Jump to content
Sign in to follow this  
cipiamon

Autocolant Alb Impotriva Caldurii In Masina?

Recommended Posts

Am un suzuki swift din pacate fara AC, in plus are culoare albastru foarte inchis, vara e un chin din cauza soarelui. Stand pe scaun daca atingi plafonul te frige. Anul asta m-am gandit sa lipesc un autocolant alb pe capota.

Este oare legal? sau va lasa oare vreo urma pe vopsea dat fiind reactiile chimice in urma incinderii pe parcursul verii?

Edited by cipiamon

Share this post


Link to post

1. Cred ca-ti va ramane lipiciul acolo si-ti va fi foarte greu sa-l mai dai jos altfel decat cu smirghelul.

2. Cred ca nu vei rezolva mare lucru in privinta caldurii.

3. Legal n-are de ce sa nu fie, ca oricum ramane un procent mai mare din suprafata masinii vopsit in culoarea originala... si oricum acolo pe capota se vede mai putin.

Edited by NFS

Share this post


Link to post
Stand pe scaun daca atingi plafonul te frige.

 

Am suferit si eu de caldura in Tico fara AC. Ma gandeam la urmatoarea solutie: cumpara bare longitudinale de acoperis, si monteaza o galerie. Iar galeria in loc sa fie doar o structura de rezistenta, sa aiba si un material plastic, un policarbonat, ceva, care sa faca umbra pavilionului.

Ma gandesc ca e o solutie mai eleganta decat autocolantul, si in plus are si valente practice.

Share this post


Link to post

Mai bine il vopsesti alb sau gri met.diamant ! Eu am doua Tico aceiasi culoare (grena met) ,unul dintre ele are plafonul negru ! Sa stii ca nu am costatat nici o diferenta din punct de vedere a caldurii intre cele doua , pana la urma plafonul este izolat nu? Cea de a doua culoare nu trebuie sa depaseasca 30% di suprafata vopsita a masinii .Deci in cazul plafonului nu ar fi probleme .

O combinatie albastru inchis cu alb sau gri met chiar ar merge ! :mrgreen:

Share this post


Link to post

Nu cred ca e o solutie grozava! Iti vor ramane urme de lipici pe plafon (in cazul in care vei dezlipi acest autocolant), si in + nu cred ca te va ajuta prea mult in ceea ce priveste reducerea temperaturii interioare :( .

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Efectul culorii pentru un ceva ce sta in soare pentru un timp suficient de lung este nul. S-a discutat chestia asta pe undeva pe aici. La fel de "buna" este si izolarea termica in cazul asta.

Sa spun altfel: daca masina ta sta in medie 1 ora in soare si 5 minute in umbra, poti sa-i pui si ventilatoare pe plafon, efectul va fi aceeasi... frectie. Cu alte cuvinte, fara pompa de caldura (aka A/C) nu te scapa vara nici dracu!

Share this post


Link to post

Adica daca o masina neagra si una alba, amandoua ajung dupa un anumit timp la aceiasi temperatura. Cea alba o sa ajunga mai greu insa, dar tot cuptor o sa fie cand te urci in ea.

Share this post


Link to post

A fost si un test pe Discovery despre asta!Parca la Mit Buster!Si rezultatul a fost cel expus de Satori!

Share this post


Link to post
Cea alba o sa ajunga mai greu insa, dar tot cuptor o sa fie cand te urci in ea.

Prin "mai greu", eu cred ca e vorba de citeva minute, nu mai mult!

Share this post


Link to post

Confirm si eu. Am masina alba si nu ma scuteste de caldura vara cand sta in soare.

Share this post


Link to post

La testul de pe Discovery a fost diferenta de vreo 5 grade celsius intre masina de culoare alba si masina de culoare neagra, evident in defavoarea celei inchise.

Share this post


Link to post

Ok, da' asta face o diferenta in momentul cand vorbim de 20gr vs 25gr. Cand sunt pe la 40-45 deja cred ca nu mai conteaza.

Share this post


Link to post
La testul de pe Discovery a fost diferenta de vreo 5 grade celsius intre masina de culoare alba si masina de culoare neagra, evident in defavoarea celei inchise.

 

 

Ai dreptate, am citit si eu acum pe net. Din pacate, diferenta este de aproximativ 10% ceea ce nu este nici pe departe suficient sa justifice alegerea culorii unei masini in functie de asta.

Share this post


Link to post

Conteaza si un grad, 4 grade e deja mult. Alte argumente in favoarea unei masini de culoare alba: e vizibila de la distanta chiar cand nu are faza scurta aprinsa, sau pe inserat; vopseaua e mai ieftina; in caz ca o zgarii, rezolvi mai usor problema.

Share this post


Link to post

Peste 30-35 de grade, nu cred eu ca mai faci diferenta, tot "cuptor" e in masina :)

Share this post


Link to post

Si, in plus, daca mergi pe drumul spre Targoviste, poti sa ai masina alba si poti avea si toate luminile aprinse caci taranii tot se vor baga in depasire in fata ta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...