Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Cum tratam cu samsarii?

Recommended Posts

Am posibilitatea sa schimb un Cielo din 96 + diferenta pe o Nubira din 2002. Problema ca masina e vanduta de un samsar. Masina arata impecabil, merge f. bine, si omul a acceptat s-o testez si in service. Ar fi o problema cu garantia, a umblat la kilometraj (l-a dat la 7000; cand i-am zis ca se vede ca are mai mult, a recunoscut ca a umblat si ca de fapt are 25000); banuiesc ca in cazul asta am pierdut garantia, desi ar mai avea inca un an.

Chestia e ca mi-e frica sa nu faca vreun smen cu actele. El zice ca masina a fost cumparata cu banii jos, insa n-am vazut cartea de identitate inca, iar masina e radiata, are numere provizorii.

Ce-mi da de gandit e faptul ca ne-am inteles la diferenta la telefon, inainte sa vada Cielo, iar cand ne-am intalnit nici n-a vrut sa se uite la Cielo, s-o probeze, a zis ca e ok.

 

Ati patit sau ati auzit de probleme cu samsarii? La ce sa casc ochii mai bine?

Share this post


Link to post

Parerea mea: eu nu as face un schimb in general (poate la casa, si ala prin banca...), mai ales in conditiile date, oricat de interesant ar parea...

Share this post


Link to post

...nu cumva pe samsar il cheama Iordan si are Nubira aia break de pe Autovit ?

Share this post


Link to post

eu accept doar sa vind la samsar...dar in nici un caz n-as cumpara de la ei.

dacia am vindut-o la un samsar(n-am stiut ca e samsar)...am aflat mai tirziu...

Share this post


Link to post
...nu cumva pe samsar il cheama Iordan si are Nubira aia break de pe Autovit ?

 

Exact. Stii cumva mai multe?

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca treaba pute , si pute tare ... cum adica a zis ca este ok , desi nu ti-a vazut Cielo-ul ? Cum se face ca merge asa la risc sa dea o presupusa Nubira buna pe un Cielo care habar nu are cum arata ( chiar si cu diferenta de bani ) :shock: ? Inseamna ca vrea cu orice pret sa scape de Nubira ... Eu unul nu as face asa ceva ...

 

Si care-i treaba cu Iordan asta ? Sunt curios acum ...

Share this post


Link to post

avind in vedere ca a dat km inapoi (si n-ai de unde sa stii cu cat), mi se pare clar, concluzia e una singura : nu fa afacerea!

 

n-ai de unde sa stii cu ce te mai minte. mai ales ca nici nu-l interesa cielo-ul.

e prea dubios.

Share this post


Link to post

...in 2001 la sfirsitul lui noiembrie(coincidenta) am facut schimb cu Roman(tot negronez) Nova-Cielo la care m'au cam ars(la vremea respectiva) ... si a aparut si Jordan pe'acolo , impresia aceeasi ca si la Roman ---- banditi care joaca cartea cinstei(si ai naibii se pricep) .

 

Pot sa-ti dau citeva "sfaturi" :

-uita'te bine la acte , serii , verifica anul de fabricatie(la asta cam trag teapa)

-dute cu cineva , daca se poate cu figura fioroasa .

-nu te lasa ametit/prostit de gashca de tigani care apare instant de nicaieri :roll:

-verifica mashina , cauciucuri(sa nu fie peticite la interior) , habitaclu si cere proba cu masina sa vezi cum merge .

-trateaza'i distant :!:

-TRAGE DE PRET CIT POTI DE MULT :!: (oricum iesi in pierdere la schimb)

-si ce'ti mai trece tie prin cap

 

 

P.S. ...pai normal ca nu'l intereseaza Cielo ca el il ia si'l duce la fatzuit --se pare au pe cineva la Autonet -- si'l scoate boboc ( deci nu'i nici un mister in asta :!: )

Share this post


Link to post

Daca faci afacerea sunt sigur ca vei pierde instant.

Ei cu asta se ocupa .

Cineva spunea " Daca vrei sa cistigi la ruleta atunci cumparati un Cazino"

Eu unul nici pe bani nu le-as vinde Cielo .

Cauta un om caruia sa-i vinzi Cielo si care sa se bucure de el si cumpara o Nubira la primul proprietar dovedit cu acte ( factura , asigurare CASCO etc )

Poate vei cheltui mai mult dar vei fi mai linistit .

