Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Benzinar, Caut Alinare ...

Recommended Posts

Cutie pe roti. Foarte sincer, n-as mai iesi cu el din oras, unde e perfect si distractiv. Il bate insa pe Fordache la cum sta pe viraje (remember, suspensie sport).

 

PS: asta cu servodirectia e intr-un fel anume. Adica da, e OK sa faci manevre pe loc cum vrei, fara sa te muschisesti prea tare, dar la Ford nu e prea direct feed-back-ul de la roti. Pina la urma, de-aia un BMW costa cit costa, ca nemtisorii aia stiu cum sa le faca. Tot ce am condus cu servo parca inveleste directia in vata, nu stiu prea exact ce fac rotile; din acest punct de vedere, Astra > Fusion >Logan, unde ">" inseamna mai bun.

Edited by FLEX

Share this post


Link to post

Este o cutie pe roti... dar eu ma refeream la agilitate :)

Share this post


Link to post

Deci pina la urma ce nu ai inteles dl Flex? Ideea este in felul urmator, sa nu apesi pedala de acceleratie pina la fund cind esti sub 2000rpm DAR poti apasa usor deoarece oricum ai cuplu si sub 2000rpm, dupa 2000rpm poti face ce vrei tu. De fapt un diesel modern se conduce exact ca o masina pe benzina, o pornesti pleci imediat de pe loc, pina nu se incalzeste apa nu-i dai talpa, dupa ce s-a incalzit apa poti sa-i faci ce vrei . Daca vrei sa o conduci batraneste poti face si asta, adica poti schimba la 2000rpm si apesi usor pedala de acceleratie si tot asa pina la urmatorul semafor, consumul o sa fie mic si nu se distruge nimic . Poti face si raliu cu ea dar fiind fusion nu e cazul :D

Share this post


Link to post

Offtopic:

Flex-ule, ai lucrat prea mult ? Urmaresc topicul acesta si ma intristez. Putin concediu ti-ar prinde bine !

Share this post


Link to post

Imi vine sa plang, cand ma gandesc de cate ori era sa stric cutia tot incercand sa bag a 6-a, care la camion este peste a1-a.

Benzinarele super.

Nu o luati in nume de rau.

Credeti-ma ca de fiecare data cand ma urc in salupa stau puuutin si incerc sa-mi acordez reflexele.

De multe ori trag de maneta de semnalizare in jos ptr. ca o asociez cu retarderul. Si nu e chiar frumos sa virezi dreapta si semnalul sa arate opusul.

Cred ca sunt pe langa subiect.

Nu mai sunt diferente substantiale ca in trecut strict legate de stilul de condus, actualele diesel-uri adaptandu-se deplin la cerintele pietii. Consum mic ,putere, cuplu, noxe,etc.

Si cum se conduce? Cum ai invatat!

Share this post


Link to post
Offtopic:

Flex-ule, ai lucrat prea mult ? Urmaresc topicul acesta si ma intristez. Putin concediu ti-ar prinde bine !

 

Cam non-stop 12-14 ore pe zi, de vreo 6 luni, cu vekenduri strecurate. Asta e, anul 2007 e bulit complet, sper sa o scot cumva la capat fara sa-mi iau cimpii. In 2008 mi-am impus sa fie mai bine.

Share this post


Link to post

Toti spun ca nu-i bine sa ii dam talpa la turatii mici.Mi se pare corect avand in vedere ca sunt echipate cu turbine nu supercharger. Cu astra h 1.7 cdti 100 cp n-am avut nici o problema in depasire ..cu treapta a 4-a ma duc 130 lejer si rupe.Cand schimb am grija sa nu cada sub 1800 rpm iar in exterior o tin pe la 3000 sa se simta si ea bine :) .Moarte sigura la masinile astea sunt liniutele ,si aici ma refer la turbina ,mai ales la cele cu geometrie variabila care sunt mai sensibile.

 

Ciudat e cand ma urc pe tico dupa cateva sute de km cu astra, niciodata nu pot sa plec de pe loc fara sa iasa cu scart :) .La drum lung prefer totusi dieselul iar in oras tico mi se pare rege,are un cuplu fenomenal in primele trepte.

Edited by vasiledintomis

Share this post


Link to post
Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Mie problema mi se pare sa conduci un ferrari, nicidecum un diesel. As spune ca un diesel normal, ca si un benzinar de altfel, se conduce .. natural :)

Share this post


Link to post

Esperatul, eu ce-ar trebui sa fac acuma? Sa pun link la un duel intre Alonso si Raikkonen? Filmul l-am facut Luni dimineata, pe o vreme superba si trafic destul de redus. Nu-i dificil ca Transfagarasanul, dar peisajele alea superbe sunt al naibii de periculoase, te distrag de la condus...

Da-mi link la un film cu benzinara ta daca esti om serios ;)

Share this post


Link to post

Pai Alonso si Raikkonen nu conduc diesel. Ideea e ca daca te consideri exemplu personal pui un film serios nu o plimbare prin parc.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu ma consider deloc un exemplu personal, da' nici idiot nu sunt sa fac race pe drumuri publice! Voiam doar sa spun ca poti avea tone de fun intr-un Diesel pe un drum ca ala, atata tot.

Share this post


Link to post

Pai daca vroiai sa arati cad de mult "fun" poti avea cu un diesel mai degraba puneai un film la pompa de alimentare, cred ca acolo e cel mai mult "fun".

Share this post


Link to post
asta e bun? :D Edited by andreib
Despre ce se dicuta aici?

