Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Alfa 147

Recommended Posts

Nu mai faci mare branza nici cu GPL, daca faci o economie de 20-25%. In de nu gasesti cu GPL, in Italia nu ma duc sa caut masina. In conditiile in care m,asina va face vreo 40-50% din km in oras chiar nu vreau 2l :P .

Share this post


Link to post

Atunci macar ia si tu 1.6@120cp :D Oricum pt o masina de oras consuma mult 147, adica cu 1.6@105cp cam 11.1 % urban dat de producator asta tinand cont ca un Opel Astra H cu motor de 1.6@105CP consuma 8.5% dat de producator dar opel nu e alfa :D

Share this post


Link to post

Se mişcă bine (mai bine ca Nubira) şi cea de 105cp, cu toate că la greutatea ei, o putere "adecvată" ar fi 120cp. Amicul meu, cum am mai zis, scoate între 10.5 şi 12 (t-spark, 105cp) în Craiova.

Share this post


Link to post

Motoarele de alfa au cuplu mic de aceia trebuie un pic turate, le place tare sa fie turate dar vine cu un cost, acume consum marit fata de concurenta. Dar ce mai conteaza consumul cand ai asa carapace frumoasa :D

Share this post


Link to post

Nici H-ul 1.6 nu e aşa econom. Cel puţin pe aici, media e cam pe la 10-10.5 (condus de o fată :) ). Merită 1l în + pentru aşa frumuseţe :D

Share this post


Link to post

Deci concluzia voastra este ca ar trebui sa-mi iau astra? :) ) .

Dom'le eu merg pe ideea ca sensibil mai mult decat nubira nu prea are cum sa consume, deci nu va fi un soc... Si as i said GPL-ul nu mai e nici o afacere, economia e sub 20%.

Share this post


Link to post

Da, ast®a pe motorină :) )

Nuuu, nu încape discuţie. Între Astra H şi 147 clar invingătoare (după gusturile mele) iese Alfa :D .

Exact, nu poate consuma, chiar şi cea de 120cp muuuult mai mult decât Nubira. Tot cam p'acolo...

Share this post


Link to post

@Andrei

Poate ASTRA GTC sa iei ca asta normala nu se compara cu 147 .

Apropo tu de care 147 vrei? 3 usi sau 5 usi ?

Share this post


Link to post

Eu as vrea 5 usi, dar nu exclud deocamdata nici 3.

Oricum daca la astra h 1.6 raspunsul la acceleratie e la fel ca la 1.4 e aiurea. Are laaaag ca la diesel, de aia si consuma putin ca nu te imbie sa o calci :) ) .

Share this post


Link to post

Nu stii tu sa apreciezi twinportu

Share this post


Link to post
SI relevanta postului tau este? Sau trebuie sa scrii ceva si nu stiai ce?

 

Ce rost avea sa-ti scriu mai mult, atata timp cat modelul Alfa 159 cu 1,9JTD, nu mai are nevoie de comentarii?! Eu ti-am dat doar o idee.

Share this post


Link to post
Oricum daca la astra h 1.6 raspunsul la acceleratie e la fel ca la 1.4 e aiurea. Are laaaag ca la diesel, de aia si consuma putin ca nu te imbie sa o calci :) ) .

La turaţii sub 3000 cam aşa e, peste trage chiar frumos :) (cam mai toate de altfel)

Share this post


Link to post

Nu vorbesc de cum trage, vorbesc de raspunsul la pedala. La motorul de 1.4 16v raspunsul este leeeeeent (in sensul ca intai apesi adanc pe acceleratie se gandeste, se suceste si apoi accelereaza), nu stiu cum e la 1.6 dar baniuesc ca nu difera f mult.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Din cauza de DBW. si la mine se simte asta...si ma cam enerveaza...

Share this post


Link to post

Nu mai stiu astia acum sa faca masini sa te lipeasca de scaun cand pleci de pe loc, ajunge sa-mi placa mai mult o dacie pe carburator cum pleaca de pe loc decat astea noi pe injectie.

Share this post


Link to post

Nu la toate masinile cu DBW e aceeasi pb. La civic nu mi -a parut ca ar fi o pb dar la opel si fiat de ex (ce am condus eu) e o pb in sensul ca: nu mai ai agilitatea tipica benzinarelor, trebuie sa apesi MULT mai tare pe pedala de acceleratie decat la o masina fara DBW si reationeaza greu la apasarea pedalei (un mare MINUS pt feel).

