Jump to content
Sign in to follow this  
sashatm2006

Viteza La Aveo Este Reala?

Recommended Posts

Salutare tuturor.Posed un aveo, am un dubiu in legatura cu viteza. Viteza indicata de tahometru nu este cea reala, o fi adevarat?

Share this post


Link to post

La nicio o masina, viteza afisata nu este cea reala, din mai multe motive. Primul motiv este acela ca sistemul de masura se bazeaza pe niste presupuneri, iar eroare este intotdeauna pozitiva, adica viteza afisata este mai mare decat cea reala cu pana la 10%.

Share this post


Link to post
La nicio o masina, viteza afisata nu este cea reala, din mai multe motive. Primul motiv este acela ca sistemul de masura se bazeaza pe niste presupuneri, iar eroare este intotdeauna pozitiva, adica viteza afisata este mai mare decat cea reala cu pana la 10%.

 

Relativ off-topic: La Aveo bordul nu este digital?

La Cielo, viteza de pe kilometraj este, intr-adevar, cam cu ~10% mai mare.

DAR viteza raportata de ECM este mult mai corecta (este cam cu ~10% mai mica decat viteza de pe bord, si cand am mers cu GPS-ul indica si acesta o viteza cu ~10% mai mica decat cea de pe bord).

Ma gandesc ca, in cazul in care bordul este digital si nu se foloseste cablu de kilometraj pentru afisarea vitezei, ar putea fi afisata viteza reala.

 

Am auzit (nu dati cu parul) ca producatorii de masini fac intentionat kilometrajul sa arate cam cu 10% mai mult, unul dintre motive fiind ca soferii sa mearga mai domolit. Poate fi adevarat sau fals, nu stiu.

 

Referitor STRICT la titlu: Viteza la Aveo este intotdeana reala :) . Cea afisata pe kilometraj - nu ma pronunt :D

Share this post


Link to post

Si nu de putine ori, se barfeste cum ca producatorul ar calibra intentionat vitezometrul asa incat sa afiseze o viteza mai mare decat cea reala. Din ce teste s-au mai efectuat, de catre membrii forumului (prin masurare cu GPS), la toate masinile testate viteza indicata e mai mare decat cea reala, cu +5..10 km.

Share this post


Link to post
Ma gandesc ca, in cazul in care bordul este digital si nu se foloseste cablu de kilometraj pentru afisarea vitezei, ar putea fi afisata viteza reala.

Si la nubira e fara cablu de kilometraj iar decalajul verificat cu ajutorul GPS-ului este de cca 5km/h constant la orice viteza (indica cu 5km/h mai mult pe vitezometru). Probabil este luata o abatere de bun simt, dar depinde de masina...

Share this post


Link to post

Am testat viteza indicata de vitezometru fata de cea indicata cu un GPS.

La 60km/h pe bord, viteza indicata de GPS este de 56km/h - am verificat atat la Kalos cat si la Lacetti.

Aceasta diferenta creste progresiv odata cu viteza - la 120km/h este de aprox 6 6,5 km/h.

 

Cu siguranta ca nu este o eroare ci este constructiva acesta diferenta. Ma gandesc ca este asa pentru ca desi vitezometrul indica mai mult kilometrajul indica exact distanta parcursa.

 

Poti verifica acuratetea vitezometrului si a kilometrajului urmarind distanta parcursa intre borne kilometrice intr-un anumit timp.

(Si aici pot aparea erori pt. ca in Romania exista poe drumurile nationale km de 800m sau de 1200m, de necrezut dar adevarat) Solutia mai buna ar fi autostrada care are indicatoarele la distante corecte.

Share this post


Link to post

Am vazut si eu diferenta de viteza cu ajutorul unui GPS. Din ce am observat variaza de la 5 la 7-8 km/h, uneori chiar si 10 km/h daca se trece de 150 - 160 km/h. Intrebarea mea, putin offtopic: Radarul banuiesc ca se ghideaza dupa viteza reala, nu cea indicata de tahometru. Corect?

Share this post


Link to post

Nu am chevy, dar la mine este un pic mai ciudata treaba:

 

1. Am luat radar pitit dupa o curba cu 84km/h. Nimic ciudat pana aici, dar inainte sa intru in curba am aruncat un ochi la vitezometru: era la jumatate intre 80 si 90. Nu am miscat piciorul pe pedala, am pastrat viteza constanta.

 

2. Acum vreo 2 spatamani, din plictiseala, pe bucata de DN intre Paralela 45 si Banesti am pus-o pe prietena mea sa cronometreze in cat timp parcurgem 1 km. Ca reper a fost luat stalpul usii din dreapta(usa ei). Eu am mentinut masina la 95km/h. Rezultatul dupa calcule a fost 94.7km/h.

