Jump to content
Sign in to follow this  
Kinetix

Carburator Dacia Pe Tico

Recommended Posts

Nu vreau sa redeschid discutia, ci doar sa adaug o precizare.

Am afirmat mai sus ca am conectat capsula avansului vacuumatic la galeria de admisie prin intermediul unei valve PCV. E adevarat ca a functionat, dar in urma discutiei cu un coleg de forum (multumesc, ceacu), am descoperit ca aceasta solutie tehnica nu este potrivita. PCV nu este o valva de vacuum, ci una de... "flux", adica regleaza debitul de gaze ce-o traverseaza, monitorizandu-l. Pentru a functiona are nevoie de aceasta curgere permanenta prin ea. Ei, bine, la circuitul capsulei de vacuum nu avem un flux de gaze, ci doar o variatie a depresiunii.

Intre timp am proiectat o valva de vacuum care ar fi rezolvat aceasta problema, dar nu a mai fost necesar sa o confectionez.

Intre timp, dupa o noua demontare si curatire, am montat la loc originalul dublucorp. Trebuie sa recunosc acum ca mersul motorului e o idee mai lin. Deh, maldistributia s-a diminuat.

Desigur, consumul a revenit la 10 litri, dar conditiile sunt aceleasi de dinainte de modificare: trafic urban aglomerat, temperaturi scazute, trasee scurte, viteze mici de deplasare, porniri doar la rece...

Numai bine tuturor!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Kinetix, Jos Palaria! pentru efortul tau.

 

Am urmarit topicul tau pentru ca si eu vreau sa fac acelasi lucru.

Am modificat 3 carburatoare de Tico si nu am ajuns unde vroiam. Ideea este ca am cumparat 3 carburatoare second cu 100 euro bucata in decursul a 4 ani de cand am Tico si inci unul nu era in regula (ba valve stricate pe la soc, ba alte supape stricate, s.a.m.d.) . As fi luat unul nou dar, de, e 2000 RON...

Nu cred ca o sa ai probleme la RAR. Daca este acoperit de carcasa filtrului de aer aia habar nu au ce ai tu acolo, asta binenteles daca Tico-ul tau este non-Euro. Daca este non-Euro sunt convins ca o sa-ti iasa noxele. Daca este Euro II va trebui sa folosesti originalul la ITP. AL meu e non-Euro din '99 si mi-au iesit gazele cu carb. pe prima treapta (modificat substantial). A doua am anulat-o complet, inclusiv valve si alte prostii...

Putini cred, dar carburatorul Carfil 32 IRM a fost unul dintre cele mai simple si fiabile carburatoare si economice in acelasi timp. Ganditi-va ca Dacia in anii '70, la motorul de 1300 avea 7% consum ceea ce era o adevarata performanta la vremea respectiva. Carburatorul nu este conceptie romaneasca cum cred majoritatea desteptilor care se grabesc sa arunce piatra ci este fabricat sub licenta Weber.

Si este adecvat pentru motorul de Tico. Conform specificatiilor tehnice date de producator se utilizeaza la motoare cu cilindree cuprinsa intre 500 - 1300 cmc.

 

 

Felicitari pentru inginerie si promit ca o sa postez si eu niste imagini dupa ce voi face si eu acelasi lucru.

Share this post


Link to post

Oameni buni, suntem in 2009. Chiar va mai e dor de carburatoarele de dacie? Chiar mai aveti atata timp liber incat sa-l pierdeti carpind la masini?

 

Nu mai exista mecanici buni in tara asta care sa reconditioneze un carburator de Tico si sa-l aduca la starea de nou? Nu-i mai simplu sa sacrifici 2 plinuri de benzina si sa te duci in tara la cineva care se ocupa cu asa ceva si sa-ti faca treaba buna decat sa te chinui ani de zile cu carpeli, modificari, etc, care te lasa in drum exact in mijlocul concediului?

Share this post


Link to post

Datorita complicatiilor constructive in timp carburatorul de Tico isi pierde eficacitatea ,reglajele lui se fac numai pe bancuri speciale care nu cred ca se afla prin Ro ,chiar daca se afla nu le-a folosit nimeni sau nu stiu sa le foloseasca ,cat priveste mecanicul oricat de iscususit ar fi va lucra dupa ureche caci nu va avea SDV-urile si dispozitivele adecvate necesare masuratorilor.Carburatorul de Dacie(Weber la origine ) prin simplitatea constructiva si-a dovedit fiabilitatea in timp (si versatilitaea spunea cineva )asa ca cine vrea sa experimenteze este foarte potrivit !

