iso Posted November 11, 2004 ... trebuie verificata macar o data pe luna mai ales pentru cei ce au de parcurs carosabil denivelat(gropitze dese sau piatra cubica) si avind in vedere ca aerul si'a micsorat putin volumu' odata cu scaderea temperaturii ... e musai ... costa numai 8mii lei . Share this post Link to post
aztec Posted November 11, 2004 stiu ca e musai, e chiar gratis pe aici( la benzinarii) dar o fac ochiometric, si rar...din pacate Share this post Link to post
ediblue Posted November 11, 2004 Dupa ce am facut presiunea cu compresorul de la OMV arata la toate rotile 2.1. M-am dus la MOL si am verificat...aici era 1.9 Ce mama dracului? Share this post Link to post
laurentziu83 Posted November 12, 2004 Cam rar odata pe luna. Eu odata pe saptamana imi fac presiunea. Nu stiu de ce dar pierde cam des. Am refacut adezivul si tot degeaba. Share this post Link to post
FLEX Posted November 12, 2004 Vedeti ca la OMV e de poveste cu manometrele, cel mai cinstit e sa va luati un manometru de mina cit mai precis si sa verificati cu ala! Share this post Link to post
Satori Posted November 12, 2004 de unde? cat costa? mi-am luat tzeapa de nenumarate ori cu cele din benzinarii si nu numai! Share this post Link to post
FLEX Posted November 12, 2004 Unul profi habar n-am unde gasesti, probabil ca si costa o gramada ... Eu folosesc cu succes o javra cumparata din Carrefour cu 50.000ROL ... de unde stiu ca e bun? dupa cum simt bordurile la roata , stiu mintenash daca am presiune mica 8) Share this post Link to post
Satori Posted November 12, 2004 pai... cum este cu bordurile si presiunea?... ca asta chiar este aparat de masura profesional Share this post Link to post
laurentziu83 Posted November 13, 2004 Si eu simt imediat cum ies de la pompele de la benzinarii cum merge masina, n-am nevoie de manometru ca sa stiu ca e presiunea corecta. Oricum e misto tare senzatia de cauciucuri tari. 8) Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted November 13, 2004 Exista si benzinarii unde nu trebuie sa le ceri lor capatul util al pompei ca sa iti umfli rotile? Mie, unul, mi-e lene sa ma duc sa ii cer tipei ala, sa ii las permisul si dupa aia sa ma mai duc sa i-l si las inapoi! Share this post Link to post
VAXXi Posted November 13, 2004 La LukOil-uri ştiu că e "la liber", eu am găsit tot ce-mi trebuie la pompa de aer, plus c-am văzut biciclişti umflându-şi liniştiţi roţile toată vara. Share this post Link to post
VAXXi Posted November 13, 2004 Asta folosesc, asta am observat, las pe alţii să zică alte benzinării Share this post Link to post
brusli Posted November 13, 2004 mai e si la petrom...la direct fara schimburi de acte-furtun Share this post Link to post
Satori Posted November 19, 2004 "> la mine scrie 30psi/2.1bar ---- asta ar insemna 2,04 sau 2,7 in atm pe scara google ieri am facut presiunea la 3 vulcanizari si la toti le-am spus ce trebuie sa bage si nu i-am lasat sa aplice principiul "lasa ca stie moshu' ce trebuie ma masina matale". am facut la 3 pentru ca eram curios si iata ce a iesit: la a II-a a iesit 2,4 atm si la a treia 2,2 atm... unde sa ma duc fratilor sa fac si eu presiunea cum trebuie? :? Share this post Link to post
tolin Posted December 8, 2004 Presiunea in anvelope se face "dimineatza, pe nemancate", precum analizele. Conform prostului obicei PV=kT, deci presiunea este direct proportionala cu temperatura si cum pana la prima benzinarie se incing gumele presiunea de pe manometru va trebui sa fie mai mare decit cea prescrisa, numai ca nu se stie cu cat. Motivul este destul de serios pentru a achizitiona un mic compresor electric. (sub 200k). La manometrul lui de tot kktu i se poate afla offsetul prin metoda comparatiei cu unele digitale de la benzinariile moderne. Presiunea