Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Ai dreptate. In cazul propus de tine.

Si daca tot vorbim teoretic, cat timp ar trebui sa astepte intr-o intersectie fara vizibilitate un autovehicul pentru ca soferul sa fie sigur ca nu trece un alt autovehicul cu 200kmh?

 

Revenind, totusi, aici e alta poveste, nu avem de unde sa stim viteza motociclistului. Aia care nu au ce face au luat-o frame cu frame si au scos 80-90kmh. Cei care se iau dupa sunet (la acestia se mai face referire si ca "cei nascuti cu radar in gura") probabil il scot la 212.56kmh.

Share this post


Link to post

Soferul dubei se pregatea sa intre in parcare chiar la inceputul liniei discontinue. Un metru sau doi nu fac nici o diferenta vis-a-vis de viteza motociclistului.

Iata si ce spune motociclistul, intrerupt din gepeul stradal:

DACA NU STII CE STIU...NU VB...CA MESERIA E PE CURBE ..NU PE LINIA DE TRAMVAI...SAU IN ROMANA LA TERASA

SI DACA VREI SA VEZI GP STRADAL...HAI LA MURES SI INSOTESTE EKIPAJU SPRE BRASOV...CAT TE TINE...

CINE ISI IA MOTOR DE VITEZA STIE DE CE...

In legatura cu viteza, in ultima jumatate de an nu am mai depasit cu mai mult de 20-30km/h viteza legala, si asta in general cand depaseam. Asta in conditii normale, nu cand vad ca unul se pregateste sa taie banda, insa eu ma gandesc: hmm ... totusi nu cred ca o taie, caci atunci e logic sa reduci viteza.

In septembrie anul trecut in sectorul 1 din Bucuresti spre seara erau inregistrate deja 200 de accidente (desigur multe probabil erau declarate lovite in parcate, etc). Asta ar insemna sa zicem aproape 1000 de accidente declarate in Bucuresti in ziua respectiva (zi normala, asfalt uscat, fara ploaie/zapada/furtuni/etc). In conditiile in care numarul motociclistilor creste (foarte mult) este normal sa fie destui implicati in accidente, mai ales cand majoritatea se strecoara printre benzi, avand avantajul agilitatii. E ca si cum te-ai plimba printre niste tir-uri mari si greoaie cu o Civic TypeR :)

In dimineata asta am depasit o masina care mergea destul de incet (20-30 km/h) si mi-a iesit in fata un LandCruiser de pe o straduta laterala, virand dreapta si asigurandu-se doar din stanga. In conditiile in care eu ma asigur si din fata si din spate si execut depasirea corect cum sa il vad pe ala cand iese fara sa se asigure de dupa un bloc (si vorbind la telefon). Daca eram cu o motocicleta ce trebuia sa zic? Conservarii nu ne respecta in trafic?

post-163-1210071778_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca vina este in proportie de 99 % a motociclistului.

Nu vina leagala, pentru ca ea este total irelevanta daca motociclistul NU scapa cu viata.

Venea din mormant sa se judece cu mosu cu duba ? NU

Asta mi se pare mult mai importanta, vina reala de pe teren si gesturile care te fac sa NU ajungi sa te judeci, nu de alta dar poate nu mai apuci.

Asa sunt si cretinii care traverseaza pe verde dar FARA sa se uite la masini.

Daca nu mai am frane ?

Daca fac infarct la volan ?

Daca nu sunt atent ?

Fac parnaie ca te-am lovit nu ?

Dar daca tu ai murit, cine iese mai castigat ?

 

E vorba de 1 secunda de atentie si de gandire logica. Eu am 84 kg, o masina are de cel putin 10 ori mai mult. Dar sunt jmecher ( AKA cretin ) ca sunt pe verde nu ?

 

Motociclistii ( si in general toata lumea ) trebuie sa fie mai calculati functie de conditiile de drum. Vizibilitatea lui ca si motociclist, la viteza care mi se pare pe la 80-90 cand intra in cadru este foarte mica mai ales ca batea tare si soarele.

In definitiv e si in curba.

Adevarat ca ala cu duba a gresit legal ( poate nu a vazut motorul , oricum , legal a gresit ) dar cand drumul are 1 singura banda( ca sa nu mai zic intre blocuri ) , NU ai loc de manevra daca apare neprevazutul ( ca in cazul nostru ) , mergi dracu mai incet !