PS Zilele astea chiar a fost necesar sa pui carton in fata radiatorului (cu sau fara carb de Dacie )!!!

Share this post


Link to post

Ca un fapt divers.Eu m-am dus campulung-muscel-targoviste-bucuresti(medie de 60km/h)- la intoarcere pe autostrada -pitesti (medie 110km/h)-campulung muscel cu fix 60ron benzina(as mai zice ca mi-a si ramas).Asta acum circa 3 saptamani,masina trecuta pe iarna si carburatorul reglat dupa metodele dvs.Nu cred sub nici o forma ca un carburator de dacie ar avea performante mai bune raportate la consum.

Pe alta parte e minunata realizarea dar e cam doar din genul ca se poate.Daca ma convingeti mai iau un tico(pe asta nu-l fac praf..inca :mrgreen: )

Edited by Den

Share this post


Link to post

Ganditi-va ca Dacia in anii '70, la motorul de 1300 avea 7% consum ceea ce era o adevarata performanta la vremea respectiva. Carburatorul nu este conceptie romaneasca cum cred majoritatea desteptilor care se grabesc sa arunce piatra ci este fabricat sub licenta Weber.

 

 

Dacia 1300 din '70 n-avea Solex? Eu stiam ca weberul s-a bagat mai tarziu...

Share this post


Link to post

Primele Dacii din 69' aveau Solex cu soc automat . Socul era de tip bimetal !Consumul era mai mare !

Share this post


Link to post

Kinetix, Jos Palaria! pentru efortul tau.

 

Am urmarit topicul tau pentru ca si eu vreau sa fac acelasi lucru.

Am modificat 3 carburatoare de Tico si nu am ajuns unde vroiam. Ideea este ca am cumparat 3 carburatoare second cu 100 euro bucata in decursul a 4 ani de cand am Tico si inci unul nu era in regula (ba valve stricate pe la soc, ba alte supape stricate, s.a.m.d.) . As fi luat unul nou dar, de, e 2000 RON...

Nu cred ca o sa ai probleme la RAR. Daca este acoperit de carcasa filtrului de aer aia habar nu au ce ai tu acolo, asta binenteles daca Tico-ul tau este non-Euro. Daca este non-Euro sunt convins ca o sa-ti iasa noxele. Daca este Euro II va trebui sa folosesti originalul la ITP. AL meu e non-Euro din '99 si mi-au iesit gazele cu carb. pe prima treapta (modificat substantial). A doua am anulat-o complet, inclusiv valve si alte prostii...

Putini cred, dar carburatorul Carfil 32 IRM a fost unul dintre cele mai simple si fiabile carburatoare si economice in acelasi timp. Ganditi-va ca Dacia in anii '70, la motorul de 1300 avea 7% consum ceea ce era o adevarata performanta la vremea respectiva. Carburatorul nu este conceptie romaneasca cum cred majoritatea desteptilor care se grabesc sa arunce piatra ci este fabricat sub licenta Weber.

Si este adecvat pentru motorul de Tico. Conform specificatiilor tehnice date de producator se utilizeaza la motoare cu cilindree cuprinsa intre 500 - 1300 cmc.

 

 

Felicitari pentru inginerie si promit ca o sa postez si eu niste imagini dupa ce voi face si eu acelasi lucru.

 

Pana la urma nu am mai pus carburator de Dacie ci unul la fel de simplu, cumparat cu 50 de RON de la un depozit de dezmembrari din Santuhalm (HD, inainte de intrarea in Deva). Cand l-am ales am urmarit 2 chestii: monocorp si simplu de reglat, de preferinta Solex. L-am vazut, mi-a placut si l-am luat. Nu stiu de pe ce masina este, scrie Solex pe el si are diametrul 34 si tubul Venturi de 26.

Am facut o flansa de aluminiu ca sa-l prind pe galeria de admisie de Tico, am modificat putin sistemul de fixare a cablului de acceleratie ca sa pot folosi cablul original si am montat un cablu de soc de Dacie.

