Jump to content
Sign in to follow this  
van den plas

Merita sa-mi iau Espero ?

Recommended Posts

Si la mine e tot cam 2000 de euro, a fost cam asa (preturi aproximative, deobicei cu manopera ):

defecte cunoscute:

planetara: 300ron

parbriz: 300ron

 

consumabile:

gume vara: 800ron

gume iarna: 650ron

2 seturi placute frana, set discuri frana, lichid frana, cablu frana de mana : 500 ron

distributia: 500ron

rulmenti spate + bielete: 250ron

3 revizii(ulei + filtre): 600ron

bujii ngk + fise testla: 150ron

 

defecte:

kit ambreiaj: 750ron

reparatie alternator: 400ron

pompa apa + curea distributie: 250ron

vas de expansiune + calorifer + radiator + antigel: 550ron

termostat + antigel: 150ron

traseu evacuare: 400 ron

IAC: 200ron

cateva elemente revopsite: 500ron

 

alta manopera + reglaje: 300ron

 

Grand total: ~75 de milioane

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Cielofan> un matiz in rate / leasing e masina perfecta pentru un student fara finante prea multe dar care vrea sa mearga mult, sa plece in mini vacante in tara fara batai de cap.

 

Garantie + consum mic = matiz

Share this post


Link to post
Si la mine e tot cam 2000 de euro, a fost cam asa

La prima vedere pare mult daca nu enorm de mult. Iti dai seama cum ii suna omului in ureche 2000E? Dar explica cam cat timp nu ai mai avut dureri de cap din cauza masini, sau cel putin dureri mari.

Daca merita sau nu un Espero asta e clar ca depinde numai si numai de bugetul tau. Daca ai 4000E(masina)+2000E(eventuale reparatii) si-l mai ai si pe tatutzu cu banutzu care mai poate rotunji suma spre 8000E atunci incearca un Opel sh sau un Cielo nou.

Daca nu ai si te invarti pe la 4000E(+vreo 500) baga mare si pune mana pe un Espero, poate te ajuta si vreun friend la alegerea ei si termini povestea elegant. Asa vei avea si o masina nice (nu uita ca la vremea ei a fost scoasa de limuzina) si daca vei agonisi nitel vei iesi la suc si cu fetiscana focoasa... sau la o intalnire daewoo ;)

In concluzie eu daca as avea 4000E (sau chiar 3500E) in mana ... tot Espero as lua.

Share this post


Link to post
La prima vedere pare mult daca nu enorm de mult.

...mai poate rotunji suma spre 8000E atunci incearca un Opel sh...

 

Cumnatamiu a luat Astra 2.0dti acum vreun an pe la banii astia. A bagat ~2000 de euro in prima luna , si nu a scapat doar cu atat, adica inca nu a terminat de bagat.

Costurile care le-am postat nu se refera la defectiuni , ci la banii care i-a mancat in 30k km.

Practic din lista aia defecte care nu stiam ca le voi avea cand am cumparat-o au fost: alternatorul, kitul ambreiaj, pompa apa si IAC . Restul au fost pitici pe creier si consumabile ca la orice masina pe langa defectiuni care le stiam si care le-am tras din pret ( planetara, parbriz, termostat ).

Oricum si masinile noi de buget se devalorizeaza de la ~500 euro pe an (Matiz sau Logan) pana la 1000+ ( nubira, megane etc ) deci nu am pierdut mai multi bani ci mai mult timp.

 

Cand am luat-o puteam sa iau Solenza noua cu 5100 euro sau Logan dar toate erau fara dotari si am preferat dotarile. Matiz nu a intrat niciodata in calcul.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Da. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Intradevar, sunt ceva bani de bagat in el ... totusi e o masina care merge spre 12 ani.

Si la orice masina care depaseste pragul de 5-6 ani si 100.000km trebuie bagati ceva bani.

 

De consum toata lumea zice ca e mare ... Un 12-13% in Bucuresti totusi nu mi se pare un consum foarte mare ... in Galati cred ca il scoti la un 11-12% in functie de sofer si conditiile de trafic.

Oricum nu este mare. La cati km voi face eu cu masina (aprox. 5000 pe an) nu renteaza sa-mi pun nici macar GPL. Eventual sa gasesc una cu tot cu GPL.