Share this post


Link to post

am citit topicul, interesant, n-am ce spune...

 

acum, in calitate de proprietar de 2 alfe consecutive, si cunoscator destul de bun zic eu a modelelor si mai vechi si mai noi - sa iti raspund la intrebari:

in primul rand sunt doua discutii separate - in functie de ce vrei - benzina sau diesel

personal iti recomand diesel - nu din cauza consumului - ci a feelingului foarte asemanator benzinei (putere, demaraj) combinat cu cuplul mare specific tractoarelor

benzinele (ma refer aici la 1.6, 1.8 sau 2.0 Twin Spark) sun f sensibile la capitolul distributie - trebuie schimbata la maxim 2 ani si 40k km (eu as miza pe o greseala de proiectare ce solicita prea mult curelele si rolele, combinat cu praful de la noi) si pe partea de admisie aer - debitmetru si clapeta de acceleratie

dieselele au doar un punct slab - senzorul pozitie volanta care is da duhul cam din 60 in 60 de mii de km - in rest turbinele sunt aproape "nemuritoare", compresie, injectoare, totul este trouble-free

ambreiajele si cutiile sunt robuste - mai apar balabaieli ale timoneriei - iar ambreuiajul, cat timp masina nu este remapata prost - tine peste 150k km (cunosc cazuri de diesele cu ambreiaj original la aproape 200k)

suspensia este geniala - destuld e sportiva (zgaltaie oleaca) dar tinuta de drum este mult peste media clasei - downside-ul este numarul mare de bucsi si pivoti - care nu se duc mai repede - ci ai mai mult de schimbat odata...

electrica e ok - au trecut de mult anii 80 cu legendarele probleme, fiabilitatea este in media clasei

rugina - no way... deja 145-ul ce l-am avut - din 94, lovit usor pe aripa - nu a prins rugina 4 luni de zile pana m-am indurat sa il fac

 

la intrebarea daca vei sta mult sub ea sa repari - iti raspund sincer ca nu... sau in orice caz nu mai mult decat la un vw de aceeasi varsta :mrgreen:

costuri piese - daca stii de unde sa iei (daca alegi alfa - te pot indruma catre mai multe surse) sunt preturi surprinzator de decente (nu ca la woo totusi)

apropo - exista forum monomarca - ma si gasesti sub acelas nick acolo (ca admin, e drept :drinkers: )

 

daca mai ai vreo intrebare - iti stau la dispozitie :)

 

a - la benzinare mai e un "spil" - toate in afara de 1.6 105cp au un echivalent al VVT-ului - piesa destul de sensibila - cam la fel de problematica cum este celebra "phoulie dephaseur" de la reno :)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Erau, caci nu am mai schimbat nici o fulie decalor la megane-urile din 2007. Asadar piesa poate fi imbunatatita in timp.

Informativ, piesa asta costa cam 150 de euro si trebuie inlocuita impreuna cu kitul de distributie si kitul de accesorii. Cei care au prins fulia defecta pe la 56000 de km si la sfarsit de garantie s-au scos de distributie pe garantie.

Share this post


Link to post
apropo - exista forum monomarca - ma si gasesti sub acelas nick acolo (ca admin, e drept :drinkers: )

 

daca mai ai vreo intrebare - iti stau la dispozitie :)

Iti multumesc mult pentru raspunsurile pertinente.

 

Sunt inregistrat deja pe forumul alfa, dar prefer sa citesc si sa disec informatia gasita (destul de multe info utile) si abia apoi sa postez daca am ceva nelamuriri. Ma gandesc sa ma duc la o intalnire alfaclub iasi, sa vb live cu baietii de acolo si eventual sa merg macar in dreapta in o alfa 147 (astia de la reprezentanta fiat nu au alfa de DT...).

 

LE: Te rog detaliaza ce ai schimbat tu la 156, cati ani ai tinut-o, cam cat te-a costat intretinerea generala etc. De asemeni, avand in vedere gradul de ,,cu vaca'' a celor de la Romil (reprezentanta fiat alf, lancia i siveco) se poate gasi un manual de service, o interfata si un soft de diagnoza?

