Jump to content
Sign in to follow this  
bdan16

Directie Matiz

Recommended Posts

Esti genial!nu stiam ca matizul are niste flanse de plastic care tin loc de rulmenti.se gasesc flanse de astea?cum se numesc ele?

 

 

Se numesc rulmenti(2 piese subtiri din plastic imbucate) , costa aprox. 20 lei bucata. - piesa 6 sau 7 din imaginea atasata

Flansele(piesa 5) sunt din cauciuc si se afla in capatul telescopului. Din cauza cauciucului prost se deformeaza si apare un joc.

post-9557-0-17314200-1315207928_thumb.jpg

Share this post


Link to post

m-am ambitionat si in fiecare zi ,aproape,port masina dupa program directia da semne de revenire destul de bune.

Share this post


Link to post

de asta sunt de parere ca masinile care stau se strica frate...

Edited by alleq

Share this post


Link to post

ai dreptate.incerc sa o port cat de cat posibil.directia si-a revenit spectaculos decand am pus gumele de iarna.a fost ridicata pe elevator cand mi le-au schimbat.

Share this post


Link to post

Mi-a aparut un scartait la viraje in zona volanului.Cand intorc volanul ,scartie.Am inteles ca ar proveni de la o bucsa de plastic.Cum se schiimba bucsa aia ? daca de acolo e.

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu un Matiz din 2005.L-am achizitionat cam acum 2 luni.Sunt momente in care invart volanul cu 1 deget pe loc si sunt momente in care este nevoie de ambele maini . Mentionez ca aceasta chestie se intampla cand dau in gropi!!! Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc mult!!! :o sanale:

Share this post


Link to post

Salut. Mi-am schimbat de 2 zile gumele de iarna cu cele de vara, insa acum constat ca merge foarte foarte greu directia, mai ales cand iau stanga/dreapta de pe loc, trag foarte greu de volan, parca-i vad pe soferii aia de pe camioanele alea vechi cum se chinuie sa traga de volan; tin sa mentionez ca pana sa ajung la atelier sa le schimb invarteam volanul cu o mana, chiar si cand plecam de pe loc, cu putina miscare, mergea usor, acum in aceleasi conditii trag parca de fiare. Am observat asta iarna cand am trecut pe gumele de iarna ca directia mergea parca mai bine, si... m-am bucurat... acum nu inteleg care-i faza... aveti idee? Multumesc.

Share this post


Link to post

au fost echilibrate toate 4 si umflate corespunzator. alte idei? cauze?

Share this post


Link to post

Verifica presiunea prima data. Ce anvelope ai pus? Sunt aceeasi dimensiune

 

LE: dupa cum a zis augustin, inafara de presiune nu prea are ce sa fie.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

sunt cele cu care am luat masina, asta iarna le-am inlocuit cu cel de iarna ( d...a), acum le-am pus pe cele de vara, au fost echilibrate, umflate..., insa inportant e sa nu fie ceva grav. mai verific sile mai umflu. M-ati linistit putin, multumesc.

Share this post


Link to post

Cred ca de vina este compozitia cauciucurilor, si eu am aceeasi senzatie in fiecare an cand trec de la cele de iarna la cele de vara. In timp scapi insa de senzatia asta, te (re)obisnuiesti cu forta necesara.

PS: nu e recomandat niciodata sa tragi de volan pe loc, incearca sa misti cat de incet masina si apoi sa incepi sa tragi de volan.

Share this post


Link to post

...mai ales cand iau stanga/dreapta de pe loc...

 

Daca mai faci de multe ori asa sa nu te mai plangi ca nu mai poti folosi volanul ca inainte. Si tatal meu daciot aplica regula aceasta.

Share this post


Link to post

Si eu a trebuit sa ma reobisnuiesc de la Sava Eskimo la Fulda EcoControl. (verific aproape in fiecare luna presiunea la 2.1-2.2, deci nu este de aici).

Banuiesc ca este din cauza ca anvelopele de vara au o suprafata de contact mai mare. Nu au asa multe striatii si sunt construie putin altfel.

Share this post


Link to post

Salut. Aseara nu am putut sa dorm pana nu m-am dus de am mai umflat putin rotile , dar putin ca era tarziu si compresorul era prea zgomotos si dimineata nu am timp ca tre sa fug la gradi cu copilul si... parca-parca am sesizat ceva schimbare. Nu invart niciodata volanul stanga/dreapta fara sa misc masina fie si 5-10 cm si sa mai am pretentie sa invart volanul cu o mana, ca doar n-am servo, insa mergea foarte greu si cu putina miscare, am vecini care le trebuie spatiu sa parcheze si lasa loc atat in fata cat si in spatele lor de aproape o masina, si cum nu's locuri si eu is mic, ma inghesui si eu cum pot...asta asa ca o mica paranteza... unde fac mai multe manevre... dar era o constatare, dupa 6 ani merg 5-6 luni cu alte anvelope si cand revin la cele vechi am impresia ca s-a defectat ceva la directie... asa instant. Mi-a fost teama sa nu tie ceva mai complicat.

Share this post


Link to post

salut, daca ai avut gume de iarna pana acum e normal sa ti se para ca e mai grea directia dupa ce le-ai pus pe cele de vara. Poate is usor duse si mai trebuiesc schimbate, cauciuc imbatranit = directie greoaie.

Share this post


Link to post

Am observat o problema la axul volanului, adica in momentul in care trag de volan spre mine sau il imping de margini (fara a-l roti), se simte un joc destul de mare ce pare a fi undeva sub bord. A mai patit cineva sau stie cineva care ar fi cauza, axul are vreo bucsa care se schimba?

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

Chiar nu mai e de actualitate? Nu mai e nimeni pe aici?

Share this post


Link to post

am un troncanit pe partea dreapta la matiz, cand merg pe piatra cubica, un mecanic mia zis ca e de la caseta de directie si ma sfatuit sa o repar, facand bucsa la un strungar,

a reparat cineva caseta asa?

sa o repar sau sa o schimb caseta cu totul?

ce ma sfatuiti?

Share this post


Link to post

Va salut,

Care sa fie problema pt care directia la matiz e f. usoara ? Mai usoara ca de obicei. A primit o lovitura in lateral stanga si de atunci merge prea usor directia .

http://i50.tinypic.com/33xxaw7.jpg

Edited by tynel

Share this post


Link to post

Care sa fie problema pt care trage stanga un matiz ? Dupa un mic accident .

Share this post


Link to post

Vad ca e atinsa si janta, incearca sa schimbi roata din fata cu una buna si vezi daca se schimba cumva mersul. Colegul x86 patise la fel dupa ce a luat o groapa. Daca nu, o geometrie a rotilor n-ar strica.

 

Si daca tot m-am apucat, pentru meticulosi ca mine, legat de tacaneala mai mult la rece, ca si cand ar fi o bila metalica in motor sau teava de esapament, e de la catalizator (Euro III), am mai auzit si la un alt Matiz, mi-a confirmat-o si un prieten, Rafi, asa ca nu va faceti probleme.

Share this post


Link to post

Am pus roata de rezerva pe stanga fata si trage stanga mai usor . De la 70 la ora in sus incepe sa trepideze de zici ca se dezmembreaza .

N-am mai inversat rotile , astept sa vina jantele si le schimb pe toate . Apoi fac geometria,unghiu' de fuga,bla bla bla,ca dupa accident . Revin cu rezultatul dupa ce termin,cred ca mai are si altceva la sistemul de directie , se si aude un sunet ca de "frecare intr-un punct" .

La ce sa ma astept ?

Edited by tynel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...