Jump to content
Sign in to follow this  
rpopescu

tremura spatele la franare - nubira II

Recommended Posts

problema tehnica la nubira II:

dupa primii 500 Km rulati a aparut un tremur usor/mediu pe puntea spate la franare. simptomul este asemanator cu ce se intampla pe fata cand ai discurile decalibrate si se manifesta numai in franare intre 70 si 40 Km la ora. masina e echilibrata bine, nu "trage" sau "tremura" nici la 150 Km si nici nu tremura cand franezi la viteze mari sau mici, numai in jurul a 60 Km. este o problema de "geometrie", asezare pe spate... nu are legatura cu ABS-ul/senzorii de ABS, intervine si cand tragi frana de mana usor/normal si treptat atunci cand masina ruleaza cu 50-60 Km/ora.

 

am mers de trei ori la radacini, schimb tamburi, saboti, totul nou... proba... si mai rau tremura. concluzia... piesele vechi la loc si mai asteptam sa ia Km, poate "se asaza". acum are 12.000, defectul persista, nu s-a accentuat dar nici nu a disparut.

 

solutia? va multumesc.

Share this post


Link to post

Nu cumva fuleaza o janta sau amindoua ?

Share this post


Link to post

daca nu ai verificat, uita-te si la bucsele puntii. poate sunt prea moi sau poate au un defect si astfel puntea emite vibratii pe franare.

si n-am inteles un lucru: au aparut dupa primii 500 km ai masinii, sau dupa ce ai cumarat-o sh si ai facut tu 500 km?

daca ar fi fost de la roti, ar trebui sa ai vibratiile si in timpul mersului.

Share this post


Link to post

Simti vreo vibratie in pedala de frana(ca aceea de la abs)? Daca nu inseamna ca nu-s ovalizate discuri/tamburi si ar trebui sa te concentrezi pe bucsele puntii spate care in momentul cand franezi intra in sarcina si incep sa vibreze. Altceva nu-mi imaginez ce ar putea fi dar ar merita sa incerci sa schimbi rotile fata->spate sa vezi daca exista vreo diferenta.

Share this post


Link to post

revin cu amanunte:

1. masina a fost cumparata de noua.

2. nu are legatura cu jentile... echilibrare, e ceva mult mai dubios. la ultima incercare din cele trei pe care le-am avut la radacini, s-au verificat rotile, jentile, ba chiar am pus-o si pe rampa de revizie sa vedem cum franeaza... rezultatul impecabil fata - spate, ba chiar si frana de mana "dadea" egal.

intr-una din interventii mi-au schimbat si butucii sau asa ceva (scuze pentru amatorismul tehnic) si tot n-a dat rezultate.

3. nimeni nu a vehiculat pana acum bucsa puntii, o singura data o persoana "avizata" mi-a sugerat "amortizoare".

4. inca un amanunt: simptomul este mai evident la franare in curba, dar tot numai la 50-70 Km/ora, in rest ok...

 

va multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

du-te cu ea la service-ul uzinei de la craiova.acolo e mama ei.ei trebuie sa o rezolve.bafta

Share this post


Link to post

da, nici amortizoarele nu trebuie excluse. cand apare un defect se pot comporta destul de ciudat si de fiecare data altfel.

eu zic ca si o verificare a amortizoarelor spate se impune.

Share this post


Link to post

Pai a mea are acelasi comportament, si tot la scurt timp dupa ce am luat-o s-a manifestat, in jurul vitezei de 60 chiar as zice pana la 80 la ora daca franez tremura, insa nu am tras concluzia ca ar fi de la puntea spate, dar poate ca ai dreptate. Eu aveam senzatia ca sunt discurile ovalizate, dar nu arau, cel putin asa a reiesit din testul facut la service. Mi-au spus sa echilibrez rotile, insa eu nu am incercat, fiindca doar la drum lung se manifesta si nu e foarte deranjant, m-am si obisnuit... oricum eu merg ceva, de aproape 4 luni am facut cu ea 15 000 km, iar ce ma intereseaza e ca franeaza, nu pare sa fie afectata distanta de franare.

Cand prind ceva timp liber, poate ajung pe la vulcanizare...

A mea e CDX, deci are discuri si pe spate, nu stiu, sa fie de la asta ? nu prea cred.

 

Spune-mi si mie te rog daca ai ajuns la vreo concluzie pana la urma. Am sa te informez si eu daca am vreo noutate...

Share this post


Link to post

Oameni buni...daca masinile sunt in garantie si ei nu pot rezolva problema apelati la OPC si cereti inlocuirea autoturismului. Legea e clara in cazul acesta.

Share this post


Link to post

cel mai probabil "amortizoare spate", zic meseriasii... eu am sx, cu saboti pe spate.

masina prea grea... amortizare subdimensionate.

si la cielo de la firma, desi nu s-a carat vreodata ceva greu in portbagaj si in viata lui (5 ani) a mers de 10 ori cu persoane in spate... e cazut, cand te uiti din lateral zici ca e dacia 1300.

 

Nay-Nay...

N-am calitatea de consumator.

Poate actiune in despagubiri pentru daune materiale/morale cauzate de un viciu ascuns... foarte discutabil... care-s daunele in concret si cu ce probez.

Ca am cumparat doi litri de ulei de viteza (capacel cutie uitat - citeste mai sus) pentru care am documente fiscale cum ca le-am cumparat in loc sa fie acoperite de garantie si ca am pierdut trei-patru zile in service ca sa constate/sa zica ca n-au ce-i face...

 

Problema e de "disconfort", cumperi o masina noua si... ai luat caruta.

Sa nu ma inteleaga lumea gresit: masina e in general o masina buna, reusita, dar cand vine vorba de detalii si de service te mananca sfintii.

 

Inca nu ma incordez, mai am garantie...

Sper inca s-o amortizeze altul sau sa-si dovedeasca profesionalismul cei de la Daewoo si sa ma sune la usa cu un buchet de flori. Or, mai stii, poate ma invrednicesc sa redactez o cerere de chemare in judecata pentru aia doi litri de ulei = 400.000 lei cu un onorariu avocatial de vreo 50.000.000...

Share this post


Link to post

Cam mare onorariul...Daca vrei iti recomand eu unul care sa fie mai de bun simt $-) .Cu toate ca avocatul si bunul simt sunt antonime in general..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...