Jump to content
Sign in to follow this  
cristicaz

Pornire de iarna Tico/Matiz

Recommended Posts

Evident ca se poate. Poate vrei sa intrebi daca ajuta. :wink:

Transmiti mai putina forta la roti si astfel micsorezi probabilitatea de a invarti rotile in gol.

Share this post


Link to post

Eu am plecat cu Maty si cu a 3-a.E posibil.

Share this post


Link to post

Eu am plecat si cu a 5-a, dar patinezi ambreiajul si turezi motorul de nu se vede 8)

Share this post


Link to post
Eu am plecat si cu a 5-a, dar patinezi ambreiajul si turezi motorul de nu se vede 8)

 

...sa nu te miri cand o sa-i schimbi discul soon!! :lol: :lol: :lol: ...

Share this post


Link to post

Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel"

Share this post


Link to post
Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel"

Dorel cu tarnacopul? :lol:

Share this post


Link to post

Subscriu si eu la ce zice FLEX: se poate porni cu Matizul dintr-a cincea. Merge si Esperou'

Share this post


Link to post
Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel"

Dorel cu tarnacopul? :lol:

DA, tremura rau

Share this post


Link to post

Acum ca se poate in orice viteza am inteles, dar in afara de a-2-a cand nevoie iarna inteleg ca nu este cazul, nu? :lol:

Share this post


Link to post

iexact. ideea este sa pleci cu a doua ca sa pui mai putina forta in roti si sa nu 'sapi'. daca poti sa iti controlezi piciorul, nu e nevoie de a 2-a.

Share this post


Link to post

Poti pleca de pe loc si cu a I-a, dar cum s-a miscat masina bagi a doua, lucru perfect in orice anotimp. In general a I-a este pentru arat si a doua pentru semanat. Ideea este sa ai cuplu cit mai mic la roata, atit cit sa nu rupi aderentza. Iarna pe zapada si/sau gheatza se jongleaza numai din acceleratie, fara sa calci ambreajul, desi esti tentat. Directia se actioneaza foarte lin, miscarile trebuind a fi anticipate din timp. Daca masina derapeaza se roteste volanul in sensul in care se deplaseaza masina, adica invers decit iti spune inima. Frinarea se face din frina de mana, la limita blocajului la roata, cind incepe deraparea. Chiar daca ai frina de mina perfect reglata, echilibrata pe ambele parti, rotile spate nu vor intilni aceeasi suprafatza, fapt ce duce la derapaj. Oprirea de urgentza pe gheatza se poate face numai prin retrogradarea rapida in treapta a I-a. Daca masina nu mai are sanse sa se opreasca nu calcati niciodata frina de serviciu, lasati volanul liber si va rugati (nu este o gluma). Experientza a demonstrat ca intotdeauna pagubele sunt mult mai mici. Frinarea sau miscarea volanului in sensul evitarii unei coliziuni a provocat intotdeauna accidente mortale sau pagube foarte mari. Pe zapada se conduce exact invers decit ti-ai format reflexele. La prima zapada se alege o parcare goala si se fac exercitii pina la stapinirea reactiilor masinii. Ce mai, "iarna nu-i ca vara".

Share this post


Link to post

La Tico spun unii ca nu intra in viteza 1a daca ai viteza de a 2-a sau a 3-a.

Practic nu intra decat daca aproape sta pe loc! Inteleg ca tu ai Matiz?

Share this post


Link to post

La majoritatea maşinilor e aşa, treapta I nu are sincroane şi de-aia nu intră (sau intră greu) din mers. Vezi şi discuţia de la http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=1771 . Aici era vorba despre pornirea de pe loc cu a II-a, ceea ce merge bine (eventual o turezi înainte să bagi în viteză, să nu moară motorul).

Share this post


Link to post

Cristicaz > Exista cutii de viteze reusite si altele nereusite. Asta depinde in principal de tolerantza pieselor folosite si de calitatea montajului. Dar mai cred ca depinde si de abilitatea driverului. Cind spun asta ma gindesc la un cunoscut care avea o Dacie de serie, adica nu o masina, si care folosea foarte rar ambreajul pentru a schimba treptele cutiei, atit in sus cit si in jos. Eu n-am reusit si nici n-am mai vazut pe altcineva, lucru care m-a pus pe ginduri. Nu era nici un truc, era doar simtz al masinii, foarte multa practica si o degajare extrema la volan. Schimbatul treptelor era singura lui preocupare, in rest, parca mergea pe jos. Pentru noi, cei care avem si alte probleme la volan, este greu uneori sa schimbam chiar cu ajutorul ambreajului, iar cind acest lucru se intimpla des, atunci cutia de transmisie trebuie dusa la doctor, de preferat in garantie.

Share this post


Link to post
Daca masina derapeaza se roteste volanul in sensul in care se deplaseaza masina, adica invers decit iti spune inima.

Hmmm. Ciudat sa actionezi altfel decit simti ca trebuei sa o faci. De cele mai multe ori actionezi si dupa aiai te gindesti.

 

N-am stiut chestia asta. Totusi nu-m dau sema cum poti opri o derapare asa. Poti sa imi explici fenomenul mai in amanunt?

Share this post


Link to post

Rotind volanul pe directia in care derapezi, nu se opreste deraparea ci se redreseaza masina! In timpul redresarii tre' sa indrepti rotile, altfel masina are tendintza de a se roti si a derapa pe partea ailalta...

Ma rog, mie nu-mi spune inima sa intorc rotile in partea ailalta... da' asa o fi... poate eu am vazut prea multe filme (ca de acolo am invatzat cum se face - pe pielea mea am experimentat mult dup-aia)

Share this post


Link to post

Explicatia este simpla: daca rotesti volanul in partea opusa deraparii aceasta se amplifica provocand rotirea masinii si pierderea controlului. Incearca intr-o parcare goala pe un carosabil acoperit cu zapada, nu conteaza viteza. Altfel, urmareste cu atentie pozitia rotilor unei masini wrc in a doua jumatate a unui viraj.

Share this post


Link to post
In timpul redresarii tre' sa indrepti rotile, altfel masina are tendintza de a se roti si a derapa pe partea ailalta...

Da, intelesesem alceva. THX!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...