Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Sa va prezint problema mea pt care as dori un sfat :

 

Tico Sx 2000 dupa ce merg in sarcina chiar si 5 minute daca o scot din viteza motorul tinde sa moara uneori chiar o face lucru accentuat de momentul in care pun frina iar daca frinez brusc iarasi se opreste.Unitatea lovato led galben verde aprins la relanti, IAC functionabil, PCV schimbat ,fise noi, filtre noi ,bujii noi, shoc aprox. 5 min , carburator curatat ,demaraj de zici ca am cine stie ce bolid sub mine , pornire usoara , electrovalva de relanti functionala, trasee de vacum curate , cam care ar putea fi cauza?Va rog sa ma ajutati ca nu stiu ce sa-i mai fac.Va ultumesc anticipat.39000000.gif

Share this post


Link to post

Verifica sa nu-ti traga aer fals pe undeva, in special pe furtunul de vacuum al servovranei.

Share this post


Link to post

verificat.e posibil sa fie deteriorata supapa care comanda avansul la distribuitor? cum o pot verifica?

Share this post


Link to post

Sa va prezint problema mea pt care as dori un sfat :

 

Tico Sx 2000 dupa ce merg in sarcina chiar si 5 minute daca o scot din viteza motorul tinde sa moara uneori chiar o face lucru accentuat de momentul in care pun frina iar daca frinez brusc iarasi se opreste.Unitatea lovato led galben verde aprins la relanti, IAC functionabil, PCV schimbat ,fise noi, filtre noi ,bujii noi, shoc aprox. 5 min , carburator curatat ,demaraj de zici ca am cine stie ce bolid sub mine , pornire usoara , electrovalva de relanti functionala, trasee de vacum curate , cam care ar putea fi cauza?Va rog sa ma ajutati ca nu stiu ce sa-i mai fac.Va ultumesc anticipat.39000000.gif

 

 

nimeni nimic? azi am verificat comanda vacum la ruptor si e ok.headbang2.gif

Share this post


Link to post

Salutare.

Imbogateste un pic amestecul la ralanti la cald, dar sa nu treaca totusi ledurile pe rosu. La limita.

Si la mine face asa din cand in cand, dar in special cand amestecul la ralanti e reglat prea sarac.

Verifica etanseitatea inchiderii IAC-ului, eventual curata-l.

Succes!

Share this post


Link to post

Am observat urmatoarele chichite:

- ventilatorul intra foarte des in functiune

 

si alta

 

- motor cald, se accelereaza brusc, sta asa vreo 10-15 sec dupa care revine la normal

Share this post


Link to post

Si noi de unde ar trebui sa stim la ce masina se intampla chestiile astea?

Daca e la Skoda din semnatura, nu stiu...

Daca e la vreun Tico..., conteaza daca e Euro2 sau noneuro.

Daca e Euro2, probabil ca:

- ralantiul la cald e reglat prea mic (turatie redusa). In acest caz intra in actiune o electrovalva de ralanti accelerat care vrea sa preintampine o eventuala oprire a motorului

- amestecul la ralanti la cald e reglat prea bogat. In acest caz intra in actiune elecrovalva de aer (IAC) pentru a saraci amestecul, bagand aer si astfel motorul se accelereaza.

- sonda de oxigen are probleme

- filtrul de aer este imbacsit

- avansul la aprindere este dereglat

- etc.

Succes.

Share this post


Link to post

Multam fain. Ai anticipat corect. Este vorba despre un Tico SX 2000. Astazi am schimbat filtrul de aer. Pentru moment nu am mai sesizat problema, in schimb am observat o scurgere de combustibil pe la garniturile pompei de benzina. Le-am cumparat pe cele din klingerit, cea din cauciuc nu am gasit-o momentan.

 

Led-urile de la unitatea Lovato stau pe verde + galben.

Share this post


Link to post

salutare

am obsevat la admisia de aer ca exista o clapeta vara/iarna...

la mine era data pe "iarna"....am dat-o pe vara si am obs. ca motorul sta mai bine ;a relanti atunci cand e rece...

ce functie are clapeta vara/iarna?

cum influenteaza ea functionarea carburatorului?

Share this post


Link to post

Cu ajutorul acelei clapete se secleteaza temperatura aerului care sa intre in carburator, apoi in motor.

Daca este pe pozitia "iarna", in carburator intra aer cald/fierbinte de deasupra galeriei de evacuare. Asta favorizeaza pulverizarea benzinei in carburator si in galeria de admisie, cand aerul atmosferic este rece.

Daca este pe pozitia "vara" aerul tras va fi cel atmosferic, la temperatura ambianta. Daca afara nu e prea frig (peste 15 grade), are avantajul ca este un pic mai dens si contine mai mult oxigen care ajuta arderea benzinei in motor.

