Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Poate verifici si galeria de admisie, filtrul de aer, priza de aer (e posibil sa fie infundata cu zapada?)...

Incearca sa o pornesti cu acceleratia apasata. Parca asa se pornea dupa mai multe ratari, daca imi aduc bine aminte.

Edited by getablonda

Share this post


Link to post

filtru de aer e schimbat recent, zapada nu are de unde, am scos furtunul de la rampa injectoare am pus contactul si pompa a bagat benzina deci traieste. eu cred ca e ceva din aprindere.

aa am uitat am incercat si cu acceleratia apasata

Edited by nfscgc

Share this post


Link to post

Ai verificat daca ai scanteie la bujii? Ai verificat delcoul, capacul delcou si carbunele?

Share this post


Link to post

Am verificat si chiar am schimbat bujiile cu cele vechi am 40000 de km si chiar aveam de gand sa le shimb.

Share this post


Link to post

Trebuie sa-ti smulgem cuvintele cu clestele? :) Bun, ai scanteie, cum e delcoul?

Share this post


Link to post

''Va salut pe toti si va cer ajutorul. Aseara am rasfoit paginile forumului 5 ore si nu am gasit la nimeni simptomele pe care le are motorul meu asa ca m-am hotarat sa cer un sfat aici. Mentionez ca am un matiz din 2003 euro 2, 101000km si pana ieri a pornit dimineata la prima cheie (rare sunt zilele cand nu circul cu ea); ieri insa nu a mai pornit deloc, nici macar un semn de viata. De dimineata m-am apucat de treaba: am verificat toate sigurantele,am facut un reset la ECM (la bord nu se aprinde check engine, pompa de benzina porneste cand pun contactul),am verificat vizual fisele,furtunele,conectorii electrici si nu am gasit nimic suspect. Apoi am desfacut capacul distribuitorului;totul parea in regulaasa ca am verificat bujiile desfacandu-le si verificand vizual daca dau scanteie, fiecare facandu-si treaba,a urmat apoi valva pvc in care am suflat prin ambele capete si nu trece aerul in nici o directie. Acum va intreb daca e normal ? sau trebuie presiune mai mare? ca eu din ce am citit am inteles ca trebuie sa treaca aerul intr-o singura directie. E posibil ca din cauza asta sa nu mai porneasca? sa nu mai dea nici macar un rateu? sau care ar mai putea fi cauzele catastrofei (pentru mine)?

 

P.S.: Multumesc anticipat pentru ajutor si o sa va anunt ce a avut daca rezolv. ''

Asta a fost primul meu post in legatura cu problema care o am, dar era cu o pagina mai in fata si cred ca nu l-ai vazut.

Share this post


Link to post

Bun. Ai vreo alarma montata? Masina este made in Ro, fara imobilizator, nu? Cati km are, mananca ulei ceva? Ai aruncat un ochi la cureaua de distributie?

Share this post


Link to post

Cind ai verificat bujiile, erau uscate sau umede?

Share this post


Link to post

Masina e produsa in Romania are 101.000km, cureaua de distributie am schimbat-o la 90.000km, consuma ulei cam 200g la 10.000km.

Am alarma Scorpion pe ea dar masina nu are imobilizator.

Bujiile erau putin umede.

Edited by nfscgc

Share this post


Link to post

Deci, benzina si scinteie este. Ar trebui verificata distributia daca este pzsa la punct si tot odata si aprinderea. Poate pare o prostie, dar eu as arunca un ochi si pe la esapament.

Share this post


Link to post

la aprindere ma gandesc si eu, distributia are 10.000km nu ar trebui sa aiba nimic, daca era esapamentul dadea macar un rateu..., multumesc tuturor pentru timpul acordat

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

conduc un Matiz cam vechi(1998) are 189.000 km, insa inca mai duce.

ca toata lumea , am si eu o mica problema, uneori motorul se tureaza singur, merge in socuri.Se intampla si vara si iarna, nu la pornire, ci chiar in mers, destul de rar dar intr-o zi m-a capiat cu pb asta. am verificat bujii, delcou,insa nimic.

cineva imi spunea ca s-ar putea sa fie din computer(parte electrica). Voi ce parere aveti?

chestia cu resetarea ECM ce inseamna si cum se face?