 

Pentru un student "fara bani" se merita o masina cat mai noua in care sa bagi bani cat mai putini. Asa este, nu zic nu ... dar dupa cum am spus si mai sus ... la 5000km pe an nu cred ca are ce sa cada ... evident dupa ce este cat de cat pusa la punct.

 

Mi-am facut o ideie totusi ... cam ce ar trebui schimbat si cam de cati bani.

 

Ca o paranteza ...

Un Espero din '95 aici gasesti si la 10.000 RON dupa negocieri ... numai trebuie sa cauti. Chiar acum cateva saptamani avea o vecina un Espero de 1,8 din 1998, cutie automata, unic proprietar, km putini ... tipa avea masina de servici ... Pret 3800 negociabil.

 

Eu cred ca la banii astia alte alternative nu prea ai ... ma refer la aceiasi clasa.

Share this post


Link to post

Cum nu prea exista Espero cu ABS (rulat afara) la 68kkm in 8 ani. Dar in fine, ambele se pot 'pune'.

Scuze adostar, nu inseamna ca prietenul tau e rau intentionat. Asa o fi luat-o.

Share this post


Link to post
Ce computer de bord ? nu exista asa ceva pe Espero din fabrica.

 

Asa stiam si eu ... [-X

"4200 fix" is $? :D

Share this post


Link to post
Eu cred ca la banii astia alte alternative nu prea ai ... ma refer la aceiasi clasa.

De asta poti sa fii sigur. Clasa asta valoreaza de la 15000 de euro in sus.

 

Oricum, gandeste-te bine daca merita sa investesti pana la 1000 de euro pentru ca apoi sa faci 5000 de km pe an.

Si sigur vei face numai atat? 5000 de km facea taica-miu pe timpul lui nea nicu cu oltcit-ul, cand erau vremurile alea de cereau multa hartie igienica.

Ma rog, eu sunt pe principiul de a merge cat mai mult pe cat mai putini bani, vezi Steph si vezi subsemnatul, care din acelasi motiv nu-si permite Moeciu de ziua nationala. Dar fiecare cu ale lui.

Share this post


Link to post

Ce mi-a zis aia am scris :) poate sa aiba si rasnita de bord ca nu ma intereseaza :) )

Share this post


Link to post

Sa scriu si eu, desi tarziu. Cand am ales, am testat/prospectat si Matiz nou si Espero la mai bine de 200 de mii de km si "nemteasca" si rezultatul il stie toata lumea. Decat sa bagi mai multi bani in masina si sa fie inferioara, mai bine ii bagi in benzina dar macar te simti bine (asta ca am comparat cu Matiz nou) cand mergi cu ea. Cel putin nu ii dai pe toti o data. As fi putut sa astept sa imi iau ce urma sa scoata Dacia (Loganul) dar un pic de inside information si o vizita pe la Mioveni m-a convins. Pe atunci nici nu stiam pretul. Ar fi fost si mai simpla decizia.

 

Singura chestie la care sa te uiti, dupa cum ti-am zis si pe YM, este sa nu aiba rugina pe la pasajele rotilor, eu nu m-am uitat (sau m-am uitat dar am preferat sa cumpar din loc cunoscut. Acum poate nu as face la fel.), restul se repara si la preturi nesimtit de ieftine. Daca nu ar fi fost asa cred ca nu as fi schimbat nici 10% din ce am schimbat la ea, ca mergea oricum. Doar pompa de benzina ce as fi fost obligat sa o schimb. :mrgreen:

 

PS: Si cand calci pe acceleratie se simte. :-> Si, la fel, se simte si cand calci frana. Aici mie imi place sa abuzez si sa nu o calc cum trebuie decat in ultimul moment (mai ales cand am pe cineva cu mine :dizzy: )

 

In concluzie: daca ar fi sa imi cumpar acum masina nu mi-as mai lua Espero doar din motivul ca as avea mai multi bani, dar la aceeasi suma, fara ezitare, Espero. :lavolan:

Share this post


Link to post

Pentru Laur ...

 

Hai sa fim realisti.

