Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Nu sun redus mintal dar...?CUM POTI SA FACI IDLE LEARN-ul CORECT(ca in manual)DACA NU PORNESTE

A/C pe timpul iernii(cand sunt probleme cu relantiul)?

Astepti o zi cu temperatura in jur de 0 grade sau dai "ignore" la pasul cu A/C.

In fond nu toate masinile au A/C si oricum in perioada asta o sa-l folosesti mai putin (si atunci cand il folosesti nu consuma asa multa putere).

Share this post


Link to post

Parerea mea e... cam asa :)

Daca urmezi procedura, adica astepti ca motorul sa ajunga la temperatura de regim, atunci ai destul de multe sanse ca atunci cand ajungi la faza cu A/C-ul, asta sa porneasca. Fix pentru motivul pe care-l spuneam de curand undeva pe aici si anume ca neffind curenti de aer de la deplasarea masinii, e posibil ca temperatura in compartimentul motor sa creasca suficient astfel incat presiunea agentului sa creasca si A/C-ul sa-si dea drumul. Daca nu se intampla nu-i nici-o paguba, inseamna ca n-o sa porneasca de fel si atunci nu exista motive de "compensare" a ralantiului. Probabil, mai spre primavara-vara, cand va fi nevoie de A/C, procedura va trebui reluata.

Share this post


Link to post

Salut baieti.

Stiu ca exista un topic special ptr. bujii dar dat fiind ca o parte din problemele aparute la Aprinderea MIL sunt date si de calitatea bujiilor mi-am permis sa atasez cateva randuri dintr-un test efectuat pe mai multe tipuri de bujii cate se gasesc in comert.

Sper sa ne ajute sa decidem ce bujii sa punem luand in considerare parerile unor specialisti, date in acest test efectuat de o revista ruseasca cunoscuta.Au fost testate bujii cu electrozi laterali multipli a urmatorilor producatori:

 

-Beru Ultra X79 , Frantza

-NGK BUR6ET , Japonia

-Champion N9BYC4 ,UE

-Brisk PremiumLOR15 LGS, Cehia

-Finwhale FX510, Germania

-Bosch W7DTC, Germania

-Brisk extra LR15 tc , Cehia

 

Testul a fost efectuat in doua etape, in barocamera, unde in loc de amestec de lucru a fost pompat aer, iar tensiunea a fost micshorata de la nominalii 22 KV, la numai 17 KV, imitandu-se conditzii extreme, cand acumulatorul e descarcat; shi pe un motor standartizat, VAZ 2111, 8 supape, injectzie, controller Yanvari 5.1 2111-1411020-61, sonda Lambda shi fara neutralisator.

Bujiile au fost incercate in cinci regimuri diferite, de la relanti la capacitate maxima. Au fost testate urmatorii parametri :

economicitate

putere

toxicitatea emisiilor

Sau facut referiri in comparatzie cu bujiile standard EZ A17 DVRM, cu care sunt echipate mashinile din uzina. E necesar de mentzionat ca testele au fost efectuate cu bujiile aflate in comertz, neluand in consideratzie autenticitatea lor...

Deci, iata rezultatele testului:

Marirea puterii motorului

 

-Beru -- 3.7 %

-Ngk -- 4.4%

-Champion --5.6%

-Brisk Premium -- 5.1%

-Finwhale -- 6.3%

-Bosch -- 2.6%

-Brisk extra -- 4.8%

 

Economicitate motorului

Beru -- 4.2%

NGK -- 3.9%

Champion -- 4.1%

Brisk Premium -- 3.0%

Finwhale --0.7%

Bosch -- 3.2%

Brisk Extra -- 1.6%

 

Micshorarea toxicitatzii emisiilor

 

-Beru -- 57.8% (!)

