Jump to content
Sign in to follow this  
Dumitru Cristian

Matiz

Recommended Posts

Matizu lu' maicamea din 2004 cumparat de nou ca si pe Bubira insa calitatea la matiz lasa de dorit.. :spumelagura: Masina are 28.000 km, i-am facut acum 1.000 revizia acasa, in 2-3 ore a fost gata (spalat motor, schimbat ulei (Castrol Magnatec 10W-40 full syntetic) + filtru (niparts) + antigel (Aral) + bujii (Bosch) + filtru aer si inspectat una alta).

Masina super pentru oras, la viteze de peste 120 km/h devine zgomotoasa si are un zgomot specific din partea dreapta fata. Un catarator off-road foarte bun (desii si aici zic ca oltcitu e mai bun :mrgreen: ). Aaa era sa uit, pe zapada cu lanturi a fost extraordinar, un adevarat plug de zapada. Multe masini din astea "smechere" patinau... Mati al nostru mergea de n-avea treaba, foarte bun pe zapada cu lanturile din dotare !!!

Ce i-am facut mai diferit: vopsit tamburii spate cu albastru (pt unii e kitch dar arata simpatec prin jante) si reconditionat scut cutie de viteza.

O sa trebuiasca sa-i curat IAC-ul pt ca asta iarna nu am avut ralanti deloc pana nu a mers ceva si dupa ce pornea, murea imediat (lucru care nu mi se pare deloc normal la o masina de 4 ani cu 28.000 km). Discuri de frana ovalizate :-W , din nou lucrut care nu e deloc normal la o masina cu varsta/km ei.

Planuri pt dansa: schimb filtru benzina (de Craciun poate...), ulei din cutia de viteza si distributie (sa vad ce mai zice manualu' ca nu il am cu mine, poate puteti voi sa-mi spuneti) reparatii serioase de rugina si 2 zgarieturi uratele si schimb tobe intermediara si finala, schimbare placute frana cu Ferodo premier (mai au putin pana le vine si lor randu').

 

La mecanica in afara de discurile de frana se tine foarte bine. Nici o problema tehnica cu el chiar daca maicamea a luat o groapa fooarte mare si a indoit ambele jante pe partea dreapta, nu s-a intamplat nimic la suspensie...

 

 

Asa arata dupa doar 4 ani ceea ce nu ma incanta deloc!

 

 

Tamburii spate:

 

 

Revizia:

 

 

 

Poze cu el spre rusinea mea nu prea am... ii fac cat de repede pot.

 

 

Pareri, impresii, sugestii??

Share this post


Link to post

Uleiul ala nu e full syntetic(desi e foarte bun), eu as fi folosit un 5w30(exista chiar Castrol Magnatec 5w30 full syn). Nu ieseai mai ieftin daca luai bidon de 4 litri?

In rest, multi km fara probleme.

Share this post


Link to post

Să vă bucuraţi de ea fără probleme :)

Referitor la ulei şi eu îţi recomand 5w30. Valvoline Syn Power, e ceva mai scump dar merită toţi banii!

Share this post


Link to post

Nu este o masina extraordinara dar nici nu este cazul sa te plangi de ea, Matizul meu este din 2004 si are 130.000 km. Pot sa spun ca in afara de mici probleme care apar la orice masina nu ma pot plange, am tinut-o din scurt si am avut mare grija de ea, pot spune ca pentru anii ei si km parcursi nu ma mancat nici la buzunar si nici la nervi. Cu siguranta are mici defecte ascunse dar...

 

Multi km in continuare fara probleme!!!

 

P.S Castrol Magnatec a "papat" si masina mea la ultima revizie facuta acum vreo 3 saptamani.

Share this post


Link to post

Eu nu as fi ales bujii Bosch,la Tico am avut multe probleme cu ele si anul trecut inainte sa iau Fusion-ul am revenit la Champion si merg si acu foarte bine,ulei tot Castrol Magnatec i-am pus de cand am luat-o cu rugina n-ai ce-i face...asta e...

Sa va poarte sanatosi in continuare!

Edited by CARABUSU

Share this post


Link to post

Mi se pare mie sau nivelul lichidului de racire din vas e mult peste indicatorul MAX?

In rest frumoasa masina, totusi rugina nu e tocmai ok la varsta si km astia.

Noroc.

Share this post


Link to post
Uleiul ala nu e full syntetic(desi e foarte bun), ... Nu ieseai mai ieftin daca luai bidon de 4 litri?