 

Ideea care este: daca era eroare, se vedea la radar, nu? Bornele de pe marginea drumului au si ele eroare?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Masuratorile tale sunt cel putin amuzante :) )

Ia un gps si vezi ce si cum, desi si ala poate avea o mica eroare.

 

Este imposibil sa mergi un km cu 95 constant.

 

Intre noi fie vorba, mai bine puneai o muzica ;)

Share this post


Link to post

Ok man, dar de ce sunt amuzante? Din cate stiu, radarul ar trebui sa nu aiba eroare, nu-i asa? Crezi ca in 3 secunde matizul a accelerat si in viraj de la 84-85 la peste 90(asta in cazul in care nu ma crezi ca nu am redus nici nu am accelerat).

 

La partea cu bornele kilometrice ar putea sa fie o eroare, dar in ce sens: prietena mea, care nu este chioara si poate apasa pe un buton trebuia sa dea drumul la cronometru in momentul in care borna disparea dupa stalpul usii ei. La fel sa-l opreasca. Este posibil sa fie eroare, dar gandeste-te ca daca ar fi apasat cu mult mai tarziu, timpul ar fi fost cu mult mai mare=>viteza mai mica. Eroare a fost, din cauza timpului de reactie, dar cred ca doar atat.

 

Ce este gresit aici?

 

L.E: Este imposibil sa mergi cu 95 constant un km in linie dreapta? Cum naiba? Este asa de greu sa tii piciorul nemiscat? Vrei sa-ti dovedesc ca pe un drum ce nu impune depasiri iti merg 10km cu 95?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Din cate am vazut mergand cu un aveo diferenta dintre vitezometru si gps era cam de 5-6 km/h la viteze mai mici si ajungea la 10-11 la viteze mai mari.

 

Off-topic: La matizul din dotare cand pun acul pe 100 gps-ul imi arata 88 km/h. Sunt curios care era viteza reala cand imi arata pe vitezometru 165.

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post
Ideea care este: daca era eroare, se vedea la radar, nu? Bornele de pe marginea drumului au si ele eroare?

 

NU stiu exact cu radarul cum este, dar despre bornele de pe marginea drumului am mai spus in postul anterior.

 

Exista km mai scurt de 1000m si mai lung de 1000m. Iti spun cu siguranta ca este asa (stiu de la Administratia Drumurilor Nationale unde am activat o perioada in trecut).

Cel mai scurt km despre care stiu eu are aprox 720m. (asta la Regionala de Srumuri Timisoara)

Unul dintre motive? Daca s-a modificat putin traseul unui drum sa nu crezi ca s-au mutat toate bornele de la capatul drumului pana la sfarsitul lui.

Cum am mai spus metoda asta poate merge pe autostrada, unde indicatoarele sunt la distanta egala, dar si acolo banuiesc ca este greu sa mergi cu viteza constanta un km intreg. Solutia optima este un GPS.

 

PS. la un indicator de reducere a vitezei pe centura Budapestei (80km/h) am vazut un radar din ala care iti arata viteza cand treci pe langa el. Vitezometrul arata aprox 85km/h, radarul 84/h iar GPS-ul arata 79km/h. Concluzia mea, banuiesc ca radarul ala indica putin mai mult.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Ok, explicatia asta este plauzibila, cu bornele pe caror corectitudine nu se poate pune baza, dar la partea ca nu poti tine viteza constanta 1 km e prea de tot.

 

Si totusi, care e faza cu radarul?

 

Ok, radarul ala, care are datoaria sa te tempereze, dar la radarul politiei nu cred ca arata mai mult, ar fi aiurea.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Ok man, dar de ce sunt amuzante? Din cate stiu, radarul ar trebui sa nu aiba eroare, nu-i asa? Crezi ca in 3 secunde matizul a accelerat si in viraj de la 84-85 la peste 90(asta in cazul in care nu ma crezi ca nu am redus nici nu am accelerat).

 

La partea cu bornele kilometrice ar putea sa fie o eroare, dar in ce sens: prietena mea, care nu este chioara si poate apasa pe un buton trebuia sa dea drumul la cronometru in momentul in care borna disparea dupa stalpul usii ei. La fel sa-l opreasca. Este posibil sa fie eroare, dar gandeste-te ca daca ar fi apasat cu mult mai tarziu, timpul ar fi fost cu mult mai mare=>viteza mai mica. Eroare a fost, din cauza timpului de reactie, dar cred ca doar atat.

 

Ce este gresit aici?

 

L.E: Este imposibil sa mergi cu 95 constant un km in linie dreapta? Cum naiba? Este asa de greu sa tii piciorul nemiscat? Vrei sa-ti dovedesc ca pe un drum ce nu impune depasiri iti merg 10km cu 95?