-NGK -- 37.1%

-Champion -- 28.9%

-Brisk Premium -- 39.0%

-Finwhale -- 29.8%

-Bosch -- 4.6%

 

 

Multi se intreaba , in ce mod constructia bujiei influentzeaza asupra puterii, toxicitatii emisiilor si economicitatii motorului. Din toti factorii ce determina aceste caracteristici, de bujii cel mai mult depinde viteza arderii amestecului.Arderea e cu atat mai efectiva, cu cat e mai mare sursa primara de aprindere ( de fapt, luminisul dintre electrozi) si temperatura scanteii. Din experientele din barocamera s-a observat ca bujiile Bosch periodic dau scantei rosii, reci, temperatura caror e de circa 3000 grade Kelvin, iar scanteile alb albastre , fierbinti, d.e. bujiile Beru shi NGK, corespund temperaturii de 4000 grade Kelvin. Faza e in faptul ca viteza de propagare a arderii e direct proportionala cu patratul temperaturii.

Alt parametru e luminisul. Leaderii puterii , bujiile Champion shi Finwhale, se deosebesc cu luminisuri mai mari, de 1.1 mm. Dar la Brisk Premium valoarea lui e shi mai mare, dar dupa putere ele sunt inferioare celor mentzionate mai sus. De ce? Raspunsul e simplu, scanteile Brisk-ului sunt mai reci , adica au o energie mai mica...

Mai e un alt factor decisiv, shi anume constructzia. Amintitzi-va cum sunt construite bujiile cu un electrod lateral shi cele cu electrozi multipli. In primul caz frontul aprinderii e limitat de suprfatza electrodului lateral -- desvoltarea intensiva a arderii incepe numai dupe ieshirea ei dintre electrozi. Iar la bujiile cu electrozi laterali multili , dimpotriva, luminisul e deschis shi desvoltarea frontului de ardere se produce instantaneu.

 

Deci, top bujii cu electrozi multipli

 

-Beru -- 9.0

-NGK -- 8.9

-Champion -- 8.7

-Brisk Premium --8.5

-Finwhale -- 8.4

-Bosch -- 7.9

-Brisk extra --6.5

 

Ramane sa hotarati singuri ce sa alegeti.

 

CIPRIAN

Share this post


Link to post

Hallo ! Again

Va spuneam acum cateva zile ca vreau sa schimb bujiile.Azi asta am facut.

M-am prezentat la serviceul Chevrolet ptr. a schimba vechile bujii Bosch(tot de ei puse) cu unele noi, marca Beru(cu 4 electrozi, care cica sunt super) si daca tot am ajuns la service am pus problema becului galben care mi sa aprins in bord acum cateva zile(intermitent ce-i drept).I-am sfatuit pe mecanici ca ar fi bine sa-mi reseteze ''calculatorul'' ptr. a sterge erorile aparute cand nu statea in relanti(pornea dar dupa cateva sec. se oprea).Au montat aparatul dar ... stupoare:nu aparea nici o eroare, totul era O.K. ca si cum masina ar fi functionat perfect.

Cum este posibil ca masina sa nu funtioneze corect iar calculatorul sa nu inregistreze acele erori?

Dupa schimbarea bujiilor masina este mai ''puturoasa''; o sa-si revina sau...?

Pe aparatul lor turatia la relanti era de 760 rpm in conditiile in care am facut si IDLE LEARN.Cum fac sa o aduc la 850rpm?

 

 

 

Cu respect : CIPRIAN

Share this post


Link to post

Cine a facut Idle Learn ? Dupa cum arata turatie de ralanti, nu s-a intrat in procedura, vreodata.

Share this post


Link to post

Ce cod au bujiile beru pe care le-ai pus?

Share this post


Link to post

Salut.