 

Intelegeti 1 data, strazile Romaniei datorita infrastructurii si a densitatii foarte mari de masini NU permit viteze mari. Una e cand ai 4 benzi si orice om/iepure/duba samd care iti iese in fata o sa ocupe maxim 1 banda pana cand te vede si se opreste ( mai putin iepurele ) si alta e cand mai iti raman 1-1,5 metrii sa te strecori.

 

Se poate observa ca DUPA ce dupa a oprit era indeajuns loc sa treaca pe langa el motorul dar viteza relativ mare si bruscarea ghidonului la-a facut sa isi piarda echilibrul. In definitiv daca avea viteza mai mica putea sa mearga si pe grundis ( la 20-30 km in franare ) fara sa se rastoarne si oricum s-ar fi rasturnat ( if ever ) mult mai lin.

 

Ma intreb, daca duba dadea semnal si apoi frana brusc NEdepasind linia continua si NEtrecand pe contrasens, motocicleta din spatele dubei s-ar fi rasturnat ? Nu cred, pt ca avea o viteza ok pt acea sectiune de drum, bine adaptata spre deosebire de eroul nostru.

 

Gresesc @satori ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Din cate am inteles eu de pe alte forumuri se pare ca asta vedea soferul dubei. Era cam greu sa prevada ca va veni unu cu 200 in curba aia... Daca motociclistul venea cu viteza normala eu zic ca duba avea timp sa se bage / motociclistul putea frana in siguranta

post-3482-1210072368_thumb.jpg

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post
Revenind, totusi, aici e alta poveste, nu avem de unde sa stim viteza motociclistului. Aia care nu au ce face au luat-o frame cu frame si au scos 80-90kmh.

Uite ce zice motociclistul:

In momentul in care duba a trecut pe ste linia continua si mi-a taiat fata am actionat frana pana la limita...se ridicase spatele deja...

norocul meu a fost ca dupa ce a intrat 3 sferturi pe partea mea sa oprit...atunci am lasat frana si am okolit duba ...

 

Cam ce viteza avea inainte de franarea aia la limita, daca intra in cadrul cu o viteza de 80-90kmh?

 

Si ce zice altcineva:

Ai procedat perfect, te-ai descurcat de minune... DAR ce nu stiu si oamenii de aici este acel filmuletz .MP4 pe care eu l-am vazut cu ajutorul unui amic din MS in care tu ai alergat motorul pe acele curbe de cel putin 3 - 4 ori inaintea accidentului in privirile admirative ale publicului. Macar asta trebuia sa inveti in 5 ani de cand mergi pe motoare si-n 5 ani cand ai devenit atat de bun (nu neg asta se vede ca stii). Sa nu te lasi purtat de ONE MAN SHOW. Ii oprisei pe toti din mancat cu turrele tale dar nimeni de aici nu stie cum cu o tura inainte erai tu sa iei frumusel un Audi fix in bot pe care l-ai evitat in ultima secunda. Fac pariu ca primul gand al celor de la terasa era: Phiiiuuu bine ca nu sunt eu ala din santz.

Share this post


Link to post

Citatul dat de tine inseamna ca el forteaza nota pe motor. Asta nu inseamna depasirea vitezei legale, atunci cand vine vorba de curbe - probabil ca tu cu Fordul ai putea sa le iai mai rapid decat el. Nu il inculpa cu nimic (din punct de vedere legal) faptul ca ii place sa puna genunchiul jos in curbe.

Daca ai tras o alta concluzie din acel citat, dupa parerea mea, gresesti.

 

Pe de alta parte, daca esti cu motocicleta, ceea ce iti doresti este sa ajungi intreg acasa. Sau cel putin asta imi doresc eu. Respectul celorlalti participanti la trafic ma ajuta, dar nu este definitoriu. Trebuie sa ma feresc eu, nu imi permit luxul de a ma astepta sa faca altii asta. Aici a gresit el, dupa parerea mea. S-a bazat pe faptul ca a fost vazut. Si acum suporta consecintele.

Share this post


Link to post

Dupa cum arata poza nici la 100km/h nu il vezi...ce cretin.