 

Bre, tu intelegi cam greu si te aprinzi cam repede. Nu am zis ca nu iti indica bine ci ca masuratorile tale sunt lovite de imprecizie si amuzament. In cel mai bun caz ai masurat viteza medie pe un km nu viteza instantanee. Mai pune mana pe un manual. Poti sa ai si mai mult decat indica, am vazut cazuri cu ochii mei.

La fel, nu ti-am facut femeia chioara, asta e strict treaba voastra. Si nu imi mergi mie ca nu te-am luat de taximetrist.

Share this post


Link to post

vitezometru poate fi mintit si de dimensiunea cauciucurilor, oricum pentru bucuresteni va puteti verifica usor circuland de la casa presei spre arcul de triumf pe banda din mijloc. la mine cu cauciucuri exact ca in talon nu este nici o diferenta intre viteza afisata de vitezometru si cea anuntata de radarul acela, si este egala si cu cea calculata de gps

Share this post


Link to post

Pe mine ma amuza ca, intr-o lume relativa, unii cauta absolutul.

Share this post


Link to post

@Tommy: Nu cred ca sunt eu ala care se aprinde, pe bune acum. Ignorand faptul ca am primit deja o explicatie destul de ok in ceea ce priveste masuratoarea pe baza bornelor, eu te intreb urmatoarea chestie: de ce pleci de la ideea ca nu se poate tine o masina la o viteza constanta, pe un drum drept si fara prea mult trafic? In cazul in care se poate mentine o viteza constanta pe o distanta de 1 km, atunci viteza medie pe acel km nu este extrem de apropiat de viteza instantanee? Am scris eu pe undeva ca am mers in medie cu 95?

 

Iar despre partea cu cartea..iti multumesc pentru apreciere.

 

Tolin, nu caut absolutul ci pur si simplu sunt mirat de ce in conditiile in care cam toti au raportat erori ale vitezometrului, eu am fost inregistrat de radar cu acceasi viteza pe care mi-o afisa si vitezometrul cu 3 secunde inainte. Cristi_Vb a mentionat de o eroare destul de consistenta la 100km/h. De unde provin aceste diferente la aceeasi masina cu aceleasi echipamente?

 

Cauciucurile sunt Continentalurile stock.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Stiam ca senzorii pot fi recalibrati la service-uri specializate, astfel incat sa indice viteza reala. Eu as face rezolva avest lucru la masina mea.

Share this post


Link to post

Cum recalibrezi un senzor inductiv prin fata caruia trece intotdeauna acelasi numar de dinti ? Poate vrei sa spui ca recalibrezi instrumentul de afisaj (ceasul).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Deci closckuta, nu poti merge constant pentru ca nu exista pe lumea asta suprafata plana, iar laba omului nu e vreun microscop de precizie optica, plus ca o aceeasi apasare, postuland ca ar exista nu garanteaza nimic, nici aceeasi deschidere la clapeta, nici aceeasi cantitate de combustibil nici aceeasi viteza in consecinta. Deci.. daca vrei sa masori ia un gps bun sau fa un test cu un radar, pui acul fix pe 100 si vezi cat se inregistreaza. Si asa vei avea o posibila abatere de 1 kmh, deoarece ceasul ala nu e atat de precis marcat. De altfel, raspunsul lui Tolin acopera orice intrebare suplimentara. Ceva de genul.. crede si nu cerceta :D Poate e un sens in atingerea fericirii de altfel ;)

Share this post


Link to post
... Tolin, nu caut absolutul ci pur si simplu sunt mirat de ce in conditiile in care cam toti au raportat erori ale vitezometrului, eu am fost inregistrat de radar cu acceasi viteza pe care mi-o afisa si vitezometrul cu 3 secunde inainte ...

Pai, e doua alternative (ca sa inteleaga si oamenii de fotbal), din doua una: ori indicatorul tau este brici, ori radarul aluia are aceeasi eroare cu indicatorul tau. Din dilema asta n-ai cum sa iesi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
vitezometru poate fi mintit si de dimensiunea cauciucurilor, oricum pentru bucuresteni va puteti verifica usor circuland de la casa presei spre arcul de triumf pe banda din mijloc. la mine cu cauciucuri exact ca in talon nu este nici o diferenta intre viteza afisata de vitezometru si cea anuntata de radarul acela, si este egala si cu cea calculata de gps

 

Am auzit ca si cauciucurile au o influenta la viteza reala...

Share this post


Link to post

Dimensiunea lor ...

 

La 180 pe ceas aveam 171 pe gps ... Pe la ~100 km/h abaterea e de vreo 5 km/h...

Share this post


Link to post

Circumferinta lor conteaza si gradul de aderenta, adica atunci cand toata circumferinta lor se transforma in aceeasi lungime de drum parcursa la fiecare rotatie ! Altfel, traductorul de viteza este un numarator de impulsuri proportionale cu nr. de rotatii.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...