In general, temperatura limita la care se schimba pozitia acelei clapete este de 15 grade celsius.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Am un Tico din 98 si:

Masina se opreste aleatoriu, daca incerc sa o pornesc nu porneste, daca ramane contactul pus nu porneste, dar daca iau contactul pt 20 sec porneste,

Ma gandesc ca ar fi ceva de la aprindere, pt ca daca ar fi carburatorul ar porni pe loc dupa ce sa oprit.

SI sper sa nu fie delcoul pt ca am auzit ca o gramada de bani si la Tico se schimba cu tot.

CUnoaste cineva vreun electrician priceput ?

Share this post


Link to post

Verifica mai intai calitatea scanteii. Scoate capatul fisei centrale dinspre delcou si plaseaza-l undeva aproape de masa, astfel ca sa ai vreo 5mm intre conectorul ei metalic si masa. Roaga pe cineva sa dea la cheie, iar tu observi aparitia scanteii intre capatul fisei si masa. Scanteia ar trebui sa fie alb-albastra (daca o privesti la umbra, in semiintuneric). Incearca apoi sa indepartezi capatul fisei de masa si obseva pana la ce distanta se mentine scanteia. In mod obisnuit ar trebui sa apara si daca ai peste 15mm distanta. La masina mea face scantei pana la 20mm. Dupa test pune fisa la locul ei.

Cu motorul rece, scoate bujiile si analizeaza coloratia izolatorului de portelan al capatului din motor si cantitatea de depuneri pe electrozi si pe buza filetului. Eventual fa cate o poza clara la fiecare si pune-o pe forum.

 

Detaliaza ce inseamna ca nu porneste. Nici macar nu actioneaza demarorul (electromotorul)?

Cand motorul merge la ralanti, misca usor de mufa neagra din partea dreapta-spate a carburatorului, privit din fata. Daca se opreste motorul, sau se balbaie, atunci ai un contact imperfect acolo si trebuie refacut.

Succes.

Share this post


Link to post

M-am uitat la aceea mufa din spatele carbiratorului dreapta, si sta bine, nu se misca. Demarorul functioneaza perfect, dar motorul dupa ce a pronit, se tureaza singur si sa zic dupa vreo 5 sec nu mai are turatie uniforma, ba mai incet ba mai tare.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! FoloseÂşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Am un Tico din 98 si:

Masina se opreste aleatoriu, daca incerc sa o pornesc nu porneste, daca ramane contactul pus nu porneste, dar daca iau contactul pt 20 sec porneste,

Ma gandesc ca ar fi ceva de la aprindere, pt ca daca ar fi carburatorul ar porni pe loc dupa ce sa oprit.

SI sper sa nu fie delcoul pt ca am auzit ca o gramada de bani si la Tico se schimba cu tot.

CUnoaste cineva vreun electrician priceput ?

 

Cunosc eu niste baieti foarte priceputi. Am fost la ei cu al meu.

Share this post


Link to post

Pai cum pot lua legatura ?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! FoloseÂşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

De ceva timp Tico SX 2000 are urmatoarele simptome:

- nu mai merge rotund, trepideaza.

- daca se apasa pedala de frana mai tare, masina se opreste

 

Verifica bujii, fise, schimbat pompa de benzinasi PCV-ul. Problema persista.

 

Am rasfoit postarile si incerc sa cred ca ar fi valva PCV?

 

 

@Ionut 79

 

Este un atelier de electrica auto, pe soseaua Gherase. La Doamna Ghica o iei spre Baicului pe soseaua Gherase si de la intersectie mergi aprox. 3-400 m si pe stanga este atelierul. Baietii sunt foarte priceputi.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Amestec prea sarac la ralanti si/sau intra aer fals pe undeva:

- pe la garnitura de sub carburator

- pe la furtunele de servofrana

- pe la furtunul dintre galeria de admisie si soclul IAC-ului

- pe la furtunasul dintre valva alb-albastru si carburator

Sau valva EGR nu se inchide etans la ralanti.

Eventual borne stranse slab la baterie.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am umblat la surubul de amestec aer/carburant si se vede o schimbare in bine. Problema care imi ramane este ca la un moment dat, cand motorul este cald, se accelereaza brusc, acul de la apa se ridica si el si intra in functiune ventilatorul.

Share this post


Link to post

Asta era, probabil, tot in legatura cu amestecul prea sarac. De aici rezulta supraincalzirea motorului (intra ventilatorul in functie) si turatie mica si instabila. Electrovalva de aer pentru ralanti accelerat sesiza tendinta de oprire a motorului si comanda capsula mica de vacuum de langa carburator (dreapta-jos). Asta, la randul ei, actiona asupra clapetei de acceleratie si de aici cresterea turatiei motorului.

