Jump to content
Sign in to follow this  
Lao

Masina Mea...

Recommended Posts

Salutare!

 

Azi mi-am propus să-mi prezint şi eu maşina, impulsionat de munca depusă pentru a-mi monta geamuri electrice pe Standard-ul cumpărat în aprilie 2003. Ca opţiuni nu am avut decât A/C, pentru că nu am mai avut bani la momentul respectiv pentru un Executive, şi maşini cu GPL nu mai erau in fabrică. Vroiam un Standard cu A/C şi GPL. Avantajul meu, fiind craiovean, a fost că am reuşit să mă duc direct in fabrică să-mi aleg maşina. Vă daţi seama că toate erau la fel ca şi calitate a fabricării, dar parcă a fost un strop de satisfacţie mai mare să fac ceva de genul "Din oceanul Pacific, a ieşit un peşte mic... "

 

Înainte de a povesti primele impresii daţi-mi voie să menţionez că inainte de a-l cumpăra, vândusem (doar din motiv de vechime) un Cielo din 96, de Korea.

 

La primul contact cu maşina am crezut că nu e adevărat: motorul extrem de zgomotos, am crezut că e lângă mine in maşină, poziţia in scaunul şoferului foarte inaltă, imposibilitatea la momentul acela de a-l regla pe înălţime, suspensia foarte moale, bordul sărăcăcios, feţele de uşi mai urâte decât la celălalt Cielo şi multe multe altele care nu m-au incântat deloc. Singura chestie care-mi plăcea şi care stătea la baza schimbării maşinii era faptul că era maşină nouă.

 

Ca să povestesc mai pe scurt, de când am luat-o am avut intenţia să pun toate opţiunile, numai că de-abia acum am ajuns să-i pun geamuri electrice, pentru că am avut o super ofertă si nu am putut să o refuz.

 

Până la geamuri, i-am montat a doua sau a treia zi de la cumpărare ceasuri de bord cu turometru, noi. După aceea au urmat:

 

- bară de rigidizare, intre oalele amortizoarelor faţă

- boxele spate (Sony Xplode 240W, cu 3 căi, maşina are firele trase)

- boxe faţă Magnat CarFit 102

- alarmă cu inchidere centralizată

- deschidere portbagaj din telecomandă (fabrica nu a montat buton interior de deschidere a portbagajului, chestie care-mi place, dacă am ceva de valoare pun in portbagaj)

- folie uşor fumurie (care acum e dată jos din cauza controalelor din trafic, ea nefiind omologată)

- radio-cd JVC

- proiectoare faţă (au instalaţia electrică trasă doar in faţă, in bară, nu si in bord)

- ceasul din mijlocul bordului (are firele trase)

- temporizatorul pentru ştergătoare (nu are nici un fir tras, a fost nevoie de intervenţia electricianului)

- chederul acela din faţă de la capotă (nici ăla nu se mai montează din fabrică)

- DRL made by Abramburel

- senzori de parcare cu afişaj încorporat în oglinda retrovizoare

- semnalizatoare albe pe faţă

- cotieră de Espero.

 

 

Mai recent (adică acum aprox. 1-2 luni) mi-am montat bordul electronic de Kadett GSI şi amortizoare întărite pe spate. Acum le aştept pe cele Sachs Advantage, care trebuie să-mi ajungă săptămâna viitoare din Germania. Jenţi Borbet Type T 7Jx15, ET35, aştept cauciucuri Toyo T1R 195/50/15.

 

Ieri, când montam geamurile, munca asta fiind enormă, trebuind să dau jos mocheta, scaunele, banchetele, centurile faţă, feţele de uşi etc. pentru a monta instalaţia electrică de pe podea, am văzut la o Nexia HB care nu avea motorul pe ea, bara stabilizatoare, care era foarte groasă in comparaţie cu ce reţinusem eu că am pe maşină. La comparaţia ochiometrică mi-am confirmat: bara stabilizatoare de pe HB era cu mult mai groasă decât cea de pe maşina mea. In secunda următoare a inceput schimbul. Nu pot să vă spun in cuvinte câtă diferenţă poate să facă acea bară. A meritat fiecare bănuţ. Pentru cei care nu ştiu ce face bara aia, elimină ruliul, adică maşina nu se mai inclină aşa rău pe curbe, e mai fermă.

 

Acum, sincer să fiu, montarea geamurilor electrice a durat circa 7 ore, atât din cauza problemelor minore apărute (s-a dovedit că instalaţia pe care vroiam să o montez era de la un HB, până am găsit alta a mai durat cam 20-30 de minute), dar a meritat din plin.

