Jump to content
Sign in to follow this  
AliBaba

Se Poate Face Itp Intr-o Alta Tara Membra Ue ?

Recommended Posts

Cum spun si in titlu, revizia mea e valabila pana septembrie, dar cred ca voi sta mai mult in zona aceea (Benelux) - ocazie cu care va expira itp-ul.

 

Intrebarea e: se poate face acolo sau nu ? Ori singura solutie ar fi sa-l fac zilele astea, cu 3 luni inainte ?

 

Ii rog pe cei ce au informatii sigure despre subiect sa posteze neaparat un raspuns, pentru ca mi se cam apropie ETD-ul (estimated time of departure). Evident, le si multumesc in acelasi timp ...

Share this post


Link to post

Mai bine-l faci pe aici :) . Scapi de o grija, eventual daca e ceva in neregula la masina, remediezi.

Share this post


Link to post

Intr-un service din Europa, manopera pentru o eventuala reparatie, e de zeci de ori mai scumpa decat la noi, asa ca merita sa pierzi 3 luni, si sa faci acum ITP-ul.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post
Intr-un service din Europa, manopera pentru o eventuala reparatie, e de zeci de ori mai scumpa decat la noi, asa ca merita sa pierzi 3 luni, si sa faci acum ITP-ul.

Asta e super-exagerare, nici vorba de asa ceva ... De exemplu, costurile de service pentru aproape toate masinile frantuzesti (Renault si Peugeot - de Citroen nu stiu nimic) sint mai mari in Romania decit in Franta sau Spania.

 

Eu personal am avut o problema la esapament anul trecut in Slovenia si am ramas socat de faptul ca TOTUL a fost mai ieftin decit in Romania (piese + manopera). Nu mai vorbesc de modul ireprosabil in care s-a lucrat, cred ca multi dintre mecanicii nostri nu ar fi acceptati nici pe post de maturator ...

 

Am avut prieten care a apelat in Germania la un service, probleme la o SuperNova, nici el nu a fost deranjat de manopera.

 

Ce costa intr-adevar mult in afara sint, fara indoiala, doua situatii: prima - daca ramii undeva la mama naibii si chemi "Depanarea" si a doua - o masina busita la care e de lucru la tinichgerie, vopsitorie, etc.

 

Revenind putin la subiect, nu costurile mari ar trebui sa te determine sa faci ITP-ul aici ci alte motive. Din cite stiu eu, cind vine vorba de astfel de chestii, le poti face doar in locul (tara) in care e inmatriculata masina. Argument suplimentar si logic: cind se face ITP-ul, statia este obligata sa se conecteze on-line la RAR si sa transmita rezultatele testelor si poze ale masinii (motor, serie, etc). Practic, doar dupa ce RAR-ul da OK ti se scrie in talon data reviziei si se lipeste folia de securizare.

 

Aceeasi procedura o faceti, pina la urma, si daca va expira CI sau pasaportul ...

Share this post


Link to post

Hmm, am facut revizia la un Yaris in Germania, mai ieftin decat la noi. :)

Share this post


Link to post

Mai bine o faci la noi: spaga, curat, norme mai putin restrictive, scapi de griji.

Share this post


Link to post

Cu siguranta nu vei gasi in afara niciun service cu posibilitate de conectare la serverul RAR, implicit imposibilitatea efectuarii ITP-ului in afara Romaniei.

Acum orice ITP incepe prin conectarea la serverul RAR, introducerea datelor masinii apoi inspectia propriuzisa (mai mult sau mai putin). Dupa 20 de minute de la inceperea inspectiei se poate da OK-ul. Aleator se aleg masini pentru reinspectie, caz in care dupa cele 20 de minute vei primi un mesaj de genul ca masina va fi blocata timp de 45 de minute pentru reinspectie de catre monitorii RAR.

Share this post


Link to post

Va multumesc, boieri mari, si pentru sfaturi si pentru informatii. Cel putin, alea despre manopera, tractare si service-uri fac cat lungimea cuvintelor in aur. :)

 

E clar: le dau naibii de trei luni si-l fac aici.

 

Mersi mult din nou.

 

Bafta tuturor !

Share this post


Link to post

Ca o continuare, desi omul s-a hotarat sa il faca in tara, dar paote intereseaza si pe altii: daca suntem in UE, sunt recunoscute si certificatele eliberate de alte organisme autorizate din alte tari UE. Sau cel putin asa ar trebui. Conectarea la serverul RAR nu se face doar pentru verificarea faptului ca masina nu e furata? Asta oricum poate sa o faca si un vames. Ma indoiesc ca TUV sau alta autoritate straina sa nu o poata faca.

Share this post


Link to post

Sistemul de conectare online la RAR impreuna cu alegerea aleatorie a masinilor pentru reinspectie de catre monitorii RAR au scopul de a inlatura fraudele.

Acum o luna am facut ITP-ul la Nubira, la Romintrade Brasov, iar inaintea mea era un Matiz blocat pentru reinspectie - a durat cam jumatate de ora pana au venit monitorii si s-a refacut inspectia.

Masurile luate anterior cu pozatul masinii pe stand nu au avut mari efecte, doar o poza in plus pe langa spaga de rigoare.

Inca un lucru ar fi de notat, faptul ca exista diferente de la tara la tara privind normele tehnice obligatorii pentru autoturisme, pentru a putea circula pe drumurile publice. De exemplu, ITP-ul "nemtesc" se face tot la 2 ani, dar nu cuprinde testul de noxe. Exista o inspectie de noxe ce trebuie efectuata anual. Unii pun accent mai mult pe partea tehnica, ignorand esteticul, in alte parti sunt esentiale ambele.

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

In Spania ITP-ul se face prima ora la 4 ani; apoi din 2 in 2 ani pâna masina împlineste 10 ani. Apoi se face anual. Costul unei verificari aprox 50 de euro si se pune accent pe partea tehnica (frâne, directie, semnalizari, cauciucuri,etc.) - stiu toate astea pentru ca si-a facut-o cumnatu' recent si a trecut cu un spolier crapat bine si o gramada de zgârieturi facute pe mârlani cu cheia.

Edited by Laurycã

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...