Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Incadrarea Euro A Benzinei

Recommended Posts

De mult ma roade o intrebare. In ce fel afecteaza categoria euro a benzinei folosite, consumul de combustibil a masinilor noastre.

De exemplu, masina mea are euro 3. Daca pun benzina euro 4 sau euro 5, in ce fel afecteaza acest lucru consumul de combustibil? Scade sau creste? In plus, se mai pune problema respectarii cifrei octanice a benzinelor, de catre producatori. Chiar daca masinile noastre sunt proiectate pentru CO 95, poate e mai bine sa punem bezina de CO 98, pentru a respecta o CO reala de 95?

Share this post


Link to post

Norma euro a motorului n-are legatura directa cu norma asociata benzinei. Diferentele vizibile dintre benzine se refera doar la continutul de sulf: < 150 la euro3, < 50 la euro4 si < 10 la euro5. In plus, benzina euro5 se comercializeaza doar la CO >= 98. Conform legislatiei romanesti, din 2007 este interzisa comercializarea unei benzine auto cu un continut de sulf peste 50 unitati, deci, benzina euro3 nu s-ar mai produce pentru comercializarea in RO. Motoarele GM, prin raportul scazut de compresie sunt concepute sa mearga cu benzina cu COR >= 91. ECM-urile de pe motoarele Chevrolet au senzor de knock (auto-aprindere a benzinei) si adaptare a avansului la scanteie. Conform definitiei, o benzina cu CO mare are o rezistenta mai mare la aprindere si o putere calorifica mai mica. Utilizarea unei benzine de CO mai mare la un motor care nu are nevoie de ea este avantajoasa doar in regim mare de turatie pentru atingerea si depasirea parametrilor de varf, domeniul in care nu mai conteaza nici consumul. Utilizarea ei in regimuri de pana la 50% din performantele motorului este un lux. Eliminarea posibilitatii de-a alimenta cu o benzina de CO mai mic decat cel inscris pe pompa se face usor prin selectarea locului si a firmei care face livrarea. In plus, motoarele GMDAT au comutator de cifra octanica, fapt care scapa soferul de neplaceri. Comutarea trebuie urmata de un reset la ECM din siguranta care trebuie.

 

PS paginile acestui forum demonstreaza ca utilizarea exclusiva a unei benzine de CO > 95 nu te scapa de problemele ce apar in urma mersului loganat si/sau a proastei revizuiri periodice a motorului (n-are legatura cu ce fel de revizie obligatorie se face in service-urile zise autorizate).

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca reducerea continutului de sulf din benzina nu are nici o influenta asupra consumului? Nu am nici un fel de problema cu masina. Am intrebat doar de curiozitate. De cand am luat-o, am folosit doar ulei Opel/GM 5w30 si filtre Mann, respectiv Corteco (cel de polen). Nu cred ca conduc subturat (cred ca la asta te refereai, desi am condus si logan, si mi s-a parut destul de vioi). Schimb vitezele asa:

1->2 la 2000-2500 rpm

2->3 la 3000-3500 rpm

3->4 la 2500-3000 rpm

4->5 la 3000-3500 rpm.

Asta la mers normal. In depasiri, nu mai tin cont.

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

Continutul de sulf are treaba doar cu poluarea, precum si normele euro. In plus, in combinatie cu hidrogenul eliberat in urma arderii se poate forma hidrogen sulfurat, un produs urat mirositor.

La motoarele termice, reducerea consumului se face doar prin rulajul la o turatie mai apropiata de cea de randament maxim, revizuirea periodica a motorului, filtre curate, ulei cu vascozitate mica, pneuri corect umflate, utilizarea franei de motor in detrimentul celei de serviciu, rulajul cat mai scurt cu motorul decuplat de cutia de viteze si utilizarea unei benzine cu CO cat mai mica, posibil.

Share this post


Link to post

Cred că s-a mai vorbit pe aici de comutatorul magic din ECM - care detetectează CO a benzinei şi se comută după necesitate.

 

Ştie şi ECM-ul de la Cielo asta? Şi dacă DA, se comută singr sau trebuie dat din scanner? Cred că s-a mai întrebat dar nu mai găsesc unde.

 

Eu am observat o diferenţă de consum între benzină cu CO diferit dar şi între benzină de la diverşi vânzători (exemplu OMV versus Rompetrol versus MOL, Petrom etc). Nu-mi dau seama dacă diferenţa era de la nivelul de sulf. Chiar aşa, euro de la benzină se referă numai la conţinutul de sulf?

Share this post


Link to post
... comutatorul magic din ECM - care detetectează CO a benzinei ...

 

Chiar aşa, euro de la benzină se referă numai la conţinutul de sulf?

