Jump to content
Sign in to follow this  
aviator

Spark Occidental

Recommended Posts

Salut, am decis pana la urma sa deschid un nou topic, pentru ca tot caut pe forum si nu gasesc.

In Octombrie am cumparat un Spark (el defapt a fost adus de cineva din Belgia, deci pe el scrie Matiz :D ) fabricat in vara 2005, cam top de gama (4 geamuri electrice, abs, 4 sau 6 Airbag-uri, deschidere din telecomanda, oglinzi electrice, AC samd). Acum intrebarea mea e urmatoarea: am avut si un Cielo in urma cu ceva timp si ala avea clasicul clopotel care concerta la contact fara centura si lumini aprinse fara motor. Spark-ul/Matizu-ul meu nu ar trebui sa faca la fel, sau macar sa aiba un piuit? Ca imi aduc aminte ca ma uitam pe niste pliante cu Matiz-ul fabricat la craiova si, cam pe la jumatatea echiparilor, era si o optiune de genul asta.

Asa, inca o chestie: nenea care mi l-a vandut nu mi-a dat nici carte de instructiuni si nici carte service... deci nici macar nu stiu sa umblu la ea, d'apai de garantie... si ar mai avea masina. Bine ca nu e f greu sa iti dai seama ce fac toate butoanele si ledurile, asta e altceva. Si deci nu stiu ce rol are becul rosu de sub vitezometru (ma gandeam ca e ori de la o atentionare de depasire de viteza sau de la un fel de immobilizer). Cert e ca nu s-a aprins deloc pana acum.

Si acum doar o nelamurire. Avand motorul de 1.0, e normal sa mearga mult mai slab decat o Dacie? Eu de ex am masina mea una dintre ultimele berline inainte sa bage motorul cu injectie... si vreau sa spun ca asta (Dacia) rupe pe langa asta. Si totusi, daca e sa compar ce scrie in taloane, Matizul are 2kW in plus, si evident e mult mai usor.

Cine ar putea sa ma ajute in vreuna dintre problemele de mai sus, ii raman recunoscator.

Share this post


Link to post

Despre rupt locul, nu stiu ce sa-ti spun, nu stiu cum o conduci. Daca mergi cu ea la turatii de maxim 3000, nu o sa rupa nimic. Un matiz de 0.8 face o dacie 1310 pe carburator, zic eu. Cel de 1.0 ar trebui sa fie peste.

Share this post


Link to post

Matizul tau sparkos e mai vioi decat dacia, insa trebuie turat mai mult ca dacia. Dacia are motor de 1.4, totusi, deci alt cuplu.

Si, cum zic americanii, there's no substitute for big displacement.. ;)

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

De fapt era "There is no replacement for displacement" :thumbl:

Share this post


Link to post

Daca vrei sa accelerezi de sub 2000 rpm, n-ai sanse, strici motorul (depuneri la greu). Motorul acesta are cuplul maxim peste 3500 rpm, deci, daca vrei sa rupa, discuti cu el peste turatia asta. Treptele 4 si 5 de la cutie sunt subunitare, deci, doar in primele 3 ai cuplu si nu prea ai ce cauta in ele in urban, doar daca vrei puncte si amenzi. Treapta a V-a se foloseste doar daca te-ai stabilit pe o anumita viteza pe care s-o pastrezi constant si aceea trebuie sa fie peste 70 km/h, de preferat viteza maxima de pe tronsonul extra-urban.

 

In plus, te asteapta schimburile de consumabile (filtrul de aer este esential).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am inteles, turata peste 3000-3500. Asta implica si consum mai mare decat subturata, sau nu neaparat?

Si despre bord? Clopotelul si beculetul de la vitezometru?

Share this post


Link to post

Decat sa mergi cu ea subturata mai bine o tii la peste 3000! Daca o subturezi iti consuma oricum mai mult...

Share this post


Link to post

La Matizul vechi(cel autohton) singura avertizare este pentru lumini aprinse+usa deschisa. Nu stiu daca Spark-ul are si pentru centura(s-ar putea sa fie doar avertizare luminoasa, cum este si la cel autohton).

 

Singurul beculet rosu si rotund ar trebui sa fie martorul imobilizatorului. Daca ai asa ceva(adica atunci cand motorul este oprit si contactul luat un beculet se apuca sa clipeasca) nu stiu ce altceva ar putea fi.

 

Despre turatie, un exemplu, la a mea schimb asa(motor de 0.8l):

1->2 la 4000rpm - 25km/h

2->3 la 4000rpm - 40km/h

3->4 la 3800rpm - 60km/h

4->5 la 3800 rpm - 80km/h

 

Astea sunt valori minime. Depasiri ale acestor valori sunt destul de frecvente.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Si eu m-am gandit ca e de la imobilizator, dar totusi nu a clipit niciodata. Despre centura, am beculet, nu canta, iar luminile, daca merg cu faza scurta, cand opresc motorul cade automat pe pozitie, iar cand am deschis usa se sting de tot. Acum e posibil sa fie mai evoluata, dar clopotelul ala era chiar eficient, mai ales pt centura.

Share this post


Link to post

Matizul n-are nicio legatura cu Cielo sau alte produse Daewoo, este un produs aparte.

Share this post


Link to post

Ok. Am inteles. Multumesc, si cred ca se poate si inchide.

Share this post


Link to post

Mie asta imi place la masinutza: nu bipaie nimic. Pt centura doar sta aprins becul ala (care e indeajuns de enervant sa te faca sa iti pui centura), si in plus imi place ca stie sa stinga singur farurile cand ai scos cheia din contact si ai deschis usa soferului ... mult mai fain decat la majoritatea... care bipaie ;)

Beculetzul ala rosu e intradevar de la imobilizator

Cum ziceau si restul... la peste 3000 ture, trage mai bine ca multe elte masinutze mai pretentioase... si abia daca se aude motorul :)

Edited by claud20012

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...