Cat consuma matiz-ul in afara orasului?

Sa spunem 5% ...

Cat consuma Espero-ul?

Sa spunem 7% ...

 

Este o diferenta de aprox 2l/ suta de km ... adica 7ron pe suta de kilometri. Cred totusi ca diferenta se compenseaza prin confort, stabilitate ... etc.

Nu ma intelege gresit ... nu sunt anti-matiz ... numai ca prefer masinile putin mai mari. Nu ca sa ma dau mare, pur si simplu pentru confort.

Iar la un drum de Galati - Moeciu - Galati (presupunand ca te mai invarti pe acolo) faci in total 800 de km ... cu toate ca e foarte mult 800 de km, dar in fine.

Direfenta de pret iese de 28ron dus - 28ron intors, adica fix 16 de litri in plus pentru Espero la 800km. Eu zic totusi ca merita ...

 

Dar ... fiecare cu pasaricile lui :D

Intentia deschiderii topic-ului nu a fost denigrarea Matizului, ridicarea in slavi a Espero-ului sau Matiz Vs. Espero.

 

Am zis de la bun inceput ... in afara de consum ...

 

 

Referitor la nr. km facuti anual ... cu siguranta nu voi depasi 5000.

 

 

P.S. Smeule' mi-au luat-o inainte cu postul ... vad ca amandoi gandim la fel :D

Edited by CieloFan

Share this post


Link to post

Cielofanee, se vede ca nu platesti tu intretinerea din salariu. :D Sa vezi ce te-ar durea cand vine si cablul, mobilul, curentul, intretinerea, etc, etc, etc. :dizzy:

Asta si cand faci muult mai muuult de 5000 pe an, cum fac eu vreo 25000, desi o parte o decontez. Eu n-am consumul de la espero, si tot imi doresc un consum mai mic.

Share this post


Link to post

Lasa ma Laure, nu vezi ce se bucura ca Zmeu gandeste ca el? Pai cum draku, doar sunt studenti amandoi si aproape aceeasi generatie. Nu ca tu ai fi batran, dar oricum semeni mai mult cu mine decat cu ei :) )

Share this post


Link to post

Imi spunea cineva din State ca acolo cam e o regula nescrisa.. iti iei masina de valoarea venitului anual.. NU stiu cum e la noi, dar eu inclin sa le dau dreptate.

Share this post


Link to post

Pai sigur merge regula, mi se pare de bun simt. Un an muncesti pentru masina. Si daca muncesti un an, sigur ti-e drag de ea, poate sa fie si trabant. Dar e trabantul TAU.

 

Ipoteza:

Si acum sa luam un venit de 500 lei/luna = > 12 luni x 500 lei = 6000 lei => adica vreo 2000€ cu bunavointa.

Problema:

Exista masina la valoarea asta care sa fie totusi masina?

Raspuns:

NU.

Concluzie:

Foloseste-o pe a mea :) >-

 

QED

Share this post


Link to post

Adica asta

Sau cel mai eftin.. mai imprumuti si tu masina de la Moshu, si-ti raman si bani de-o bere ;)
? :)

 

Acuma serios, daca e vorba de doar atatia bani, nu prea poti intretine o masina, de achizitie nu vad cum ar putea fi vorba, doar daca e cado :)

Share this post


Link to post

Moshule cu un venit de 500RON/luna se poate merge cu autobuzu sau cu maxitaxi dar de intretinut o masina nu poti cu banii astia, fie ea si Espero .

 

In RO se pune mult accent pe imagine, iar o masina scumpa creeaza o imagine de bunastare desi unii posesorii de astfel de masini au pantalonii rupti in kur si baga motorina/benzina cu pipeta de piese nu mai vorbesc. De aia spuneam eu pe alt topic,,,, ca vad pe strada multi tarani cu Passat DIZEL si roti de iarna vara.