Ma intrebai de procedura IDLE LEARN.Eu am facut-o dupa indicatiile date de voi(cred ca de vreo 5 ori-ultima oara dupa ce am schimbat bujiile.Am vrut sa o fac la service Chevrolet dar...din pacate mecanicii sunt ''ursi''.Degeaba au aparatura ca... .Poate o sa o fac cand trec prin Constanta).Oricum nu stiu ce sa intamplat :o ri nu am facut-o corect(procedura) ori exista o problema cu masina.Masina tot da sa se opreasca asa ca in fiecare dimineata cand o pornesc tin apasat acceleratia 1 min.Astept sa se incalzeasca si o sa fac din nou IDLE LEARN(Am de gand sa curat IAC, sa resetez calculatorul(prin scoaterea sigurantei F-16, apoi sa refac procedura IDLE LEARN - probabil ca nu am facut-o corect; dar de 5 ori?).De ce calculatorul nu interpreteaza acele opriri ale motorului ca pe niste erori?La service mi-a spus ca nu am nici o eroare in conditiile in care motorul s-a oprit de vrei 7 ori iar in bord mi-a aparut motorul galben INTERMITENT?Acum sa stins

Bujiile sunt cele indicate de topul din revista-BERU, made in France (Ultra-X).

 

Salutari din Slobozia.

 

CIPRIAN

Edited by ciprian_nichita

Share this post


Link to post

Ma indoiesc ca s-a facut exact cum este scris, mai bine ne povestesti, dar in alt topic (suntem demult offtopic pe acest subiect). Daca ECM-ul sesiza demararea procedurii, atunci finalizarea era la turatia normala de ralanti. Asa, fie n-a intrat in procedura, fie IAC-ul este blocat (lucru greu de crezut la nr. de km raportati).

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Bujiile sunt cele indicate de topul din revista-BERU, made in France (Ultra-X).

 

CIPRIAN

 

Ultra-X este tipul/modelul.Sa inteleg ca nu te-a interesat daca au codul recomandat pentru motorul tau si ai pus ce s-a nimerit?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Ultra-X este tipul/modelul.Sa inteleg ca nu te-a interesat daca au codul recomandat pentru motorul tau si ai pus ce s-a nimerit?

 

 

O sa ma uit la codul de pe cutie si o sa-ti comunic.Oricum inainte sa schimb bujiile m-am interesat la serviceul Chevrolet si mi sa spus ca se potrivesc si ca sunt super dar... ca de obicei se pun la motoare mai puternice(1.6 in sus-de turatie).Cum Kalosul meu are 16v. - am considerat ca este de turatie(motorul) si...le-am pus.

 

Bujiile din cate tin minte sunt prezentate exact ca mai sus -BERU Ultra-X 79

 

Ultra-X este tipul/modelul.Sa inteleg ca nu te-a interesat daca au codul recomandat pentru motorul tau si ai pus ce s-a nimerit?

 

 

Aaaaaaaaa! Sa nu uit.Odata cu schimbarea bujiilor am intrebat si de benzina.Atat mi-a trebuit.Se stransesera mecanicii in jurul meu ca la circ.Cica sa nu mai pun Efix 95 de la ROMPETROL (este cea mai ''proasta)ci sa pun de 98 de la orice alta benzinarie.M-am luat de ei:pai bine mai tupeistilor, acum 2 ani tipati la mine ca sa bag Efix de 95 iar acum va uitati la mine curiosi ca la urs, ca si cum nu tot voi mi-ati spus de care sa bag.Cica s-ar fi dus ei la pregatire (nu stiu unde) si ca acolo le-ar fi spus ca la Kalos si la Aveo sa se puna benzina de 98 dar nu de la Rompetrol(asta ar fi cauza cu supapele).Eu oricum nu am de gang sa schimb benzina- ultima oara cand am facut-o sa aprins tot bordul si am schimba supapele si catalizatorul)

Edited by ciprian_nichita

Share this post


Link to post

Cifra termica la bujiile X 79 este prea mare (bujii prea reci) pentru motorul tau. UXF 56 sunt mai adecvate, dupa datele gasite pe net, dar fara testari, nu se poate pronunta cineva. Intr-adevar, bujiile Beru X 79 sunt pentru motoare turate, adica cele pe care soferul este obligat de imprejurari sa le tureze, cifra termica intre 7 si 9. Pentru motoarele DOHC de 1,4L este nevoie de maxim 6 la cifra termica, dupa scala producatorilor. La loganeala din aglomeratiile urbane, o cifra de 5 este numai buna, cu conditia ca la evadarea in extra-urban sa nu se apeleze la turatiile maxime, lucru rar intalnit, la majoritatea, din ce am citit eu.