1- nu detecteaza nimeni CO a benzinei in ECM, se stabileste apriori, cu mana;

2- asta reiese din specificatiile publicate de catre productori, daca ar mai fi si altceva, sigur s-ar lauda.

Share this post


Link to post

Ca tot veni vorba de comutatorul asta. Eu sunt dintre cei care nu l-au gasit :( . De aici intrebarea: oare, daca exista, cum o fi setat din fabrica, pe CO 91 sau 95? Pentru ca, citind forumul, am inteles ca daca e pe 91, scad performantele si creste consumul. Nu ca m-as plange de aceste doua caracteristici, dar nu cred ca ar strica sa fie mai bine :) . De aceea, daca stie cineva sigur ca din fabrica vin cu CO 91, intensific cautarile. Daca e pe 95, stau linistit :D .

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

Daca nu exista fizic, atunci este setat pe CO95.

 

Povestea cu setarea pe CO91 este simpla: cand se vorbeste de performante, se vorbeste de valorile maxime (putere maxima), deci, acolo unde si consumul este pe masura. Dar cand motorul are cuplu mai mare la turatii joase la acelasi consum, regim folosit de majoritatea soferilor, si comportare mai stabila, este exact invers decat vad ca se intelege, desi in topicul respectiv se dau clar avantajele.

Share this post


Link to post

Si daca nu-l gasesc eu? :( Am cautat sub vasul de expansiune, unde ai zis, intr-un alt topic. Dar nu l-am gasit. Totusi, e destul de vaga descrierea zonei. Poti sa imi dai niste indicii in plus? Eventual pe PM, ca aici suntem deja off topic. Ma refer la pozitionarea jumperului si felul cum se modifica de la o pozitie la alta.

Multumesc.

Am inteles ideea cu efectul schimbului de pe 91 pe 95. Daca l-as gasi, as merge pe 91 in majoritatea timpului, pentru ca rulez in oras, iar in concedii, l-as pune pe 95. Corecteaza-ma, te rog, daca gresesc.

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

In traficul urban si iarna oricand.

 

Daca ai completa tipul motorului si al ECM-ului, atunci am putea sa-ti spunem daca ai sau nu acel comutator. Kalos 2004 nu spune ceva, sunt 3 tipuri de motoare si 3 tipuri de ECM-uri.

 

Dar, atentia, discutia a luat-o pe panta offtopic-ului !

Share this post


Link to post

Nu ma pricep chiar asa. Pot sa spun ca am motor de 1150 cmc. ECM nu stiu de care este. Unde trebuie sa ma uit? Hai sa continuam pe PM, atunci.

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

Si ce a uitat tolin sa zica e ca asa numita calamina provine in mare parte din continutul de sulf a benzinei,hidrocarburile nearse complet produc "funingine",care si ea e periculoasa cand se depune pe unde nu trebuie.

 

Asa ca sfatul "maimutelor" din service la cei cu depuneri de calamina sa foloseasca benzina mai scumpa,care de obicei are si continut de sulf mai mic,nu e dat chiar de aiurea

Share this post


Link to post

Calamina este depunere de Carbon. Sulful poate face rau doar la catalizatoare. Oricum, la benzina actuala de COR95 este de 3x mai putin decat inainte. Posibil ca din 2009-2012 sa fie obligatorie doar benzina cu un continut de 5x mai putin.

Oricum, se pare ca s-a schimbat si conceptia baietilor veseli: unui proaspat posesor de Opel Astra, adica motor de aceeasi conceptie, i s-a recomandat in mod expres sa nu foloseasca pana la prima revizie benzina cu CO > 95 ! Din pacate, de bucurie, probabil, omul a uitat sa intrebe si motivul.

Share this post


Link to post
Motoarele GM, prin raportul scazut de compresie sunt concepute sa mearga cu benzina cu COR >= 91.

 

In cartea mea, cat si in cartea unui Aveo 3dr 1150 (cumparat la sfarsitul lui 2006) scrie minim CO95.

La mine nu comentez insa mi se pare suspect faptul ca la acelasi motor comercializat de la primele modele de kalos au scris 95 desi pana acum jumatate de an era 91.

Share this post


Link to post

Insemna ca au eliminat posibilitatea de comutare pe o benzina cu CO inferioara. Altfel, datele motorului nu s-au schimbat. Oricum, benzina de CO91 nu se comercializeaza aici, desi se fabrica. Sau poate se si comercializeaza, dar nu stim noi, sub forma de CO95.

Share this post


Link to post

Nu am cautat dupa switch deoarece masina nu e a mea. Doar m-am contrazis cu proprietarul ref. la CO91 din carte. Mi-a aratat cartea si n-am mai zis nimic :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...