Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Pai, champioanele acestea nu e bune, e prea reci, trebuia sa-ti puna RN11YC !

Share this post


Link to post

Din pacate motorul matizului meu iar merge in hopuri! Azi m-am intors de la Voineasa pe tronsonul Voineasa - Rm Valcea - Pitesti cu maxim 70 km/h! Nu puteam depasii, cum calcam acceleratia motorul se subtura puternic. Pe autostrarda fiind liber am reusit sa merg cu 90-100. Daca accelerez foarte incet motorul urca in ture fara nici o problema, cum calc pedala mai brusc, sau retrogradez sa depasesc, cum da semne de oprire! De mentionat ca la plecarea din Bucuresti am facut plinul cu benzina de 95 de la PetromV + un aditiv de curatat injectoarele si pana la Voineasa nu a avut nici o problema!

Share this post


Link to post

va salut,

 

domnilor am si eu nevoie de ajutor:

 

Matizul meu porneste la prima cheie dar se opreste dupa cateva secunde (practic reuseste sa stea la relanti dar nu foarte mult timp), la a doua cheie porneste si nu mai pare sa aiba nimic.

 

cateodata porneste la prima cheie dar cand vreau sa ma urnesc din loc se opreste.

 

ce poate fi?

 

am fost la revizie la CICLOP pe Magheru in Bucuresti in primavara (si imi pare rau acum) sper sa nu mi se traga de-acolo.

 

:(

 

24000km: i-au schimbat bujiile uleiul la motor, suflat filtru aer cu aer comprimat, schimbat placutele de frana si niste flanse la amortozioarele din fata (de la gropi...), masina a fost gata in doua ore ei mi-au pus 7 orede manopera dupa ceva scandal am platit si am plecat (oricum de intors acolo nu ma mai intorc, macar atat pot sa fac).

 

multumesc frumos anticipat!

cristi

Share this post


Link to post

Ti se intampla la fiecare pornire sau numai la pornire cu motorul rece dar cand este cald afara? La mine face cam aceeasi chestie insa se intampla doar cand este foarte cald afara iar motorul este "rece"(nepornit de mai mult de 3-4 ore). Impresia mea este ca IAC-ul nu deschide cat ar trebui, din prima, deschide cat ar fi normal insa pentru motor cald.

Share this post


Link to post
Ti se intampla la fiecare pornire sau numai la pornire cu motorul rece dar cand este cald afara? La mine face cam aceeasi chestie insa se intampla doar cand este foarte cald afara iar motorul este "rece"(nepornit de mai mult de 3-4 ore). Impresia mea este ca IAC-ul nu deschide cat ar trebui, din prima, deschide cat ar fi normal insa pentru motor cald.

 

 

am resetat ECM-ul si am parcusrs si procedura de invatare a relantiului "IDLE LEARN PROCEDURE" si pare ca merge acum, sau poate din cauza ca s-a mai schimbat vremea, nu stiu, oricum pare ca acum cand pornesc se regleaza singur, ceea ce nu prea mai facea in ultima vreme, se vede ca se regleaza avansul si acceleratia cand pornesti la relanti, in rest om vedea...

 

ce este IAC-ul? :o

Share this post


Link to post

IAC-ul e un pistonas oscilant care e comandat de ECM si care are rolul de reglaj a aerului necesar combustiei.Indicat ar fii sa faci o curatare si acestuia.Cauta pe aici sigur tre sa gasesti.Dupa ce il curati cu o carpa moale si solutie de curatat gen WD40,ESTE NECESAR UN RESTART SI INITIALIZARE IAC,dupa.Gasesti tot ce ai nevoie pe forum numai sa cauti.Multa bafta.. :thumbl:

Share this post


Link to post

De ceva vreme masina mea cam "dadea in nas", asa ca am zis sa arunc o privire la capacul delco. E, mare mi-a fost miraraea cand am vazut in ce hal arata in interior si ca, carbunele de la lulea nu mai era!(asta in cazul in care exista un carbune pe acolo).

Acum va intreb: asa trebuie sa arate un capac de delco, fara carbune? Si totusi, masina cum de mai mergea cu toate ca motorul inca se auzea/simtea ca merge rotund! Care sunt urmarile unui mers cu un capac delco in halul asta? Va rog sa ma lamuriti si pe mine nu sa aruncati cu pietre.