Share this post


Link to post
Cifra termica la bujiile X 79 este prea mare (bujii prea reci) pentru motorul tau. UXF 56 sunt mai adecvate, dupa datele gasite pe net, dar fara testari, nu se poate pronunta cineva. Intr-adevar, bujiile Beru X 79 sunt pentru motoare turate, adica cele pe care soferul este obligat de imprejurari sa le tureze, cifra termica intre 7 si 9. Pentru motoarele DOHC de 1,4L este nevoie de maxim 6 la cifra termica, dupa scala producatorilor. La loganeala din aglomeratiile urbane, o cifra de 5 este numai buna, cu conditia ca la evadarea in extra-urban sa nu se apeleze la turatiile maxime, lucru rar intalnit, la majoritatea, din ce am citit eu.

 

Ok. Tu esti din Brasov unde temperaturile sunt mai scazute.Ce bujii imi recomanzi?(care s-au potrivit la tine bine-bujii calde)Eu am vrut sa pun inainte Brisk cu 3 electrozi dar nu am gasit.Maine o sa le schimb.

 

Merci anticipat

 

Ok. Tu esti din Brasov unde temperaturile sunt mai scazute.Ce bujii imi recomanzi?(care s-au potrivit la tine bine-bujii calde)Eu am vrut sa pun inainte Brisk cu 3 electrozi dar nu am gasit.Maine o sa le schimb.

 

Merci anticipat

 

 

Daca tot spuneti ca nu am facut bine IDLE LEARN poate o sa trec prin Bucuresti si o sa ma ajutati voi.Ce spui Abram Burel?

Share this post


Link to post

Sau poate treci prin Constanta la o intalnire si s-ar putea sa primesti bonus si o curatare de IAC... Sa nu ma intelegi gresit: tu le cureti, noi dam indicatii... :)

Share this post


Link to post
Sau poate treci prin Constanta la o intalnire si s-ar putea sa primesti bonus si o curatare de IAC... Sa nu ma intelegi gresit: tu le cureti, noi dam indicatii... :)

 

 

Sa facut baieti dar nu promit data(lucrez la puscarie asa ca nu prea am timp liber).Imi dati si chei?

(scule-, surubelnita- sunt terminat cu sculele)

Edited by ciprian_nichita

Share this post


Link to post

Last :o fftopic:

 

Tu vino ca si de restul nu iti face griji... :)

Share this post


Link to post
... Tu esti din Brasov unde temperaturile sunt mai scazute ...

Temperaturile de la Bv n-au nicio legatura cu "temperatura" bujiilor.

Share this post


Link to post

Ma intresa ce bujii ai pus tu de-ti merge masina fara probleme.Conteaza si temp. din moment ce iarna pui calde iar iarna reci(dupa cum apare in recomandarea de site-uri).

Urari de bine si astept raspunsul...

 

Ciprian

Edited by Mircea
Nu mai cita inutil mesajul anterior!

Share this post


Link to post

Salutare baieti!

Din pacate asta seara cad veneam de la munca mi-a aparut in bord ''motorasul galben'' ,de aceasta data definitiv.Motorul merge la fel(nu da semne ca ar incepe sa trepideze), se aude normal, singura diferenta este lumina galbena din bordul masinii.

Ce sa fac?Masina a iesit din garantie de 3 luni in conditiile in care au mai fost schimbate odata supapele si catalizatorul.