In carburator am filetat cu M4 3 gauri care-l faceau sa stea supraturat la relanti si le-am astupat cu 3 suruburi vierme M4 ca sa reduca turatia la relanti. L-am pus, l-am reglat si azi am facut un drum de 100 Km sa vad cum merge.

Ca sa am retur de benzina am montat un T de metal inainte de intrarea in carburator si ce nu intra in CNC se intoarce pe retur in rezervor. Pe circuitul de incalzire a calei carburatorul nu am mai bagat lichid ca oricum am galeria incalzita deci nu am probleme cu jivrajul.

De mers merge super, mananca jar efectiv. Este mult mai nervoasa decat cu carburatorul bicorp original ajunge destul de repede la 120 dar nu am stat sa cronometrez. Aceeleratia nu am putut-o apasa "la blana" ca este cablul mai scurt si nu face decat jumatate de cursa (pedala). Dar la jumatate de cursa merge cu 130. Urmeaza sa-i modific putin sistemul de prindere a cablului de acceleratie ca sa pot apasa pedala pana la fund si sa deschid complet clapeta de acceleratie (vreau sa duc acul la 160). Cu 150 am mers deja cu carbul original.

Consumul nu l-am gacut ca nu prea era relevant ca i-am dat in gura sa vad ce poate tot drumul si nu am avut azi bani sa fac plinul de 2 ori. Oricum, dupa miscarea indicatorului de benzina nu consuma cu mult mai mult decat inainte. Cand o sa am date exacte si relevante despre consum o sa mai postez.

Socul are dispozitiv vacuumatic de dezinecare si surub de reglare a turatiei la rece. Porneste la sfert de cheie la rece. Cu motorul partial rece si socul tras jumatate de curs porneste foarte usor.

Avea jiclorul principal de benzina de 1.32 si l-am inlocuit cu un jiclor de 1.00 mm ca m-am gandit ca ii este suficient.

La relanti are o turatie foarte stabila, iar revenirea dupa sprit este OK, nu am sesizat nici o ezitare sau scadere de turatie. La accelerare brusca raspunde foarte prompt, fara nici o ezitare. Accelerez la 50 in treapta a 5-a si nu da in bot deloc, creste viteza corespunzator.

Mai ramane sa gasesc o solutie pentru filtrul de aer si calculez un consum dar cred ca va fi rezonabil.

 

Pana atunci postez niste poze pe care le-am facut in seara asta dupa ce am terminat reglajele.

 

post-3637-126272374204_thumb.jpg

post-3637-126272375624_thumb.jpg

post-3637-126272376647_thumb.jpg

post-3637-126272378425_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Era bine de stiut de pe ce masina a fost carbu' :-? .Asteptam consumurile !

Share this post


Link to post

Tipul de la dezmembrari mi-a zis ca e de pe un Renault cu motor de 1100 cmc, dar nu putea sa spuna ce model. Posibil sa fie de pe un Renault. Am cautat pe 'net dupa seriile poansonate pe el dar n-am reusit inca sa-l identific. Seamana foarte bine cu Solex 32 EISA, dar la al meu diametrul este de 34.

Consumul nu o sa-l fac decat sapatamana viitoare ca pana nu iau banii nu-mi pemir sa fac un drum lung si sa si fac plinul de doua ori. Oricum, cred ca va fi vorba de o usoara crestere si nu de o scadere, dar eu o accept avand in vedere faptul ca merge mai bine (raportat la putere).

 

Si ideea cu jiclorul principal de benzina de 1 mm in locul celui original n-a fost buna, ca dadea in bot si a trebuit sa renunt la el si sa-i pun din nou jiclorul de 1.32.

Am gasit o solutie si pentru filtru de aer: un capac de plastic negru pentru Dacia 1310 care l-am luat cu 3 lei de la un magazin din oras si urmeaza sa iau un filtru de aer conic care se va prinde de capacul de Dacie. Gazele de carter le-am bagat cu totul in capacul de deasupra carburatorului si am renuntat la valva PCV. O sa mai revin cu 2-3 poze cu ingineria finala.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Stuturile alea doua de sub carb. sunt de la flansa " pata calda" ? Pozele sunt facute in 2005 ? :-?

Share this post


Link to post

Nu, pozele nu sunt din 2005, sunt din 05/01/10, dar am un aparat foto care a innebunit si nu mai pot sa-i reglez ora, a ramas la 2005...