In rest, multi km fara probleme.

Parca era full, nu mai tin minte.. Bidon de 4 litrii, nu aveam ce face cu ei, si asa mi-a ramas vreo juma de bidon de rezerva.

Multumesc

 

Să vă bucuraţi de ea fără probleme :)

Referitor la ulei şi eu îţi recomand 5w30. Valvoline Syn Power, e ceva mai scump dar merită toţi banii!

Multumesc!

Tanti aia la magazin a zis ca Castrol era mai scump ca Valvoline... o sa-i bag atunci 5W-30 daca ziceti voi.

 

@YAZ: asa o fi cum zici tu, dar chestia cu rugina si IAC-ul, discurile de frana... taicamiu a luat Matizu pt maicamea ca Oltcitul era pe duca (decat sa-i faca o reparatie capitala a preferat sa ia Matizu) si la ~1 luna trebuia sa mai bage mana pe la motor, suspensie pt una alta si daia l-a luat, sa-i puna benzina si sa mearga... la vara o sa am de lucru serios cu rugina aia ca totusi nu sunt asa sadic sa o las pana face gauri.

 

Eu nu as fi ales bujii Bosch,...

Sa va poarte sanatosi in continuare!

Nu am avut nici un fel de problema si daca asa scrie-n carte asa am pus... daca o sa faca urat poti fi sigur ca o sa le schimb cu alt ceva (ma gandesc la NGK mai degraba).

Multam mult!

 

Mi se pare mie sau nivelul lichidului de racire din vas e mult peste indicatorul MAX?

In rest frumoasa masina, totusi rugina nu e tocmai ok la varsta si km astia.

Noroc.

Da nivelul lichidului era mai sus pt ca atunci se "lasa" noul lichid in sistem, abia terminasem. Acum nivelul este corespunzator, aproape de MAX cu motorul rece. Rugina stiu ca nu e ok deloc si o sa incerc sa termen cu dansa.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Cu parere de rau iti zic dar daca rugina a plecat din interiorul pragurilor nu prea ai ce sa-i faci sau orice i-ai face nu o sa scapi de ea. Ca fapt divers, la toate matizurile vazute de mine cu probleme cauzate de rugina, la toate pornise rugina din interiorul pragurilor.

Share this post


Link to post

Voi incarca din nou pozele cu dansu'

post-16112-1235598476_thumb.jpgpost-16112-1235598523_thumb.jpgpost-16112-1235598558_thumb.jpg

post-16112-1235598591_thumb.jpgpost-16112-1235598666_thumb.jpgpost-16112-1235598731_thumb.jpgpost-16112-1235598792_thumb.jpg

post-16112-1235598849_thumb.jpgpost-16112-1235598896_thumb.jpgpost-16112-1235598939_thumb.jpg

post-16112-1235598995_thumb.jpg

 

I-am luat si placute Ferodo PREMIER desi nu prea le merita... cu ocazia asta o sa-i schimb si lichizii de frana.

post-16112-1235599113_thumb.jpg

 

closchkutza nasoala vestea dar no, sa vad daca poate fi salvat. Daca nu, va avea aerisire prin praguri :) )

Share this post


Link to post

Arata foarte bine dupa vopsit, sambata ma bag si eu sub ea pentru ca am si eu rugina dar la partea din spate fix unde ai si tu.

 

Cat au costat placutele? Trebuia sa iei ulei la bidon de 4 litri, ieseai ceva mai ieftin. :)

Share this post


Link to post

Placutele de frana le-am luat de pe eBay si au fost ... 1 euro =)) =)) =)) dar transportul a fost vreo 10 euro.

Asa mi-a dat tanti la magazin cu uleiu...

Sa-mi spui cu rugina daca e adanca sau nu.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Rugina sta de ceva timp acolo deci banuiesc ca este destul de adanca, se vede urat daca te uiti la masina din spate. Cu ce ai vopsit?

Share this post


Link to post

Cu ce am vopsit ce? Tamburii de frana? Cu grund si vopsea albastra (nu auto) :D

Share this post


Link to post

Si eu trebuie sa fac acelasi lucru dar o sa il fac la vara desi nu am multa rugina, anumite puncte se vad atat, momentan sa ridic masina si sa vad ce gasesc sub ea. :)

Edited by Yaz

Share this post


Link to post

Matiz, Mai are un pic pana sa ma impresioneze

 

Acuma daca versi in masina aia ulei 10w40 nu inteleg de ce mai emiti pretentii...