 

 

Share this post


Link to post

...distributia are 10.000km nu ar trebui sa aiba nimic...

 

Asa este, dar daca este verificata se poate anula o cauza posibila, cu distributia pusa la punct poti vedea si pozitia delcoului (daca-i pus la punct).

Sa fie de la pertea electrica a contactului? :scarpin:

Share this post


Link to post

Zice ca-i da scanteie, deci doar un bad timing ar putea fi. Ar trebui verificata distributia si avansul vazut sa nu se fi dereglat ceva pe acolo.

Doru_tl, cauta pe forum despre curatare IAC si idle learn si e posibil sa rezolvi problemele tale. E posibil sa ai si IAC-ul foarte uzat la km aceia si de acolo problemele.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru sfaturi. Am tractat-o de dimineata la electromecanic sa isi bata si el capul cu ea. Sper sa nu fie distributia ca e prea mult de lucru si tare mic spatiul.

 

 

Share this post


Link to post

Este mic pentru cine nu stie ce trebuie facut. Masina se ridica pe rampa, se demonteaza roata dreapta, se demonteaza bucata de plastic ce mascheaza lateralul motorului, se scoate capacul distributiei si gata. Ai vedere directa la roata dintata antrenata de arborele cotit pe jos, pe la roata, iar pe sus ai vedere la roata dintata ce antreneaza axul cu came.

Share this post


Link to post

Eu am patit la fel. Am schimbat capacul de delcou si distribuitorul si a pornit la prima cheie.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

conduc un Matiz cam vechi(1998) are 189.000 km, insa inca mai duce.

ca toata lumea , am si eu o mica problema, uneori motorul se tureaza singur, merge in socuri.Se intampla si vara si iarna, nu la pornire, ci chiar in mers, destul de rar dar intr-o zi m-a capiat cu pb asta. am verificat bujii, delcou,insa nimic.

cineva imi spunea ca s-ar putea sa fie din computer(parte electrica). Voi ce parere aveti?

chestia cu resetarea ECM ce inseamna si cum se face?

 

 

 

Sa nu fie ambreiajul...

Share this post


Link to post

Sa nu fie ambreiajul...

 

pai cum ar putea sa afecteze ambreiajul ? uneori se intampla cand e pe liber.

Share this post


Link to post

Problema mea s-a rezolvat. Verdict: condens la delcou si la fise. Remediu: se iau fisele si capacul delcou si se lasa langa o sursa de caldura pana se usuca. Si mi-a mai zis electricianu sa mai schimb si fisa centrala ca e slabita, dar porneste si asa fara probleme.

 

 

Share this post


Link to post

Am un zgomot ciudat ( e un sunet metalic, dar nu gen bataie/lovitura ci mai degraba ca un clinchet) la relanti, in mers parca nu se aude sau este acoperit de turatia motorului.

Masina are cam 65 de mii KM. Ar cam fi vremea pt revizie, dar pt ca a trecut anul, s-a mers destul de putin cu ea in ultima vreme, 2-3.000 KM/12 luni.

Edited by tarabostes

Share this post


Link to post

Poate fi scutul lovit/stramb?

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu un Daewoo Matiz, din 2003 si nu stiu de ce, de o vreme incoace nu mai trage bine. I-am făcut revizia(30000 KM) alaltăieri, iar mecanicul a spus ca nu are nicio problema(i-am spus sa verifice tot). Ciudat. Inainte făceam 0-100km/h in 13 secunde, iar acum 17-18 :wallbanger: . Ce poate fi? Mentionez că ii pun doar benzina top premium 99 de la petrom.

Edited by Cipry18

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...