Share this post


Link to post

Singurul lucru cu adevarat fun la un turbo diesel este faptul ca te baga in scaun la fiecare apasare de pedala, depinde mult ce iti place la o masina, am mers cu un Legacy de 3L si era mult mai fun decit tractorul meu, adica pana mea de la 2000 pina la 7000 tragea liniar iar cutia era automata, era o desfatare :) Cred ca cea mai buna alegere acum este A6 3.0 TDI si TIPTRONIC. Cu adevarat se lupta cu orice benzinar .

Share this post


Link to post

Sapatamana urmatoare trebuie sa ridic de la reprezentanta un Renault Symbol Music Euro 4 1.5 dCi 85CP. Cum sa conduc aceasta masina in primii km.? In ce plaja de turatii? Nu am condus decat masini pe benzina pana acum, si masina fiind noua, nu as vrea sa exagerez cu turarea sau subturarea. Multumesc de raspunsuri.

Share this post


Link to post

Accelerari mai lente, frine nu foarte bruste (pe cit posibil), turatii nu prea mari (max 2500-3000 rpm).

 

Aaa, si n-o subtura mai jos de 1800 rpm!

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Important e sa n-o fortezi in perioada de rodaj (demaraje, frane puternice etc..). Citisem intr-un timp la ei pe forum, despre perioada de rodaj - si pe langa sfaturile generale - apareau si [evident] evitarea subturarii si pe cat se poate evitarea depasirii a 2700-2800 rpm :rolleyes: (cred ca vei gasi si in carte indicatii despre cum sa o folosesti in principal in perioada rodajului).

Share this post


Link to post

Sa fac eu niste concluzii.

 

In legatura cu rodajul la un diesel, in afara de indicatiile care sunt la fel pt toate masinile, respectiv a nu fi fortate, la diesel restrictia de turatie este cam de 2500-3000 ture, depinde de motor. Nu este recomandat sa se treaca de aceste turatii decat in cazurile in care nu se poate altfel, exemplu o depasire. Daca motorul primeste de 2-3 ori blana pt depasiri in rodaj nu-i bai, numa sa nu fie frecvent. La mine, la loganul de 70 cai, nu trebuia sa depasesc 2500 ture, in primii 1500 km. Am urcat pana la 3500 decat in vreo 2-3 depasiri, in rest am respectat cerintele, iar blana nu a vazut decat in depasirile acelea. Nici in rest nu a fost fortata, la nici un capitol, deci consider ca rodajul a fost facut cum trebuie. Acuma am 4000 km si motorul abia incepe sa se mai lase. In primii kilometri chiar era caruta.

 

Iar in legatura cu modul de condus pt un diesel (cu turbina), concluziile sunt asa:

-daca este prima pornire pe ziua respectiva, nu plecati chiar imediat de pe loc dupa ce porniti motorul, asteptati 30 secunde-1 minut, pt a facilita ungerea inainte de exploatare. Daca perioada dintre stationari este mica, puteti pleca imediat, motorul este inca cald.

-in primul rand se identifica de unde incepe cuplul maxim, iar in majoritatea cazurilor aceste incepe de pe la 1700-2000 ture. Iar plaja cuplului maxim este de aici, pana in 2500-2600 ture, exceptie facand motoarele cu turbina cu geometrie variabila, care isi mentin cuplul pana aproape de 4000 ture.

-apoi, blana se evita in urmatoarele 2 conditii:

1: cand motorul este rece;

2: sub turatia de unde incepe cuplul maxim;

- puteti merge linistiti si sub turatia de cuplu maxim, ca motorul n-are absolut nimic, dar nu dati blana, pt a evita subturarea;

- schimbatul vitezelor: schimbati pe la 2500-3000 in regim normal de mers, pt a nu cadea sub turatia de cuplu maxim; in regim de depasire, intr-adevar, plaja de turatii corespunzatoare pt majoritatea dieselurilor este de 2000-4000 ture. Nu tineti mai sus de 4000 ca nu are rost, la 4500 deja se simte scaderea de putere, iar cam la 5000 deja se plafoneaza. Incercati 5000 sau mai sus doar daca vreti sa vedeti cu ochii vostri unde e limitarea. Cum nimeni nu este robot sa schimbe exact la turatie de putere maxima, inertia masinii si timpul de reactie va va face sa schimbati cam la 4200-4300. Nici o problema, oricum de la 4200-4300 e foarte mica diferenta de timp, iar motorul va cadea undeva la 3000+. Intr-adevar, fata de o benzina, la majoritatea depasirilor veti fi nevoiti sa schimbati viteza. Multi nu sunt obisnuiti, dar asa se face. Repet, peste 4500 nu are rost sa tineti motorul intr-o depasire, doar daca aveti chef de accident. Schimbati rapid si continuati depasirea.

-la mers constant, se poate merge incepand cu 1500 ture. Daca este nevoie sa accelerati, retrogradati.

-utilizati cat se puteti de mult frana de motor, iar sfatul asta e valabil pt toate masinile cu injectie. La diesel, frana de motor este mai eficienta, masina tinde sa se opreasca destul de repede. Cand ajungeti pe la 1500 de ture sau putin mai jos in frana de motor, puteti sa scoateti din viteza.

- daca intr-o deplasare ati tinut motorul la turatie mare pt o perioada prelungita de timp, pana sa opriti autovehiculul, lasati motorul la ralanti timp de 2-3 minute, pt a menaja turbina.

 

Cam astea sunt sfaturile pt condusul unui diesel cu turbina. Eu asa conduc, si masina functioneaza cum trebuie si nu ma lasa la greu. Tineti minte, NU SUBTURATI MOTORUL, pt ca turbinele costa, si nu numai.

 

Noroc!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...