Am intrebat la magazinul de la Gara de Nord si mi-a spus duduia de acolo ca sunt 2 modele i-ar ce avea ea costa 40 ron.

post-8813-1250514918_thumb.jpgpost-8813-1250514935_thumb.jpg

Pe el apare scris DAC.

Share this post


Link to post

Intrebarile tale sunt retorice. In plus, nu exista doua modele, exista doua tipuri diferite de delcouri, incompatibile intre ele: Mando si DAC.

Share this post


Link to post

Mda, multumesc de raspuns, scurt si la obiect.

Edited by martiz

Share this post


Link to post

buna...am si eu o prb la care nu-i dau de cap...

matizul meu imi da in nas...am schimbat fltru aer , filtru benzina si valva pcv dar tot nu si-a revenit...i-am bagat si o solutie de curatat injectoare dar la fel...

isi i-a avant in mers dar la un moment dat se poticneste...pote ma ajutati voi sa-i dau de cap

Share this post


Link to post

Bujii, fise, delcou? Verificate si dupa caz inlocuite. Atentie la bujii sa fie cele specificate de constructor.

Share this post


Link to post

salutare, am o problema si sper sa ma ajutati. de cateva zile motorul matizului mi se incalzeste isteric dar numai in oras cand is prins in trafic, colana si la stopuri. la drum intins nu are nimic, acul sta nemiscat.cum am intrat in oras si incep sa o frec a I-a, a II-a, a III-a acul se ridica la maximum.

 

saptamana trecuta am schimbat si uleiu si filtrul dar tot aceasi prob, nimic schimbat. ce poate avea?

Share this post


Link to post

Sau poate nu mai lucreaza electro-ventilatorul. La mers intins poate se raceste numai din curentul creat de masina. Vezi cand acul e prea sus, opresti si te uiti daca se invarte.

Share this post


Link to post

salutare!!....spuneti-mi va rog ce distante au culbutorii de la matiz!!!!!..Am masina din 2006 si are un tremurat la relanti.

Share this post


Link to post

Motor rece : admisie 0.13-0.17, evacuare 0.3-0.34.

Motor cald (30 min de la oprire) : admisie 0.23-0.27, evacuare 0.4-0.44.

Share this post


Link to post
Sau poate nu mai lucreaza electro-ventilatorul. La mers intins poate se raceste numai din curentul creat de masina. Vezi cand acul e prea sus, opresti si te uiti daca se invarte.

 

ms mult tomis, am sa vad azi unde merg sa se uite la electro-ventilator.

Share this post


Link to post
Motor rece : admisie 0.13-0.17, evacuare 0.3-0.34.

Motor cald (30 min de la oprire) : admisie 0.23-0.27, evacuare 0.4-0.44.

 

 

 

 

 

multumesc mult!!!!!!!! :) aceste date imi sunt de mare ajutor...multumesc inca odata!!!numai bine!!! :)

Share this post


Link to post

Sunt posesorul unui Matiz Euro 4 an 2007.

 

 

Problema ar fi urmatoarea: - Acum 2 saptamani mi s-a aprins Check :( motorul trepida urat de tot , "tremura" toata masina , dadea in nas cateodata , nu avea putere sa traga. In schimb erau momente cand becul Check se stingea si masina nu ami trepida asa rau si se comporta f bine.

 

Inainte sa se aprinda Check am facut o prostie cred eu ... am condus de la Buc la Constanta si inapoi fara oprire ( doar la benzinarie ) , faza este ca am condus cu 15-160 constant . :| . Intors la buc in oras s-a aprins Beculetul .

 

Neavand bani am mai mers cu ea asa vre-o 300 km , dupa am decis sa ma duc la Service autorizat , unde mi-au dat "fericita" veste:

 

- Chiuloasa noua - 1500 RON

- Injectoare 130 RON ( Bucata)

- Filtre ( ulei , aer, benz).

- Pistoane- 40 RON Buc

- Senzor Vaccum - 2 mil ( nu mai stiu exact).

- Schimb ulei- 120 RON

 

 

+ maruntisuri ( nu chiar ieftine)

 

TOTAL : 30 Mil cu manopera cu tot.

 

 

Nu va doresc asa ceva.

 

 

App ca uitasem :- Am alergat 3 zile dupa piese si am intrat pe toate site-urile posibile .