Va intreb:Nu exista posibilitatea ca acele supape, catalizator sa fie in garantie?(ma gandeam sa ma duc la serviceul Chevrolet si sa le spun problema(sa le schimbe pe garantie).Cand am schimbat supapele si catalizatorul masina avea 18kkm iar acum 29kkm.

Benzina pun de la Rompetrol Efix 95 iar ultima oara am adaugat si aditiv de curatare a supapelor si catalizatorul.(nu stiu cum se numea, ceva de la 2+2)

Primul semn a aparut acum 3 saptamani(motorasul din bord se aprindea intermitent apoi sa stis singur), apoi acum 1 saptamana iar astazi sa aprins definitiv.

CE SA FAC?Va rog nu ma lasti ''balta''  <img src= (">

 

Cu respect CIPRIAN

Share this post


Link to post

Neavand simptome de scadere a puterii, nu cred sa fie calamina de vina. Cauta un tester OBD2 si vezi intai codul de eroare. Nu mai retin daca ne-ai spus, de ce ai schimbat catalizatorul la numai 18000Km?

Share this post


Link to post
Neavand simptome de scadere a puterii, nu cred sa fie calamina de vina. Cauta un tester OBD2 si vezi intai codul de eroare. Nu mai retin daca ne-ai spus, de ce ai schimbat catalizatorul la numai 18000Km?

 

Salut!

Vechea poveste.Aprinderea in bord a ''motorasului'', trepidatii la pornire si nu numai.Atunci eram mai novice in problemele create de aceasta masina, (acum...la fel de novice) am fost la service unde mi-au spus ca trebuie sa schimb supapele si catalizatorul si...cam atat.Eu imi fac griji sa nu cumva sa-si reia vechile obiceiuri.

Practic masina merge OK, motorul toarce frumos mai ales dupa curatarea IAC, scos borna baterie si facut un IDLE LEARN care cred eu ca funtioneaza din moment ce nu da sa se opreasca(de mult nu am mai auzit motorul sa ''mearga'' asa de bine-ma refer la zgomotul produs-practic nu se aude).

CE FAC CU MARTORUL? CUM SA-L STING? ARE TOANE:CAND SE APRINE , CAND SE STINGE.

O sa-i mai pun un aditiv de curatare a supapelor si a catalizatorului si... mai vedem.

VREAU IDEI!CE SA FAC?(partea cu turatul nu stiu cati km...ma cam lasa rece-alta posibilitate nu exista?).

Spuneai ca daca nu trepideaza nu este este la supape;atunci de la ce este(de ce se aprinde martorul in bord?)

 

Multumesc!

 

CIPRIAN

Share this post


Link to post
VREAU IDEI!CE SA FAC?(partea cu turatul nu stiu cati km...ma cam lasa rece-alta posibilitate nu exista?).

CIPRIAN

 

Cifra termica la bujiile X 79 este prea mare (bujii prea reci) pentru motorul tau. UXF 56 sunt mai adecvate, dupa datele gasite pe net, dar fara testari, nu se poate pronunta cineva. Intr-adevar, bujiile Beru X 79 sunt pentru motoare turate, adica cele pe care soferul este obligat de imprejurari sa le tureze, cifra termica intre 7 si 9. Pentru motoarele DOHC de 1,4L este nevoie de maxim 6 la cifra termica, dupa scala producatorilor. La loganeala din aglomeratiile urbane, o cifra de 5 este numai buna, cu conditia ca la evadarea in extra-urban sa nu se apeleze la turatiile maxime, lucru rar intalnit, la majoritatea, din ce am citit eu.

 

Cea ce ti-a explicat aici tolin nu trebuia sa te lase rece.

Bujii reci=ardere incompleta a benzinei = misfire

Share this post


Link to post
O sa-i mai pun un aditiv de curatare a supapelor si a catalizatorului si... mai vedem.

Aditivul ala curata supapele si injectoarele. Folosit in exces nu face bine catalizatorului.

