Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Salutare...din nou! M-am hotarat sa dau jos uleiul din cutie , pe care l-am schimbat acum 2 luni(era GL 5). Zis si facut. Surpriza a venit la umplere unde au intrat mai bine de 3 l de ulei (Chevrolet Spark 0.8 l) . Noul ulei este Unil 75w-80 GL 4 (Belgian). Ma poate lamuri cineva care e faza cu diferenta de cantitate ? Nu de alta dar de cand am Sparkul mi se invart creierii cate treburi nu corespund cu ce cere cartea, ce se ofera in serviceuri si ce zic mecanicii (ca sa nu mai vorbim de vanzatori care multi dintre ei nici nu au auzit de celebrul 75W-85 )

Share this post


Link to post

Pe unde ai umplut cutia cu ulei, ai dat jos un senzor si ai alimentat pe acolo ? Cutia se alimenteaza prin lateral, prin gura de verificare nivel, deci, pe acolo este imposibil sa introduci mai mult pentru ca da pe afara. Redu nivelul uleiului, altfel, cutia nu va functiona satisfacator.

Share this post


Link to post

Salutare Tolin! Deci am alimentat pe la surubul de umplere, pana a dat pe afara. Adevarul ca si uleiul dat jos era cam 2.7 l. In alta parte nu putea sa se duca ca am verificat desfacand usor busonul de golire . [-O<

 

Apropo poti sa-mi spui pozitionarea exacta a busonului de umplere si cheia necesara ? eu am folosit o cheie de 12

 

nu ma lua de nebun dar... cutia de Spark e aceeasi cu cea de Matiz ?

Share this post


Link to post

Baia motor e in stanga cum privesti din fata, iar uleiul era curat. Acum serios are cineva vreo idee vreun foto ceva cu busonul de umplere la SPARK ?

Share this post


Link to post

stie careva unde gasesc ulei de cv de matiz si un service bun in cluj sa mil inlocuiesc

ca o trecut cam 10000 de la ultima verificare si nu prea imi place cum merge

Share this post


Link to post

salutari tuturor, faceti treaba grozava cu forumul acesta, in primul rand, in al doilea am o rugaminte daca se poate:

Poate sa-mi spuna cineva modul si pasii ce trebuie urmati pentru schimbul uleiului din cutia de viteza.

Multumesc anticipat de raspunsuri !

Share this post


Link to post

Multam mult, cum spuneam faceti treaba minunata cu forumul, mult succes.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

concret, cine si-a schimbat uleiul a rezolvat problema cu agatatul doar la la retrogradare in a doua la rece? cel putin problema asta o am eu, dup aun timp de mers intra cum trebuie, cu uleiul asta existent, probabil cel din fabrica.(am 60.000)

Share this post


Link to post

Si cat il mai tii? Schimba-l cu un ulei bun (gasesti recomandari in topicul asta), apoi regleaza cursa totala a pedalei la 120mm (gasesti detalii in manual)..

Share this post


Link to post

S-ar putea ca 120 mm sa fie cam putin si sa-i agate la schimbarile de treapta. In manual parca minimul era 130mm si maximul 150 mm. Eu o am reglata la 130mm insa, la rece-rece tot tinde sa agate foarte putin daca nu sunt atent(daca incerc sa schimb rapid), din 1->2 si 3->2. Dupa 10-15 minute pot schimba oricum, nu mai protesteaza.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

o sa-l schimb, dar eram curios daca rezolv respectiva problema. Nu cursa e cauza agatarii, 1-2 sau 3-2 la cald intra perfect, cursa aia mi-am reglat-o dupa placul meu cum am luat masina, pentru ca pedala statea prea ridicata(la alte masini are opritor superior), am reglat-o sa fie putin mai sus decat frana, si prinde la mijlocul cursei, inainte prindea prea sus.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Am schimbat azi uleiul la cutie, aveam probleme in ultimul timp cu treapta 3 si 2 agata un pic in astea doua, la rece in special dimineata. Azi am mers cu ea si pot sa zic ca e mult mai bine nu mi-a mai agatat deloc. Am pus ulei Elf Tranself NFP 75W-80 GL4+, cam scump 45 lei/L(produs de Total). Vechiul ulei era Total 75w80, avea 2 ani si ceva cred, nu mai stiu exact. Din cate am inteles de la mecanic e bine sa fie schimbat pe la 40.000 la matiz.

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea ! Mai am o nelamurire : cutia de viteze este aceeasi si la Matiz 0.8 si la Chevrolet Spark 0.8 ?

Share this post


Link to post

Daca manualul zice 75w85, de ce lumea baga 75w80 si nu 75w90? ca sunt in dilema ce sa cumpar..

 

@doru, cat ai luat, 2 sau 3 litri? [-O<

Edited by argon

Share this post


Link to post

Pentru ca cel 75w90 este considerabil mai vascos decat cel 75w85 si cum matizul are probleme din nastere cu sincroanele un ulei mai gros decat cel prevazut de producator nu-i face bine.

Share this post


Link to post

Am inteles, o sa i-au 2 litri(sper ca ajunge?) si ma bag sa vad daca gasesc busoanele sa-l schimb.

Share this post


Link to post

Sigur nu ajung.

In cutie intra 2.1L

Iar daca la ultima umplere nu au fost bagati peste 2 L esti deja pe minus.

La schimbul facut acum 8 luni am consumat 2,3-2,4 L cu tot ce ramane prin instrumentul de "incarcare" a uleiului in cutie

Edited by EM!L
  • Like 2

Share this post


Link to post

Atunci mai iau unul ulterior, nu cred ca pateste nimic daca merg putin sub nivel, cu 2 litri in cap in ea, n'as vrea sa raman cu unul in plus, ca e doar 50 ron.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Poate ca nu.

Dar ia in calcul si eventualele pierderi .Ulei ramas in pompa folosita la umplere.

Cred ca in cutie din cei 2 l or sa ajunga 1,8-1,9 l

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu folosesc nici o pompa, sticla de ulei(cel putin Castrol) are de obicei un stut, pe care vine la fix un furtun transparent de un metru si capatul celalalt in gaura de umplere, asa am facut si la Espero si a mers de minune, nu se pierde nimic, si am facut-o si iarna, dar am lasat sticlele pe calorifer inainte, acum nu e cazul.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

@doru, cat ai luat, 2 sau 3 litri? [-O

Am inteles, o sa i-au 2 litri(sper ca ajunge?)

Se vede că ai înţeles. La fel cum se vede şi că ai căutat înainte să întrebi. Chestiile astea (ce ulei şi ce cantitate e necesară) sunt discutate în paginile anterioare ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...