Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai la un euro2 de 3 litri se platesc 220 euro ... interesant. La noi pentru 3 litri deja platesti 18 milioane. Frumos.

 

Adevarat. Sunt mai saraci ca noi. Daca ar plati ca romanul 500 de eurici ar da faliment.

 

Foarte corect DAR la noi se plateste doar odata (la inmatriculare) iar la ei se plateste ANUAL, adica dai 220E in fiecare an .

 

Se pare ca legea cu taxa de inmatriculare a fost modificata, sa vedem cit de buna este acum :D

Share this post


Link to post

Taxa de prima inmatriculare va fi nitel modificata. Asa ca sa dea bine dpdv electoral. Pana la suspendare tariceanu a zis ca nu se modifica nimic cred ca s-a jurat si pe mama dansului. Acum se pare ca au nevoie de un impuls electoral , asta dupa ce au anuntat ca "se dau banii de dacia" inapoi. :mrgreen:

 

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, miercuri, că taxa de primă înmatriculare a suferit câteva modificări, în acord cu recomandările Comisiei Europene. Cu toate acestea, printre modificările anunţate de ministru nu se face vreo referire concretă la nivelul taxei de acum înainte.

 

Principalele amendamente se referă la vechimea maşinii sau la condiţiile de vânzare a acesteia. Vosganian a ţinut să amintească rolul de protecţie a mediului pe care îl are această taxă şi faptul că regimul fiscal al României e realizat în funcţie de interesele economice ale ţării.

 

Dacă până acum, autovehiculele cumpărate din UE trebuiau să abă o vechime nu mai mare de 6 ani, scala a fost modificată, astfel încât vechimea poate fi, de acum înainte, de 15 ani.

 

Sursa: The Money Chanel

Share this post


Link to post

Ce a zis omul si ce au inteles ziaristii: exemplu cu 6 si 15 ani se referea la altceva.

Share this post


Link to post

Asta e stirea mai corecta nitel.

 

Guvernul a stabilit în şedinţa de miercuri modificarea taxei de primă înmatriculare. Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a anunţat că principiul pe care îl respectă acest proiect este cel care poluează plăteşte. În consecinţă, taxa va fi calculată în funcţie de gradul de poluare şi nu de vechimea automobilului. Modificările de azi au la bază sugestiile venite din partea Comisiei Europene, cunsocut fiind faptul că Bruxelles-ul nu a agreat introducerea acestei taxe. Vosganian a exemplificat că în cazul maşinilor euro 4 cu o vechime mai mare de 4 ani, taxa se înjumătăţeşte. Se introduc şi prevederi legate de restituirea taxei, în condiţiile în care maşina este vândută într-o altă ţară. Guvernul va trimite Comisiei Europene o scrisoare în care autorităţile mulţumesc oficialilor de la Bruxelles pentru observaţiile făcute, dar şi pentru asistenţă. România doreşte să evite astfel un proces la Curtea Europeană de Justiţie.

 

Ce magarie...

Share this post


Link to post

Imi cer scuze pentru postare consecutiva - nu mai pot da edit.

 

Decizia Guvernului va transforma se pare România în groapa de gunoi a Europei, adică exact ce nu vroia primul ministru Călin Popescu Tăriceanu.

 

Aceasta pentru că taxa de primă înmatriculare pentru un autovehicul nou, cu o capacitate cilindrică de 1.400 de centimetri cubi va creşte de la 161 de euro, la 210 euro. În timp ce pentru un autovehicul cu aceeaşi capacitate cilindrică, dar vechi de 4-5 ani, taxa va scădea de la 299 de euro la 155 de euro. Va fi astfel mai rentabil să importăm o maşină second-hand.

 

Ce sa inteleg ca ma "incurajeaza" sa-mi iau un aveo nou de 1.4? :scarpin: Am inteles ca mai scade la cele vechi dar sa creasca la o masina noua...asta nu inteleg neam. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Pai trebuie sa echilibreze cumva incasarile...nu??? Cu alte cuvinte...mama lor de "... :spumelagura: :spumelagura: ..."

