Jump to content
Sign in to follow this  
Kinetix

Injectia De Apa Tico

Recommended Posts

Iata o metoda simpla de a adauga mici cantitati de apa amestecului carburant din galeria de admisie: http://www.dave-cushman.net/misc/mannject.html

Am putea incerca asa ceva pe Tico? Se poate imbunatati? E interesant ca priza de vacuum pentru capsula avansului vacuumatic este pozitionata numai bine in difuzorul carburatorului pentru a i se atasa un astfel de dispozitiv.

O alta idee ar fi sa folosim traseele de gaze pentru valva EGR prin (scoaterea capacelului de obturare de la modelele pentru benzina cu plumb si) atasarea unei flanse modificate cu stut pentru admisie apa si care sa obtureze orificiul pe care vin gaze arse. In acest caz, o valva EGR ar putea sa dozeze intrarea apei in galeria de admisie, incepand deschiderea traseului dupa ce clapeta de acceleratie depaseste gaurile de progresiune din carburator.

Cunoasteti alte dispozitive, rezultate experimentale?

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

E veche ,si iarta-ma daca ma exprim plastic este frectie la picior de lemn !!! Prin anii 80 pe fondul crizei de benzina (rationalizare ) metoda aparuse in revista Autoturism si se folosea apa in amestec cu alcool !

Share this post


Link to post

... etanol. Alcoolul nu face bine la Fe, aduce rugina.

Share this post


Link to post

Nici eu nu beau apa :) Cum sa pun la masina :) )

Share this post


Link to post

Ei, hai, nu fiti asa de categorici...

E adevarat ca ideea a fost propusa mai demult, dar faptul ca subiectul este readus in discutie in vremea noastra in lume, ar putea fi o confirmare a proverbului "Nu iese fum fara foc".

Share this post


Link to post

Pai nu o sa iasa ca focu` a fost stins cu apa. :) )

Share this post


Link to post

Iata un articol despre un dispozitiv numit "bubbler" (fierbator, agitator). Principiul e ca acest sistem imbogateste aerul absorbit de motor cu vapori de apa.

Si un PDF cu o schema diferita.

water_bubbler.doc

hydrobooster.pdf

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

A doua metoda ar avea ceva sanse, dar randametul este scazut cantitatea de hidrogen obtinuta este mica ) prima s-ar preta mai bine la diesel (chiar s-a folosit injectia de apa la diesele in WW2 ).Deocamdata nu s-a descoperit o metoda eficienta de a folosi apa ca combustibil pt motoare cu ardere interna ,desigur se vehiculeaza multe povesti dar asta este folclor !

Share this post


Link to post

Pai tocmai aia e, ToPser: metoda exista. Este vorba de banala electroliza a apei care ii desface molecula in gazele componente: oxigen si hidrogen. Combinarea lor reprezinta un amestec carburant excelent (probabil mai eficient energetic decat benzina la acelasi volum). La masinile care folosesc astfel de sisteme, amestecul aer/combustibil se poate modifica de la 14.7/1 pana la aproape 100/1.

 

Problema este ca avem nevoie de un generator de asfel de gaze care sa asigure debitul necesar motorului in sarcina. Un singur "borcan" generator ca acela din schema sigur nu e suficient, dar folosirea mai multor "borcane" inseriate ("baterie") ar satisface necesarul, putandu-se renunta la combustibilul conventional. Ei, asta e pasul 2, cred.

Pasul 1 ar fi sa adaugam la carburantul obisnuit o anumita cantitate de O si H obtinut prin aceasta metoda ieftina, care sa duca la scaderea consumului de benzina.

Ideea e simpla: la modelele cu valva EGR, in sarcina mare a motorului se introduce o cantitate oarecare de gaze arse pentru scaderea poluarii si pentru a raci oarecum camera de ardere. De ce sa nu folosim aceasta valva pentru a introduce amestec gazos combustibil (O, H si vapori de apa), ajutand astfel arderea si scazandu-i temperatura? Trebuie doar sa obturam traseul pe unde intrau gazele arse in valva si sa introducem amestecul nou, prin valva, in galeria de admisie.

