mai tare chestie din marea familie a Kalosilor.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Asta ar fi practica, dar cred ca si teoria spune multe. Aparent 16V are 11 cai in plus, dar cu pretul a 600 rpm pe care nu le vei castiga mai niciodata.

 

care 600rpm? ambele motoare ating CP max la 6200. http://www.chevroletdibas.ro/new/kalos/htm...los_tehnice.htm

btw, tot acolo iti intra si limitarea.

 

Am zis ca vreau sa am masina de "sef la grupa mica" si pentru ca n-am vrut (ca sef ce vroiam sa fiu) sa astept jenti de aliaj sau un lot cu faivcidiu, m-am multumit cu 16V si toate celelalte chestii.

 

Adica ai preferat sa iei masina din stoc decat sa stai sa astepti dupa o anumita dotare culoare? si ai masina albastra? lucky you! albastru a fost a treia optiune pe lista mea de culori si, cu toate astea, a venit in 2-3 luni.

 

Eu mi-am luat full cu gandul ca diferentele erau prea mici si daca tot o fac sa o fac big style. As fi renuntat la culoare daca ar fi avut vreun full options pe undeva prin Romania dar nici asa nu s-a putut. Daca as fi avut vreo reducere mai substantiala as fi luat in considerare si alt tip de motorizare/versiune.

Share this post


Link to post
ambele motoare ating CP max la 6200. http://www.chevroletdibas.ro/new/kalos/htm...los_tehnice.htm

Dar ia uite aici.

 

Un pic off-topic, dar profit de... dreptul la replica.

Adica ai preferat sa iei masina din stoc decat sa stai sa astepti dupa o anumita dotare culoare? si ai masina albastra? lucky you!

Am vrut grena (de fapt nevasta-mea), ziceau ca e complicat, mi-au propus una bleu (nu-i albastru ala mai inchis) care era pe vapor, cu cidiu simplu (zau ca as fi vrut unul cu cas, nu se strica, pui ce vrei tu la el, ma rog cica nu se mai aduceau d-alea), si mi-a venit in circa 4 saptamani, mda poate norocos, nu stiu, da' mi se pusese pata, ca se-apropia concediu si cu Nova pan' la mare e teroare.

Gata!

Share this post


Link to post

mdea... ale tale sunt mai oficiale, deci e ca tine.

 

oricum, daca as avea de ales doar intre motoare, as alege 16V. turatia mare nu ma sperie, nu mai vorbim de carburator deci turatia mare nu este sinonima perfect cu consum mare, motorul este mai eficient (cel putin in grafice)....

Share this post


Link to post

am o intrebare pentru posesorii de kalos (ambele modele):

 

vad ca ala de 16v are 94 de cai (destul) dar un demaraj mai slabut de 11.1, cum se comporta cutia? se preteaza la liniute sau la rapoarte bune la viteze mari; ce ma intereseaza este daca optimizezi mototul cu chip filtru si evacuare, ai sperante sa scazi demarajul substantial sau cutia e limitata? m-ar interesa sa schimb tico si datele tehnice par imbietoare, coroborate cu pretul , dimensiunile si designul, cum o vedeti sportiva sau limuzina?

Share this post


Link to post

Cum adica e slabut demaraj de 11s pentru un motor de 1,4? Este peste media concurentilor (directi sau nu) (Clio 1.4 16V 98cp - 11.2/ Astra Clasic 1.4 90 cp 13s, Astra 1.6/100 cp - 11.5s, Seat Leon 1.6/106 cp -10.9s, Nubira II 1.6/106cp - 11s)...Motoarele de 1.6 si 102-106 cp au acelasi demaraj, eventual o jumatate de secunda in plus, maxim...Iar Kalos nu este chiar usor are 1065kg in varianta full, 4 usi...

Cutia este cam prea lunga dupa gustul meu, cam ca la Cielo daca ai mers, masina se vrea o citadina si o economica de familie, motorul este foarte elastic si cu cuplu bunicel chiar la turatii mici, dar daca vrei depasire in forta trebuie retrogradat obligatoriu si turata peste 3200rpm (unde merge super frumos si foarte silentios)

Cat despre tuning, sincer cred ca o evacuare sport ar face-o ceva mai nervoasa (presupun ca ai renunta la catalizator), admisie sport ajuta orice masina, cat despre chip habar nu am, eu nu am vazut chip pentru Kalos, dar or fi aparut (daca ai vazut cat ar castiga cu chip?)

Sportiva nu am cum s-o vad, masinile sportive incep de la 120cp in sus, pot sa o conduc sportiv (se preteaza), dar aici as incerca sa-i schimb si ceva pe la suspensii (mai tari, este gandita pentru drumuri proaste), o garda la sol ceva mai coborata n-ar strica...

Pana la urma, toate sunt senzatii subiective, du-te la dealer, urca-te in ea si da-i tare, numai tu poti sa judeci daca ti se potriveste... :lavolan:

Share this post


Link to post

Pai 11.1 s nu mi se pare chiar slabut ... bine acum depinde si cu ce compari, dar intr-adevar cei 94 de CP am senzatia ca se simt la urcus mai bine si chiar la depasiri. Prin oras ca sa zbori trebuie sa apuci sa o turezi, dar vezi ca urmeaza un alt semafor etc. Cutia nu e cea mai inspirata, insa motivul pt care nu cred ca are Kalosul nevoie de mai multa putere este (din pct. meu de vedere) siguranta. Este o masina inalta, iar la curbe se inclina fara sa vrei, chiar si prin oras.

 

Geof, daca tot obtii o reducere substantiala ai putea merge pe varianta cu 8V, acum vezi si ce dotari are ala, ca la 8V mi se pare nu nu exista "full option". Succese !

Share this post


Link to post

Salutare!

Motorul cu 16v nu e unul puturos, insa sport nu se poate numi deloc. Il consider ceva mai bun decat un 8v, insa nu cred ca sunt diferente remarcabile.

Nu stiu ce reducere ti se face pt 8v (sau ti s-a facut), insa daca o consideri una consistenta, nu ezita sa o iei. Sa nu pierzi din vedere alte dotari pe care le-ar putea avea masina, pe care ti le doresti si pe care te-a convins cineva ca de fapt nu le vrei. Se poate dupa aceea sa le vrei, iar ca sa le ai o sa platesti cel mai posibil mai mult decat primesti acum reducere.

Share this post


Link to post

M-am gandit sa readuc putin topicul in actualitate,deoarece acum cred ca suntem mai multi posesori de Chevy si putem analiza mai inamanunt lucrurile!

Personal nu am condus un 1,4 8valve...deci nu-mi pot da cu parerea asupra lui...

In schimb sunt posesor de 1,4 16 valve si mi se pare fasnet rau...mai ales la peste 3000rpm...parca are o tenta sportiva...

Acym v-as intreba daca ar fi sa alegeti intre 8 valve si 16 ce ati alege?Sicare credeti ca sunt diferentele dintre motoare?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...