Stuturile de sub carburator nu fac parte din flansa, ci din carburator. Este cred circuitul de incalzire a zonei de carburatie ca sa previna jivrajul. Daca stii carbul de Dacie, si ala avea doua stuturi pe unde intra si iesea lichidul de racire din chiulasa ca sa incalzeasca si sa previna jivrajul. In mod normal eu ar fi trebuit sa bag acolo, in cele doua stuturi din poza, cele doua furtunuri care imi alimentau socul de la carburatorul de Tico cu lichid de racire. Dar cele doua furtune le-am "suntat" adica am bagat furtunul ce vine din bloc direct in stutul din galerie. Am considerat ca deoarece galeria de Tico este circulata de lichidul de racire nu mai este nevoie de incalzirea carburatorului ca nu cred ca o sa am probleme cu jivrajul.

Flansa este simpla, fara gauri sau stuturi, pur si simplu o bucata de aluminiu cu gauri de prindere.

Edited by EM!L
NU mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply!

Share this post


Link to post

Am mai facut niste poze azi, dupa ce am montat si un capac de Dacie pe carburator.

Nu am avut filtru de aer sa se potriveasca si i-am montat un burete pe gura capacului, prins cu colier de plastic si infasurat cu banda adeziva peste colier. Cred este cam acelasi lucru ca si la filtrele care se gasesc cu 50 de lei in magazinele de piese auto si care au forma de ciuperca si element filtrant de burete, cu deosebirea ca al meu a fost gratis. Si, binenteles, suprafata de schimb este mai mica la mine.

In capac am bagat si gazele de carter.

In cele din urma am scos un surub vierme cu care blocasem circuitul de relanti pentru ca era foarte greu de reglat, nu puteam regla relantiul decat miscand foarte putin jiclorul de relanti dar asta se desuruba de la vibratii si mi se deregla din nou. Dupa ce am scos viermele care astupa circuitul de relanti sub carburator am pus un surub de amestec de la un carburator de Tico (are conul mai ascutit si face un reglaj mai fin) caruia i-am taiat cablul acela. Acum l-am reglat OK din surubul de amestec, fara sa mai am treaba cu jiclorul de relanti pe care l-am strans definitiv si nu a mai fost nevoie sa umblu la el. Am obtinut un relanti stabil.

Promit ca saptamana viitoare revin cu un post legat de consum si poate reusesc sa identific si carburatorul, ca mai aveau aia la dezmembrari inca 4 sau 5 identice.

 

post-3637-12628875987_thumb.jpg post-3637-126288764658_thumb.jpg post-3637-126288768941_thumb.jpg post-3637-126288773581_thumb.jpg post-3637-126288777067_thumb.jpg post-3637-126288782302_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Deci consumul:

 

Distanta parcursa = 103 km. extraurban, benzina consumata = 5.74 litri, consum mediu = 5.57 litri / 100 km.

 

Am masurat cu metoda plinului. Am umplut rezervorul acasa in garaj pana nu au mai iesit bule de aer pe furtunul de aerisire si am procedat la fel si dupa ce m-am intors. Adica am determinat foarte exact cantitatea consumata. Drumul parcurs a fost pe traesul Cugir (AB) - Deva (HD), adica extraurban, relativ aglomerat, condus fara atentie la consum sau limita de viteza (max. 140) si 2-3 teste de accelerare de la 0 la 100 la plecarea de la semafor (am obtinut intre 12 si 17 secunde). Cel mai bun timp a fost 12 secunde de la 0 la 100 km./h.

 

In final, eu ma declar multumit cu consumul raportat la performanta motorului.

Share this post


Link to post

Nu vad ce ai facut cu valva PCV (positive crankase ventilation) ?

Share this post


Link to post

Acum am fost in garaj si am mai facut niste poze cu ingineria finala, in care am incercat sa arat si ce am facut cu PCV.

In cele din urma, am taiat putin cu flexul carcasa originala a filtrului de aer si am obtinut ce se vede in imagine, adica pot sa folosesc filtrul de aer original care este expus cu toata suprafata filtranta direct la aerul exterior, fara restrictiile impuse de carcasa originala (teoretic, ar trebui sa existe un flux de aer mai bun, cu mai mult oxigen, comparativ cu carcasa originala).