Monitorizeaza in continuare.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Sa va spun ce am facut.

 

Am fost la service la AMG in Pantelimon si am facut carbotestul. Acolo este un domn cu adevarat meserias. Stie unde sa umble, ce sa desfaca si ce sa regleze.

 

Problemele s-au rezolvat (dar urmaresc fenomenul in continuare) cu exceptia unei variatii de turatii care apare ca urmare a unei capsule care se afla in partea stanga a motorului ,,infipta'' in caroserie in interior. Daca am inteles o electrovalava de relanti parca. Numai ca aceea este cam scumpa.

 

In cazul in care mai persista aceasta variatie de turatie, acum este putin sesizabila, mi-a spus sa desfac capacul de la filtrul de aer si sa astup futunul care duce la aceasta electrovalava de relanti.

Share this post


Link to post

Ma bucur ca mai sunt oameni care se pricep si vor sa ajute pe altii.

 

Chestia de care vorbesti nu e o capsula. E vorba de Electrovalva de Aer la Ralanti (Idle Air Control), sau IAC. E un motoras pas-cu-pas. El intervine si introduce o cantitate de aer variabila in admisie, cu scopul de a mentine amestecul corect calitativ.

Daca totusi vrei sa il anulezi, iata o metoda mai simpla decat cea cu infundatul furtunului: dupa ce scoti contactul cheii, astepti sa se auda in bord bazaitul ala din dreapta. Apoi scoti/decuplezi mufa electrica de la IAC. Gata. Acum vei putea studia comportamentul motorului fara interventia corectoare a IAC-ului.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Voi incerca metoda indicata de tine.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

Chestia de care vorbesti nu e o capsula. E vorba de Electrovalva de Aer la Ralanti (Idle Air Control), sau IAC. E un motoras pas-cu-pas. El intervine si introduce o cantitate de aer variabila in admisie, cu scopul de a mentine amestecul corect calitativ.

Daca totusi vrei sa il anulezi, iata o metoda mai simpla decat cea cu infundatul furtunului: dupa ce scoti contactul cheii, astepti sa se auda in bord bazaitul ala din dreapta. Apoi scoti/decuplezi mufa electrica de la IAC. Gata. Acum vei putea studia comportamentul motorului fara interventia corectoare a IAC-ului.

 

 

Verificare la ora 10,00

 

Toate informatiile tale sunt corecte si te felicit! Variatia a disparut dupa ce am decuplat mufa electrica de la IAC. Urmaresc comportamentul masinii.

 

RECOMANDARE pentru toti cei care au probleme cu turatia, cu relantiul, cu balbaitul motorului

- mergeti si curatati carburatorul

- verificati IAC-ul (curatati mizeria)

- schimbati filtrul de aer cat mai des (eu il schimb de doua ori pe an)

- curatati toate galeriile care conduc la IAC

 

Masina merge bine.

 

Calitatea aerului care intra in amestec cu benzina este foarte importanta. Orice mizerie care intra in carburator va dauna mersului regulat al motorului.

 

------------------------------------------

 

Verificare la ora 15,00

Intre timp am mai umblat la reglajul amestecului si am rotit un pic tot ansamblul de unde vin fisele pentru bujii.

Am verificat la interval de cateva ore functionarea motorului cu IAC-ul cuplat si cu el decuplat.

NU se observa niciodiferenta. Masina merge rotund si cu si fara IAC. I l-am lasat totusi cuplat.

Edited by Sam Chuck Yin

Share this post


Link to post

@Kinetix - corpul de unde vin fisele la bujii este avansul pentru aprindere? A fost rotit un pic de mecanic ni de catre mine, masina ,,merge'' rotund la relanti, insa nu mai porneste ea ca odinioara. Ma gandesc sa nu fie cumva de la acel avans, daca are functiunea respectiva. Ce parere ai?

Share this post


Link to post

Avansul la aprindere nu este un obiect. Este o masura de rotatie unghiulara a arborelui cotit si se masoara in grade. Ea corespunde timpului scurs intre momentul aparitiei scanteii la o bujie si momentul cand pistonul corespunzator ajunge la punctul mort superior (exterior). In mod obisnuit, pentru a se putea folosi o mai mare parte din energia termica a arderii, initierea ei (prin aparitia scanteii), trebuie sa se faca inainte ca pistonul sa ajunga la capatul cursei de ridicare. Iata de ce aceasta masura de timp(rotatie) se numeste "avans".

Da, atunci cand se roteste de corpul ruptor-distribuitorului (delcou) spre parbriz, avansul se mareste. Invers, scade.

Modificarea avansului influenteaza:

- pornirea

- accelerarea (implicit puterea motorului)

- temperatura de lucru a motorului

- zgomotul motorului

- compozitia gazelor de esapament

- uzura motorului

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...