 

In momentul de faţă am o singură problemă şi habar nu am de la ce ar putea să fie: după ce am plecat de la omul care m-a ajutat, totul mergea perfect. După cca. 20 de minute si 5-6 km efectuaţi, nu-mi mai indică nivelul de benzină din rezervor şi mi se aprinde becul. Maşina are aproximativ 45 de litri in rezervor, care deşi indicatorul s-a dus incet-incet spre zero, nu a dispărut, nu am pierderi de benzină. Habar nu am de la ce ar putea să fie, azi mă duc la electrician să vedem. Sper doar să nu fie vreun fir ars in instalaţia electrică montată ieri, deşi a mers foarte bine o bucată de vreme.

 

În încheiere, urmează să montez:

 

- amortizoare faţă Sachs

- arcuri cu 4 cm mai joase

- volan.

 

Acum, câteva poze, mai vechi şi mai noi:

 

post-349-1175928296_thumb.jpg post-349-1175928349_thumb.jpg post-349-1175928371_thumb.jpg post-349-1175928479_thumb.jpg post-349-1175928502_thumb.jpgimg1550cd4.th.jpg post-349-1175928733_thumb.jpg post-349-1175928821_thumb.jpg

 

Poze de ieri:

 

post-349-1175929017_thumb.jpg post-349-1175929041_thumb.jpg post-349-1175929080_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cat de complicat e sa montezi turometrul? Ala analogic. :)

 

Asa am avut si eu de gand dupa ce am luat-o, s-o aduc aproape de executiv, dar .. ma limitez a o intretine, si nici asta nu-mi prea iese ..

 

Nu in ultimul rand, felicitari!

Edited by andy

Share this post


Link to post

Superba masina! Felicitari pt. modificari... si multi km fara probleme!

Edited by Emil Popescu

Share this post


Link to post

Ii faina. Ii fain bordul, imi place bara de rigidizare( cere un vopsit ), is faine si jantele.

Keep up the good work!

Share this post


Link to post

La ce pret ai iesit cu bordul electronic si ce probleme ai avut la schimbare? Potrivesc mufele de la cel vechi sau a trebuit sa faci ceva artificii?

 

BTW. Nice piece of work.

Share this post


Link to post

Da, bara de rigidizare are nevoie de o vopsire.

 

Bordul m-a ajuns cam 90-100 de euro: bordul, mufele şi senzorul de viteză. Probleme am întâmpinat cu turometrul. Detalii AICI.

 

Am mai făcut ceva poze azi (cu camera fot de data asta), când am mai dezmorţit şi motoreta:

 

img24731ny1.th.jpgimg2477cw0.th.jpg

 

Feţele de uşi, provenite de la o Nexia adusă din Germania:

 

img2483pn8.th.jpg

 

Şiii... ce am montat astăzi, confecţionată cu vreo 2 zile in urmă. Se numeşte "shortshift" şi scurtează cursa schimbătorului de viteze. Pot spune că e mare diferenţă, s-a scurtat considerabil cursa. Piesa din poză este pârghia de la timonerie.

 

img2482ac0.th.jpg

 

Şi cum o poză face cât o mie de cuvinte, iată 5.000 de cuvinte. In pozele de mai jos nu este piesa mea. A mea este cea de sus.

Detalii de realizare a shortshiftului:

 

shortshiftf20002nx7.th.jpgshortshiftf20005iw4.th.jpgshortshiftf20006cc4.th.jpgshortshiftf20009maallm3.th.jpgshortshiftf20013cj5.th.jpg

Share this post


Link to post

Aş vrea să ştiu şi eu la ce foloseşte piesa din poză, în care intră cele 2 furtune din instalaţia de răcire. Eu tind să cred că are rolul de a încălzi aerul care intră în motor. Cred bine sau... ?

 

img1550nm5.th.jpg

Share this post


Link to post

Lao, felicitari pentru munca depusa! Excelent arata.

Q: Unde-i autocolantul daewooclub.ro? :-W

Q: Daca tot ai avut pe mana nexia HB, de ce nu ai inlocuit volanul cu unul cu airbag (punand bineinteles tot ce trebe pentru a-l face functional)?

Share this post


Link to post

Mersic pentru aprecieri.

 

1. Nu am autocolant, dar daca vin joi la intalnire si are careva, il si montez.

2. Vroiam sa montez volan cu airbag, dar nu am gasit nici macar unul care sa-mi placa cum arata. Am dat numai de volane destul de uzate.

 

Eu caut alt model de volan, cum sunt cele de pe masinile de raliuri, cu spitele adancite, pe scurt, care sa vina mai spre mine.

Share this post


Link to post

Azi am montat cauciucuri noi-nouţe, Toyo Proxes T1R 195/50/15, fabricaţie săptămâna 51 din 2006 (3 bucăţi) şi săptămâna 01 din 2007 (o bucată). Ce frumos scrie pe ele "Made in Japan". :D :D :D

 

Deocamdată o poză, făcută cu telefonul, imediat după prima roată montată.