Share this post


Link to post

Daca asta e cealalta fata a curbei, cu atat mai inconstient este motocilistul sa mearga tare pe acolo.

Pe circuit e altceva, cand organizatorii garanteaza ca drumul e liber.

Din sensul din plan indepartat venind catre plan apropiat, cand a luat curba motociclistul, ce facea daca imediat ce intra in cadrul din poza de mai sus, era un butuc rasturnat pe asfalt, sau un camion in pana, sau.. orice obstacol ?

ca in filmulet a apucat ceva ceva sa franeze dar in curba nu ar fi apucat pt ca nu vedea obstacolul.

Drumul NU este drum inchis in scopul practicarii de raliuri deci automat este cu trafic si neasigurat de nimeni asadar motociclistul si-a asumat un risc. MARE. Din pacate nu a avut norocul de a nu avea incidente in urma riscului asumat.

Din fericire a scapat intreg.

 

@satori.

Din pacate/fericire tu ai o gandire matura ca si marea majoritate a userilor vechi de pe acest forum.

Din pacate sunt multi participanti la trafic ( indiferent ca merg pe bicicleta / scuter / motor / 4 roti / rotile samd ) care sunt inca si inca o sa mai fie doar teribilisti.

 

In toate interviurile cu motociclistii ii vezi pe toti zicand ca merg pt motor pt senzatia de libertate pe care ti-o da si ca recomanda atentia sporita si infranarea pornirilor adrenalinice.

Desii vine din partea colegilor lor de bransa este un sfat preaputin ascultat !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Oare va invata ceva inconstientul din povestea asta daca tot a scapat?

 

Oare vor invata amicii care l-au filmat ca pe drumruile publice @200 la ora cat se vehiculeaza ca ar fi avut "nevinovatul" e o viteza mult prea mare si periculoasa pentru Romania chiar si pentru o masina nu doar pentru un motor?

 

Eu zic ca nu.

 

Din punctul meu de vedere vinovat moral e motociclistul, un viitor "donator de organe".

Sper sa vina legea respectiva... mai repede.

Daca moare un inconstient... dar ulterior a fost salvata viata a 4-5 fiinte, macar nu a murit de geaba si cine stie poate devine martir.

La cat mai multi martiri. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Later Edit:

 

John, maestre, nu contest (dar nici nu sustin) faptul ca ala avea sau nu viteza. Nu am de unde sa stiu asta si nici nu ma intereseaza. Nu ai cum sa calculezi cat timp a franat, cat de tare a franat, ce aderenta avea, ce inclinare avea... blablabla.

 

A vazut duba, a vazut semnalul ei, s-a bazat pe sofer - repet. Asta este greseala din punctul meu de vedere.

 

Dupa cum arata poza nici la 100km/h nu il vezi...ce cretin.

 

Super presupunere. Caci aceasta viteza se inscrie in limitele in care conduci tu. Deci nici pe tine nu te vedea mosu.

 

Din punctul meu de vedere vinovat moral e motociclistul, un viitor "donator de organe".

Sper sa vina legea respectiva... mai repede.

Daca moare un inconstient... dar ulterior a fost salvata viata a 4-5 fiinte, macar nu a murit de geaba si cine stie poate devine martir.

La cat mai multi martiri. :)

 

Si eu sunt de acord cu legea.

Mai ales ca majoritatea donatorilor vor fi din cei care alearga masinile - pur si simplu sunt mai multi.

Share this post


Link to post

Sato, important in ambele cazuri atat la soferi cat si la motociclisti ar fi sa se duca doar ei, sa nu mai ia si pe altii cu ei...

Share this post


Link to post
... asadar motociclistul si-a asumat un risc. MARE.

Cred ca aici sta socoteala gresita. Pe drumurile publice nu exista risc asumat de unul singur, ci expunerea tuturor pe care-i intalnesti, oameni nevinovati care nu treceau/stateau pe acolo sa-si asume ceva. Eu consider asta pericol public, inconstienta si egoism.

Share this post


Link to post

Satori,mai usor ca macane.Fara faze de genu asta ca ne suparam.

Share this post


Link to post

Nu stiu la ce te referi, dar esti hilar. :D

Share this post


Link to post
... Ghinion: era un mos, mai intarziat in reflexe (pana la urma a oprit).