 

post-3637-126375122368_thumb.jpg

 

Valva PCV am desfiintat-o efectiv. Am scos stutul in care intra in galerie (in spatele galeriei, am filetat gura ramasa cu M10 si am astupat-o cu un surub M10. Ceea ce am facut cu gazele de carter se vede in imaginile urmatoare: Am scos un furtun din capacul carterului pe care l-am bagat in T-ul negru de plastic vizibil in imagine si de acolo, un furtun merge in carcasa filtrului de aer, iar celalalt merge ... in circuitul EGR, adica introduce gazele de carter la o noua ardere folosind canalele din galerie si chiulasa pe care ar trebui sa le foloseasca circuitul valva EGR. Important de spus, masina mea este non-Euro, deci nu avea valva EGR montata. In locul valvei este flansa de metal prinsa cu 2 suruburi M6 in dreapta galeriei, care astupa orificiile de circulatie EGR. Eu am dat o gaura de 6 mm. in flansa respectiva exact in dreptul orificiului de admisie (cel dinspre bord), si acolo am montat un stut de retur de benzina de la carbul original (are filet M6) pe care l-am prins de pe partea interioara a flansei cu o contrapiulita. Am montat la loc flansa si, in stutul respectiv am bagat furtunul care aduce gazele de carter. Deci, gazele de carter sunt aspirate pe circuitul EGR si transportate prin canalele din galerie si chiulasa direct deasupra supapelor de admisie. Daca ati demontat si studiat chiulasa si galeria de admisie, se observa ca circuitul EGR se termina cu 3 ciocuri deasupra fiecarei supape de admisie.

 

post-3637-126375188696_thumb.jpg post-3637-1263751933_thumb.jpg

 

Binenteles, dupa ce am facut asta a trebuit sa reglez din nou surubul de amestec la ralenti pentru ca nu mai mergea bine. Dupa ce l-am reglat am obtinut aceeasi turatie dupa desfacerea cu 2.5 spire a surubului care regleaza deschiderea clapetei, ceea ce insemna o ardere mai buna si mai rapida. Tot ca o masura de compensare am data inapoi avansul la aprindere pentru a compensa cresterea vitezei de ardere si pentru a evita arderea detonanta si supraincalzirea.

Ca idee generala, cred ca introducerea gazelor de carter pe circuitul EGR poate fi folosita la orice Tico (non-Euro) chiar si cu carbul original si va aduce cu sine o scadere a consumului si o imbunatatire a emisiilor de gaze.

 

In continuare mai atasez niste poze in care se vede cum este prinsa carcasa filtrului de aer, cablul de soc si supapa de dezinnecare a socului.

Socul se trage cu mana dar imediat dupa pornire are supapa neagra din spatele carbului care este actionata de vacuum si deschide usor clapeta de soc pentru a preveni inecarea. Cursa supapei este reglabila, fiind un dispozitiv similar cu cel de pe carbul original. Socul nu este chiar atat de rudimentar, desi cablul este de Dacie. Socul are si un dispozitiv care permite reglarea turatiei la rece dintr-un surub si reglarea se face destul de usor si este precisa. Ideea este ca pornirea la rece merge cam asa: trag socul la maxim (nu dau nici un sprit), pornesc, il las cam un minut la maxim dupa care il imping mai mult de jumatate, ata cat sa stea putin turat si dupa ce merg vreo 5 pana la 10 minute (depinde de temperatura externa) il imping complet. Am introdus lichidul de racire si in zona de carburatie (in cala carburatorului) dupa ce am observat ca daca este incalzit carburatorul atinge mult mai repede o turatie stabila si regimul de lucru, permitand deschiderea completa a socului. Astfel, din stutul din galeria de admisie (pe unde vine lichidul fierbinte din chiulasa) am dus un furtun intr-un stut al carburatorului, am scos alt furtun din celalalt stut al carburatorului si l-am dus intr-un stut din galerie, din al doilea stut din galerie am scos alt furtun pe care l-am bagat in stutul din bloc. Am realizat urmatorul circuit de incalzire a carburatorului si galeriei: chiulasa -- carburator -- galerie admisie -- bloc.