corecta in gumari este esentiala, pentru ele, pentru economia de benzina, pentru aderentza pe timp de iarna, iar la asta se jongleaza in jurul valorii prescrise de producator in functie de greutatea pe osie si de anotimp. Din acest motiv, verificarea ei se poate face saptamanal, lunar, la 5000km sau niciodata. Un pneu perfect nu pierde presiune. Dar cine este perfect? Pneurile au o limita superioara pentru presiune care poate fi si la numai 2,7, adica foarte aproape de 2,3 (asta pentru cei cu tendintza de supraumflare). Producatorul livreaza masina cu pneurile umflate la presiunea maxima data de fabricantul lor. La achizitia unui automobil nou trebuie verificat daca dealerul a setat presiunea la valoarea de rulaj. Stiu pe cineva care n-a crezut asta si a rulat 6 luni asa, fara sa verifice, doar cand a venit iarna si nu putea tine masina pe sosea a vazut ca pneurile aveau presiunea maxima inscrisa pe ele (3,0). Atunci a inteles ca singura grija a dealerului este sa-si incaseze banii. 1 Share this post Link to post
Satori Posted December 8, 2004 cand am ridicat masina presiunea in pneuri era undeva in jur de 2,7. nimeni nu m-a avertizat de acest lucru si am rulat asa pestr 2kkm. bineinteles, masina era mai sprintena dar gropile faceau sa imi joace plombele iar neuronii faceau bungee jumping. explicatia, atunci cand am cerut-o, a fost simpla: pe trailerele pe care vin masinile, acestea din urma sunt prinse cu niste chingi care le trag foarte puternic spre suprafata de sustinere si de aceea pneurile sunt umflate cat mai mult si, bineinteles, au uitat sa mai faca presiunea. avantajul lor este ca atunci cand clientul pleaca din reprezentanta este foarte vesel: uite ce masina sprintena mi-am luat. Share this post Link to post
tolin Posted December 8, 2004 Exact, la cele aduse pe trailer. Cand le aduc pe roti, au grija soferii sa le scada presiune, sa nu pateasca ceva. Share this post Link to post
ediblue Posted January 11, 2005 Presiunea in anvelope se face "dimineatza, pe nemancate", precum analizele. Conform prostului obicei PV=kT, deci presiunea este direct proportionala cu temperatura si cum pana la prima benzinarie se incing gumele presiunea de pe manometru va trebui sa fie mai mare decit cea prescrisa, numai ca nu se stie cu cat. <{POST_SNAPBACK}> Presiunea este direct proportionala cu temperatura doar in cazul in care Volumul ramane constant. La anvelope nici vorba Share this post Link to post
tolin Posted January 11, 2005 Cauciucul se dilata semnificativ cu temperatura, ca volumul pneului sa se mareasca ? Share this post Link to post
sebi7 Posted January 28, 2005 Asta folosesc, asta am observat, las pe alţii să zică alte benzinării <{POST_SNAPBACK}> ce presiune ai bagat la roti pentru iarna? Share this post Link to post
Satori Posted January 29, 2005 1.9 in loc de 2.1 ... oricum hancucele astea de pe kalos nu prea au aderenta. Share this post Link to post
VAXXi Posted January 29, 2005 Pentru iarnă, care este ... 2 atmosfere (oricum mai scade în timp ). Share this post Link to post
hellcat Posted January 29, 2005 La manometrul lui de tot kktu i se poate afla offsetul prin metoda comparatiei cu unele digitale de la benzinariile moderne. exista multe voci care spun sa nu avem incredere in cele digitale, cele clasice fiind mai precise. (binenteles cele spre profesionale). din ce-am vazut eu pe la cursele auto (tv, cu ochii personali) se folosesc numai cele din era digitala. Share this post Link to post
cchrism Posted January 29, 2005 Pai folosesc manometre digitale, dar spre deosebire de alea din benzinarii care probabil nu au fost calibrate niciodata la curse fiecare PSI conteaza si le calibreaza foarte des. Basca ca sunt si mai profesionale si costa... Share this post Link to post