Apropo daca o iei de la gembas prima chestie buna ar fi sa schimbi alarma si cheile. -- sau sa te muti in alt oras

Share this post


Link to post

Vorba voastra:la samsari nici cu bani nu le-as da masina.Prin '95 cand am vandut masina m-a phootoot unu' la cap de m-a inebunit.Dar pana la urma am luat pe ea ce am cerut.Nu i-am lasat nici de-al drak la pret.Ba inca am fost mai samsar ca el:i-am vandut Rc Sony luat prin '93-'94 cu 120.000 la 1.000.000.

Oricum de atunci am mai schimbat una dar pe asta am vandut-o unei familii.

Share this post


Link to post
P.S. ...pai normal ca nu'l intereseaza Cielo ca el il ia si'l duce la fatzuit --se pare au pe cineva la Autonet -- si'l scoate boboc ( deci nu'i nici un mister in asta  :!: )

 

Shit, si io tocmai la Autonet ma gandeam sa ma duc sa pigulesc Nubira.

 

Merci mult pt. informatii tuturor: o las balta. Desi ma tenta mult Nubira, arata si merge excelent...

Share this post


Link to post

Cartea de identitate nu ti-a aratat-o ca sa nu vezi de cate ori a fost inmatriculata. Samsarii prefera sa cumpere masina deja radiata si au tot interesul sa o dea pana la expirarea numerelor rosii, caci daca expira trebuie sa o inmatriculeze pe numele lor si mai apare o propietar in carte si nu mai tine vrajeala cu " prim propietar, tinuta in garaj 10 000 km din 2002".

Ar fi necesar sa ceri si factura originala, unde vezi modalitatea prin care a platit.

Sfatul meu este sa nu faci schimbul si cauta sa vinzi tu Cielo, vezi ca sub de 3500 de euroi e crima curata sa-l dai. Baga pur la greu in tapiterie si freaca da-i un polish, silicon pe furtunele de la motor, ambipur; in ziua cand te duci in targ ia un mop si da-l cu silicon de bord si da-i pe masina sa luceasca sa ia ochiu la fraer. Ce tie iti strica 3800 4000 eur?

Pt Nubira ia Romania Libera de luni si suna si dupa voce si vrajeala apreciezi daca dai peste un nou samsar.

Share this post


Link to post

Bag si eu un sfat. Nu te complica, eu din principiu nu as face afaceri cu tiganii, nu ma intereseaza daca ma considera lumea rasist sau cine stie ce (daca hitler ii baga la lagar pe ei in loc de evrei eu personal ii faceam statuie in centru). Am stat cu unu' in camera anu trecut si nu-mi mai trebuie sa am de-a face cu ei. Nu cred ca merita riscul la care te expui pentru ceva euro in plus. Fa afaceri cu oameni care macar de suprafat nu par dubiosi.

Share this post


Link to post
...vezi ca sub de 3500 de euroi e crima curata sa-l dai. Baga pur la greu in tapiterie si freaca da-i un polish, silicon pe furtunele de la motor, ambipur; in ziua cand te duci in targ ia un mop si da-l cu silicon de bord si da-i pe masina sa luceasca sa ia ochiu la fraer.  Ce tie iti strica 3800 4000 eur?

 

:rotfl: Mai, tu vrei sa-ti zicem si tie tot Iordan? :rotfl:

Share this post


Link to post

:X Scuze, eu is mai incet la minte, ce inseamna samsar after all? Inseamna cumva indivizi care fac trafic de masini si din asta traiesc? :!:

 

 

Bingo :!: meserie frumoasa , nu :?: :lol:

Share this post


Link to post
:rotfl:  Mai, tu vrei sa-ti zicem si tie tot Iordan?   :rotfl:

Adica tu nu ai ciupi cat se poate cand vinzi masina, nu? Daca te fura toti pe fata pamantului de ce sa nu furi si tu?

Share this post


Link to post
Adica tu nu ai ciupi cat se poate cand vinzi masina, nu?

 

Io stiu? ...poate. Da' pan' acum n-am dat masina decat la prieteni. :)

 

Daca te fura toti pe fata pamantului de ce sa nu furi si tu?

 

...probabil pentru ca sunt mai fraier. :?

 

Pai, prima masina mi-au furat-o. Ce era sa fac, sa "iau" si eu p-a altuia? :shock:

Share this post


Link to post

vezi ca o nubira cu numere rosii nu e neaparat masina radiata, poate sa fie si de-aia adusa din strainezia, mai ales daca zici ca nu ai vazut inca cartea de identitate. am mai vazut de-astea pe autovit, si nu spun ca e adusa masina ca daca e daewoo te gandesti ca e sigur din romania.

