Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Ocolirea Cu Doar O Jumatate Din Masina A Bump-urilor

Recommended Posts

Am o nedumerire si nu-i gasesc explicatia: care-i ratiunea pentru care, unii, ocolesc bump-urile de pe carosabil doar cu o jumatate din masina, rotile din stanga ? Cand o fac cu toate rotile, am inteles si nu-i o problema, nu iubesc bump-urile si nici pe cei care le-au pus. Le consider un pericol public, asa ca topicul nu trebuie sa evolueze pe aceasta tema. Deci, care-i smecheria cu evitatul doar pe rotile din stanga ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In primul rand consider ca speedbumps-urile sunt la fel de utile pe cat sunt de enervante! Chiar te fac sa incetinesti! In niciun caz nu reprezinta un pericol, ba din potriva: plasate in locuri strategice pot salva vieti.

 

Presupun ca "logica" in a urca pe bumps doar cu 2 roti este aceea de a limita uzura masinii :rolleyes: (cred ca este si un pic mai comod pt. pasageri daca le iei doar cu o parte in loc sa te urci cu toata masina )

 

Oricum, sunt ale naibii de enervante si mereu ii pomenesc de bine pe aia care le-au montat.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

N-am stiut ca sunt... preferinte. Eu unul ma uit pa unde pot sa trec macar cu o roata fara sa ma zguduie. In functie de configuratia prostiilor alea, asta se poate face:

- cu rotile din dreapta, daca e vorba de din-alea continue, printre ele si bordura, deoarece de regula nu sunt pana in bordura

- acolo unde "suparatii" au luat unele bumpere d-alea "movilita" poti trece prin gaura respectiva, cu orice roti, daca traficul iti permite :)

Cei ce trec numai si numai cu partea stanga probabil ca sunt cam egoisti :D

Share this post


Link to post

... doar ? Da, pentru unii cred ca-i valabila aceasta explicatie, sa nu simta ei denivelarea. Dar ce explicatie dam in cazul in care unii s-au gandit ca "injumatatesc" uzura masinii ?

Share this post


Link to post

Explicatie? Probabil e vorba de aceeasi explicatie ca si in cazul in care unii soferi conduc cu luminile stinse ca sa faca economie de curent. Extrapoland, ei cred ca fac economie la suspensii :)

Lipsa de informatie.

Pentru masinile cu semisasiu e mai daunatoare trecerea peste bump cu doua roti. Ca sa nu mai spun ca am vazut frecvent cum unii ocolesc complet bump-ul intrand pe contrasens. Manevra si mai periculoasa, de data asta pentru participantii la trafic, nu numai pentru masina proprie.

Share this post


Link to post

1- amortizoarele si elementele suspensiei de pe care parte a masinii se uzeaza mai repede pe drumurile din RO ?

2- cum se schimba elementele suspensiei, individual pe fiecare parte a masinii sau in pereche ?

 

Cum raspunsurile la aceste doua intrebari sunt cunoscute oricui, care ar fi ratiunea in cazul evitarii prin stanga a speedbump-urilor pentru a proteja suspensia ?

Share this post


Link to post

De unde papuci ai scos-o si p-asta cu "cunoscute oricui"? Sunt cunoscute pe naiba! Uite, eu nu cunosc! (e drept ca nu sunt... oricine :D )

Share this post


Link to post

Sa nu-mi spui ca nu stiai ca portiunea de la marginea drumului (dreapta, in cazul circulatiei pe partea dreapta) este mai valurita decat cea dinspre mijlocul drumului si ca suspensia de pe acea parte a masinii se uzeaza mai repede ! La fel, nu te cred cand spui ca nu stiai ca elementele suspensiei se schimba pe principiul simetriei, o caracterista definitorie pentru "oricine". E adevar, principiul este inteles doar de catre cine nu-i oricine, dar el actioneaza inconstient (subconstient, sa nu se inteleaga altceva) la ceilalti.

Share this post


Link to post

:scarpin: @tolin, dar te-ai gândit că poate cei care vizează "uzura pe jumătate" schimbă, periodic, elementele suspensiei de pe stânga cu cele de pe dreapta? :) )

Şi uite aşa, în medie, au economisit uniform 50% din uzură. Ca la anvelope. Păcat că nu se poate face schimbul şi între punţi.

 

Am făcut şi eu, ocazional, aşa ceva (ocolirea), dar doar ca să mai reduc din intensitatea zdruncinăturii. Iar în parcările hypermarket-urilor, spre exemplu, acolo unde sunt amplasate în dreptul trecerilor de pietoni doar pe lungimea unei benzi (câte un şir pe fiecare sens), atunci când nu există trafic (rutier sau pietonal) fac slalom printre ele, pe trecerea de pietoni, şi scap complet de zdruncinături. Nu cred că se poate pune problema minimizării uzurii. Există oricum, 1 milion de linii de tramvai care nu pot fi evitate şi care au o mult mai mare grijă de uzura suspensiei. Sau vă pot recomanda "cu căldură" strada Secuilor, din sect. 4. Bate orice.