Edited by BH ZNS

Share this post


Link to post

Mda, chiar ca... astia nu se lasa pana nu carpesc cumva, indiferent de ce zice opinia publica.

Probabil discuta Vosganian cu Tari la cafea:

Tari: "- bai, din inmatriculari nu obtinem mai putin de Xmd. USD, clar?!"

Vosganian: "bai, omu', nu ne lasa astia, ba, tre' neaparat sa scadem taxele pt masinile SH ca urla toate Europa"

Tari: "naspa. Stai o secunda (rasfoieste lista de preturi de la ultimile modele Citronel). Gata ma, ia vezi, cu cat marim la astea noi ca sa ne incadram? Mama lor de ieuropeni, si ii promisesem lu' ala micu' o macheta 1/2"

:scarpin:

Share this post


Link to post

Vosganian asta era un baiat mai destept, dar, se pare, cum ajungi in cladirea aia (MF), te prostesti rau. In loc sa perceapa o taxa de poluare anuala sau una inglobata in costul combustibilului (cea mai corecta), ei au cazut in plasa propriei legi si acum fac estimari de poluare pe care vor sa le incaseze la prima inmatriculare ! In felul acesta, logic, nu, inmatricularea unei masini noi va costa mult mai mult decat a uneia vechi ! Cata spaga i-au dat aia ca sa legifereze o astfel de prostie ?

Share this post


Link to post

Aia cu costul combustibilului e incorporata demult, nu le mai da idei. :-S

Share this post


Link to post

Stiu ca este, dar se fac ca au uitat.

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord pentru ca creeaza un precedent ce contravine legilor economiei de piata. Sunt de acord cu un impozit mai mare, are un efect dar cu o taxa conjuncturala nu.

Share this post


Link to post

Ce va asteptati de la o pomana electorala?

Share this post


Link to post
Nu sunt de acord pentru ca creeaza un precedent ce contravine legilor economiei de piata. Sunt de acord cu un impozit mai mare, are un efect dar cu o taxa conjuncturala nu.

 

Corect :) Sa vezi cat o sa plateasca daciotii =)) Asa curatam parcul auto.

Edited by CieloFan

Share this post


Link to post

Pentru Euro5 taxa 0. Care erro 5? de unde euro 5 cand abia din anul asta se introduc in UE normele Euro 5 iar in Romania si Bulgaria din 2009?

 

Pt. masina mea inca nenascuta voi plati taxa de prima inmatriculare mai mare decat pt. una de 4-5 ani cu aceeasi norma euro 4. DE CE ? Cine si cum cuantifica durata de viatza sau cat vreau eu sa tin masina?

Share this post


Link to post
...Cine si cum cuantifica durata de viatza sau cat vreau eu sa tin masina?

Democratia originala din Romania, prin organul sau cel mai reprezentativ: Parlamentul. :)

Share this post


Link to post

Oricum e beton logica lui Vosganian!!! M-a lasat fara cuvinte.. Asta oare bea mult?!

Share this post


Link to post

La logica lui vozganian ar terbui ca la euro 5 sa platim cel mai mult ca doar masiana aia va avea o utilizare mai indelungata. Phua ce porcarie nu vor sa fie groapa de gunoi a europei dar te costa mai scump inmatricularea uneia noi.

Share this post


Link to post

Mestere, chinezii nu au problema asta: iau o bicicleta noua si-i doare-n basca de benzina, taxe (decat de parcare) etc. La cat is ei de mici, pe o bicicleta incape o familie intreaga.

La romani e alt principiu: orice tigaie de masina e mai buna decat o tzoacla (popularul pentru bicicleta- pe la noi). Deci se duce el i /de si vine cu un rapan din 80 toamna si se mira ca plateste nspe mii de euro. Altul zice ca o vea noua, deci va plati mai putin. Insa ala saracul ia teapa, ca a lui va polua mai mult decat jegul din 80, ca ala din 80 se va dezintegra pe sosea sau in garaj, iar asta noua- mult timp de acum inainte va scoate fum in .ro. Mult respect pt logica lu' Vosga. Aveau parazitii un vers: ****, ****- cu oxigen! Oare la astia care am platit deja taxa (nu de bunavoie) chiar ne da jumate inapoi? m-as mira... Insa sunt optimist.