In concluzie decit un Passat cu 400ooo km reali si 100.ooo km pe bord mai bine un Espero bun. Am dat acest exemplu cu Passatu pt ca inainte de Espero am avut Passat cu 170.ooo km pe bord si 370.ooo km reali, era un junghi de masina (tehnic vorbind) dar care arata extrem de bine .Cam asa sunt majoritatea Passaturilor care se aduc din Germania si care dau bine la imagine .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Sa raman on topic, eu zic virgula, ca merita. Eu pe a mea am dat 3500 cand am luat-o, masina nu a fost prea intretinuta de proprietar, dar nici lasata sa "cada", am bagat si eu o gramada de bani in ea, n-am facut niciodata calculul, stii tu, pasiunea nu are limite :D , fiindca aici vroiam sa ajung, oamenii se impart in 2 categorii, unii pentru care masina este o necesitate, iar ceilalti pentru care este o pasiune.

Eu pot sa afirm cu mandrie ca fac parte din a doua categorie, iar cand esti unul dintre noi, intotdeauna ti se va parea ca ceva nu merge bine, ori din cauza varstei masinii, totusi nu se compara cu una noua, sau pur si simplu "pitici" cum zicea cineva intr-un post anterior. Oricum, la orice masina trecuta de 100.000 sa te astepti la surprize neplacute.

 

Espero-ul este singura masina din gama Daewoo care mi-a placut ca design, parerea mea ca nu este masina de oras, dar in afara este sublima, consumul este decent parerea mea, siguranta la viteze mari ok, destul de sigura in caz de accident dupa cate am vazut eu, si multe alte calitati care au fost enumerate mai sus, oricum ideea generala este ca la 3500-4500 euro nu ai ce sa iei mai bun, piesele sunt ieftine, etc.

 

@esperatul: Luminile nu mi s-au parut proaste, poate ai tu farurile ingalbenite :) o problema noaptea ar fi vizibilitatea proasta cand din sens contrar se apropie cineva, care cred ca se datoreaza unghiului de inclinare al parbrizului (eu am si scaunul reglat la maxim jos si parbrizul e zgariat rau)

 

@bogdanG: @vaxxi: Si la motorul de 1.5 termostatul se schimba la fel de usor, si eu am dat pe el vre-o 30 ron parca, nu 80.

 

Eu in momentul de fata mai am 2 probleme la motor (sonda lambda, merge si fara :D , si pierderi de apa pe la garnitura de chiulasa destul de nasoala asta) tinichigerie si vopsitorie cand o sa am bani, amortizoare, si... multe alte nimicuri gen plastice lipsa la centuri, emblema portbagaj rupta, etc.

 

PS :o fftopic: Ce-o sa mai rad cand or sa inceapa loganurile sa iasa din garantie, am un prieten cu un Renault clio caruia i s-a stricat servodirectia, masina a iesit din garantie, si trebuie sa dea 4000 RON pe una noua, presupun ca nu e diferita cea de Logan.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu fiind din familie, imi permit sa trag o concluzie: toata lumea are dreptate. Dar intai si intai trebuie sa existe o conditie esentiala: sa ai 4000€. Si inca ceva pentru intretinere.

Share this post


Link to post

Punct ochit punct lovit de Moshu.

 

Eu fiind din familie, imi permit sa trag o concluzie:

Eu nu

Edited by raskala

Share this post


Link to post
Moshule cu un venit de 500RON/luna se poate merge cu autobuzu sau cu maxitaxi dar de intretinut o masina nu poti cu banii astia, fie ea si Espero .

Si eu sunt de aceeasi parere. Varianta cu Matizul era pentru ocazii in care ai nevoie de masina. Eu la Iasi aveam de cheltuiala vreo 300 ron pe luna (in afara de telefon si chirie la camin), nu-mi dau seama pe ce se duceau, dar de-abia imi permiteam sa-i pun cate 6-7 litri de benzina pe week-end, eventual s-o duc la spalatorie odata la 2 luni. De cauciucuri noi nici nu putea fi vorba, nici nu vreau sa ma gandesc la vreo dacie la care trebuia sa sacrific banii de benzina ca sa-i mai schimb ceva. Matizul de bine de rau mergea ok.

La banii astia chiar si un Tico-Matiz sunt o optiune de lux.

Din pacate in Romania masina e o chestie de imagine, vorba lui Bogdan, chipurile noi gandim altfel.