Share this post


Link to post
...portiunea de la marginea drumului (dreapta, in cazul circulatiei pe partea dreapta) este mai valurita decat cea dinspre mijlocul drumului si ca suspensia de pe acea parte a masinii se uzeaza mai repede !

Raspunsul asta l-am primit la piese auto daewoo pe vremuri pentru a justifica pretul mai ridicat al pieselor de pe partea dreapta, comparativ cu cele de pe partea stanga, desi se potriveau in oglinda.

Share this post


Link to post

Apropo de uzura a suspensiei: stie cineva bumpsii de pe Dealul Negru, in coborare catre acul ala de par? Geez, acolo chiar ca-ti darami masina!

Sunt 2 bumps pe toata banda, facuti din ciment/bitum inaltat (nici nu-i vezi). Prima data, dat fiind ca sunt amplasati si in panta, nu i-am vazut (noaptea) si am intrat in ei in franare - am zis ca mi-am lasat telescoapele cu roti cu tot acolo.

De atunci sunt mereu atent si ii ocolesc pe contrasens, la fel ca toti cei care le stiu existenta => chiar ca s-a obtinut un pericol public!

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Daca buburuzele nu sunt puse cu dusmanie si au spatiu de o palma intre ele se pot incadra rotile din dreapta in asa fel incat sa treaca printre buburuze.Pentru asta trebuie sa fie spatiu intre buburuze si rotile relativ inguste.Daca reusesti sa incadrezi rotile bine nu se mai simte deloc zdruncinatura. Aceiasi chestie se poate aplica si la cele puse pe doua randuri in zigzag doar ca se trece cu masina oblic si pentru asta e nevoie de spatiu ca sa treci de pe-o banda pe alta.

Share this post


Link to post

Aici nu sunt "buburuze", sunt niste "militieni" care ocupa compact tot sensul de mers. Ocolirea lor, fie doar cu o roata te obliga la intrarea pe contra-sens. Baiul mare este ca sunt foarte multe locurile in care a fost luata aceasta masura, asa ca, la o strabatere dus-intors a orasului, calci zeci de "militieni". Si sa nu credeti ca sunt culcati pe drumurile principale, neh, acelea sunt semaforizate, asa ca pentru unii sunt zeci de ocoliri pe un dus-intors.

Nu discut oportunitatea lor si nici amplasarea lor, dar o sa exemplific pericolul lor. Primul si cel mai stupid obstacol pe sosea a fost pus la max. 3-4 m de intrarea in Poarta Schei si a fost slab mediatizata, prost semnalizata, iar portiunea pe care s-a pus era la o cota mai mica decat restul drumului, incat nici taximetristul care ma ducea acasa in miez de noapte n-a stiut de el si a fost tarziu observat (valabil asta pentru oricine este strain de oras sau pur si simplu trecea pentru prima data pe acolo, intre timp s-a modificat, dar au aparut altele in zone neasteptate si mai prost luminate). De cate ori faceam drumul acesta, taximetristii treceau cu 100 km/h prin poarta aceea, toata stima pentru ei, ca si toata stima pentru taximetristul din noaptea aceea, care a avut prezenta de spirit si indemanarea sa corecteze rotile in zbor, incat la aterizare sa intram pe poarta si nu in zidurile ei (am uitat sa va spun ca drumul de acces prin acea poarta, din directia pe care veneam noi nu este perpendicular pe deschiderea ei). N-are rost sa mai spun cate obiecte de cult au fost enumerate de catre sofer la adresa desteptului care a facut amplasarea si la adresa colegilor care nu l-au avertizat prin statie ! Daca un stranger in the night pateste asta in fata unei treceri de pietoni, cu pietoni pe ea, cate "popice" doboara in loc sa le ocoleasca ? Dau acest exemple reale pentru ca stie toata lumea ca orice "bariera" nu opreste decat pe conducatorul tipic, care oricum incetineste sau opreste in astfel de situatii !

 

Altfel, subiectul discutiei, ratiunea ocolirii, ramane deschis.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ce sa mai spun(em)?! Acum, cu crezutul, ma rog e mai greu ca, deh, parca si cu biserica (sau cu slujitorii ei) sunt probleme :) Pot doar spune ca nu stiam. Eventual, strans cu usa, as accepta ca m-as fi putut gandi macar :D

"Militienii" sunt chestiile alea continue? Si nu e loc de trecut spre bordura cu... dreapta?