 

LLE: Nu as vrea diesel pentru ca va cota cu vreo 1000eur mai mult, taxa de prima inmatriculare e cu 300eur mai mare, intretinerea va fi mai scumpa lafel si asigurare/casco/impozit, km mai multi. De asemeni, paleta de masini din care as avea de ales s-ar restrange f tare (sunt mai putine diesel decat benzina)...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

cu multa placere

 

baietii din iasi sunt super ok - pe cativa ii cunosc de la nationale - gasesti pe forum locatia si ziua intalnirii :)

 

o sa incep prin a-ti spune sa uiti de reprezentanta... diagnoza se poate face si in alte locuri (si baietii din zona sigur au unii testere) ... manual de service si catalog de piese iti gasesti (te mai ajut si eu oleaca daca e) - eu pentru 156 am absolut toata documentatia posibila

ce am schimbat la 156-le meu de cand il am (doi ani jumate):

- senzorul de turatie de care vb mai sus la doua luni dupa ce am luat-o

- un regulator de presiune motorina (din cauza unui jeg de plin pe care l-am bagat la un moment dat)

- dupa un an jumate prin romania (care a inclus 2 urcari pana in creierii apusenilor - da, poate si alfa, dar nu recomand, daca nu ai ceva experienta) - am schimbat 2 bascule inferioare (erau cele orig pe masina) doua bielete de directie si doua bucsi pe spate

si vreo doua becuri :)

costuri?... filtre si ulei - la fel ca la orice tractor - nu sunt mai scumpe pt ca e Alfa

bucsaraie - mai ieftina decat poate crezi - un pic sub VW si Opel - si nu vb de facaturi ci de Ocap-uri originale (de noua tot Ocap a avut)

 

hint: intretinerea la diesel la Alfa NU e mai scumpa decat la benzina - distributiile sunt mai ieftine, nu are fulie defazoare, se chimba mai rar curele etc :) (si asta nu zic pt ca am eu diesel)

hint nr 2: cel mai ieftin de intretinut motor este 1.6 105cp (idem cu celd e 120 dar fara fulia minune) - doar ca e destul de puturos - trage fix ca 1.6-le de Nubira - doar ca masina e mai grea cu vreo 150kg...

Share this post


Link to post

Nubira are 1250kg iar 147 vreo 1200, diferenta nu e mare... Totusi daca schimb masina macar sa fie o difenrenta cat de cat la demaraj... Probabil voi opta pentru ce imi va inspira cea mai multa incredere acolo intre 1.6 120cp si jtd...

Share this post


Link to post

@Madkat nu cred ca reusesti sa-l convingi pe Andrei de cit de bune sunt motoarele diesel de Alfa, el a avut parte de dizele vechi si proaste si acuma sufla si in iaurt, totusi tb sa ne gandim ca GM s-a aliat cu italienii tocmai pt motoarele diesel care acum se gasesc si pe Opel iar Saab a reusit sa scoata din motorul de alfa 1.9 dizal uimitoarea suma de ...180 caluti :D

Share this post


Link to post

Deci, recunosc ca m-am obisnuit cu motoarele pe benzina si am anumite pasarele. De asemeni, am intrat in contact cu multe tedei-uri care sincer nu m-au impresionat cu nimic (nu am incercat nici un CR asa vreo saptamana). Ma gandesc sa inchiriez una sa vad daca ma pot obisnui :) ) .

Share this post


Link to post

Ca CR eu am incercat chiar 1.5 dci-ul de 85 CP de pe Logan MCV, si am ramas uimit de ce poate, pur si simplu motorul meu de 75CP benzina e muuult in urma, MCV-ul chiar ma imbia la condus sportiv prin oras, numai in 70-80 km/h si slalom-uri o tineam. Dar are niste costuri de intretinere pe care eu nu sunt dispus sa le platesc, si aici amintesc filtrul de motorina de 250 ron, un litru de ulei in plus la motor, revizii la 10000 de km, taxe mai mari, etc.

TDI-ul de pe Passat e si el muult in urma, prin oras nu-mi face nici o placere.

Share this post


Link to post
...filtrul de motorina de 250 ron...

 

Iar o dăm în VS. :) În cazul lui Andrei e vb. de o maşină SH, deci, piese se găsesc şi în alte locuri decât la reprezentanţe.

Ca fapt divers, şi pentru a mea, la Reno, preţul filtrului de motorină era 320lei. Am făcut comandă în altă parte, şi cu tot cu transport m-a costat un pic sub 90 lei. Deci nu e dracu' aşa negru :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...