- Am fost la un Daewoo ( Piese Auto) - Am cerut piesele pt Matiz Euro 4 la care s-au pus pe un ras nesimtit spunand : "Nu exista Euro 4 , ultimul fabricat a fost Euro 3." Au sunat la insistentele mele la depozitul lor , persoana de acolo la fel spunea ca nu exista Matiz E 4 . Eram plin de nervi ... ma puneau sa ma uit bine in talon ca nu am vazut eu bine . Atunci am ridicat tonul la ei ca doar nu eram prost si nu vad ca e Euro 4 . Dupa 1 h m-am dus la ei special cu Talonul si Factura masinii ( unde scria f clar e 4) , au ramas muti si mi-au cerut scuze . Le disparuse zambetul .

 

In fine , angajatii nici nu au idee ce masini au si ce piese ...

 

PS: Cine i-a angajat?

 

 

O seara buna!

Share this post


Link to post
Neavand bani am mai mers cu ea asa vre-o 300 km , dupa am decis sa ma duc la Service autorizat , unde mi-au dat "fericita" veste:

Care este eroarea care a aprins beculetu' si care este motivul pentru care schimbi juma' din motor?

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Care este eroarea care a aprins beculetu' si care este motivul pentru care schimbi juma' din motor?

 

 

Am uitat cod de eroare.

 

Stiu ca chiuloasa se curbase ( temperaturi inalte cred) Injectoarele erau terminate. Uleiul la 15 mii km .

 

Mai am un Logan si Un Lancer , invatat cu viteza am dat ca nebunu in saracu matiz 150-170 km/h :( .

Share this post


Link to post

Mai exista si un indicator de temperatura in bord. Cati km poate sa aiba matizul? O fi vreun defect de fabricatie sau urmarile unei tamponari din trecut.

Share this post


Link to post
erau momente cand becul Check se stingea si masina nu ami trepida asa rau si se comporta f bine.

Mi se pare diagnosticul la Service cam avantat. Cand trepideaza rau, nu mai lucreaza unu sau chiar doi cilindri. Asta trebuia vazut si rezolvat. Spui ca isi mai revine uneori ? Chiulasa, pistoane cu segmenti...le cam vezi daca desfaci motorul. Nu ne-ai spus daca ai acceptat reparatia.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Sambata dimineata am scos masina din service.

 

Chiuloasa: - Nu am schimbat-o , pt ca a fost reparata , putin strungarita si e f buna.

- Injectoare - doar 1 am schimbat pana la urma pt ca le-au curatat pe celelalte 2.

- Vaccumul lk-am schimbat

- Pistoane noi.

- Bujii ( Champion).

 

Am luat-o de la ei si eram bucuros pt ca masina nu mai avea aprins "Check" , nu trepida si se si " infigea".

 

Am plecat la drum cu 90-100 km/h ( asa mi-a spus aia la service ).... ca dupa vre-o 2-300 km sa ma duc sa-mi mai stranga chiuloasa. Ca tre sa se aseze etc... in fine.

 

Dupa 60 km parcursi pe Autostrada am ajuns la destinatie. Am parcat masina in curte.

 

Dupa doua ore am vrut sa plec cu masina . Dau cheie si nimic ... dau a 2-a si porneste. Nimic suspect . Bag 1-a , bag a 2-a si da sa moara motorul si se opreste masina, dau iar cheie o ia, dupa care bag iar 1-a , la a 2-a apas pedala blana si nu tragea deloc si s-a aprins iar " Check".

 

Ce are fratilor? :( !

Edited by luci_lsi

Share this post


Link to post

Depinde ce eroare are... evident. In general, partea cu "check" se refera la electronica/electrica de pe motor. Daca mecanica este in regula si becul este aprins, problema implica si un electrician. Apoi, un fir desprins din mufa, un contact imperfect, o gaura intr-un furtun de vacuum, coliere nestranse, etc... adica lucruri care se pot intampla adesea dupa o reparatie mai mare (cam ca a ta) iti pot da batai de cap. Deci, primul lucru ar fi sa stim ce eroare ai atunci cand se aprinde becul galben... in rest, partea cu pistoane, segmenti, chiulasa... e de discutat.

 

Matiz Euro3/4 nu prea are importanta, pistoanele si segmentii nu au treaba cu norma de poluare, ar trebui sa fie identice... difera alte lucruri (aprindere, etc...)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...