Share this post


Link to post

Si ce imi recomanzi? Va schimba uleiul comportamentul in vre-un fel? Sau poate nu mai rugineste, discruile se vor indrepta singure, o sa porneasca la prima cheie iarna?

Share this post


Link to post

Vezi recomandările de pe topicul dedicat uleiurilor, şi vezi ce ţi-am recomandat şi eu prin octombrie ;)

Share this post


Link to post

Am vazut Emil recomandarile foarte bine si am si precizat ca la urmatorul schimb voi utiliza 5W30 in postul din 27 octombrie, doar no sa ma apuc sa-l schimb acum ca e prea gros... Oricum masina nu a mers din ianuari si nu va merge pana in aprilie, noi fiind in Belgia acum. Oricum acest ulei il voi schimba pentru ca va face 1 an nu pentru ca a facut numarul de kilometrii deci motorul nu a mers mult cu el, ba chiar foarte putin!

Share this post


Link to post
Si ce imi recomanzi? Va schimba uleiul comportamentul in vre-un fel? Sau poate nu mai rugineste, discruile se vor indrepta singure, o sa porneasca la prima cheie iarna?

 

Da, o sa porneasca mai bine iarna.

Share this post


Link to post

A pornit la a doua cheie iarna de cand l-a luat asa ca nu o sa am pretentii nici dupa trecerea la 5W30...

Share this post


Link to post

bordurile de unde le-ai furat ?

 

spune cu vopsitul, ce vopsea ai folosit ?

Share this post


Link to post

La ce borduri te referi? Nu eu conduc aceasta masina, eu doar ii fac reviziile, reparatiile, o spal si o intretin. De condus o conduce maicamea/taicamiu.

La ce vopsea te referi, la tamburii de frana? Daca da, am folosit vopsea normala, nu e auto, nu e pt temperaturi mari dar vad ca rezista muult mai bine ca cea originala!

I-a luat taicamiu azi si discuri de frana originale GM, o afacere foarte proasta zic eu dar asa a vrut el... Urmeaza sa vad cum scot discul de frana, vad ca discul e pe partea cealalta a flansei, deci trebuie scoasa flansa... In rest merge, am urcat ieri cu el un deal care-l practica de toate sarbatorile, merge ok... la peste 100 km/h incepe sa faca urat, se aud tot felul de zgomote, una la usa din dreapta fata care s-a auzit asa de noua, acum vad ca se mai aude si un zdranganit in bord... Rugina isi continua treaba prin vopsea. Tobele sunt pe duca, au inceput sa faca urat, am intrebat azi cat e finala si intermediara si o zis ca vreo 500 lei ambele, un catalizator fiind vreo 1000, le voi schimba la vara ca iara o sa stea de acum pana la vara fara sa fie miscata, asa ca nu avea rost sa le schimb acum.

Puteti sa ma indrumati si pe mine catre un topic unde spune cum se scot discurile de frana, ca am vodafone power si e groaznic... pana se deschide o pagina, imbatranesti.

Sarbatori fericite!

Share this post


Link to post

...

 

Am schimbat eu, in service, discurile de frana cu unele Brembo. A fost nevoie sa depreseze rulmentii. Operatiunea trebuie facuta cu mare grija ca altfel adio rulmenti. Asta s-a intamplat anul trecut. Am mers cu ea 1000 km dupa aia, dar in primavara am mers cu ea la un service autorizat si in timp ce mesterea mecanicul la ea i-am povestit faza cu rulmentii. A afirmat ca de obicei cand schimbi discurile de frana se schimba si rulmentii fata si ca se mira ca nu am avut probleme cu ea dupa faza cu depresarea rulmentilor. A spus a ca facut si el operatiunea asta dar ca dupa 300-500 km a fost nevoit sa inlocuiasca rulmentii respectivi.

Sincer nu prea stiu ce sa mai cred. Astept si daca "simt" cea mai mica neregula la rulmentii respectivi i-am schimbat.

Sper sa iti fie de folos postarea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

ma refeream la bordurile pe care se sprijinea masina :D

Share this post


Link to post

Aaaa, nu le-am furat, le-au cumparat ai mei de nu stiu unde :) ) . Is tare bune prin garaj...

Trebor multam mult de raspuns. O metoda "ieftina" de a te face sa iei si rulmenti... de trebuie sa-si scoata banii pe masina ieftina cumva...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...