Share this post


Link to post

Au umplut si republica Ploiesti de d-astea. Macar sunt "UE", adica nu-s mogaldete de bitum, cum puneau pana acum (si-n dusmanie rau de tot, in diagonala un pic, si inalte rau), ci din cauciuc si cu curbura mare. Si nu e loc sa le ocolesti prin dreapta. La intrarea in oras (dinspre Bucuresti) pusesera initial doar pe un sens, si cum bineinteles ca le ocolea toata lumea, au pus pe intreaga latime a drumului, pe ambele parti. In restul orasului au ramas doar cate una pe sens, si intr-adevar, toata lumea le ocoleste. Recunosc ca si eu o fac, cand e drumul liber, imi place senzatia de "sicana" :D

Share this post


Link to post

Da si Nu, in ordinea intrebarilor.

Am auzit ca pe timpul unei ierni grele se vor demonta, pe langa faptul ca impiedica curatarea carosabilului, dar este recunoscut, chiar de catre promotorii lor, ca devin periculoase pentru majoritatea conducatorilor. In zona folclorica in care activez, zile de iarna au un element specific: ziua pot fi temperaturi locale, la nivelul solului, care topesc zapada si la lasarea serii, aprox. ora 17, adica exact cand incepe dansul retragerilor spre dulcea casa, temperatura scade brusc (< -15'C) sub valorile de inghet si a solutiilor preventive. In conditiile acelea, trecerea unui bump poate aduce pe oricine (nu si pe AB, recunosc) in pozitia pisicii incaltate in coji de nuca.

 

Oh, VAXXi a mai adaugat o ratiune, placerea unei senzatii de sicana ! Buna. Asa baieti, scoateti din voi, ca doar n-am deschis acest topic pentru a imparti lumea in smecheri si stupizi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E clar ca pe polei/mazga sunt un dezastru. Cel putin, am observat ca-s montate cu suruburi in asfalt. Mai e un rand de bumps de alta natie, pe bulevard, din gogoloaie mici si multe, acolo mi-a iesit sicana la 80 km/h. Imi recunosc pacatele, dar e o provocare, ce sa zic.

Share this post


Link to post
... Imi recunosc pacatele, dar e o provocare, ce sa zic ...

Ai punctat alte pacate al lor dintr-un foc, provoaca in loc sa descurajeze si cei mai grav, creaza dependenta. Si uite asa, de la efectele perverse ale acestor speedbump-uri si pana la efectele neintroducerii legii prostitutiei este doar un pas !

Share this post


Link to post

Asta nu prea cred, n-am vazut pe nimeni sa faca manevra asta la viteza. Cel mai mult o practica taximetristii, si o fac de parca ar transporta oua si cuie la un loc, extrem de incet.

Share this post


Link to post

In Bacau le-au scos pe toate, insa a ramas reflexul de a incetini MULT in preajma trecerilor de pietoni, atingandu-si scopul de "educare" a soferilor, acela de "a micsora viteza in preajma trecerilor de pietoni pana la limita evitarii oricarul pericol"... Probabil ca la anul le vor monta din nou!

Eu nu le ocolesc niciodata, prefer sa le iau cu viteza mica (

Share this post


Link to post

@tolin Poate unii le ocolesc doar cu o roata deoarece socul in interior e resimtit mai putin,masina resimte altfel denivelarea,deci mai confortabil si nu pt a miscora doar uzura unui amortizor!

@vaxxi Si mie imi place senzatia de sicana :) ; am ocolit cu vreo 90km/h;cu rotile din dreapta o iei printre ele iar cu cele din stanga prin spatiul ala mic liber! :D

Si mai e ceva: Salvarea pierde timp la chestiile alea...timp important in salvarea unei vieti!

Share this post


Link to post

Varianta ta a fost retinuta din postul #2. La final o sa fac o lista a tutror ratiunilor. Dupa cum vezi, s-a ajuns la unele la care nu ne gandeam.

Share this post


Link to post
Eu nu le ocolesc niciodata, prefer sa le iau cu viteza mica (<30/h), cu ambreiajul calcat si fara frana apasata.

De ce trebuie să ţii ambreiajul la podea? Mi se pare cam... feminină chestia asta...

Share this post


Link to post

Pentru a decupla trenul de rulare de ...restul masinii, asta daca schimbatorul nu este la punctul mort, bineinteles. Este un obicei al meu prins inca din timpul scolii de soferi, instructorul calca totdeauna ambreiajul prin gropi, pentru a nu transmite socurile in cutia de viteze si motor...

Share this post


Link to post

Vrei sa fii mai explicit, cum reusea instructorul acela sa nu transmita socurile din trenul de rulare la cutie, ca eu am lipsit la lectia asta ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...