Share this post


Link to post
CE FAC CU MARTORUL? CUM SA-L STING? ARE TOANE:CAND SE APRINE , CAND SE STINGE.

O sa-i mai pun un aditiv de curatare a supapelor si a catalizatorului si... mai vedem.

Pai cred ca am fost clar: scanare si dupa ce vezi codul de eroare vei sti ce trebuie sa faci.

Chiar dupa ce se stinge martorul, codul de eroare ramane memorat.

Nu stiu ce-i tot dai zor cu catalizatorul. Ala nu se infunda in 18 mii Km decat daca sunt probleme grave la motor sau ai mers cu altceva in loc de benzina fara plumb. Si pentru curatat nimic nu-i mai bun ca un drum lung la 3500 rpm. Nu mai leneviti tovarasi motoarele E-TEC II! Au limitarea la 6500.

Share this post


Link to post

OFF Topic:

Nu mai leneviti tovarasi motoarele E-TEC II! Au limitarea la 6500.

eu am uitat de cateva ori ca la 6500 se "opreste"... ;)

cred ca vroiam sa ajung la 8000 ... :D

 

ON:

Mi s-a aprins si mie MIL undeva pe la 12000Km...dupa primul reset, la putin timp s-a aprins din nou...si inca o data reset...De atunci si pana acum (putin peste 36000) nu am mai avut nici un fel de problema...

"Mersul" nu s-a schimbat deloc...adica de la Km8 pana acum am pastrat acelasi stil de condus.

Bujiile s-au schimbat la revizia de 30000 (27500 de fapt)...

A aparut si la mine ipoteza cu desfacutul si curatatul supapelor, dar ma bucur ca nu am ajuns pana acolo...(nu sti niciodata la ce sa te astepti dupa o mana romaneasca in motor).

Oricum ideea e ca nu au mai revenit simptomele, si sper sa nici nu mai revina...

IDLE Learn am incercat sa-i fac o singura data, nu stiu daca "a iesit" sau nu...ideea e ca nu am simtit nimic diferit dupa, sau cel putin macar ceva placebo...dar nu...La fel si cu ECM reset...

Singurul lucru real, si de care pana in momentul asta sunt multumit de alegere...am schimbat "sursa" alimentarii cu benzina ... nu stiu daca asta a ajutat cu adevarat, sau nu...poate doar coincidenta...

Masina nu prea vede sub 2500-3000 decat la ... plecarea de pe loc... ;)

 

P.S. pentru cei care nu au incercat pana acum "senzatia"...sa incerca sa mearga de la 3500rpm in sus...are motorasul asta un sunet de nu l-ai mai "cobori"...

P.S.2: pana si la vechea masina pe carburatie sub 2500-3000 nu vedea...chiar daca "afecta" consumul...Nu stiu, poate m-am si invatat sa le tin sus...poate deasta vreau acum un motor cu "cursa" pana la 8000rm...Nu mai vreau limitare la 6500...pai cum vine asta...cand sunt mai multumit de motoras el sa zica stop? Nu mai sunt copil sa nu-l lasi sa termine batonul de ciocolata, ca, vezi doamne nu face bine.... :P

 

:lollol:

Share this post


Link to post
...are motorasul asta un sunet de nu l-ai mai "cobori"...

 

Eu prefer sa nu-l aud deloc :D

 

Ciprian, ai doua variante mari si late:

1. Ori te dai pe mana celor de la service (doar daca esti inca in garantie, altfel incerci 2 pana obosasti)

2. Ori incerci pe indelete sfaturile de pe aici.

 

Am eu asa o impresie ca mergi subturat. Nu-i nicio rusine :) dar combinat cu bujii reci e cam nasol. Chiar daca nu e asta cauza, cu siguranta accentueaza consecintele. Asa ca eu zic sa mergi la un magazin Daewoo si sa iei niste bujii originale. Daca vrei sa pui altele, cere mai intai sfatul cuiva care se pricepe pe bune, nu te da pe mana "cunoscatorilor".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...