Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

IAC-ul are treaba cu turatia de ralanti. In rest, poti sa schimbi orice, pe sarite, daca nu mergi la un mecanic care sa cunoasca cum functioneaza motorul si care sa-l verifice dupa carte, sansele sunt intamplatoare. de ex. vrei sa verifici aprinderea, pleci de la bobina de inductie pana la bujie. Daca schimbi distributia, reglezi si jocul la culbutori la valorile din carte, nu la cele stiute de la Dacia. Si exemplele pot continua.

Share this post


Link to post

O sa mai incerc sa umblu la senzorul TPS sa-l curat, daca tot nu merge, o sa strang bani si ma duc cu ea la reprezentanta Daewoo, acolo este imposibil sa nu rezolve problema. multumesc frumos pentru ajutor

Share this post


Link to post

De ce nu-ti bagi ochiul la capacul de la delco, e mai usor si mai plauzibil. Sau la cablurile de la bujii. Dar, apropo, filtrul de aer ai schimbat ?

Share this post


Link to post

pai capacul de delcou este verificat, fisele si ele. filtru de aer l'am schimbat , am pus Mann

Share this post


Link to post

Avansul static la aprindere ?

Share this post


Link to post

nu stiu ce inseamna ... :(

Share this post


Link to post

Master Tolin multumesc mult :osanale: de sfatul cu schimbatul la filtru aer benzina si bujii.Se duce maty acum de rupeee :banana: ,am reusit sa-i dau 145 si se mai ducea dar nu am vrut sa intind coarda.Acum as mai vrea inca un sfat direct de la tine si nu din alte topicuri maty al meu are 105 mii km ce ulei sa-i pun la motor ce ulei sa-i pun la cutie.Toata lumea ma omoara cu 10w40 dar eu stiu ca producatorul recomanda 5w30iar la cutie 75w85.Sfatul tau care e.Please help!!! [-O<

Share this post


Link to post

Eu zic ca producatorul este singurul care stie.

Share this post


Link to post

Salutare!

Am urmatoarea problema: relantiul la matizul meu din 2004 este variabil. Am montat turometru si imi pot da seama cand turatia oscileaza. Problema se intampla numai dupa ce motorul este incalzit si se manifesta asa:

- sunt cu masina in mers si ma apropii de semafor. Apas ambreiaj+frana si turatia scade brusc pe la 500rpm. Cum iau piciorul de pe frana creste pe la 1500rpm. Ajung la stop si stau pe loc la relanti cu 950rpm(normal). Si apas frana puternic si iar scade turatia la 500rpm, apoi ridic piciorul de pe frana si creste la 1500rpm iar in 1-2 sec revine la 950rpm.

Am facut idle learn, am schimbat filtrul de aer si bujiile si nici o schimbare.

Ce sa mai incerc?

 

 

Share this post


Link to post

Supapa de vaccum (alb/negru) aflata pe furtunul dintre pompa de frana si colectorul galeriei de aer, daca ai. Daca n-ai, comportarea este normala si pui o supapa de sens pentru a scapa de fenomen.

Share this post


Link to post

Acum vin de la masina si am verificat supapa alb/negru si merge f bine, nu are scapari de aer intr-un sens(etanseaza bine) iar in celalalt sens lasa aerul sa treaca.

Acum ce s-a mai modificat la masina si am uitat sa mentionez a fost pozitia distribuitorului. In poza atasata, cu sageata rosie se indica pozitia in care mecanicul a rotit distribuitorul. Dupa aceasta modificare masina nu mai avea putere deloc, iar un deal il urcam foarte greu. Eu m-am pus si am dat distribuitorul inapoi, sensul sagetii verzi. Acum masina se infige bine si zboara cand apas acceleratia.

Oare de aici sa fie si acel relanti variabil?

 

post-7765-12761758157_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Avansul static la aprindere este de 10', deci, trebuie rotit in sensul sagetii verzi pana cand se simte cea mai mare turatie pe ralanti. Nu comentez ce a facut mecanicul, ai remarcat singur.

Share this post


Link to post

Buna ziua, am si eu o intrebare, se poate verifica pompa de benzina...daca functioneaza in parametri ei ?