Din film se vede clar, soferul dubei opreste, vede motociclistul la o distanta mare, probabil, da sa plece, ca avea tot timpul si se trezeste imediat cu motociclistul langa el si opreste. Doar din faza asta poti estima cam ce viteza avea motorul. Asta numesc motociclistii "un mos, mai intarziat in reflexe" ? Cei care zic asa cum ar trebui denumiti, prin comparatie ?

 

Eu m-am lamurit, mintea la cap vine, doar, prin selectie naturala, la cine scapa.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In film se vede clar ca masina nu opreste deloc pentru a se asigura sau alte asemenea.

Poate nu vorbim despre acelasi film.

 

Mintea la cap vine greu. Dar daca esti motociclist, asta nu inseamna ca nu ai minte la cap.

Share this post


Link to post

Mai, parerea mea este ca nu exista instinct de conservare la unii motociclisti. In situatia analizata, accidentul putea fi clar evitat daca motociclistul avea o viteza mai umana. Nu este exclus nici ca soferul dubei sa fi fost distras de cei ce filmau si faceau galerie pe dreapta asteptand sa treaca eroul... Cauzele comportamentului lui pot fi vaste, insa, cu toate ca se vorbeste de experienta motociclistului, eu cred ca avea experienta doar in show off! Parerea mea. La cum se vede in filmulet, si la cati motociclisti am vazut pe strada si filme cu ei pe you tube si aiurea (mi se pare ca mai e unul cu o evitare de genul asta cateva pagini mai in spate), tot ce avea de facut era frana scurta si evitare dreapta stanga. Insa el era probabil foarte aproape de axul drumului, pentru ca se pregatea de curba la stanga ce urma si s-a bazat pe faptul ca ala sta sau ca el poate frana. Ghinion. Nu s-a intamplat nici una nici alta.

Share this post


Link to post

Cand sute dintre ei afirma pe site-ul lor ca "ei fac curse pe sosele pentru ca nu exista circuite" (asta-i infantilitate) si ca "n-ai nicio vina legala sa circuli cu 200 la ora" si doar 2-3 identifica vina motociclistului, eu nu ma mai mir ca mor pe capete. In plus, am aflat acum si cat dispret acorda ei celorlalti "participanti la trafic" care sunt considerati din start criminali. Defapt ei sunt in razboi cu restul lumii, care nu-i intelege. Doar din cateva sute postari de acolo se poate creiona un portret robot: arogant, infantil, dispretuitor, neinteles, razboinic. Acestia trebuie feriti sau trebuie sa te feresti de ei ?

 

Apropo, "marele erou in atele" afirma cu nonsalanta ca el avea, doar, 70 km/h, de parca rula pe ecrane Easy Rider !!! Atunci de ce n-a franat sa evite accidentul si s-a dus ca boul in sant sa se automutileze si sa-si faca motorul praf ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta, cu circuitele, se zice si pe zecile de siteuri dedicate cluburilor de raceri in automobile. Asta inseamna ca-s toti soferii la fel?

Multi din cei ce intra acolo au ca singur punct de legatura cu motoarele motogp vazut la tv. Asta inseamna ca-s calificati sa vorbeasca despre motociclism, in general?

 

Nu stiu cine l-a facut erou sau daca l-a facut cineva si nici nu stiu ce sustine, dar daca ai intrebari, de ce nu i te adresezi? Pentru mine este clar.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, soferul vedea ce se vede in poza, dar cu un mic amendament. Poza e facuta "mai in spate" deci soferul se afla cu cativa metri mai aproape de curba.

Exact dupa curba aia am facut odata pana. Am pus triunghiul reflectorizant inainte de curba si am tremurat tot timpul pana am schimbat roata. Sotia si copilul se aflau la cateva zeci de metri de curba, in caz de "doamne fereste" Cred ca a fost cea mai rapida schimbare de roata. Aveam Dacia pe vremea aia.

Share this post


Link to post

Un exemplu elocvent de ce chiar e bine ca toata lumea e obligata sa aiba triunghi !

Share this post


Link to post

Azi, pe Barbu Vacarescu, mergeam pe banda a doua. Pe banda 1 erau un autobuz si, in spatele lui, inca doua masini. Eu eram in spatele celor doua masini. In dreptul autobuzului, pe banda mea erau alte masini. Practic, o coloana pe doua benzi, deplasandu-se cu viteza de 40-50kmh.