Share this post


Link to post

Cand Franta, Germania de Vest, Italia, Olanda, Belgia si Luxemburg au plecat la plimbare sa semneze tentru viitoare UE (atunci CEE) au numi'o Piata Comuna.

Daca mie imi impune statul meu (roman), alte taxe decat oricare alta tara din ue... unde mai e acea economie libera :-? ... ce fac ei acum se numeste ecomonie mixta... :|

Daca stai sa analizezi fiecare principiu, sau definitie a statului "democrat" ... sunt multe incalcate cu aceasta taxa .

Share this post


Link to post

Ca sa nu o mai dam dupa tufis, problema e simpla: numarul de turisme a ajuns prea mare (sunt multi care au si 3-4 masini pe familie) . Se incearca prin diverse metode accesul oricarui muritor la acest mijlo de transport. Doar cei care isi vor permite taxe din ce ince mai mari vor mai putea benficia de luxul numit masina!

Share this post


Link to post

Crecd ca taxele din RO trebuie sa fie la fel ca in UE in momentul cand se vor corela si salariile.Despre taxa de prima inmatriculare parca am fost trasi de urechi de UE in aceasta privinta.Personal cred ca sunt masini mult mai putin poluante care se pot aduce din afara decit cele care circula pe la noi.De,ce sa faci?Stiu pe cineva care este dealer pentru Citroen in RO.

Numele lui incepe cu TAR si se termina cu CEANU.Daca o mai fi.Mai nou am auzit zvonuri ca ar fi si un pic actionar pe la PITESTI!!!!!

Share this post


Link to post

Eu am votat impotriva. Din mai multe motive:

 

1. E impotriva ideii de circulatie libera a marfurilor si serviciilor. Probabil Romania va fi amendata, insa amenda o va plati cumva seful APIA? Nu, o vor plati cei care platesc si taxa.

 

2. "poluare" si normele euro nu inseamna acelasi lucru.

 

3. Ideea de a da taxe functie de grupa euro inseamna ca baietii vor putea umbla la taxe la fiecare cativa ani, cand se schimba normele. Chestia asta nu exista nicaieiri in alta parte in lume... peste tot o masina e incadrata intr-o grupa fiscala cand e construita si acolo ramane pana cand e data la casat. Azi iti iei o masina si habar n-ai cat vor fi taxele maine.

 

4. Legile "ecologice" au si efecte pervese. Reinoirea parcului de masini inseamna enorm de multa poluare... constructia si apoi reciclarea unei masini noi inseamna mult mai multa energie si co2 decat se economiseste prin presupusa ecologizare... insa da de lucru industriei auto ;) . Spun "presupusa" pentru ca in ultimile 4 cincinale sa spunem (adica de cand s-au inventat regulile Euro) cantitatea de CO2 si consumurile specifice nu au variat prea tare, degeaba o masina e euro 24 daca arde benzina aiurea doar ca sa tina catalizatorul cald sau are 500kg in plus fata de modelul precedent. (norma euro nu limiteaza consumul sau emisia de CO2 ci doar proportia unor anumite picanterii din gazele de esapament). Nu spun ca normele Euro sunt inutile, prefer oricand sa stau in trafic in spatele unui dizal cu filtru de particule in locul unuia de acum 15 ani insa importanta lor e supraevaluata, degeaba ai o masina curata daca construirea ei inseamna porcarii in atmosfera. Transporturile reprezinta mai putin de 20% din poluare, industria (cea auto inclusa) fiind de fapt problema principala. Insa asta n-o spune nici un politician fie el dambovitean sau parizian, pentru ca inseamna sindicate, somaj, delocalizare, etc. Europa se da cu fundul de asfalt cu ecologia insa parlamentul european cu cele doua sedii din bruxelles si strasbourg si armata de functionari care fac naveta zilnic intre cele doua cu avionul polueaza cat china absolut inutil. Intai sa vad un parlamentar din asta mergand cu Smartul sau Matizul si dupa aia sa vina sa imi ceara bani pentru viitorul planetei. Ca orice tema importanta, e folosita de politicieni doar ca trompeta...