Share this post


Link to post

Pai daca ar fi din strainezia ar trebui s-o dea mai scumpa si sa se laude cu chestia asta, nu? Ca cica aia au drumuri mai bune... io asa am vazut ca suna anunturile... "nerulata in romania"...

Share this post


Link to post

Sfaturi:

1.Verifica seriile de la motor si caroserie sa fie seriile exacte ca cele din carte si certificat.

2.Daca este specificat in carte cumpararea in rate neaparat sa aiba dovada achitarii integrale de DWAR.

3.Mergi cu ea cel putin 30 minute in forja 3-4000 rot/min si apoi verifica scaparile de gaze sus in carter la buson si la joja de ulei cu motorul pornit.

4.Intoarceri cu directia maxim si la stanga si dreapta mai ales la plecari de pe loc pt a verifica eventuale batai de planetare.

5.Frane si viraje scurte pe piatra cubica sau drumuri cu gropi.

6.Verificare sus pe rampa sau canal eventuale pierderi de ulei,lovituri,suduri,carpeli,jocuri suspensie si directie,(mecanici si samsarii bucuresteni au traditie in a impana bucsile la brate cu distantiere de cauciuc si foite de tabla pt a le elimina jocurile).

NU dai masina si actele tale sau banii decit in momentul cand ai verificat tot in amanunt si decit in momentul cand masina lui a fost radiata si totul in regula la fisc si celelalte acte.Iei cu o mana si dai cu alta pentru ca nu e de glumit in ziua de azi cu nimic.Alt aspect:stabileste exact suma de bani si moneda respectiva pentru ca msai sant cazuri cand o dau la intors si vror alta moneda si te duc la casa de schimb unde au ei apele aranjate.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Parerea mea este ca daca vrei sa-ti cumperi un autoturism CORECT fa tot posibilul si NU trata cu samsarii caci vei lua 99% teapa. Iar daca te duci cu un mecanic foarte bun nu vei reusi niciodata sa-ti cumperi de la samsari masina deoarece in mare, mare masura sunt MASLUITE. Ori o cumperi de la cineva cunoscut si ii cunosti istoria, ori daca nu este bine sa-ti cumperi una noua in rate, leasing. Exista si persoane serioase de la care poti cumpara masini second hand si acolo unde pretul este mai maricel sa stii ca in prop. de 50% si chiar mai mult masina este si intretinuta cu atat mai mult daca are carte service si acolo sunt mentionate toate ,,miscarile" facute.

Share this post


Link to post
Am posibilitatea sa schimb un Cielo din 96 + diferenta pe o Nubira din 2002. Problema ca masina e vanduta de un samsar. Masina arata impecabil, merge f. bine, si omul a acceptat s-o testez si in service. Ar fi o problema cu garantia, a umblat la kilometraj (l-a dat la 7000; cand i-am zis ca se vede ca are mai mult, a recunoscut ca a umblat si ca de fapt are 25000); banuiesc ca in cazul asta am pierdut garantia, desi ar mai avea inca un an.

Chestia e ca mi-e frica sa nu faca vreun smen cu actele. El zice ca masina a fost cumparata cu banii jos, insa n-am vazut cartea de identitate inca, iar masina e radiata, are numere provizorii.

Ce-mi da de gandit e faptul ca ne-am inteles la diferenta la telefon, inainte sa vada Cielo, iar cand ne-am intalnit nici n-a vrut sa se uite la Cielo, s-o probeze, a zis ca e ok.

Ati patit sau ati auzit de probleme cu samsarii? La ce sa casc ochii mai bine?

1. O sa va dau si eu cateva indicatii daca aveti de gand sa lucrati cu samsarii. In primul rand daca este vorba de un schimb de masini, oricum ai suci problema tot iei teapa, asa ca este exculsa varianta asta.

2. Samasarii nu se uita niciodata la masini cand cumpara de la un om de rand, decat daca iau iei masina de la un alt samsar (se intampla foarte rar). In rest ii intereseaza tot felul de lucruri care par nimicuri pentru omul de rand. De ex. se uita daca anul fabricatiei este cel din CI, altfel masina este mai veche cu 1 an. Daca aveti masina fabricata in Decembrie si cumparata dupa 1 Ianuarie, atunci samsarul va scoate pe nas chestia asta rau de tot, etc.

