Abram Burel Posted February 19, 2005 Oricum, chestia "simpatica" tine tot de "protocol", adica ma rog de filozofia pe care au avut-o in vedere. Ei si-au pus doar problema ca masina sa verifice cheia, pentru a preveni utilizarea unei chei impostoare. Prin urmare masina nu-si "semneaza"la randul ei cererea, cea ce e o idiotenie. Cheia si "butucul"sunt oricum in pereche, asa ca ar fi normal sa se "respecte reciproc. Adica cu o astfel de tehnologie, o cheie ar putea fi in stare sa refuze sa intre in butucul care nu-i este pereche. Ceea ce ar fi foarte frumos. Si in felul acesta i-ar fi mult mai greu unui butuc scanner sa dialogheze cu o cheie si sa-i fure cunostintele. Probabil a existat vreun motiv pentru care au lasat lucrurile asimetrice. Chiar ca ar fi interesant de aflat. Share this post Link to post
13nov Posted February 21, 2005 Din cate stiu eu cheia (partea din cheie care contine codul) este alimentata numai cand este introdusa in contact asa ca nu vad cum ar putea sa interogheze un sistem ce nu este activ in acel moment. De la DSN-ul meu stiu ca transponderul functioneaza chiar daca nu am baterie la cheie. Bateria este numai pentru telecomanda alarmei. Share this post Link to post
VAXXi Posted February 21, 2005 Cipul funcţionează când e în contact deoarece atunci primeşte "semnalul de trezire"; mai exact, câmpul magnetic dat de scanner induce un curent electric în transponder, curent suficient pentru a-l alimenta (similar cu tehnologia RFID). Imobilizatorul nu utilizează bateriile din telecomandă şi nici alte surse de alimentare externe, se bazează exclusiv pe acest curent indus. Iar asta înseamnă că oricine poate "activa" cheile astea, la nivel electric. Share this post Link to post