Pentru montarea carcasei filtrului, am dat o gaura in capacul inferior (pentru ca veam o gaura filetata in carburator) si am confectionat o garnitura din doua bucati de cauciuc lipite intre ele: una era garnitura carbului original de sub carcasa filtrului iar bucata mai mica in diametru am taiat-o dintr-o garnitura de vas de WC. Astfel am o garnitura care acopera spatiul dintre gura carburatorului si gura carcasei filtrului ca sa nu-mi intre aer nefiltrat. Carcasa sta prinsa intr-un singur surub.

 

post-3637-126375290402_thumb.jpg post-3637-12637529422_thumb.jpg post-3637-126375299586_thumb.jpg post-3637-126375303052_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Bravos !Jos palaria ,mai ramane ca o confirmare a ce a ce ai facut sa te duci cu masina la un analizor de gaze si sa ne

spui si noua ce a iesit ! :thumbl:

PS Nu mai gasesti un carb. de asta ? :-?

Share this post


Link to post

Sunt 99% sigur ca este carb de Renault 5 generatia a doua (dupa 84) cu motor de 1100. E un carburator excelent, am avut ocazia sa pun mana pe asa ceva si mi-a placut simplitatea lui.

 

Felicitari pentru modificare!

Share this post


Link to post

ToPser, madkat, multumesc pentru aprecieri :osanale: . Si eu consider ca a meritat efortul si nu a costat prea mult, avand in vedere faptul ca am refolosit si multe piese din carbul sau instalatia originala. De fapt, carburatorul a costat 50 de lei, cablul de soc de Dacie 27 de lei, am mai cumparat un stut de aluminiu cu 3.5 lei si inca 4 bucati de furtun a 2 lei bucata, deci 88.5 lei. Ar mai fi flansa de sub carburator pe care mi-a facut-o un prieten la CNC pe gratis, eu doar i-am dat schita. Oricum daca tarifa pe bune manopera la CNC si materialul ar fi costat 10 Euro fara TVA. Oricum toata ingineria ramane sub 150 de lei, mai ieftin decat un carburator de Tico second hand (cel mai ieftin pe care l-am gasit pe 'net era 250 lei + taxe de curier si riscul cu "mata-n sac").

Cand o sa am ocazia sa o pun la un analizor o sa postez si rezultatele (deocamdata nu ma grabesc pentru ca am facut ITP-ul in decembrie).

 

ToPser, sa stii ca mai erau carburatoare de-astea, inca vreo 3 sau 4, la depozitul de dezmembrari de unde l-am luat eu (daca te intereseaza da un semn si cand mai trec pe-acolo intru sa vad daca mai e vreunul care sa arate bine si sa fie complet).

 

Si azi i-am facut o ultima completare (sper) care i-a mai redus putin consumul. I-am mai bagat niste aer fals sub carburator, folosind un stut introdus in gaura unde era inainte stutul pentru circuitul valvei PCV. I-am pus supapa negru cu portocaliu (unisens) de la instalatia originala in loc de PCV si trage aer din carcasa filtrului de aer, caruia i-am mai dat o gaura si i-am montat un stut de la pompa de sprit a carburatorului original. I-as fi pus o valva PCV, dar nu am gasit una in Alba Iulia azi. Se vede in imaginile de mai jos:

 

post-3637-126383980521_thumb.jpg post-3637-126383982848_thumb.jpg

 

In fine, am parcurs un drum de 96 km. (76 extraurban Cugir-Alba Iulia-Cugir si 20 urban, prin Alba Iulia) cu 5.1 litri, ceea ce inseamna un consum de 5.3 litri/100 km. fata de 5.6 obtinuti la ultima incercare (inainte de a baga supapa cu aer) si acum am facut mai multi km. urban.

Chestia cu air-bleeding (introducerea de aer sub carburator, in galeria de admisie) a demonstrat imbunatatiri usoare ale consumului si emisiei de CO chiar si in testele din SUA efectuate in anii '70 si '80 de EPA (Environmental Protection Agency) dar si cresteri ale emisiilor de oxizi de azot datorita saracirii amestecului si cresterii temperaturii si vitezei de ardere. Oricum, aceste imbunatatiri nu se mentin si la motoarele alimentate prin injectie deoarece sonda lambda corecteaza amestecul introducand mai multa benzina pentru a compensa saracirea. Tico non-Euro, chiar si cu carbul original, ofera un circuit de air-bleeding excelent prin canalele de la circuitul EGR care merg pana la supape, putand baga aerul exact unde este nevoie pentru imbunatatirea arderii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...