Ei oricum le iau si apoi cand le vand le fac de arata mai bine decat cand ies de pe poarta fabricii: tot felul de spray-uri (totul luceste), tot felul de ciobanii ca sa nu zdrangane (stiu samsari care bagau rumegus pe la Dacie pe nu stiu unde, ca sa nu se mai auda troncanituri)

3. Daca vreti sa vindeti o masina si banuiti potentialul cumparator ca e samsar, va dau cateva idei, la care sigur pune botu' samsaru:

-masina in nici un caz nu trebuie sa fie data cu polish, silicoane sau alte zorzoane, trebuie sa para cat mai naturala. Sfatul meu ar fi chiar sa fie destul de prafuita masina, sa nu para ca a fost manarita

-neaparat kilometrajul trebuie dat inapoi (daca se poate)

-daca masina are o varsta, si i-ati dat kilometrajul inapoi mai mult, vedeti ca ei se uita "din mers" la tot felul de nimicuri la care nici nu va trece prin cap. De ex. se uita la partea din fata a manerului de la schimbator (chiar si pe teava de la schimbator), care se toceste odata cu trecerea kilometrilor, si indiferent cat de mult polishati masina, ala este un barometru pentru el (bineinteles ca el nu va spune de unde si-a dat seama). Uzura se mai vede la discuri, la cauciucuri, fumul scos gaurica de la joja daca este scoasa, etc.

-trebuie sa pareti cat mai naiv

-daca masina care i-o vindeti indeplineste criteriile de mai sus (nespalata in primul rand, kilometraj inapoi, etc.) nu lasati la pret sub nici o forma (asta il convinge ca sunteti chiar naiv, din moment ce nu stiti sa negociati, adica sa lasati la pret)

-banii care ii luati de la el, puneti-l sa vi-i depuna intr-un cont la banca (daca faceti treaba in Bucuresti, BCR-ul e aproape)

-daca masina are rugina si mai este si cursa pe tabla din cauza apei, inainte de a o prafui pentru vanzare, frecati zonele alea ca sa se curete, apoi le ungeti finut (sa nu fie evident) cu vaselina (cat sa nu mai curga rugina in contact cu apa), si apoi procedati la prafuirea intentionata.

3. Am vandut o masina la un samsar, si chiar l-am facut, care a indeplinit criteriile de mai sus, insa trebuie sa recunosc ca tot un samsar m-a invatat tot felul de trucuri.

4. Cumpararea de la o asemenea persoana este supusa tepuirii, chiar daca duceti masina la un service si o verificati. Oricum la service nu se pot verifica chiar toate lucrurile.

Share this post


Link to post
-daca masina are rugina si mai este si cursa pe tabla din cauza apei, inainte de a o prafui pentru vanzare, frecati zonele alea ca sa se curete, apoi le ungeti finut (sa nu fie evident) cu vaselina (cat sa nu mai curga rugina in contact cu apa), si apoi procedati la prafuirea intentionata.

Eu stiam ca zonele "protejate" cu vaselina astfel se innegresc de mizerie (mizeria se prinde de vaselina) cel mai repede si sunt mult mai vizibile si atrag atentia. Nu-i mai bine sa fie lasate asa?

Share this post


Link to post

Eu i-am facut operatia asta cu cateva zile inainte, dar doar le-am sters cu degetul usor, dar nu am lasat porcoi de vaselina pe ele, ca se intampla ce zici tu si chiar ca se vad naspa.

Oricum rugina tot rugina e, ideea e sa nu iasa in evidenta. Masina care am dat-o eu era alba si avea puncte ici, colo, care de la apa, incepusera sa aiba dare de rugina pe caroserie, de ziceai ca are 20 ani, nu 2 ani cat avea atunci !

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

[-X Apropos afaceri cu samsarii!

Am un bun prieten care a dorit sa-si cumpere o masina mai buna. A gasit un expero de cul. alba, la vreo 32.000 km, dotata cu de toate inclusiv genti magneziu.

Ce mai, era o bijuterie (dupa ce au ,,aranjat-o''). Omul superincantat. Se duce face tipul asigurare casco, dar in rate si plateste primele doua luni. Masina avea numere provizorii, adica rosii.

S-a bucurat de ea exact doua (2) luni. A plecat seara la serviciu si dimineata ajuns in fata blocului a constatat ca parcase altul in locul lui.

Concluzie? Furata! Nici in ziua de astazi nu a mai gasit-o. Singura scapare care a avut-o a fost aceea ca imediat dupa ce a constatat ca i-a fost furata, s-a de URGENTA la asigurator si a platit INTEGRAL asigurarea, dupa care a mers la politie si a anuntat ,,decesul" ei. A recuperat intr-adevar banii pe ea dar... sa tot faci afaceri cu samsarii. mentionez ca nu a gasit la locul faptei nici o urma de geam spart. Deci au plecat oamenii linistiti cu chei potrivite. Aviz amatorilor!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...