 

post-349-1176540438_thumb.jpg

 

Şi încă o poză, înainte de montare:

 

post-349-1176540766_thumb.jpg

Edited by Lao

Share this post


Link to post

Lao spune-mi te rog si mie cotiera de Espero care este montata la tine intre scaune necesita multe modificari sau se monteaza usor. Multumesc.

 

Felicitari pt masina. E super tare. :) >-

Share this post


Link to post

Nici o modificare. Am prins-o in 2 şuruburi, unul în faţă şi unul in spate, ambele de la consola originală de Cielo.

 

Mersi pentru aprecieri. ;)

Share this post


Link to post

Felicitari pentru masina! Si sa o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post
Aş vrea să ştiu şi eu la ce foloseşte piesa din poză, în care intră cele 2 furtune din instalaţia de răcire. Eu tind să cred că are rolul de a încălzi aerul care intră în motor. Cred bine sau... ?

Da, au rolul de a incalzi corpul clapetei de acceleratie, lucru important iarna. Au incercat unii sa suspende cele doua furtune (daewootech) dar nu au avut rezultate notabile/sensizabile.

 

Cat au costat cauciucurile si de unde ai luat instructiunile pt shortshifter? :D

Share this post


Link to post

Cauciucurile le-am luat de la un băiat care le aduce din Germania. Instrucţiunile pentru shortshift tot de pe Daewootech le-am luat/găsit. Mai multe detalii decât pozele postate de mine nu am, dar presupun că nici nu mai e nevoie de mai multe. Pozele mi-au fost de-ajuns. ;)

Share this post


Link to post

De azi sunt fericitul posesor al unei instalaţii de gaz BRC cu Stag-100. Ca prime impresii după montarea ei:

 

1. Trage puţin mai slab decât pe benzină, dar spre surprinderea mea nu cu mult.

2. Consumul scos la o sută de km extra-urban a fost de 8,8 L. Viteza nu a fost tocmai ridicată din cauza drumului şi a traficului.

 

Mulţumiri lui ovi_jer pentru recomandarea făcută, privind omul cu montajul şi mulţumiri şi lui Adi (de la Vâlcea - asta mi-a venit pe drum), omul care a montat-o într-un mare fel. De mult nu am mai fost aşa mulţumit de un lucru făcut de altcineva la maşina mea. Jos pălăria! Super migălos şi atent lucrat. Felicitările mele!

 

O să revin cu alte impresii după ce o mai "testez". Să văd consumul in oraş acum. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Dupa 1000 km o sa ai perfomantele maxime si consumul minim.Membrana vaporizatorului inca nu lucreaza asa cum trebuie.

Share this post


Link to post

De-abia acum am vazut ultimul mesaj. Ma apropii vertiginos de 1.000, dar din pacate nu cred ca pot ajunge pe la Valcea decat in apropierea a 2.000 de km.

Share this post


Link to post

eBaaaayyy!!

Share this post


Link to post

Mi-au venit arcurile H&R 40/40mm mai joase. Sper să le montez şi pe faţă maine, cu ajutorul lui serban_pc. În momentul ăsta arată ca un tractor:

 

dsc00165vq7.th.jpg

Share this post


Link to post

Azi am montat şi arcurile pe faţă. Mulţumiri lui serban_pc pentru ajutor. ;)

 

 

Din păcate, sunt un pic mai joase decât mă aşteptam. Pe TUV-ul lor scrie 35 de mm, dar sunt aproape sigur că au 60 mm, cel puţin cele de faţă.

Arată super bine maşina, dar cum soţia merge cea mai mare parte din timp, va fi greu pentru ea. Mă mai gândesc zilele astea ce fac.

 

În curând vor urma aripile spate, de umflat si vopsit.

 

img2675im1.th.jpgimg2678ax3.th.jpgimg2676dr8.th.jpgimg2679gs1.th.jpg

Share this post


Link to post

:) >- =D> Arata excelent! Cred ca stabilitate e mult imbunatatita... da' la drumurile noastre din orase o sa ai ceva probleme de confort :)

Edited by Emil Popescu

Share this post


Link to post

Nu ştiu încă dacă voi păstra arcurile pe faţă sau voi face schimb cu serban_pc. Mie îmi place cum arată, soţiei îi place şi cum arată şi cum se comportă, dar ea nu-şi dă seama că de fapt nu mai lucrează arcurile.

Share this post


Link to post

@Lao >

 

wo0w, la cat ai adaugat la masina asta puteai  sa-ti iei... ?h?!

dar, stiu, satisfactia ca e masina ta si tu ti+ai pus amprenta asupra ei asa cum iti doreai si admiratia celorlalti. te inteleg . bravo!

 

Foloseste butonul FASTREPLY si nu mai citata integral si inutil un post anterior (inclusiv pozele).

post-8701-1181829012_thumb.jpg

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...