Share this post


Link to post

Am o problema cam ciudata.. Am schimbat pe masina : bujii, fise, rotor, capac distribuitor. Am rectificat chiulasa,am schimbat semeringuri. Mecanic este ok.. Porneste la prima cheie dar merge doar in primul cilindru. daca scot fisele de la cilindrii 2 si 3 merge doar in primul.Teoretic daca merge la fel cand anulezi un cilindru si nu mai prost atunci este problema la cilindru ala in special de aprindere.Scanteie exista, bobine trebuie sa fie ok. Daca ati patit asa ceva va rog ajutati-ma cu niste idei

Share this post


Link to post

Bebico, da, cu un manometru montat la capatul rampei de injectie.

Mecanicul - verifica distributia, ceva imi spune ca e aiurea.

Share this post


Link to post

Buna ziua.

 

va rog daca ar putea cineva sa imi dea niste sfaturi in legatura cu probleme motor de la matiz.

anul trecut ia-m schimbat axul cu came si de atunci numai probleme mi-a facut,incepand cu trepidatii, acum parca cand o acelerezi nu are avans, se afuma 2 bujii, si mai rau acum a inceput sa manance f mult ulei 1 l pe saptamana. dimineata pana se incalzeste 2 min motorul scoate un fum de zici ca ii tractor iar dupa aia isi revine.

 

Daca puteti sa ma sfatuiti va rog mult.

Share this post


Link to post

Verifica:

- alinierea distributiei;

- valorile jocului la culbutori;

- avansul static la scanteie.

Share this post


Link to post

Salutare. A trecut iarna, vremea rece, dar problema relantiului a ramas. Cand este motorul rece si pornesc se aude un tacanit cand sta in relanti. Porneste din prima, la "sfert de cheie" nu este nici o problema, dar la relanti nu se aude rotund, tremura, se misca scaunul din dreapta. In mers se aude o.k, rotund, fara acel tacanit. Daca motorul s-a incalzit si la relanti se aude "rotund". Am mai observat ca atunci cand sunt in viteza a II-a sau a III-a (la vitezele 40km. respectiv 60km., deci cand e mai turat) si iau piciorul de pe acceleratie masina se ingatuie de 2-3 ori, "da in nas", nu decelereaza lin si cursiv. Erorile pe care le am P0300 si P0133 le-am mai avut, le-am sters de mai multe ori. Am verificat sonda lambda si este in parametrii, am schimbat fisele, bujiile, valva pcv, filtru de benzina, am curatat iac-ul si am dat idle learn de mai multe ori. Nu am observat nimic in neregula la furtune. Mentionez ca am masina de 1 an (second hand) si eu conduc tot de un an, pana acum 6-7 luni am mers subturat (fiind incepator nu am avut anterior nici o legatura cu masinile, scuze).

Va multumesc!

Share this post


Link to post

O procedura de Idle Learn reusita este una cand turatia de ralanti devine stabila, altfel, exista o cauza si pana la inlaturarea ei, degeaba incerci.

P0133 = OXYGEN SENSOR NO ACTIVITY este in contradictie cu afirmatia "Am verificat sonda lambda si este in parametrii". Pentru ECM, sonda de oxigen se intinde de la bornele ECM. Incearca sa scoti conectorul de la ECM (sub bord, in stanga sus) si apoi sa-l pui la loc, dupa minim 10s, poate scapi de erori. Daca nu, mergi pe fire.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am facut ce mi-ai spus dar nu am scapat de erori. Nu vreau sa insist prea mult, dar acele ingatuiri cand iau piciorul de pe acceleratie sunt normale?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Cauta continuitati electrice, eroarea nu apare din senin, la bornele ECM nu apare semnal de la sonda. Oricum, sonda genereaza semnal dupa ce ea ajunge la 360'C, deci daca ai probat la rece, nu avea ce sa vada.

Share this post


Link to post

salut. Am si eu un matiz din 2004 si de ceva timp a inceput sa-mi faca probleme. Mai intai a cazut senzorul optic de la delco , schimbat delco 460 lei. La vreo 3,4 zile de la schimbare timp in care a mers bine masina a inceput sa moara motorul dimineata dar nu mereu si asta pana se incalzeste motorul.Poate sa ma ajute cineva cu vreun sfat?Multumesc

Share this post


Link to post

Dupa schimbarea ansamblului delco, ti-au reglat avansul static la scanteie prin rotirea lui ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...