Dar nu vreau sa-mi amintesc de acum un an si jumatate cand m-am opus sa-mi confiste matizul si sa-mi dea Clio la schimb, eu nu voiam, si toata lumea zicea ca sunt prost, desi gandeam foarte rational. Deci clar si pe la noi aceasta mentalitate, nu mai zic de familie. Si nu mai zic ca nici acum nu i-am iertat pe ai mei pentru ce mi-au facut. :D

Si poate pare o prostie, dar ii invidiez pe cei cu Matize, cu buburuzele lor si cu piesele lor iefine.

Share this post


Link to post

Din pacate in Romania anilor 2k este mai importanta imaginea decit respectul de sine si mai ales fata de ceilalti.Conteaza sa ai masina cea mai tare din bloc, eventual sa fie mai scumpa decit apartamentul in care stai. Cind te dai jos dintr-un BMW sau AUDI de 2-3 ani vechime nu scrie pe fruntea ta ca masina ar fii fost luata SH de la un turc-neamt si mai ales ca masina are vreo 300k km reali si e vai de ea.

Eu am preferat Espero la momentul cind mi-am permis Espero dupa care am trecut la Golf pentru ca a fost pomana si nu trebuia ratata. Am momente cind plang dupa Espero mai ales ca fusese condus de un "bou" inaintea mea care schimbase tot ce se putea schimba, acum eu am devenit "bou" si schimb la Golf diverse pentru ca ala dinainte nu si-a permis sa o faca dar se falea cu masina de parca era vreun BMW .

Concluzia mea este ca masina la romani este de imagine dar mai exista si pasionati :D

Share this post


Link to post

Bogdan are dreptate. Mai e vorba si de pasiune, nu numai de imagine. Am cunoscut un inginer de sistem in Copenhaga care avea un Mondeo nou nout, rosu. Il conducea si beat si treaz cu aceeasi placere si indemanare. Dupa ce i-am cucerit increderea, m-a condus in garajul lui, unde trona o masina de epoca iar peretii erau plini de scule. Avea inclusiv troliu cu lant pentru a ridica motorul, aparat de sudura si tot ce si-ar dori un mecanic si un tinichigiu totodata in Romania. Mi le-a aratat cu rabdare pe fiecare, iar la sfarsitul discutiei am inteles ca nu pusese mana niciodata pe vreuna din acele scule, si nu facuse nimic niciodata la masina aceea. Dar cand zicea ca se va apuca de ea si cum va arata dupa etc, i se umezeau ochii. Diliu, dar pasionat. Il invidiez si in ziua de azi (pentru posibilitatile de a-si indeplini visele, bineinteles).

 

Succes, pasionatilor! :)

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

 

Am stat mult si am analizat, practic am pus in balanta ambele masini (espero si matiz) si am ajuns la concluzia initiala ... Si anume, vreau o masina mai mare decat Matiz.

 

Vreau o masina mai mare, nu ca sa ma dau mare in fata blocului, nici pe la scoala (unde colegii mei au Skode Superb ori Mercedes-uri), ci pur si simplu pentru ca prefer confortul in pofida faptului ca voi plati 1-2litri de benzina in plus la suta de km sau ca voi schimba unele piese pe care la Matiz poate nu le voi schimba niciodata (avand in vedere faptul ca nu voi merge mai mult de 5000 de km anual). Iar daca o masina din '95 depasita atat moral cat si tehnic poate fi considerata un moft eu nu stiu ce sa mai zic ...

 

Daca as fi vorbit de vre-un Audi ori BMW din 1988, atunci da ... aveam figuri in cap (ori eram pasionat nu?)

Vreau o masina in care sa ma simt bine si care sa-mi placa. Asta e tot, si consider ca Espero imi va satisface dorintele :D .

 

Am cerut si parerea voastra ... pentru ca am vrut sa stiu daca este rentabila "afacerea" sau daca sunt eu putin deplasat pentru ca vreau sa-mi cumpar in 2006 spre 2007 o masina de genul asta.

 

Mai astept sfaturi :)

Share this post


Link to post

Un sfat: de la inceputul anului am bagat mai mult de 1000 de litri de benzina, fii pregatit. De fapt daca ma iau dupa punctajul de pe cardul MOL cam 1500, dar cred ca aia dau si bonusuri. :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...