 

O lege cu adevarat ecologica ar avantaja o masina usoara si simpla, cat mai fiabila pe termen lung, usor de produs si reciclat, ar taxa poluarea energia folosita si in procesul de fabricatie si reciclare nu doar cel de folosire, insa asa ceva nu vrea de fapt nimeni... nici cumparatorii, nici constructorii si nici politicienii. Insa macar sa nu se bata cu caraminda-n piept cu cat sunt ei de ingrijorati de soarta planetei cand de fapt ii doare-n :butt: Nici mie nu mi-ar placea o asemene masina insa macar nu-mi pun tricou cu greenpeace si mutra de mahnit ca sa ma simt superior.

 

Iar banii obtinuti din taxe s-ar duce in cercetare pentru sursele alternative de energie nu in pomeni electorale sau gipane la demnitari.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

:aplauze: pentru mr_

Eu sunt de aceeasi parere.

Chiar auzisem de undeva din presa ca stimatii conducatori(de tara) au recunoscut ca taxele

incasate de la inceputul anului nu s-au folosit pentru (de)poluare ci au intrat la bugetul de

stat ca sa plateasca salariile parlamentarilor si altele(referendumuri, etc).

Asa ca sunt si eu impotriva acestei taxe din simplul motiv ca nu e instituita decat pentru a

baga bani mai multi in buzunarul statului.

Share this post


Link to post

Perfect MR, da sa vezi cati o sa-ti sara in cap ca n-ai dreptate. Si eu sunt perfect de acord cu aceasta teorie, dar altii incearca cu orice pret sa te convinga ca normele euro 4 sunt parfum de trandafiri, cand de fapt tot noxe se cheama. Oricum o masina euro 4 care face 50 de mii de km anual polueaza mai mult decat una noneuro care face 5 mii.

Share this post


Link to post

Pai chiar presupunand ca Euro4-5 inseamna masina curata, inseamna mai putina poluare doar la rulat, nu si global. Ori incalzirea globala e "GLOBALA" si nu limitata la Germania sau Coreea sau Ucraina unde a fost topit minereul sau unde a fost produsa masina.

 

Si chiar presupunand prin absurd ca masinile noi ar fi din ce in ce mai "verzi" (total, nu doar la rulare), taxa TOT NU REZOLVA NIMIC :) . Adica, masinile euro 4 sau euro 5 din 2007 (vandute astazi de APIA si unsul ei, primul ministru) vor merge pana in 2050 daca nu creste nivelul de trai, la fel cum in Ro exista inca pe strazi masini non-euro din 1900 toamna. Si in 2050 vor fi mult mai poluante decat cele euro15 produse in 2040, insa oamenii vor fi fortati sa mearga cu ele pentru ca nu vor putea sa le importe pe cele euro15 din 2040 datorita taxelor, asa ca vor merge cu harburile euro5 vechi de 40 ani. Nu cu taxe de inmatriculare se reinoieste parcul auto, asta e genul de gandire pe termen foarte scurt. Insa la noi toate strategiile sunt bazate pe umflatul pungii pana vin altii la ciolan, nu-i f...e pe ei grija nici ce se intampla dupa alegeri, darminte peste 100 ani.

 

Iar genul de rationamente si argumentatia bazata pe faptul ca romanii sunte niste descreierati care ar navali sa-si cumpere harburi de 200 euro arata cat sunt de rupti de realitate si cat de mult apreciaza intelepciunea poporului care i-a ales.

Ar trebui sa intre pe forum sa se mai instruiasca si ei, sa afle si ei ce fel de masini isi doresc romanii. Ar putea incepe prin a citi topicul ala cu stelele NCAP ca sa vada care-s prioritatile automobilistului roman :D .

Si unii dintre ei chiar au nevoie sa citeasca si topicul ala cu gramatica limbii romane...

 

PS

@Laurentiu

Un Q7 3.0TDI euro 4 polueaza mult mai mult decat o berlina non-euro sau un cielo euro2.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...