Vad aici doua probleme:

- corodarea posibila a varfului metalic regulator de debit al valvei. Nu am desfacut nici una si nu stiu din ce material e facut varful...

- pozitionarea neoptima, asimetrica, pe galeria de admisie a portului de absorbtie de la EGR, fapt ce duce la alimentarea neegala a cilindrilor (maldistributie), si astfel la un mers neregulat al motorului. Solutia in acest caz ar fi sa mutam pozitia valvei cu totul pe galeria de admisie, catre partea cea mai indepartata de motor, pentru a egaliza drumul carburantului spre fiecare cilindru.

Share this post


Link to post

Ca sa ai oarece randament trebuie sa produci destul de mult gaz ,iar pt asta ai nevoie de un generator f.mare ,voluminos ,nu cred ca poti sa-l pui pe Tico ,se mai pune problema consumului f.mare de curent pe care va trebui sa-l compensezi tot consumand combustibil fosili ! Se pot face incercari pe un motor stationar dar cred ca metoda este ineficienta ! Consulta-te cu cineva care poate sa-ti fac niste calcule sa vezi cat gaz iti trebuie si cum poti sa-l obti!

In timpul WW2 cand benzina era cartelata aparusera niste generatoare de biogaz care se montau in portbagajul masinii iar pe plafon se montau una doua butelii ! Cand se termina gazul te opreai mai alimentai generatorul cu ceva paie ,coceni ,talas sau ciocani si plecai mai departe ! :thumbl: Schema unui generator de acest fel am vazut printr-un Tehnium acum vreo 25 de ani si te asigur ca un generator de acest fel are randament mai mare decat chestia asta cu apa ! Daca ai timp cauta pe net schema unui generator de asta ,poate il miniaturizezi si il montezi pe Tico !!!(sau pe Dacia care intentionai sa o cumperi ) :thumbl:

Share this post


Link to post

Iata niste adrese de net unde puteti vedea aceste instalatii realizate practic si functionand:

http://www.water4gas.com/2books.htm?hop=eu...aodjroy4a#intro

http://waterpoweredcar.com/hydrobooster2.html

http://waterpoweredcar.com/

Sa le analizam impreuna si poate realizam ceva. Nu ma astept sa fac o convertire complet pe hidrogen a masinii, dar macar sa vad in ce fel influenteaza mersul motorului adaugarea unei cantitati oarecare de gaz (HHO). De aici mai departe se poate experimenta si, de ce nu, omologa.

ToPser, cum sa nu ma gandesc la o Dacie, de vreme ce "buburuza" mea e asa gurmanda? Macar la Dacie e de asteptat sa aiba comportamente benzinofage... :P

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am reanalizat sistemul EGR si cred ca se preteaza la implementarea sistemului de admisie vapori apa.

Canalul de admisie al gazelor arse prin EGR are doua avantaje:

- are deschiderea destul de bine pozitionata in colectorul de admisie (gresisem anterior cand am afirmat ca e asimetric);

- este practicat in materialul galeriei de admisie, beneficiind astfel de incalzirea vaporilor ce trec prin el, dupa incalzirea motorului si dupa deschiderea valvei BVSV. Deci: conditii optime.

Pentru admisia vaporilor de apa, trebuie realizata o flansa de textolit cu stut de admisie (vezi poza din atasament).

Explicatia este urmatoarea:

1 - stut de admisie de alama (are canal de 1.5mm pe interior)

2 - gaura de intrare in valva EGR; are adancimea pe jumatatea grosimii flansei (vreo 4mm diametru) si comunica cu stutul

3 - gauri de prindere (diametru de 7mm; se suprapun cu cele ale urechilor de prindere ale valvei EGR)

4 - gaura de iesire din valva EGR (strapunsa; diametru de vreo 8mm).