Urma statia de autobuz asa ca acesta a inceput sa franeze cu semnalul pus. Masinile din spatele autobuzului franeaza si ele. Banda a doua, pe care ma aflam si eu, se deplaseaza in continuare, nestingherita. Cand ajung in dreptul masinii din spatele autobuzului, aceasta da semnal stanga si incepe sa iasa de pe banda pe la vreo 30kmh. Degajez stanga cat pot de mult si ma infig in claxon, sperand ca isi da seama ce face si se opreste (speranta boului, cum se vede si din cazul anterior). No such luck, isi continua intrarea pe banda 2, impingandu-ma inspre linia de tramvai (practic, asta este bariera mea - nu pot sa trec in unghi ascutit peste linii de tramvai, mai ales daca nu sunt la nivel). Reusesc sa accelerez suficient cat sa ii iau fata dar destul de putin ca nu lovesc masinile din fata si cu coada ochiului vad cum bara lui trece pe langa piciorul meu... apoi pe langa roata din spate... :uff: Am scapat!

La stop, scot pe liber si incep sa caut idiotul. A fost atat de rapida faza ca nu prinsasem decat ca e o masina de dimensiuni mici, argintie. Din masina din spate mi se arata cu degetul masina respectiva. CV-04-NMP (sau MNP). Inca vorbea la telefon. Dupa inca un stop, ajunge in dreptul meu:

- Mai, pi*** cu ochii, m-ai vazut?

- Da. De ce intrebi?

- Era sa dai peste mine!

- Nu-i adevarat! Nici nu m-am apropiat de tine!

- Ma, #!@#!@$!@#!@@$!@#!@# uita-te la omul ala din spate, te-a vazut.

Dejectia se uita, ala tipa ceva la el, dejectia inchide geamul si se face ca nu ma vede.

 

Acum... nu stiu cum sa explic cata adrenalina aveam. I-as fi spart geamul, i-as fi dat foc, l-as fi omorat... la ce bun? Sigur are frati si surori. Asa ca m-am gandit sa imi fac mie un bine si sa imi vars nervii. Si am inceput sa il injur cum stiam eu mai bine. Cu siguranta maicasa a avut o senzatie de gura plina, poate ii mai face vreun frate.

Bine naiba ca eram cu CBF-ul, daca eram cu mobra noua pe care inca nu o stapanesc deplin, cea mai buna varianta era sa ma las lovit (sper usor, si atunci sa isi dea seama ca exist si sa se fi retras), caci nu aveam cum sa controlez acceleratia atat de bine incat sa scap de el dar sa nu ma infig in masinile din fata.

 

De ce povestesc chestia asta? Asa incepe un accident. Se termina cu "motociclistul mergea prea repede, de aia nu l-am vazut".

Share this post


Link to post

Cati erau sa se urce pe mine (si eram cu "portavionu")...tot asa vorbind la telefon.

In locul tau, nu stiu daca ma stapaneam si-i luam telefonul si ii dadeam cu el de pamant.

De felul meu sunt foarte calm, rar si greu ma poti scoate din sarite. Dar in momentul in care ai reusit sa ma enervezi, din pacate devin incontrolabil. Trebuie sa vad cum rezolv "iesirile" astea ca nu se stie ce se poate intampla si dupa aia cu siguranta imi va parea rau.

 

Bine ca ai scapat cu bine si ai avut inspiratie sa eviti.

Edited by s0r|n3l

Share this post


Link to post
De ce povestesc chestia asta? Asa incepe un accident. Se termina cu "motociclistul mergea prea repede, de aia nu l-am vazut".

Naspa, cat pe ce sa te compatimesc, pacat ca ai stricat-o la sfarsit ca tiganul la mal.

Eu stau la un bulevard cu 3x2 benzi si non stop trec motociclete cu SUPER viteza. Dar vb ta, mi se pare, saracii merg cu 50 la ora in treapta 1 la 500.000 rpm si ma induc in eroare.

Share this post


Link to post

E chiat atat de mare diferenta de la CBF la CBR? sunt amandoua 600, nu?

Edited by s0r|n3l

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...