Ideea e simpla: prin montarea flansei adaptoare se obstrueaza canalul ce aducea gaze de evacuare, introducandu-se in loc aer proaspat si vaporii de apa din "fierbator" (bubbler). Vaporii vor intra in galeria de admisie doar dupa incalzirea motorului si la sarcini mari, scazand temperatura de ardere a amestecului, noxele, si crescand compresia in timpul detentei.

Urmeaza realizarea "fierbatorului"

flansa_valva_EGR.doc

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Kinetix- ai abandonat ideea alimentarii si cu hidrogen a masinii? Nu ai mai dat de mult nici o informatie cu privire la o eventuala modificare la masina ta. Ai fi putut fi un deschizator de drumuri in romania.

Share this post


Link to post

Chiar eram curios daca a incercat careva .. oricum cand iau concediu fac o incercare de mic electolizor sa vad ce performante suplimentare as avea ... de injectat apa in schimb nici vorba cu toate ca lumea zice ca vaporii aia fac bine la economie...

Cred ca aici calculele de debit trebuie sa fie foarte precise exista riscuri majore sa bag prea multa sau prea putina, pe mine ma depasesc lucrurile astea, asa ca las pe altii mai priceputi.

Share this post


Link to post

Va salut, prieteni.

Am avut impresia ca am deranjat pe unii colegi de pe forum prin unele postari (desi nu am intentionat), asa ca am adoptat o atitudine mai rezervata. Daca insa pot fi de folos cuiva cu vreo informatie, un sfat, o fac cu mare placere.

 

In orice caz, am continuat experimentarile in limita timpului disponibil si in ordinea prioritatilor.

Cu privire la "injectia" de apa la Tico, vestile sunt bune. Nu e chiar injectie, ci mai mult o "admisie", bazata pe depresiunea din galeria de admisie. Iata cum stau lucrurile:

- ultimul consum: 7 L/100Km urban, mers grabit (la serviciu), cu 2 pers in masina (in medie) si A/C din cand in cand

- desi afara a fost cald, datorita admisiei de apa nu a pornit electroventilatorul decat foarte rar; inainte de montarea sistemului pornea de fiecare data de cel putin odata in drum spre serviciu, chiar daca era mai rece afara.

- nu am masurat gazele de esapament, dar presupun ca au scazut noxele, datorita rularii cu un motor mai rece in timpul exploziei.

Pentru acest sistem, am folosti valva EGR. Am obturat complet intrarea gazelor de ardere in ea si am introdus apa prin stutul de alama pe care il vedeti in poza de mai sus. Debitul de apa a fost reglat cu un mic robinet cu reglaj fin (folosit la aeraj acvarii). Consumul este de vreo 50-70ml apa la 100Km (aproximativ).

Am montat un filtru de benzina cu pahar decantor pe traseul valvei PCV, cu ajutorul caruia monitorizez debitul de apa ce intra in motor. Astfel, daca se aduna apa in pahar, inseamna ca intra prea mult in cilindri si scapa vaporii pe langa segmenti, in baia de ulei. Daca paharul ramane gol (doar cu vaporii de ulei condensati), atunci apa e bine dozata.

 

In ce priveste electroliza apei, am sistat experimentele deocamdata. Se pare ca materialele folosite de mine nu au fost chiar cele mai potrivite pentru un randament bun. Cand voi avea iarasi un pic de timp si disponibilitate, este posibil sa reiau activitatea. Momentan am alte prioritati. Pentru cei interesati, exista topicuri dedicate generarii de hidrogen (HHO) pe inca doua forumuri romanesti (cel putin) si pe altele straine. Unii au obtinut rezultate foarte promitatoare. Cautati si... veti gasi!

 

 

Numai de bine tuturor!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

nu ar fi rau sa faci trimitere la ceva lincuri...

Share this post


Link to post

Prietene, nu sunt sigur ca politica forumului permite asta...

Share this post


Link to post

multumim frumos .. studiez si eu problema de ceva vreme

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...